اخباروگزارش های کارگری ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

– منشور‌ مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران

– گرامیداشت یاد زانیار ابوبکری ازجان باختگان اعتراضات سراسری مهاباد به مناسبت زاد روزش برسرمزارش

– تجمع اعتراضی جمعی از بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری استان قزوین نسبت به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازی مقابل صندوق بازنشستگان کشوری

– تجمع اعتراضی جمعی از بازنشستگان کشوری استان البرز نسبت به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازی مقابل صندوق بازنشستگی کشوری

–  طراحی کاریکاتور توسط دانشجویان دانشکدهٔ دامپزشکی دانشگاه تهران در اعتراض به لغو مهمانی سه تن از دانشجویان این دانشکده بدون تشکیل کمیتهٔ انضباطی

– گزارشی درباره تجمع روز دوشنبه ۲۴ بهمن افراد دارای معلولیت مقابل سازمان برنامه وبودجه

معلولان درِ سازمان برنامه و بودجه را گل گرفتند!

– ادامه اعتراضات جمعی از خانواده‌های دانش آموزان قم نسبت به مسمومیت سریالی فرزندانشان مقابل فرمانداری

– تجمع اعتراضی دانشجویان دختر دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیشابور نسبت به عدم ارائه خوابگاه مقابل فرمانداری

– ادامه اعتراضات پیمانکاران فضای سبزشهرداری تبریز نسبت به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰با تجمع مقابل شهرداری مرکزی تبریز

– تجمع اعتراضی مالباختگان رامک خوردو در مقابل مجتمع قضایی مفتح برای چندمین بار

– جلسه واخواهی از حکم صادر شده، برای شعبان محمدی

– وضعیت سها مرتضایی در زندان قرچک

– تعلیقی دیگر در دانشگاه هنر حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

– آزادی اشکان عمرجویی

– زنده زنده سوختن ۴ کارگر وسوختگی ۸۰ درصدی ۶ کارگردر حادثه آتش سوزی یک ساختمان نیمه کاره درپارک وی تهران

*******

*منشور‌ مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران

زن، زندگی، آزادی

منشور‌ مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران

مردم شریف و آزاده‌ ایران!

در چهل و چهارمین سالروز انقلاب پنجاه و هفت، شیرازه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور به چنان گردابی از بحران و از هم گسیختگی فرو رفته است که هیچ چشم‌انداز روشن و قابل حصولی را نمی‌توان برای پایان دادن به آن در چهارچوب روبنای سیاسی موجود متصور بود. هم ازاین رو است که مردم ستمدیده ایران _ زنان و جوانان آزادیخواه و برابری طلب _ با از جان گذشتگی کم نظیری خیابان‌های شهرها را در سراسر کشور به مرکز مصافی تاریخی و تعیین کننده برای خاتمه دادن به شرایط ضد انسانی موجود تبدیل کرده‌اند و از پنج ماه پیش _ به رغم سرکوب خونین حکومت _ لحظه‌ای آرام نگرفته‌اند.

پرچم اعتراضات بنیادینی که امروز به‌دست زنان، دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، کارگران و دادخواهان و هنرمندان، کوئیرها، نویسندگان و عموم مردم ستمدیده ایران در جای جای کشور از کردستان تا سیستان و بلوچستان برافراشته شده و کم سابقه‌ترین حمایت‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده، اعتراضی است علیه زن ستیزی و تبعیض جنسیتی، ناامنی پایان ناپذیر اقتصادی، بردگی نیروی کار، فقر و فلاکت و ستم طبقاتی، ستم ملی و مذهبی، و انقلابی است علیه هر شکلی از استبداد مذهبی و غیر مذهبی که در طول بیش از یک قرن گذشته، بر ما _ عموم مردم ایران _ تحمیل شده است.

این اعتراضات ِ زیر و رو کننده، برآمده از متن جنبش‌های بزرگ و مدرن اجتماعی و خیزش نسل شکست ناپذیری است که مصمم‌اند بر تاریخ یکصد سال عقب‌ماندگی و در حاشیه ماندن آرمان بر پایی جامعه ای مدرن و مرفه و آزاد در ایران، نقطه پایانی بگذارند.

پس از دو انقلاب بزرگ در تاریخ معاصر ایران، اینک جنبش‌های بزرگ اجتماعی ِ پیشرو_ جنبش کارگری، جنبش معلمان و بازنشستگان، جنبش برابری خواهانه زنان و دانشجویان و جوانان و جنبش علیه اعدام و.‌‌.. _ در ابعادی توده‌ای و از پایین در موقعیت تاثیر گذاری تاریخی و تعیین‌کننده‌ای در شکل‌دهی به ساختار سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور قرار گرفته‌اند.

از همین رو، این جنبش برآن است تا برای همیشه به شکل‌گیری هرگونه قدرت از بالا پایان دهد و سر آغاز انقلابی اجتماعی و مدرن و انسانی برای رهائی مردم از همه اشکال ستم و تبعیض و استثمار و استبداد و دیکتاتوری باشد.

ما تشکلها و نهادهای صنفی و مدنی امضا کننده این منشور با تمرکز بر اتحاد و به هم پیوستگی جنبش‌های اجتماعی و مطالباتی و تمرکز بر مبارزه برای پایان دادن به وضعیت ضد انسانی و ویرانگر موجود، تحقق خواست‌های حداقلی زیر را به مثابه اولین فرامین و نتیجه‌ی اعتراضات بنیادین مردم ایران، یگانه راه پی افکنی ساختمان جامعه‌ای نوین و مدرن و انسانی در کشور می‌دانیم و از همه انسان‌های شریف که دل درگرو آزادی و برابری و رهائی دارند می‌خواهیم از کارخانه تا دانشگاه و مدارس و محلات تا صحنه جهانی پرچم این مطالبات حداقلی را بر بلندای قله رفیع آزادیخواهی بر افراشته دارند.

۱. آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه زندانیان سیاسی، منع جرم انگاری فعالیت سیاسی و صنفی و مدنی و محاکمه علنی آمرین و عاملین سرکوب اعتراضات مردمی.

۲. آزادی بی‌قید و شرط عقیده، بیان و اندیشه، مطبوعات، تحزب، تشکل‌های محلی و سراسری صنفی و مردمی، اجتماعات، اعتصاب، راهپیمایی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های صوتی و تصویری.

۳. لغو فوری صدور و اجرای هر نوع مجازات مرگ، اعدام، قصاص و ممنوعیت هر قسم شکنجه روحی و جسمی.

۴. اعلام بلادرنگ برابری کامل حقوق زنان با مردان در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی، امحا و لغو بی قید و شرط قوانین و فرم‌های تبعیض آمیز علیه تعلقات و گرایش‌های جنسی و جنسیتی، به رسمیت شناختن جامعه‌ی رنگین کمانیِ “ال‌جی‌بی‌تی‌کیوآی‌ای‌پلاس”، جرم زدایی از همه تعلقات و گرایشات جنسیتی‌ و پایبندی بدون قید و شرط به تمامی حقوق زنان بر بدن و سرنوشت خود و جلوگیری از اعمال کنترل‌ مردسالارانه.

۵. مذهب امر خصوصی افراد است و نباید در مقدرات و قوانین سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور دخالت و حضور داشته باشد.

۶. تامین ایمنی کار، امنیت شغلی و افزایش فوری حقوق کارگران، معلمان، کارمندان و همه زحمتکشان شاغل و بازنشسته با حضور و دخالت و توافق نماینده‌های منتخب تشکل‌های مستقل و سراسری آنان.

۷. امحا قوانین و هر گونه نگرش مبتنی بر تبعیض و ستم ملی و مذهبی و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب حمایتی و توزیع عادلانه و برابر امکانات دولتی برای رشد فرهنگ و هنر در همه مناطق کشور و فراهم کردن تسهیلات لازم و برابر برای یادگیری و آموزش همه زبان‌های رایج در جامعه.

۸. بر چیده شدن ارگان‌های سرکوب، محدود کردن اختیارات دولت و دخالت مستقیم و دائمی مردم در اداره امور کشور از طریق شوراهای محلی و سراسری. عزل هر مقام دولتی و غیر دولتی توسط انتخاب کنندگان در هر زمانی باید جزو حقوق بنیادین انتخاب کنندگان باشد‌.

۹. مصادره اموال همه اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای دولتی و شبه دولتی و خصوصی که با غارت مستقیم و یا رانت حکومتی، اموال و ثروت‌های اجتماعی مردم ایران را به یغما برده‌اند. ثروت حاصل از این مصادره‌ها، باید به فوریت صرف مدرن سازی و بازسازی آموزش و پرورش، صندوق‌های بازنشستگی، محیط زیست و نیازهای مناطق و اقشاری از مردم ایران شود که در دو حکومت جمهوری اسلامی و رژیم سلطنتی، محروم و از امکانات کم‌تری برخوردار بوده‌اند.

۱۰. پایان دادن به تخریب‌های زیست محیطی، اجرای سیاست‌های بنیادین برای احیای زیرساخت‌های زیست محیطی که در طول یکصد سال گذشته تخریب شده‌اند و مشاع و عمومی کردن آن بخش‌هایی از طبیعت (همچون مراتع، سواحل، جنگل‌ها و کوهپایه‌ها) که در قالب خصوصی سازی حق عمومی مردم نسبت به آن‌ها سلب شده است.

۱۱. ممنوعیت کار کودکان و تامین زندگی و آموزش آنان جدای از موقعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده. ایجاد رفاه همگانی از طریق بیمه بیکاری و تامین اجتماعی قدرتمند برای همه افراد دارای سن قانونی آماده به‌کار و یا فاقد توانایی کار. رایگان سازی آموزش و پرورش و بهداشت و درمان برای همه مردم.

۱۲. عادی سازی روابط خارجی در بالاترین سطوح با همه کشورهای جهان بر مبنای روابطی عادلانه و احترام متقابل، ممنوعیت دستیابی به سلاح اتمی و تلاش برای صلح جهانی.

 از نظر ما مطالبات حداقلی فوق با توجه به وجود ثروت‌های زیر زمینی بالقوه و بالفعل در کشور و وجود مردمی آگاه و توانمند و نسلی از جوانان و نوجوانانی که دارای انگیزه فراوان برای برخورداری از یک زندگی شاد و آزاد و مرفه هستند، به فوریت قابل تحقق و اجراست.

مطالبات مطروحه در این منشور، محورهای کلی مطالبات ما امضا کنندگان را لحاظ و بدیهی‌ست در تداوم مبارزه و همبستگی خود به صورت ریز و دقیق‌تری به آنها خواهیم پرداخت.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

اتحادیه آزاد کارگران ایران

اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشجویان متحد

کانون مدافعان حقوق بشر

سندیکای کارگران شرکت نیشکر‌هفت تپه

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

خانه فرهنگیان ایران( خافا)

بیدارزنی

ندای زنان ایران

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد اهواز

کانون مدافعان حقوق کارگر

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کرمانشاه

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

اتحاد بازنشستگان

شورای بازنشستگان ایران

تشکل دانشجویان پیشرو

شورای دانش آموزان آزاد اندیش ایران

سندیکای نقاشان استان البرز

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

شورای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی(بستا)

برگرفته از کانال تلگرام شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*گرامیداشت یاد زانیار ابوبکری ازجان باختگان اعتراضات سراسری مهاباد به مناسبت زاد روزش برسرمزارش

*تجمع اعتراضی جمعی از بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری استان قزوین نسبت به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازی مقابل صندوق بازنشستگان کشوری

روزسه شنبه ۲۵ بهمن، جمعی از بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری استان قزوین برای اعتراض به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازی مقابل صندوق بازنشستگان کشوری درقزوین تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی جمعی از بازنشستگان کشوری استان البرز نسبت به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازی مقابل صندوق بازنشستگی کشوری

روزسه شنبه ۲۵ بهمن، جمعی از بازنشستگان کشوری استان البرز برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازی دست به تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در کلانشهر کرج زدند.

* طراحی کاریکاتور توسط دانشجویان دانشکدهٔ دامپزشکی دانشگاه تهران در اعتراض به لغو مهمانی سه تن از دانشجویان این دانشکده بدون تشکیل کمیتهٔ انضباطی شخص داخل کاریکاتور حسن اسماعیلی، استاد دانشکدهٔ دامپزشکی و دبیر شورای انضباطی دانشگاه تهران است که سابقاً به‌دلایل اخلاقی از دانشگاه اخراج شده بود. این شخص در تعلیق و لغو مهمانی دانشجویان نقشی مستقیم داشته‌است.

*گزارشی درباره تجمع روز دوشنبه ۲۴ بهمن افراد دارای معلولیت مقابل سازمان برنامه وبودجه

معلولان درِ سازمان برنامه و بودجه را گل گرفتند!

معلولان روزدوشنبه ۲۴ بهمن در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان نسبت به تجمع خود، درِ سازمان برنامه و بودجه را گِل گرفتند!

شعارها:

ای معلول بپا خیز، برای رفع تبعیض

ای معلول داد بزن، حقتو فریاد بزن

ننگ ما ننگ ما برنامه بودجه ما

سازمان معلول‌ستیز، بودجه ما رو بریز

نه صدقه نه منت، حق رو می‌خوایم با عزت

میرکاظمی حیا کن، حق ما رو ادا کن

تجمع معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه در اعتراض به وضعیت اسف‌بار معیشتی و بودجه‌های معوقه توانبخشی

صبح روزدوشنبه ۲۴ بهمن تعدادی از افراد دارای معلولیت به دلیل بودجه‌های معوقه توانبخشی، مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع اعتراضی برگزار کردند

معترضان از ساعت ۹ صبح مقابل شازمان برنامه و بودجه حضور یافتند اما مورد بی‌توجهی مسئولان این سازمان قرار گرفتند و نهایتا دریالعل از مسئولان ارشد سازمان به مروتی گفت که قول ۱۰۰ درصد نمی‌دهد اما به احتما ۸۰/۹۰ درصد تا ۱۰ روز آینده به اندازه دو ماه بودجه معوقه پرداخت خواهد شد و برای باقی مانده معوقات نیز در ماه اسفند تصمیم‌گیری خواهد شد. مروتی  نیز در پاسخ به دریالعل گفت توجیه شما برای معلولان قابل قبول نیست و اعتراضات را تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد

خاطرنشان می‌سازد ۴۹ درصد از بودجه‌های سازمان بهزیستی در حوزه‌های اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی، تاکنون پرداخت نشده و جامعه هدف بهزیستی به ویژه معلولان را دچار مشکلات مضاعف کرده است!

*ادامه اعتراضات جمعی از خانواده‌های دانش آموزان قم نسبت به مسمومیت سریالی فرزندانشان مقابل فرمانداری

روز سه شنبه ۲۵ بهمن، جمعی از خانواده‌های دانش آموزان قم درادامه اعتراضاتشان نسبت به مسمومیت سریالی فرزندانشان دست به تجمع مقابل فرمانداری زدند.

در همین رابطه:تجمع اعتراضی جمعی از خانواده‌های دانش آموزان قم نسبت به مسمومیت‌های زنجیره‌ای مقابل استانداری قم

روزچهارشنبه ۱۹ بهمن، جمعی از خانواده‌های دانش آموزان قم نسبت به مسمومیت‌های زنجیره‌ای دست به تجمع مقابل استانداری قم زدند.

*تجمع اعتراضی دانشجویان دختر دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیشابور نسبت به عدم ارائه خوابگاه مقابل فرمانداری

روز سه شنبه ۲۵ بهمن، دانشجویان دختر دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیشابور که از شهرستان‌های دیگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند برای اعتراض به عدم ارائه خوابگاه مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خراسان رضوی تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،یکی از دانشجویان گفت: ما در ترم‌های گذشته، خوابگاه در اختیار داشتیم اما از روز گذشته اعلام شد در این ترم باید خوابگاه را تخلیه کنیم چون توسط دانشجویان ورودی جدید رزرو شده است.

یکی دیگر از دختران دانشجو گفت: اگرچه تعدادی از دانشجویان را دانشگاه فنی و حرفه‌ای به خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور معرفی کرده بود، اما مسئولان دانشگاه آزاد با اعلام اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به تعهدات خود عمل نکرده است، عذر ما را خواستند و مجبور به تخلیه خوابگاه شدیم.

یکی دیگر از تجمع کنندگان نیز گفت: برخی دانشجویان از نظر اقتصادی توانایی اجاره منزل مسکونی و یا استفاده از خوابگاه دانشگاه آزاد را ندارند و اگر این‌طور باشد باید ترک تحصیل کنند. چرا مسئولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نسبت امکانات، دانشجو پذیرش نمی‌کنند که امروز با این مشکلات مواجه نشویم؟

*ادامه اعتراضات پیمانکاران فضای سبزشهرداری تبریز نسبت به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰با تجمع مقابل شهرداری مرکزی تبریز

روز سه شنبه ۲۵ بهمن، پیمانکاران فضای سبز شهرداری تبریزدرادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰ مقابل شهرداری مرکزی این کلانشهرتجمع کردند.

درهمین رابطه:تجمع  اعتراضی پیمانکاران فضای سبزشهرداری تبریز نسبت به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال۱۴۰۰

روزیکشنبه ۱۶ بهمن، پیمانکاران فضای سبز شهرداری تبریزبرای اعتراض به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰ دست به تجمع مقابل شورای شهر همزمان بابرگزاری جلسه اعضایش زدند.

* تجمع اعتراضی مالباختگان رامک خوردو در مقابل مجتمع قضایی مفتح برای چندمین بار

روزسه شنبه ۲۵ بهمن برای چندمین بار، مالباختگان رامک خوردو برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان مقابل مجتمع قضایی مفتح اجتماع کردند.

*جلسه واخواهی از حکم صادر شده، برای شعبان محمدی 

دوشنبه ۲۴ بهمن، جلسه واخواهی از حکم ۵ سال تعزیری زندان برای شعبان محمدی برگزار گردید.

 دادگاه انقلاب مریوان ۱۷ آذر ۱۴۰۱ به صورت غیابی رای به محکومیت شعبان محمدی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان به ۵ سال حبس صادر کرده بود.

آقای روحی، قاضی دادگاه انقلاب مریوان، با علم به زندانی بودن شعبان محمدی، جلسه دادگاه را ۲۰ تیر ماه تعیین کرده بود درحالی که در زندان احضاریه به ایشان ابلاغ نشده بود. 

روحی ، روز ۱۷ آذر، شعبان محمدی را محکوم و رای ۵ سال حبس تعزیری را به صورت غیابی صادر کرده بودند. نکته‌ی مهم اینکه این رای محکومیت قبل از ابلاغ به آقای محمدی یا وکیل ایشان، ابتدا در رسانه‌ها منتشر شده بود و متعاقبا وکیل ایشان با مراجعه به شعبه، رای صادره را حضوری دریافت کردند. 

بنا بر عدم‌ حضور آقای محمدی یا وکلای ایشان در جلسه‌ی دادگاه، آقای محمدی در فاصله‌ی مهلت ۲۰ روزه بعد از ابلاغ حکم، درخواست واخواهی نمودند. روز ۲۴ بهمن جلسه واخواهی از رای صادره در دادگاه انقلاب مریوان، شعبه صادر کننده رای، با حضور دکتر طاهر توحیدی وکیل آقای محمدی برگزار گردید.

*وضعیت سها مرتضایی در زندان قرچک

سها مرتضایی، فعال دانشجویی ستاره‌دار و دبیر سابق شورای صنفی کل دانشگاه تهران که صبح ۳۰ آبان با ضرب و شتم شدید بازداشت شد و از سوی ضابط، مورد آزار جنسی قرار گرفت، اکنون در زندان قرچک به سر می‌برد و درحال تحمل حبس است. 

بنا به اخبار واصله، مسئولان زندان‌ حاضر به ثبت علائم آزار جنسی و یا اعزام وی به پزشکی قانونی نشده‌اند. همچنین مسئولان زندان قرچک با وجود پارگی رباط مچ پا و وارد آمدن آسیب به دست و کِتف وی، تا کنون در اعزام او به بیمارستان و ارائه‌ی خدمات درمانی درخور اهمال ورزیده‌اند. 

سها مرتضایی همچنین علیرغم پیگیری‌های مکرر، از دریافت کتاب‌های ارسالی به زندان به عنوان حق بدیهی زندانی محروم مانده است. 

طبق شهادت بسیاری از زندانیان، فریب، اهمال ورزی و پایمالی حقوق زندانی از رویه‌های متداول در زندان قرچک می‌باشد‌. فقدان خدمات و امکانات حداقلی برای زندگی در این زندان نیز عاملی مضاعف در فشار به زندانیان گشته است.

*تعلیقی دیگر در دانشگاه هنر حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

تهمینه مهدیان دانشجوی مجسمه‌سازی دانشگاه هنر در شورای بدوی کمیته‌ی انضباطی به دو ترم منع موقت از تحصیل بدون احتساب در سنوات محکوم شد.

پس از دفاعیه و تجدیدنظرخواهی، این حکم در شورای تجدید نظر به یک ترم منع موقت از تحصیل اجرایی و یک ترم منع موقت از تحصیل تعلیقی و مطالعه‌ی کتاب صعود چهل ساله و شرکت در آزمون، تغییر کرد که در صورت شرکت نکردن در آزمون، دو ترم منع موقت از تحصیل، اجرایی خواهد شد.

*آزادی اشکان عمرجویی

اشکان عمرجویی دانشجوی ادبیات کُردی دانشگاه کردستان که در تاریخ ۲بهمن توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده بود، آزاد شد.

*زنده زنده سوختن ۴ کارگر وسوختگی ۸۰ درصدی ۶ کارگردر حادثه آتش سوزی یک ساختمان نیمه کاره درپارک وی تهران

صبح روز سه شنبه ۲۵ بهمن،۴ کارگرحین استراحت در یک ساختمان در حال ساخت درپارک وی تهران براثر آتش آتش سوزی جان باختند و۶ کارگر دیگر دچار سوختگی ۸۰ درصدی شدند.

براساس گزارش های رسانه ای شده،۱۱ کارگر در محل اسکان خود در یک ساختمان در حال ساخت  طبقه مشغول استراحت وخواب بودند که نفریازدهم نچات پیدا کرد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate