اخباروگزارش های کارگری یکم اسفند ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری یکم اسفند ماه ۱۴۰۱ 

– فراخوان تجمع اعتراضی فرهنگیان شاغل وبازنشسته استان فارس

– دوشنبه یکم اسفند:گرامیداشت یاد فواد قدیمی از جان باختگان اعتراضات سراسری دیواندره به مناسبت زاد روزش برسر مزارش

– بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز دراعتراض به فروش اموال دولت با نام  “طرح مولد سازی ” 

– پنجمین  دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشور نسبت به کاهش قدرت خرید با برپایی تجمع مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های آذربایجان شرقی، أصفهان، ایلام،تهران،خراسان رضوی،خوزستان،کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد،لرستان ،مرکزی وهمدان

– دور جدید اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه فولاد اردستان دراعتراض به خلف وعده مدیران  مبنی بر پرداخت حقوق معوقه برای چندمین روزمتوالی

– اعتصاب کارکنان  شرکت کانرود سازه پتروشیمی چابهاردراعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق

– نیروهای امنیتی مانع از تجمع کارگران پیمانکاری پالایشگاه‌های گاز عسلویه شدند 

– پخش اطلاعات و اخبار به شکل روزنامه؛ دانشکده‌ی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران

– دو ترم تعلیق تحصیلی و پرداخت خسارت حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

– آزادی حسن محمدپناه و سجاد جبرئیلی

– مرگ ومصدومیت شدید ۲ کارگردر حادثه ریزش دیوارساختمانی در کاشان

*فراخوان تجمع اعتراضی فرهنگیان شاغل وبازنشسته استان فارس

من اگر برخیزم

تو اگر برخیزی

همه برمی خیزند

🔸فرهنگیان غیور و فرهیخته شاغل و بازنشسته استان فارس بار دیگر با حضور پرشور خود حماسه‌سازان عرصه مطالبات صنفی فرهنگیان کشور خواهند شد.

وعده دیدار ما:

چهارشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ 

ساعت ۱۲ 

محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس واقع در خیابان معدل

انجمن صنفی معلمان فارس

*دوشنبه یکم اسفند:گرامیداشت یاد فواد قدیمی از جان باختگان اعتراضات سراسری دیواندره به مناسبت زاد روزش برسر مزارش

*بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز دراعتراض به فروش اموال دولت با نام  “طرح مولد سازی ” 

همکاران محترم ، دانش آموزان عزیز و اولیا محترم. 

در روزهای اخیر تصمیمی توسط سران سه قوه گرفته شده که در آن قرار است اموال مازاد دولت به بخش خصوصی فروخته شود .

 کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز ضمن اعتراض به این تصمیم اعلام می دارد  که دولت مالکیتی نسبت به اموال مردم ندارد و این اموال متعلق به عموم مردم ایران و نسل های آینده می باشد .

 با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش در این طرح پیش قدم شده از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان لرستان  و روسای مناطق تقاضا داریم از اعلام مازاد بودن (فضاهای آموزشی، ورزشی ،تفریحی و خدماتی ) خود داری نمایند ما حتی با فروش فضاهای آموزشی روستاهای متروکه و روستاهایی که به هر دلیل مدرسه در آن دایر نیست اعلام مخالفت می نماییم  و قابل ذکر است که  هر گونه مشارکت در فروش اموال ذکر شده . طبق ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی ” مشارکت در فروش اموال غیر محسوب شده و عملی مجرمانه است .

در پایان اعلام می کنیم که همه فضاهای آموزشی نه تنها متعلق به نسل فعلی است بلکه متعلق به نسل های آینده ای است که در این سرزمین زندگی خواهند کرد  .

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

۱۴۰۱/۱۱/۳۰

*پنجمین  دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشور نسبت به کاهش قدرت خرید با برپایی تجمع مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های آذربایجان شرقی، أصفهان، ایلام،تهران،خراسان رضوی،خوزستان،کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد،لرستان ،مرکزی وهمدان

روز دوشنبه یکم اسفند، کارگران بازنشسته مخابرات استان های آذربایجان شرقی، أصفهان، ایلام،تهران،خراسان رضوی،خوزستان،کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد،لرستان،مرکزی و همدان بابرپایی تجمع مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات درتبریز، أصفهان، ایلام، اهواز،مشهد،سنندج،کرمانشاه،یاسوج،خرم آباد،اراک،همدان وتهران مقابل ساختمان وزارت ارتباطات پنجمین  دوشنبه اعتراضیشان را نسبت کاهش قدرت خرید از جمله عدم اجرای آیین‌نامه سال ۸۹ و افزایش  ۳۰ درصدی سهم بیمه تکمیلی و عدم پرداختِ سهم خواروبارومطالبات دیگررقم زدند.

اراک:

أصفهان:

تبریز:

تهران:

خرم آباد:

سنندج:

کرمانشاه:

مشهد:

یاسوج:

همدان:

*دور جدید اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه فولاد اردستان دراعتراض به خلف وعده مدیران  مبنی بر پرداخت حقوق معوقه برای چندمین روزمتوالی

روز دوشنبه یکم اسفند ، کارگران کارخانه فولاد اردستان دورجدید أعتصاب وتجمعشان را دراعتراض به خلف وعده مدیران  مبنی بر پرداخت حقوق برای چندمین روز متوالی ادامه دادند.

کارگران معترض کارخانه فولاد آریا به خبرنگار رسانه ای گفتند: حقوق ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن خود را به‌طور کامل نگرفتند و در این وضعیت سخت معیشتی و اقتصادی دیگر تحمل ادامه این وضعیت را ندارند.

یکی ازاین کارگران نیز گفت: حدود دو هفته پیش+ فرماندار و اعضای شورای تأمین شهرستان برای بررسی مشکلات کارگران به کارخانه آمدند که مدیران شرکت وعده‌هایی برای برطرف کردن مشکلات دادند، ولی از آن زمان تاکنون هیچ کدام از قول‌هایشان عملی نشده است.

وی با بیان اینکه مدیران کارخانه می‌گویند پول نداریم حقوقتان را بدهیم،اضافه کرد: اگر واقعاً کارخانه برای پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکلات مالی مواجه است پس این همه محصولات کارخانه کجا می‌رود؟

کارگران کارخانه فولاد آریا ادامه دادند: تاکنون اعتراض آنها به جایی نرسیده است و فقط وعده و جواب‌های سر بالا شنیدند و در عوض برطرف کردن مشکلات، مدیران کارخانه کارگران را تهدید و اخراج می‌کنند.

+اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه فولاد اردستان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق،وعده های توخالی مدیران مجتمع و مسئولان شهرستان  وإخراج ۴۹ همکارحق طلب

روزدوشنبه ۱۷بهمن، کارخانه فولاد اردستان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،وعده های توخالی مدیران مجتمع و مسئولان شهرستان  وإخراج ۴۹ همکارحق طلب دست  از کارکشیدند ودراین مجتمع تولید انواع لوله‌های فولادی دراستان أصفهان تجمع کردند.

بعد ازاعتصاب امروز کارگران کارخانه فولاد آریا فرماندارشهرستان اردستان به همراه اعضای شورای تأمین و دیگر روسای إدارات ذیربط  در کارخانه حضور پیدا کردند وبدنبال جلسه با مدیران کارخانه  به کارگران وعده دادند همین امروزحقوق آبان‌ماه کارگران پرداخت و تا پایان بهمن ماه حقوق ماه های آبان ودی آنها پرداخت خواهد شد. آنها همچنین قول بازگشت بکار کارگران حق طلبی اخراجی را دادند.

یکی از کارگران معترض علت این اعتراض را معوقات حقوق چند ماهه عنوان کرد وبه خبرنگاررسانه ای گفت: مدیران کارخانه هر روز وعده پیگیری مطالبات ما را می‌دهند، اما چند ماه است هنوز مشکل باقی است و کسی به فکر زندگی قشر کارگر نیست.

وی ضمن خواستار پاسخی مشخص از سوی مدیران کارخانه و مسئولان شهرستان، ادامه داد: مدیران کارخانه در روزهای گذشته ۴۹ نفر از کارگران را در آستانه عید نوروز اخراج کردند و اگر ما هم نسبت به حقوق‌هایمان اعتراض کنیم تهدید به اخراج می‌شویم.

این کارگر از وضعیت معیشتی خود و همکارانش ابراز ناراحتی و نگرانی کرد و گفت: کارخانه فولاد آریا مشکلی بابت خرید مواد اولیه و فروش تولیدات کارخانه ندارد، اما با این حال هنوز نسبت به پرداخت مطالبت چند ماهه کارگران اقدامی نمی‌کند.

*اعتصاب کارکنان  شرکت کانرود سازه پتروشیمی چابهاردراعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق

روز دوشنبه یکم اسفند، کارکنان  شرکت کانرود سازه پتروشیمی چابهاربرای اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق دست به اعتصاب وتجمع زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،امروزبدنبال اعتصاب کارکنان  شرکت کانرود سازه پتروشیمی چابهاریک ماه از حقوقشان به صورت ناقص پرداخت شد و مدیر پروژه وعده داد تا دهم ماه جاری دوماه از حقوقشان را پرداخت خواهد کرد.

*نیروهای امنیتی مانع از تجمع کارگران پیمانکاری پالایشگاه‌های گاز عسلویه شدند 

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران نیروهای امنیتی با استقرار در مقابل مجتمع گاز پارس جنوبی مانع از برگزاری تجمع کارگران ارکان ثالث شدند.

 امروز دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱، کارگران پیمانکاری (ارکان ثالث) شاغل در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی اعلام کرده بودند که در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان در مقابل ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه دست به تجمع خواهند زد. اما نیروهای امنیتی و انتظامی با مستقر شدن در محل، مانع از تجمع این کارگران شدند.

نکته قابل ذکر این است که شب گذشته علیرضا میرغفاری از مسئولین کانون انجمن‌های صنفی عسلویه توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده و برای تعدادی دیگر نیز احضاریه صادر شده است.

این درحالیست که این انجمن‌های صنفی کاملا تحت کنترل نیروهای امنیتی و مسئولین دولتی و کارفرمایان اداره میشوند و بارها با تلاش کارگران برای برگزاری اعتراضات مخالفت کرده‌اند. اما اینبار‌ که آنان نیز با اعتراض دیگر کارگران همراه شدند مورد برخورد امنیتی قرار گرفتند.

کارگران ارکان ثالث شاغل در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی خواستار اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، ساماندهی وضعیت نامناسب رانندگان استیجاری و اجرای طرح جبران‌ خدمات برای آنان، اجرای طرح تردد ۲ به ۲ به صورت کامل برای همه واحدها، ساماندهی وضعیت خدمات رفاهی کمپ‌ها و خوابگاه‌ها و دیگر مطالباتشان هستند.

*پخش اطلاعات و اخبار به شکل روزنامه؛ دانشکده‌ی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران

*دو ترم تعلیق تحصیلی و پرداخت خسارت حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

محمد دارکش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران توسط شورای بدوی کمیته انضباطی، به دو نیم‌سال محرومیت از تحصیل با احتساب در سنوات و پرداخت خسارت به مبلغ ۵ میلیون تومان به دانشگاه محکوم شده است.

گفته می‌شود دانشگاه به ایشان اطلاع داده که قرار است پرونده وی برای اخراج به وزارت علوم فرستاده شود که این تغییر حکم بدون تشکیل جلسه‌ی مجدد تفهیم اتهام و دفاع مجدد دانشجو کاملا غیر قانونی است و تکلیف ایشان نامشخص است.

*آزادی حسن محمدپناه و سجاد جبرئیلی

/حسن محمدپناه دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه ایوانکی گرمسار، ظهر ۳۰ بهمن ازاد شد.

/سجاد جبرئیلی دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه بین‌المللی قزوین که در تاریخ ۳۰ شهریور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، دیروز، ۳۰ بهمن، آزاد شد.

*مرگ ومصدومیت شدید ۲ کارگردر حادثه ریزش دیوارساختمانی در کاشان

روزیکشنبه ۳۰ بهمن،براثر ریزش دیواریک ساختمان در حال ساخت درکاشان یک کارگر میهمان در دم جان خودرا ازدست داد ویک کارگر دیگر دچار مصدومیت شدید شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate