اخباروگزارش های کارگری ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

– دومین روزاعتصاب کارگران معدن مس درخشان دراعتراض به سطح پایین حقوق و عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

– سلسله دیدارهای همبستگی و حمایتی 

دیداری جمعی از فعالین صنفی معلمان، کارگری، مدنی و بازنشستگان فرهنگی و تأمین اجتماعی با محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران

– دیدار فعالان صنفی معلمان و فعالان مدنی با مسعود فرهیخته، دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

– بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس جهت دعوت به تجمع در روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱

– اطلاعیه انجمن صنفی معلمان استان کردستان سقز و زیویه درازتباط با ادامه کنش هایشان در اعتراض به حذف مزایای رتبه‌بندی ۹  نفر از همکارانشان

– جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران: انقلاب و خروش  تا روز پیروزی بی وقفه ادامه دارد…

صلاح آزادی، معلم و  از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان شهرستان مریوان به اتهام “تبلیغ علیه نظام ” به یک سال زندان محکوم شد

– تعلیق دکتر حسن باقری‌نیا عضو هیات علمی دانشگاه سبزواری

– دو ترم تعلیق تحصیلی حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

– احمد نقوی آزاد شد

– خسرو صادقی بروجنی روزنامه نگار و پژوهشگر آزاد شد

– زهرا محمدی، مدرس زبان کردی و عضو انجمن فرهنگی نوژین، از کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد

– آزادی فهیمه سلطانی

*******

*دومین روزاعتصاب کارگران معدن مس درخشان دراعتراض به سطح پایین حقوق و عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

روزشنبه ۲۲ بهمن برای دومین روز متوالی، کارگران معدن مس درخشان واقع در منطقه تخت گنبد سیرجان در استان کرمان به اعتصابشان ادامه دراعتراض به سطح پایین حقوق و عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه  دادند واز استارت زدن ماشین آلات این مجموعه معدن و کارخانه های فرآوری خودداری کردند.

منبع:فیلم کوتاه منتشره درشبکه های اجتماعی

*سلسله دیدارهای همبستگی و حمایتی 

دیداری جمعی از فعالین صنفی معلمان، کارگری، مدنی و بازنشستگان فرهنگی و تأمین اجتماعی با محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران

*دیدار فعالان صنفی معلمان و فعالان مدنی با مسعود فرهیخته، دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس جهت دعوت به تجمع در روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱

🔸سال رو به اتمام است اما احکام همان رتبه‌بندی غیر قابل قبول که قرار بود از مهرماه ۱۴۰۰ اجرا شود، هنوز به صورت کامل صادر نشده است و چنانچه تا اواسط اسفند ماه احکام صادر و معوقات از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ واریز نگردد، این معوقات شامل دیون خواهد شد.

🔸اجرای طرح همسان‌سازی حقوق پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت کشور که بهترین سال‌های عمر شریف خود را صرف آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم نمودند نیز مورد بی‌توجهی دولت و مسئولان امر واقع گردید و اجرا نشد.

🔸در رابطه با مهمترین مطالبات و خواسته های فرهنگیان که همچنان بی پاسخ مانده است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

۱- اجرای کامل رتبه‌بندی

۲- اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

۳- تطابق افزایش سالانه حقوق و دستمزد با رشد نرخ تورم سالانه بانک مرکزی

۴- عدم احضار همکاران شاغل به هیئت تخلفات اداری 

۵- توقف احضار فعالان صنفی و منع تعقیب پرونده‌های آن‌‌ها و لغو احکام صادره

۶- اجرای اصول قانون اساسی و آموزش رایگان

۷- اتمام پادگانی شدن مدارس 

۸- عدم فروش اموال دولتی و آغاز آن از آموزش و پرورش 

🔸در این راستا انجمن صنفی معلمان فارس، بنابر درخواست بسیاری از معلمان شریف و فرهیخته، در ادامه فعالیت‌ها و کنش ها و تجمعات خود از تمامی فرهنگیان آگاه‌، حق‌طلب و عدالت‌خواه استان فارس جهت برگزاری تجمع اعتراضی در روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه در حیاط اداره کل آموزش و پرورش استان فارس واقع در خیابان معدل دعوت به عمل می آورد.

امید که بار دیگر معدل شاهد حضور بی‌نظیر و باشکوه شما فرهنگیان مطالبه‌گر فارس باشد.

زمان: چهارشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ – ساعت ۱۲ 

مکان: حیاط اداره کل آموزش و پرورش استان فارس_خیابان معدل

انجمن صنفی معلمان فارس

*اطلاعیه انجمن صنفی معلمان استان کردستان سقز و زیویه درازتباط با ادامه کنش هایشان در اعتراض به حذف مزایای رتبه‌بندی ۹  نفر از همکارانشان

همکاران گرانقدر، دوستان همیشه همراه و تلاشگران دردآشنای عرصەی تعلیم و تربیت شهرستان سقز 

در راستای اقدامات پیگیرانەی شما همکاران بزرگوار، دراعتراض به تصمیم فراقانونی و دستوری نهادهای امنیتی به ادارات آموزش وپرورش شهرستان سقز و منطقەی زیویه، برای حذف مزایای رتبه‌بندی ٩ نفر ازهمکاران شاغل در شهرستان سقز و منطقه زیویه، از جمله مراجعات و تجمعات مکررتان به اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز، مکاتبه با مسئولین ذیربط و اقدام اخیر بسیاری از همکاران ارجمند، در خودداری از حضور در کلاس‌های اضافه تدریس، ضمن تشکر و ابراز قدرشناسی نسبت به عزم راسختان، توجه شما و افکار عمومی جامعه را، به نکات ذیل جلب می نماییم:

۱) بر کسی پوشیده نیست، که وجود ساعات اضافه تدریس در شهرستان سقز -علی رغم وجود سیل عظیمی از جوانان تحصیلکرده این شهرستان- نشانەی بارز وجود سوء‌مدیریت در منابع انسانی، در این شهرستان بوده، و علت بارز آن بی تدبیری مسئولان این اداره در سنوات گذشته می‌باشد. شایان ذکر است این موضوع بارها از سوی انجمن صنفی معلمان استان کردستان سقز و زیویه، به مسئولین آموزش و پرورش شهرستان و نمایندگان مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، در ادوار مختلف، به صورت حضوری و کتبی، گوشزد شده است.

۲) در شرایط تورمی و اسفناک اقتصاد کشور و در شرایطی که پرداخت هزینەی ساعات اضافه تدریس بە همکاران، همواره با تأخیر چندماهه و گاه یکساله روبه رو بوده است، واضح است که گرفتن ساعات غیرموظفی از سوی همکاران، اصلاً به نفع همکاران گرانقدر نبوده و علت اصلی رغبت همکاران، به اخذ این ساعات، در قدم اول پوشش دادن کلاس های بدون معلم در مناطق محروم از هرگونه امکانات آموزشی و در قدم بعدی، جلوگیری از سپردن ساعات اضافه تدریس به نیروهای غیر تخصصی و گاه خارج از بدنەی اصلی آموزش و پرورش بوده است.

۳) از آنجا که پس از اقدام اعتراضی شما بزرگواران، در پس دادن ساعت گپ های غیرموظفی، در اعتراض به اقدام غیرقانونی حذف مزایای رتبه‌بندی ۹ نفر از همکاران، انتظار می‌رفت، مدیریت آموزش وپرورش شهرستان سقز و زیویە، ضمن تلاش برای پیگیری موضوع از مراجع بالادستی و رسانەای کردن مکاتبات صورت گرفته، تمام تلاش خود را برای منصرف کردن شما عزیزان از تصمیم مأخوذە -حداقل به بهانەی دفاع ازحقوق دانش آموزان- به کار گیرد، متاسفانه در کمال سادە‌انگاری و سهل انگاری در عمل شاهد هیچ گونه تلاش جدی در این زمینه نبودەایم.

۴) لذا بنا به رسالت خود به عنوان انجمن صنفی معلمان استان کردستان سقز و زیویه، ضمن تقدیر از پشتیبانی و همراهی شما بزرگواران، در دفاع از حقوق تضییع شدەی همکارانمان و علم به دلسوزی و احساس مسئولیت شما نسبت به آیندەی تحصیلی دانش آموزان این شهرستان، از همەی شما دوستان و همکاران می‌خواهیم، به احترام دلنگرانی های والدین گرامی و دغدغەمندی و باور راسختان نسبت به اهمیت سرنوشت دانش‌آموزان، از روز یک‌شنبە مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ به کلاس‌های تدریس خود بازگشته، و همەی آن ارزشهای والایی را که خود به آن رسیدە و در آن زندگی می کنید را همچون یک مهارت زندگی به ذهن های پویای دانش آموزان خود، هدیه دهید.

انجمن صنفی معلمان استان کردستان سقز و زیویه

۲۲ بهمن ۱۴۰۱

*جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران: انقلاب و خروش  تا روز پیروزی بی وقفه ادامه دارد…

به نام خدای رنگین کمان

به نام زن

به نام زندگی

به نام آزادی….

در پنجمین ماه از انقلاب ژینا هستیم.

پنجمین ماه از روزی که تابستان تا آبان خونین تا دی ماه را با پیوند آزادی خواهی بهم رساند. 

در این مسیر کشته دادیم سر به دار شدیم زخمی دادیم در بند کشیده شدیم و به زندان رفتیم،

اما همچنان بر مواضع خود محکم و استوار ایستاده ایم…

این صدای ما دانشجویان است. خواسته ما خواسته مردم است. انقلاب را به رسمیت می‌شناسیم و هدف مان سرنگونی رژیم دیکتاتوری است…

فرسخ به فرسخ دانشگاه زیر پای دژخیمان با سلاح ترس و ناامیدی و وعده ی زندان و کشتار خونین شد…

و ما ساکت نشدیم…

باران گلوله از آسمان فرو ریخت و جوی خون جاری شد…

و ما ساکت نشدیم…

و ساکت نیز نخواهیم شد…

سهم دانشگاه تهران و بقیه ی دانشگاه ها نیز از سرکوب سیستماتیک چیزی کمتر از مردم خیابان نبود. دانشجو را زندانی کردید، تحویل دادید، ممنوع الورود، تعلیق و اخراج کردید. ما اما ساکت نمی نشینیم…

ما تا روز پیروزی در برابر ظلم و سرکوب استوار می ایستیم…

ما دانشجویان آزادیخواه دانشگاه تهران، تا لحظه ی پیروزی انقلابمان که صدایش جهانی شده است، در کنار مردم می ایستیم…

فریاد دادخواهی بلندتر از دیروز در تاریخ نوشته خواهد شد…

فریاد ما بلند از صدای گلوله های شما، گوش های قاتلان آزادی را کر خواهد کرد…

ما دانشجویان دانشگاه تهران همگام با سایر اقشار ایران عزیز ، تا لحظه ی نابودی دیکتاتوری در کشور عزیزمان ایران از پای نخواهیم نشست…

این بار محکم تر به کف خیابان های دانشگاه برمیگردیم و حق را فریاد می‌زنیم…

انقلاب و خروش  تا روز پیروزی بی وقفه ادامه دارد…

منتظر فراخوان های ما باشید…

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران

*صلاح آزادی، معلم و  از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان شهرستان مریوان به اتهام “تبلیغ علیه نظام ” به یک سال زندان محکوم شد

فشار بر فعالین صنفی و پرونده‌سازی با نگاه امنیتی نسبت به معلمان و کنشگران صنفی که فعالیت‌هایشان در جهت بهبود نظام تعلیم و تربیت کشور و تلاش برای ایجاد عدالت آموزشی و آموزش باکیفیت و رایگان بر اساس اصل ٣٠ قانون اساسی می‌باشد ،همچنان ادامه دارد، و چنین بنظر می‌رسد که تهدید و ارعاب حاکمیت برای فعالین صنفی پایانی ندارد.

صلاح آزادی، فعال صنفی فرهنگیان و از اعضای انجمن صنفی معلمان شهرستان مریوان، که پیشتر توسط پلیس امنیت احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود، به اتهام ” تبلیغ علیه نظام “در شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان مریوان به یک سال حبس محکوم گردید.

لازم به ذکر است جلسه دادگاهی این عضو انجمن صنفی معلمان مریوان در تاریخ ١١/ ٣/ ١٤٠١ در شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان مریوان برگزار شده بود.

*تعلیق دکتر حسن باقری‌نیا عضو هیات علمی دانشگاه سبزواری

حسن باقری‌نیا عضو هیات علمی دانشکده‌ی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه حکیم سبزواری که پیش‌تر تعلیق‌ شده بودند همچنان تعلیق هستند.

این استاد که پیش‌تر با پیگیری در هیات انتظامی دانشگاه حکم توقف رسیدگی دریافت‌ کرده بودند، در نامه‌ای برگرداندن شدن دروس ارائه شده به ایشان را درخواست کردند که رییس دانشگاه در پاسخ از تعلیق ایشان تا زمان رسیدگی قضایی و ممنوع شدن حضورشان در دانشگاه خبر داد.

*دو ترم تعلیق تحصیلی حاصل کمیته‌ی انضباطی امنیتی

خشایار سفیدی دانشجوی موسیقی دانشگاه هنر در شورای بدوی کمیته‌ی انضباطی به یک تر منع موقت از تحصیل با احتساب در سنوات محکوم شد.

خشایار سفیدی:

این حکم کمیته‌ی انضباطی است که برای من صادر شده و لازم است چند نکته را در موردش ذکر کنم.

▪در جلسه‌ی کمیته‌ی انضباطی علی‌رغم تماس و دعوت دانشگاه و معطل شدن یک ساعت پشت در جلسه، بنده رو به داخل راه ندادند و مانع از حضورم در جلسه برای دفاع از خودم شدند.

▪حراست دانشگاه مانع از ورود من به جلسه شدند با این استدلال که من حاضر نشدم با تماس تلفنی حراست به ساختمان حراست واقع در خیابان فلسطین جنوبی مراجعه کنم.

▪این حکم ۲۱ آبان صادر شده ولی اواخر آذر به من تحویل دادند.

▪علی رغم اینکه کل ترم پیش ممنوع الورود بودم، قصد دارند حکمم را ترم بعد اجراکنند‌. یعنی عملا میشود دو ترم! لازم به ذکر است دانشگاه میگوید هیچ مسئولیت در قبال ممنوع الورود شدن شما متوجه ما نیست و از نظر کمیته‌ی انضباطی شما میتوانستید وارد محیط دانشگاه شوید!

اینجانب اعتراض مسالمت آمیز را مطابق ماده نه منشور حقوق دانشجویی، حق اساسی و قانونی خود دانسته وسرسوزنی از این حق خود کوتاه نمی آیم. به محض ورود به دانشگاه، نخستین اعتراض من به سرکوب فراگیر آقای محمدرضا حسنایی و تعلیق اساتید شجاع در دانشگاه هنر خواهد بود.

*احمد نقوی آزاد شد

در پی نقض رای شعبه یکم دادگاه تجدید نظر استان زنجان توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور و  تشکیل دادگاه هم عرض در شعبه دهم دادگاه تجدید نظر استان زنجان احمد تقوی (نقوی) فعال صنفی معلمان ابهر که از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه شده بود، نهایتاً روز جمعه ۲۱ بهمن‌ماه از زندان آزاد شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ، ضمن تبریک به این فعال صنفی معلمان، خواهان توقف پرونده‌سازی‌ها علیه کنشگران، مختومه کردن پرونده‌ی آنان و آزادی همه معلمان زندانی و دیگر زندانیان مدنی و سیاسی است.

*خسرو صادقی بروجنی روزنامه نگار و پژوهشگر آزاد شد

خسرو صادقی بروجنی پس از گذراندن حدود دو سال و نیم از محکومیت  ۵ سال زندانش از زندان اوین، آزاد شد.

*زهرا محمدی، مدرس زبان کردی و عضو انجمن فرهنگی نوژین، از کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد

زهرا محمدی ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰، جهت تحمل دوران محکومیت ۵ ساله خود راهی بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج شده بود.

*آزادی فهیمه سلطانی

فهیمه سلطانی دانشجوی حقوق دانشگاه اصفهان ورودی ۱۴۰۰ که در تاریخ ۲۲ آبان در چهارباغ عباسی اصفهان توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شده بود، ۲۱ بهمن آزاد شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate