اخباروگزارش های کارگری ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

– دیکتاتوری اسلامی بجای توزیع امکانات بین زلزله زدگان خوی آنهارادر سرمای طاقت فرسا آبپاشی کرد

– دوشنبه ۱۰ بهمن،جنگ وگریز خیابانی وشعار دادن شبانه در شهرهای زیر:

/بوکان

/تهران(اکباتان،امانیه،پونک وشهرک باقری)

/سنندج

/مشهد

– تجمع اعتراضی سراسری دوباره کارگران بازنشسته مخابرات کشور نسبت به کاهش قدرت خرید

– کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه+ دست به تجمع همزمان روبروی کارخانه درکرمان ومقابل دفتر شرکت ملی صنایع مس ایران درتهران زدند

– تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته سهامدارکارخانه  فرش گیلان نسبت به روند توزیع سود سالانه وگزارش غیرشفاف سالیانه شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و صنایع کاغذسازی کاوه مقابل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان

– تجمع اعتراضی پرستاران در شیراز

– محکومیت قطعی انوش عادلی،محمود صدیقی پور و عزیز قاسم زاده به یک سال زندان در شعبه ۱۸ دادگاه تجدید نظر استان گیلان 

– ممانعت از استخدام پیمانی محمد دارکش فعال صنفی، توسط مدیر هسته گزینش تهران

– تایید حکم دو سال تبعید لقمان افضلی معلم ناحیە ۲ شهرستان سنندج

– بازهم جان باختن ۲ کارگرشهرداری حین کار براثر تصادف دربندرعباس وکرج

*******

* دیکتاتوری اسلامی بجای توزیع امکانات بین زلزله زدگان خوی آنهارادر سرمای طاقت فرسا آبپاشی کرد

در حالیکه آخرین گزارش ها وتصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از کمبود چادر،پتو، وسایل گرمایشی وموادغذایی ازجمله نان در شهرستان خوی می باشد،یکشنبه شب(۹بهمن) جمهوری اسلامی بجای توزیع امکانات بین زلزله زدگان خوی آنهارادر سرمای طاقت فرسا آبپاشی کرد.

*دوشنبه ۱۰ بهمن،جنگ وگریز خیابانی وشعار دادن شبانه در شهرهای زیر:

/بوکان

/تهران(اکباتان،امانیه،پونک وشهرک باقری)

/سنندج

/مشهد

*تجمع اعتراضی سراسری دوباره کارگران بازنشسته مخابرات کشور نسبت به کاهش قدرت خرید

روز دوشنبه ۱۰ بهمن برای دومین بار در ماه جاری+، کارگران بازنشسته مخابرات کشوربرای اعتراض کاهش قدرت خرید از جمله عدم اجرای آیین‌نامه سال ۸۹ و افزایش  ۳۰ درصدی سهم بیمه تکمیلی و عدم پرداختِ سهم خواروبارومطالبات دیگر از دی ماه سال۱۴۰۰ دست به تجمع در استان های آذربایجان شرقی وغربی،أصفهان،ایلام،خراسان رضوی،خوزستان، چهارمحال بختیاری، کردستان،کرمانشاه،گیلان،لرستان،یزد مقابل مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات در شهرمرکزی استان ودر تهران  مقابل وزارت ارتباطات در خیابان شریعتی زدند. 

+تجمع اعتراضی سراسری کارگران بازنشسته مخابرات کشور نسبت به کاهش قدرت خرید

روز دوشنبه ۳ بهمن، کارگران بازنشسته مخابرات کشوربرای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت کاهش قدرت خرید از جمله عدم اجرای آیین‌نامه سال ۸۹ و افزایش  ۳۰ درصدی سهم بیمه تکمیلی و عدم پرداختِ سهم خواروبارومطالبات دیگر از دی ماه سال۱۴۰۰ دست به تجمع درتهران مقابل وزارت ارتباطات،استان چهارمحال بختیاری مقابل استانداری ودراستان های اردبیل، اصفهان،خراسان رضوی،کردستان،کرمانشاه،گیلان،لرستان،مرکزی،همدان ویزد مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات در مرکز استان زدند.

شعارها ومتن پلاکاردها:

«بازنشسته داد بزن  حقتو فریاد بزن»

«سلطانی محبی استعفا استعفا»

« آقای سلطانی صبرمان تمام شد »

« سهامدار عمده حالا که پول نداری مارا به دولت برگردان »

«چهارده ماه رفاهیات بازنشسته پس چی شد؟»

«رفاهیات سال ۱۴۰۱را از فریز خارج کنید”»

«راه دستیابی به مطالبات قانونی معوقه چیست ؟»

« شرکت پر درآمد چه بر سر تو آمد»

«وعده های دروغین دیگر اثر ندارد»

«بیمه مناسب حق مسلم ماست» 

«اجرای آیین نامه این آخرین پیامه»

تصاویر:

*کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه+ دست به تجمع همزمان روبروی کارخانه درکرمان ومقابل دفتر شرکت ملی صنایع مس ایران درتهران زدند

روز دوشنبه ۱۰ بهمن، جمعی ازکارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه خودرا به تهران رساندند تا همزمان با تجمع همکارانشان روبروی کارخانه باتجمع مقابل دفتر شرکت ملی صنایع مس ایران صدای حق طلبیشان را هرچه بیشتر منعکس کنند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: امروز در تهران مقابل دفتر شرکت ملی صنایع مس ایران در خیابان ولیعصر جمع شدیم و در کرمان نیز بازنشستگان مقابل دفتر اصلی کارخانه تجمع کرده‌اند.

این بازنشستگان مطالبه اصلی خود را حفظ استقلال صندوق بازنشستگی مس می‌دانند،اضافه کردند: در تاریخ پنجم اسفند ۱۴۰۰، صندوق مس را بدون رضایت سهامداران به زیرمجموعه وزارت رفاه منتقل کردند؛ این در حالیست که صندوق و تمام دارایی‌های آن متعلق به ما بازنشستگان است و از محل اندوخته‌ی سالیان ما ایجاد شده است.

آنهاادامه دادند: اگر به همین ترتیب پیش برود، صندوق مس به تدریج از میان می‌رود و بازنشستگان را به صندوق تامین اجتماعی منتقل خواهند کرد؛ این مساله باعث می‌شود امتیازات و مزایای مزدی ما کاهش یابد.

+ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه با برپایی تجمع مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی درکرمان

روز دوشنبه ۱۹ دی،جمعی از کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران  درادامه اعتراضشان نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه برای باری دیگر دست به تجمع مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی درکرمان زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس ایران از تاریخ ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ زیر نظر شورای عالی رفاه قرار گرفته و از همان تاریخ کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران نسبت به این تصمیم، اعتراض دارند.

*تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته سهامدارکارخانه  فرش گیلان نسبت به روند توزیع سود سالانه وگزارش غیرشفاف سالیانه شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و صنایع کاغذسازی کاوه مقابل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان

روز دوشنبه ۱۰ بهمن، جمعی از ۲۲۸ کارگر بازنشسته سهامدارکارخانه  فرش گیلان که صاحب ۵/۷درصد از سهام این واحد تولیدی هستند،برای بنمایش گذاشتند اعتراضشان نسبت به روند توزیع سود سالانه وگزارش غیرشفاف سالیانه شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و صنایع کاغذسازی کاوه دست به تجمع مقابل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان درکلانشهر رشت زدند.

 

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و صنایع کاغذسازی کاوه که به ترتیب سهامدار این واحد تولیدی هستند، در خصوص گزارش سالانه و توزیع سود سهام شفاف عمل نمی‌کنند.

آنها افزودند:در سال ۷۶، سهام کارخانه فرش گیلان که تولیدکننده انواع فرش و موکت است، از سوی وزارت صنایع دولت وقت بین شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، شرکت صنایع کاغذسازی کاوه و حدود ۲۲۸ کارگری که آن زمان در این واحد تولیدی مشغول بودند، تقسیم شده است.

آنها گفتند: واحد تولیدی فرش گیلان که سالهای پیش فعالیت تولیدی آن متوقف شده از سال ۸۶ با حدود ۱۷۰ هزار متر زمین و مستغلات از قبیل سوله و انبار به نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گیلان اجاره داده شده اما درآمد حاصل از آن هنوز به کارگران سهامدار پرداخت نشده است.

این بازنشستگان خواهان شفاف‌سازی در روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه هستند و تاکید کردند: خرید و فروش سهام این کارخانه و تغییرات مدیریتی آن بدون درنظر گرفتن میزان سهم آنها غیرقانونی است.

*تجمع اعتراضی پرستاران در شیراز

امروز دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ جمعی از پرستاران شیراز در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلاتشان دست به تجمع زدند.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*محکومیت قطعی انوش عادلی،محمود صدیقی پور و عزیز قاسم زاده به یک سال زندان در شعبه ۱۸ دادگاه تجدید نظر استان گیلان 

شعبه ۱۸ دادگاه تجدید نظر استان گیلان با تایید رای شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت سه نفر از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

در بخشی از رای شعبه ۱۸ دادگاه تجدید نظر استان گیلان علیه انوش عادلی،محمود صدیقی پور و عزیز قاسم زاده به گزارش پلیس اطلاعات و امنیت گیلان اشاره شده و بر همین مبنا نام بردگان به یک سال حبس قطعی محکوم شده‌اند؛ این در حالی است که این سه فعال صنفی در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ شکایتی را در شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب رشت علیه ماموران به خاطر دستگیری همراه با ضرب و شتم و توهین ماموران در ۲۶ خرداد طرح کرده‌اند و با ادله اثباتی استناد به شهادت شهود و بازبینی دوربین‌ها، ادعا و گزارش پلیس امنیت علیه خود را کذب دانسته‌اند و خواهان رسیدگی به شکایت خود شده‌اند. اما نه تنها تا کنون به این شکایت رسیدگی نشده که در رای صادر شده به همان گزارش کذب پلیس امنیت نیز استناد شده است. از سوی دیگر در حالی که عزیز قاسم زاده در رودسر با اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه شده، او را با همین عنوان اتهامی در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت محکوم کرده‌اند و با وجود ارجاع پرونده رودسر او به شعبه ۱۸ دادگاه تجدید نظر استان که اثبات کننده تقدم برگزاری دادگاه رودسر با اتهام تبلیغ علیه نظام و عدم صلاحیت شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت برای طرح این اتهام علیه او است، شعبه ۱۸ دادگاه تجدید نظر استان گیلان بدون اعتنا به این ایراد شکلی مهم، رای شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت را عیناً تأیید کرده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن حکم یک سال زندان این سه فعال صنفی در دادگاه تجدید نظر، بار دیگر اعلام می‌کند که روند مطالبات صنفی و مدنی هرگز با صدور چنین احکامی متوقف نخواهد شد و رای‌های صادر شده با چنین فرایندی هرگز مورد قبول جامعه معلمان و افکار عمومی نخواهد بود.

*ممانعت از استخدام پیمانی محمد دارکش فعال صنفی، توسط مدیر هسته گزینش تهران

مدیر هسته گزینش منطقه ۱۶ طی نامه‌ای با استخدام پیمانی محمد دارکش مخالفت  کرده است. در اواسط آبان  گزینش شهر تهران طی تماسی با این معلم  به او اعلام کرد که باید در جلسه گزینش شرکت کنی و پس از تشکیل جلسه گزینش، سوالات این نهاد درباره حضور این معلم در تحصن و اعتراضات معلمی بود؛ به خصوص با اعتراض به حضور او در تحصن آبان ماه اذعان داشتند که این اقدام تحریک دانش آموزان به اغتشاش است. به دنبال آن عباس شیشه گرد مدیر هسته گزینش تهران طی نامه‌ای به سید حمید رضا ابراهیم‌نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ نوشت: «در خصوص آقای محمد دارکش به استحضار می‌رساند با عنایت به بررسی های به عمل آمده، نامبرده واجد شرایط عمومی تشخیص داده نشده است. لذا با اشتغال و استخدام پیمانی ایشان موافقت نمی‌گردد».

شایان ذکر است محمد دارکش دبیر جامعه شناسی دبیرستان معرفت منطقه ۱۶ تهران می‌باشد که از ادامه اشتغال و استخدام او جلوگیری به عمل آمده است.

*تایید حکم دو سال تبعید لقمان افضلی معلم ناحیە ۲ شهرستان سنندج

   متاسفانە سناریوسازی، تهدید و ارعاب حاکمیت برای قشر فرهیختە فرهنگیان تمامی ندارد و هر روز قربانی تازەای می‌گیرد. در تازه‌ترین اقدام، شعبە دوم تجدید نظر هیئت رسیدگی بە تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش، حکم تبعید آقای لقمان افضلی فعال صنفی و از فرهنگیان شاغل در ناحیە٢ شهرستان سنندج بە مدت ٢ سال بە استان اردبیل را – کە قبلا در هیئت بدوی مستقر در آموزش و پرورش کردستان صادر شده بود – تایید نمود.

   بر کسی پوشیدە نیست احکامی این چنین با نگاهی کاملا امنیتی و از طرف نهادهای خارج از مجموعه آوپ بە هیئت رسیدگی، دیکتە می شود. لذا توصیه و تذکر اکید ما بە مسئولین آموزش و پرورش اینست که از پروندە سازی نسبت بە فرهنگیان و فعالان صنفی که دغدغه‌ای جز اعتلای نظام تعلیم و تربیت ندارند خودداری نموده و استقلال و آبروی نهاد متبوع خود را حفظ نمایند.

   انجمن صنفی معلمان کردستان(سنندج – کلاترزان) ضمن محکوم نمودن حکم تبعید آقای افضلی، امیدوار است دیوان عدالت اداری فارغ از هرگونه هیاهو و نگاه امنیتی “آب رفته را به جوی بازگرداند” و نسبت به لغو این حکم ناعادلانە اقدام کند.

تا توانی رفع غم از چهرەی غمناک کن

در جهان گریاندن آسان است اشکی پاک کن

*بازهم جان باختن ۲ کارگرشهرداری حین کار براثر تصادف دربندرعباس وکرج

سحرگاه روز یکشنبه ۹ بهمن،یک کارگر شهرداری بندرعباس حین کار نظافت در حوالی میدان فرودگاه (پایگاه هوایی) بر اثر حادثه تصادف دردم جان خودرا ازدست داد.

روزیکشنبه ۹ بهمن،یک کارگر شهرداری کرج حین کار نظافت در منطقه حصارک براثرتصادف جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate