اخباروگزارش های کارگری ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

– تجمع اعتراضی زلزله زدگان خوی نسبت به کمبود امکانات مقابل فرمانداری

– تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریزنسبت به عدم پاسخگویی مسئولان به کمبود امکانات زلزله زدگان خوی 

– راهپیمایی اعتراضی و شعارهای دانش‌آموزان در جوانرود

– گرافیتی‌ در حمایت از اعتراضات مردمی و به یاد مجیدرضا رهنورد و محسن شکاری؛ دانشگاه بهشتی

– دیوارنویسی در حمایت از اعتراضات مردمی و به یاد کشته‌شدگان خیزش اخیر؛ خوابگاه باقرالعلوم دانشگاه آیت‌الله بروجردی

– اعتراض کارکنان شرکتی و حجمی  دانشگاه علوم پزشکی آبادان نسبت به بخشنامه ریاضتی مبنی بر کاهش حقوق

– نامه اعتراضی سرگشاده جمع کثیری از کارکنان بیمارستان خمینی اهواز نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط سخت کاری

– کیومرث واعظی، معلم سنقری با انتشار ویدیویی با دانش‌آموزان خود و مردم خداحافظی کرد

– گزارشی از آخرین وضعیت پرونده پسرم آرمین شریفه و همسرش هاوژین لطیفی که به تبلیغ علیه نظام محکوم شده‌اند

– بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه بهشتی در خصوص منع ثبت‌نام تعداد زیادی از دانشجویان برای ترم آتی به علت رعایت نکردن حجاب اجباری

– ادامه‌ی روند حذف و تصفیه‌ی اساتید همراه دانشجویان اینبار در دانشگاه فردوسی مشهد

– صدور حکم فاطمه گرجی

– محکومیت جلال پیردایه به ۲سال حبس تعزیری، ۲سال ممنوع الخروجی، ۲سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و ۲سال فعالیت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی

– محکومیت علی فتاحی به ۳سال حبس تعزیری

– آزادی موقت حمید شریفی به قید وثیقه

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی بافق نسبت به عدم احداث جاده بافق کوشک بهاباد مقابل فرمانداری

– شماره ای دیگر از سریال اعتراضات مالباختگان کریپتولند با تجمع مقابل دادسرای جرائم اقتصادی با شعار«داد بزن داد بزن حق تو فریاد بزن»

– تجمع اعتراضی صاحبان صنایع شهرک صنعتی پرند نسبت به قطعی های مکرر برق مقابل فرمانداری رباط کریم

– جان باختن کارگر مصدوم شهرداری زنجان براثر تصادف پس از۲ماه دست وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان

*******

*تجمع اعتراضی زلزله زدگان خوی نسبت به کمبود امکانات مقابل فرمانداری 

روزسه شنبه ۱۱ بهمن،جمعی از زلزله زدگان خوی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به کمبود امکانات ازجمله چادر،پتو، وسایل گرمایشی وموادغذایی دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان در استان آذربایجان غربی زدند.

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریزنسبت به عدم پاسخگویی مسئولان به کمبود امکانات زلزله زدگان خوی 

روز دوشنبه ۱۰ بهمن ، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد تبریزبابرپایی تجمع مقابل این واحد آموزش عالی در استان آذربایجان شرقی،اعتراضشان را نسبت به عدم پاسخگویی مسئولان به کمبود امکانات زلزله زدگان خوی ازجمله چادر،پتو، وسایل گرمایشی وموادغذایی بنمایش گذاشتند.

یادآوری:دیکتاتوری اسلامی بجای توزیع امکانات بین زلزله زدگان خوی آنهارادر سرمای طاقت فرسا آبپاشی کرد

در حالیکه آخرین گزارش ها وتصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از کمبود چادر،پتو، وسایل گرمایشی وموادغذایی ازجمله نان در شهرستان خوی می باشد،یکشنبه شب(۹بهمن) جمهوری اسلامی بجای توزیع امکانات بین زلزله زدگان خوی آنهارادر سرمای طاقت فرسا آبپاشی کرد.

*راهپیمایی اعتراضی و شعارهای دانش‌آموزان در جوانرود 

روزسه شنبه ۱۱ بهمن،فیلم منتشره در کانال تلگرام کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران حاکی از راهپیمایی جمعی از دانش آموزان جوانرود با سردادن شعارهای اعتراضی درسطح این شهر در استان کرمانشاه  می باشد.

*گرافیتی‌ در حمایت از اعتراضات مردمی و به یاد مجیدرضا رهنورد و محسن شکاری؛ دانشگاه بهشتی

*دیوارنویسی در حمایت از اعتراضات مردمی و به یاد کشته‌شدگان خیزش اخیر؛ خوابگاه باقرالعلوم دانشگاه آیت‌الله بروجردی

*اعتراض کارکنان شرکتی و حجمی  دانشگاه علوم پزشکی آبادان نسبت به بخشنامه ریاضتی مبنی بر کاهش حقوق

روز سه شنبه ۱۱ بهمن، کارکنان شرکتی و حجمی  دانشگاه علوم پزشکی آبادان از اعتراضشان نسبت به اجرای بخشنامه جدید ریاضتی  مبنی برکاهش حقوق خبردادند.

حدود ۱۸۰۰نفر از کارکنان قرارداد شرکتی و حجمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان که به عنوان پرستار، ماما، کارگر خدماتی و تاسیساتی و نگهبان در بخش اداری و فوریت‌های پزشکی در بیمارستان‌های بهشتی و طالقانی آبادان،معروفی زاده شادگان،زینب اروند کنار و بیمارستان ولیعصر خرمشهر و سایر درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت و درمان مشغول کارند، نسبت به بخشنامه اخیر کمیته مالی «معاونت توسعه مدیریت و منابع» برای کاهش حقوق و مزایا و تسهیلات رفاهی خود اعتراض دارند و می‌گویند بایستی بخش‌هایی از این بخشنامه در عین شفاف‌سازی، ابطال شود.

کارکنان معترض دانشگاه علوم پزشکی آبادان با غیرقانونی خواندن این بخشنامه،به خبرنگاررسانه ای  گفتند: دانشگاه علوم پزشکی آبادان به دلیل کمبود بودجه و اعتبار، اقدام به صدور یک بخشنامه ۱۷ بندی کرده که بندهای نخست این بخشنامه مربوط به کاهش اضافه‌کاری‌ها، مزایای رفاهی، ذخیره مرخصی‌های سالانه و پرداخت حداقلی حق لباس و چند آیتم دیگر نیروهای شرکتی می‌شود.

آن‌ها با بیان اینکه مسئولان برای جبران کسور مالی دانشگاه دیواری کوتاه‌تر از کارکنان شرکتی پیدا نکرده‌اند، می‌گویند: اخیرا حسابهای مالی دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای بررسی صورت‌های مالی مسدود شده است. در عین حال حداقل کسورات مالی فقط یکی از بیمارستانهای زیر مجموعه علوم پزشکی آبادان در بیمارستان بهشتی ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

آنها افزودند: براساس بخشنامه‌ای که تدوین شده و به تمام بیمارستانهای زیر مجموعه ابلاغ شده، معاونت مالی دانشگاه از بهمن ماه جاری، دستور به کاهش حقوق و سایر مزایای قانونی و رفاهی کارکنان داده است؛ درحالیکه انتظار می‌رفت برای جبران و ترمیم حقوق کارکنان فکری اندیشیده شود.

کارکنان شرکتی و قرارداد حجمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان که خواستار لغو این بخشنامه هستند درخاتمه گفتند: به جای ابلاغ بخشنامه‌های ریاضتی، راهکارهای ترمیم معیشت در دستور کار قرار بگیرد.

*نامه اعتراضی سرگشاده جمع کثیری از کارکنان بیمارستان خمینی اهواز نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط سخت کاری

جمع کثیری از کارکنان بیمارستان خمینی اهوازباانتشارنامه ای سرگشاده خطاب به بازرسی وزارت بهداشت اعتراضشان را  نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط سخت کاری اعلام کردند.

*کیومرث واعظی، معلم سنقری با انتشار ویدیویی با دانش‌آموزان خود و مردم خداحافظی کرد

کیومرث واعظی، معلم در شهر سنقرکرماشان، در یک ویدیو خبر داد که حکم شش سال زندان او در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است. ‌

او همزمان با اعتراضات اخیر به همراه علی حسین شمایلی، به اتهام «تحریک مردم» هرکدام به ترتیب به شش و پنج سال زندان محکوم شدند. 

کیومرث واعظی می‌گوید که این حکم تنها به دلیل نوشته‌های او در فضای مجازی صادر شده است و او حتی در خیابان هم نبوده که به او اتهام «شرکت در اغتشاش» بزنند. 

بە گفته کیومرث واعظی “او را به اجبار بعد از ۲۷ سال کار بازنشست کردند و ۶ سال حکم زندان دادند.”

*گزارشی از آخرین وضعیت پرونده پسرم آرمین شریفه و همسرش هاوژین لطیفی که به تبلیغ علیه نظام محکوم شده‌اند

طی ابلاغیه‌ای از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب، آرمین شریفه و هاوژین لطیفی برابر ماده پانصد قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات و ماده دو از قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به لحاظ امنیتی بودن جرم و آثار زیانبار ناشی از آن که باعث تشویش و تحریک عمومی می‌گردد هر یک به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده اند. دادگاه باتوجه به متاهل بودن آنان برابر مواد چهل و شش تا پنجاه و چهار از قانون مجازات اسلامی و نظر به بیماری آرمین شریفه و شرایط قرنطینه وی بعد از عمل پیوند مغز استخوان، یازده ماه از حبس را به مدت چهار سال از تاریخ صدور حکم تعلیق مراقبتی می‌نماید. نام بردگان در زمان تعلیق مکلف هستند هر چهار ماه یکبار خود را به سازمان اطلاعات سپاه سنندج معرفی نمایند، از درج مطالب و تصاویر که برای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران است در فضای مجازی خودداری نمایند و از شرکت در هر گونه تجمعی ممانعت کنند. در صورت تخلف از حکم در مرتبه اول بنا به درخواست دادستان یا قاضی مجری حکم به دستور  دادگاه صادر کننده حکم قطعی، به مدت تعلیق اضافه یا قرار تعلیق لغو می‌گردد. تخلف از دستور دادگاه در مرتبه دوم باعث الغا قرار تعلیق می‌گردد و در صورت ارتکاب مجدد جرایم عمدی مستوجب حد قصاص، دیات یا تعزیری تا درجه هفت علاوه بر مجازات جرم اخیر مجازات معلق نیز اجرا خواهد شد.. باتوجه به شرایط درمانی آرمین، هر دو تسلیم به حکم خود را به قاضی سعیدی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب ارائه دادند و ایشان نیز مجازات یک ماه حبس آنها را به جریمه نقدی به مبلغ هرکدام سه میلیون و هشتصد هزار تومان تبدیل کرد.

منبع:اینستاگرام رضا شریفه پدر آرمین شریفه

*بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه بهشتی در خصوص منع ثبت‌نام تعداد زیادی از دانشجویان برای ترم آتی به علت رعایت نکردن حجاب اجباری

*ادامه‌ی روند حذف و تصفیه‌ی اساتید همراه دانشجویان اینبار در دانشگاه فردوسی مشهد

پس از حذف و قطع همکاری با اساتید مدعو و هیات علمی در برخی دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه تهران، دانشگاه بهشتی، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علامه، این‌بار شاهد حذف و قطع همکاری با تعداد زیادی از اساتید مدعو در دانشگاه فردوسی هستیم.

بنابر اخبار واصله با حداقل ۱۱تن از اساتید مدعو به دلیل همراهی، حمایت و دفاع از حقوق دانشجویان، قطع همکاری شد. از این اساتید ۶نفر از دانشکده‌ی ادبیات، ۳نفر از دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی، ۱نفر از دانشکده‌ی ریاضی و ۱نفر از دانشکده‌ی علوم اداری و اقتصادی این دانشگاه هستند.

*صدور حکم فاطمه گرجی

فاطمه گرجی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان، در دادگاه سومی که برای ایشان با اتهام اهانت به مقدسات اسلام از طریق اکانت توییتری، برگزار شد، به ۵سال حبس تعزیری، ۲سال ممنوع‌الخروجی، ۲سال منع اقامت در استان های سمنان، تهران، مازندران، ۲سال اقامت اجباری در شهر برازجان استان بوشهر و ۲سال منع اشتغال به امور فرهنگی، آموزشی، پژوهشی در تمامی موسسات عمومی، خصوصی یا دولتی محکوم شد.

*محکومیت جلال پیردایه به ۲سال حبس تعزیری، ۲سال ممنوع الخروجی، ۲سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و ۲سال فعالیت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی

جلال پیردایه دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده ریاضی دانشگاه شریف، توسط شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۲سال حبس تعزیری، ۲سال ممنوع الخروجی، ۲سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و ۲سال فعالیت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد.

*محکومیت علی فتاحی به ۳سال حبس تعزیری

علی فتاحی دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه علم‌وصنعت، به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی عموزاد به ۳سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی‌ است، این دانشجو در تاریخ ۱۱ آبان با پرونده‌سازی حراست دانشگاه و همکاری معاونت دانشجویی جلوی سردر دانشگاه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه دستگیر و پس از ۳۵ روز، به قید وثیقه آزاد شد. 

*آزادی موقت حمید شریفی به قید وثیقه

حمید شریفی دانشجوی دکتری بوم‌شناسی اکولوژیک دانشگاه فردوسی که در تاریخ ۱۱مهر بازداشت شده بود پس از ۵ ماه به قید وثیقه از زندان مشهد آزاد شد.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی بافق نسبت به عدم احداث جاده بافق کوشک بهاباد مقابل فرمانداری

روز سه شنبه ۱۱ بهمن، جمعی از اهالی بافق برای اعتراض به عدم احداث جاده بافق کوشک بهاباد مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان یزد تجمع کردند و خواهان پاسخگویی مسئولان شدند.

*شماره ای دیگر از سریال اعتراضات مالباختگان کریپتولند با تجمع مقابل دادسرای جرائم اقتصادی با شعار«داد بزن داد بزن حق تو فریاد بزن»

روز سه شنبه ۱۱ دی، مالباختگان کریپتولند با برپایی تجمع مقابل دادسرای جرائم اقتصادی درتهران با شعار«داد بزن داد بزن حق تو فریاد بزن» شماره ای دیگر از اعتراضات دامنه دارشان را به اجرا گذاشتند.

 *تجمع اعتراضی صاحبان صنایع شهرک صنعتی پرند نسبت به قطعی های مکرر برق مقابل فرمانداری رباط کریم

روز سه شنبه ۱۱ بهمن،مالکان صنایع فعال در شهرک صنعتی پرند با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان رباط کریم نسبت به وضعیت نامناسب و قطعی های مکرر برق این شهرک اعتراض کردند.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*جان باختن کارگر مصدوم شهرداری زنجان براثر تصادف پس از۲ماه دست وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان

سبزعلی رستمخانی ۵۰ساله کارگر خدماتی شهرداری زنجان که اوایل آذر ماه سال جاری بر اثر حادثه تصادف مصدوم شده و به کما رفته بود، روز دوشنبه ۱۰ بهمن در بیمارستان موسوی زنجان جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate