عروج و افول اسلام در این عصر …

عروج و افول اسلام در این عصر …

عروج اسلام

قیام آزادیخواهانۀ ۵۷ ایران با عروج اسلام و شکست قیام روبرو شد . تاثیر مخرب این دگرگونی سر برآوردن اسلام و قوانین ضد زن آن در بخشی کشور ها شد . تیره گی این واقعه دنیای سیاهی در جوامع سرمایه داری که خود ضد زن است فراهم کرد . 

افول اسلام

اسلام ضد زن ، “زندگی” “زنان” را به سیاهی و تباهی کشاند . زنان پیشرو و نسل جوان ایران این را برنتابیدند . انفجاری عظیم و شکوهمند آفریده شد . جنبش آزادیخواهی مبارزات اخیر بازتاب این انفجار بزرگ بود . 

با دست های خالی مبارزان و بی مهابا خیابان ها عرصۀ جنگ های خونین شد . مقابلۀ اسلام و نسل جدید و جوان . بر بستری از آتش و خون . 

آتش را حکومت جهل و جنایت با تمام وجود احساس کرد . خونشان هم ریخته خواهد شد . حکم تاریخ این است .

آفریندگان این جنبش زنان جوان بودند . اگر جنبش کنونی فعلا” به سرنگونی حکومت نرسد که خواهد رسید ، اما شعلۀ این قیام به دیگر نقاط اسلام زده هم خواهد رسید . 

صدای رهایی مرتجعان را به سوراخ ها کشاند . کاخ ارتجاع به لرزه در آمد . دیوارهای آن شکست و آزادی خواهی و مرگ دیکتاتوری همۀ ایران را گرفت . قیام توده ای نشد . حکومت ماند . اما دیگر آن حکومت پیشین نیست . پشم یال و کوپالش ریخت . زمین خورده ای شد که تن به شکست مرحله ای داد . خدای اسلام لنگ انداخت . فرامین و قوانینش همه زیر سئوال رفت . مرگش نزدیک است .

ادامه دارد ….

۲ . جنبش جدید و جوان و انفعال طبقات ستمدیده …

بهروز شادیمقدم

۳.۲.۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate