از منشور بیست تشکل قاطعانه حمایت کنیم

از منشور بیست تشکل قاطعانه حمایت کنیم

منشور مشترک بیست تشکل معلمان، کارگران، بازنشستگان، فعالین حقوق زن و دانشجویان که تحت عنوان منشور‌ مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران در روز ۲۵ بهمن منتشر شد، منشور انقلاب زن زندگی آزادی است و انتشار آن نقطه عطف مهمی در پیشروی و تعمیق انقلاب است. انقلاب زن زندگی آزادی همینطور که در این منشور بیان شده علیه زن‌ستیزی و تبعیض جنسیتی، علیه اعدام و زندان، علیه ناامنی پایان‌‌ناپذیر اقتصادی، علیه بردگی نیروی کار، فقر و فلاکت و ستم طبقاتی و علیه ستم ملی و مذهبی است. این انقلابی است علیه هر شکلی از استبداد چه مذهبی و چه هر شکل دیگر که در طول بیش از یک قرن گذشته، بر مردم ایران تحمیل شده است. این منشور برخاسته از دل چنین انقلابی است.

منشور بیست تشکل پرچم اتحاد مردم و صفوف انقلاب است. منشور هم حاصل اتحاد میان فعالین جنبش‌های رادیکال است و هم عامل موثری در شکل‌گیری اتحادی گسترده‌تر و پایدارتر میان فعالین جنبش‌های مختلف اجتماعی، تشکلهای سیاسی انقلابی، و همه مردم بپاخاسته. منشور بیست تشکل هم نقد و اعتراض عمیق و همه‌جانبه مردم به جمهوری اسلامی و کل نظام موجود را نمایندگی میکند و هم معنی و مضمون واقعی و عمیقا انسانی زن زندگی آزادی را در چشم‌انداز انقلاب قرار میدهد. این صدای انقلاب و پرچم پیروزی آن است.

حزب کمونیست کارگری تدوین و انتشار این منشور را یک نقطه عطف و گام تعیین کننده‌ای به پیش در روند انقلاب زن زندگی آزادی میداند، قاطعانه از بند بند آن دفاع میکند و دست تک تک فعالین تشکل‌های امضا کننده منشور را صمیمانه میفشارد.

حزب کمونیست کارگری کلیه نهادها و فعالین جنبش‌های مختلف، فعالین و تشکل‌های جنبش دادخواهی، جنبش دانشجویی، جوانان، زنان، نویسندگان و هنرمندان و ورزشکاران آزادیخواه در سراسر کشور را فرامیخواند که از این منشور و مفاد آن قاطعانه حمایت کنند، حول آن متحد شوند، و نیروی هرچه بیشتری را حول آن گرد‌ آورند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵ فوریه ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate