اخباروگزارش های کارگری ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

– ادامه سریال اعتراضات خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با تجمع  مقابل قوه قضاییه

– محاکمه رفیق سلیمی از زندانیان سیاسی سنندج به اتهام مفسد فی‌الارض 

– پیروز نامی، به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت تشکیلاتی و دو سال ممنوعیت از خروج کشور محکوم شد

– فشار نیروهای امنیتی و اداره کل استان البرز و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بر سارا سیاهپور فعال صنفی معلمان 

– محکومیت نازیلا معروفیان به ۲ سال حبس تعزیری، ۱۵ میلیون تومان جریمه‌ و ۵ سال ممنوع‌الخروجی

 – محکومیت سروناز احمدی به ۶ سال حبس

– محکومیت امیررضا دوزنده به ۳ سال‌ حبس، ۲سال تبعید، ۲سال ممنوع‌الخروجی و ۲سال محرومیت از فعالیت مجازی

– محکومیت هادی علیزاده به ۲۳ ماه حبس تعلیقی و یک ماه حبس تعزیری

– صدور حکم برای نگار داودی

– حکم سهند مرتضوی هم صادرشد

– تعلیق دانشجویان دانشگاه خوارزمی

– شیوه‌ای دیگر از سرکوب دانشجویان: قطع دسترسی دانشجویان کم حجاب به سامانه آموزشیار

– شکایت بی‌سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه 

– آزادی موقت فرنوش فرزان به قید وثیقه

– ازسرگیری اعتراضات مال باختگان شرکت مفتاح رهنورد نسبت به انفعال مصلحتی مسئولان ذیربط مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه

*ادامه سریال اعتراضات خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با تجمع  مقابل قوه قضاییه

روزیکشنبه ۹ بهمن، خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با تجمع  مقابل قوه قضاییه به سریال اعتراضاتشان ادامه دادند+ وبرخواستشان مبنی براعدام نکردن بستگانشان تاکیدکردند.

+تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان محکوم به اعدام مقابل زندان قزلحصار

یورش نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری به تجمع کنندگان ومصدوم شدن تعدادی ازآنها

روز چهارشنبه ۵ بهمن، خانواده های زندانیان محکوم به اعدام مقابل زندان قزلحصاردرادامه اعتراضات سریالیشان دست به تجمع مقابل زندان قزلحصارزدند وبابرافراشتن پلاکاردها وسردادن شعارها خواهان اعدام نکردن بستگانشان شدند.

خبرهای منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از یورش نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری به تجمع کنندگان ومصدوم شدن تعدادی ازآنها می باشد.

*محاکمه رفیق سلیمی از زندانیان سیاسی سنندج به اتهام مفسد فی‌الارض 

بنابر اخبار منتشرشده، روز شنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ جلسه محاکمه رفیق سلیمی از بازداشت‌شدگان اعتراضات مردمی در سنندج در شعبه دادگاه انقلاب این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه رفیق سلیمی از سوی جلالیان‌فر معاون دادستان استان کردستان به اتهام مفسد فی‌الارض متهم شده است.

با وجود طرح چنین اتهامی خطر صدور حکم اعدام برای او بسیار جدی است.

رفیق سلیمی روز هفتم آذرماه توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و در تاریخ ۲۸ دی‌ماه به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

*پیروز نامی، به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت تشکیلاتی و دو سال ممنوعیت از خروج کشور محکوم شد.

پیروز  نامی، که پیش‌تر در دادگاه غیابی به یکسال زندان تعزیری محکوم شده بود، دیروز همراه وکیل خود فرزانه زیلابی برای واخواهی به دادگاه مراجعه کرده بود، بدون برگزاری دادگاه و بدون توجه به لایحه دفاعیه وکیل مدافع و مستندات ارائه شده توسط احسان ادیب مهر قاضی دادگاه انقلاب شعبه یک اهواز تایید شد و همان حکم یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت تشکیلاتی و دو سال ممنوعیت از خروج کشور صادر شد. این درحالیست که در یک اقدام غیرقانونی هیات تخلفات آ.پ استان خوزستان بدون تشکیل جلسه و ارائه لایحه دفاعیه حکم سه ماه انفصال از خدمت برای این فعال صنفی صادر کرده است. پیش‌تر تیز رتبه‌بندی آقای نامی با دستور شفاهی مقامات اداری از حکم کارگزینی نامبرده حذف شده بود

*فشار نیروهای امنیتی و اداره کل استان البرز و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بر سارا سیاهپور فعال صنفی معلمان 

از ابتدای بازگشایی مدارس بارها طی تماس های مکرر مسئول ارزشیابی عملکرد ناحیه یک آقای مجتبی قاسم با مدیر مدرسه محل خدمت خانم ساراسیاهپور به ایشان اعلام کردند خانم سیاهپور را مجاب کنید استعفا بدهد ولی خانم سیاهپور زیر بار استعفا نرفتند و زمانیکه با مسئول ارزیابی عملکرد تماس گرفتند به ایشان میگویند نامه مکتوب بزنید همراه بامستندات (ذکر دلیل) تا استعفا بدهم 

در جواب به خانم سیاهپور گفتند شما در جایگاهی نیستید که به ما بگویید چه کاری انجام دهیم و چه کاری انجام ندهیم.

پاسخ جسورانه ای از خانم سیاهپور مبنی بر اینکه ابلاغ من یکساله است و شما هم در جایگاهی نیستید که به من بگویید استعفا بدهم

لطفا مرا احضار کنید تا حضوری مراجعه کنم گفتند الان تلفنی به شما اعلام میکنم فردا به اداره مراجعه کنید خانم سیاهپور پس از مراجعه به اداره و دیدن مسئول ارزیابی عملکرد  علت را جویا شدند

(در ابتدا از ایشان خواسته شد تا زمانیکه در اتاق حضور دارید تلفن همراه خود را خاموش کنید و ایشان نیز گوشی خود را به آقای قاسم میدهد و میگوید نگران چه هستید خودتان خاموش کنید ) 

و از ایشان جوابی به مراتب غیر معقول دریافت کردند و به صورت شفاهی به ایشان گفته شد از بالا دستور دادند 

حال بالا کیست و کجاست ؟

که می تواند بدون حکم و دلیل جابجا یا ابلاغ لغو کند یا فردی را تحت فشار قرار دهد برای دادن استعفاء…

خانم سیاهپور به ایشان گفتند شما کارمند نیروهای امنیتی هستید یا همکار من شما بر اساس وظیفه ذاتی شغلی خود باید از من دفاع کنید و ایشان در جواب گفتند من سرباز نظام هستم و دستورها را اجرا میکنم ولی ایشان فراموش کردند جای سرباز نظام در پادگان است نه آموزش وپرورش…

به علت عدم پاسخگویی شفاف و ندادن نامه مکتوب خانم سیاهپور به رییس اداره آقای عباس نورمحمدی مراجعه میکنند و ایشان به خانم سیاهپور گفتند شما فعلا به مدرسه خود بروید و نگران نباشید 

و تلفنی به ایشان گفتند پیگیر انتقال شما به تهران میشوم بعد از گذشت دو هفته مجدد رییس ارزشیابی عملکرد با مدیر مدرسه تماس میگیرند و از او می خواهد نامه ای با محتوای قرار دادن خانم سیاهپور در اختیار اداره تنظیم کند که با مقاومت مدیر روبرو شدند و مدیر از آنها خواست نامه مکتوب بزنید و در جواب به مدیر تاکید کردند در صورت عدم همکاری ابلاغ خودت را نیز لغو خواهیم کرد 

 فردا به اداره مراجعه کنید و مهر خود را تحول دهید

مدیر اعلام کردند هیچ مشکلی نیست من مهر مدرسه را به شما میدهم اما کار غیر اخلاقی و غیرانسانی انجام نمیدهم (نامه در اختیار نمیزنم)

 پس از آن مدارس در دیماه به مدت ۲ هفته غیرحضوری شد به محض بازگشایی مدارس در تاریخ ۳ بهمن آقای قاسم با مدیر مدرسه تماس گرفته و گفتند خانم سیاهپور در مدرسه حضور دارند و ایشان گفته بودند بله در مدرسه حاضر هستند وایشان گفتند ما که قبلا به شما گفتیم و پیامک زدیم نامه در اختیار این خانم را بزنید و مدیر مدرسه مجدد قبول نکردند بر اساس گزارش رسیده به شورای هماهنگی در تاریخ ۴ بهمن پس از جلسه ی شورای معاونین اداره ناحیه یک البرز که در جلسه مطرح شده شخص آقای #علی_حجرگشت به مدیر ناحیه یک که تا این لحظه اقدامی برای جابجایی خانم سیاهپور انجام نداده بصورت‌تهدید آمیز اعلام کردند اگر من فردا به محل خدمت خانم سیاهپور بروم و ایشان در مدرسه باشند ابلاغ شما را لغو میکنم 

پس از پایان جلسه اداره ناحیه یک با مدیر مدرسه تماس گرفتند و به ایشان گفتند به خانم سیاهپور بگویید به اداره مراجعه کند و در طی یک حرکت فرا قانونی بدون نامه درخواست جابجایی، استعفا و یا نامه در اختیار گفته شده ابلاغ جدید و مدرسه ایشان نیز مشخص شده است که خانم سیاهپور مراجعه نکردند و در روز چهارشنبه ۵ بهمن مسئول ارزشیابی عملکرد ناحیه یک با مدیر تماس گرفته و به ایشان میگویند از روز شنبه حضور خانم سیاهپور در مدرسه غیرقانونی است.

«خطابین که بر دست ظالم برفت

جهان ماند و او با مظالم برفت

خنک روز محشر تن دادگر

که در سایه عرش دارد مقر.».

*محکومیت نازیلا معروفیان به ۲ سال حبس تعزیری، ۱۵ میلیون تومان جریمه‌ و ۵ سال ممنوع‌الخروجی

نازیلا معروفیان خبرنگار و دانشجوی دانشگاه علامه طبابایی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی افشاری با اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیت به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق مصاحبه با پدر مهسا امینی به ۲ سال حبس تعزیری، ۱۵میلیون تومان جریمه‌ و ۵ سال ممنوع‌الخروجی محکوم شد.

*محکومیت سروناز احمدی به ۶ سال حبس

سروناز احمدی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به قضاوت قاضی صلواتی به ۶سال حبس محکوم شد.

*محکومیت امیررضا دوزنده به ۳ سال‌ حبس، ۲سال تبعید، ۲سال ممنوع‌الخروجی و ۲سال محرومیت از فعالیت مجازی

امیررضا دوزنده دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دانشگاه مازندران و مدیرمسئول نشریه‌ی دانشجویی ضد، توسط دادگاه انقلاب ساری به ۳سال‌ حبس، ۲سال تبعید، ۲سال ممنوع‌الخروجی و ۲سال محرومیت از فعالیت مجازی محکوم شد.

*محکومیت هادی علیزاده به ۲۳ ماه حبس تعلیقی و یک ماه حبس تعزیری

هادی علیزاده دانشجوی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ورودی ۹۷، توسط شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی عموزاد، به ۲۳ ماه حبس تعلیقی و ۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

*صدور حکم برای نگار داودی

نگار داودی، دانشجوی رشته نرم افزار دانشگاه ایلام، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب و دادگاه شعبه ۱۰۳ کیفری دو ایلام به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، توهین به رهبر و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی، مجموعا به ۲ سال و ۳ ماه حبس، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، یک سال فعالیت رایگان برای اداره بهزیستی و ۲۰۰ ساعت شرکت در کلاس‌های آموزش و تفسیر قرآن محکوم شده است.

بر اساس دادنامه صادره، حکم ۳ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق به دلیل عدم سابقه کیفری ایشان، به ۲۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت تبدیل شده است.

وی پیش‌تر تاریخ ۲۴ آبان در جریان اعتراضات مردمی ایلام توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک ماه در تاریخ ۲۷ آذر با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

*حکم سهند مرتضوی هم صادرشد

سهند مرتضوی دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه تهران ورودی ۹۷ که در روز ۳۱ شهریور بازداشت شده بود در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی افشاری به ۳سال حبس تعزیری که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است، منع خروج از کشور و منع استفاده از شبکه‌های مجازی و تلفن هوشمند به مدت سال‌های تعلیق و حضور به موقع بر سر مزار شهدای امنیت در قطعه ۵۰ از بهشت زهرا، سه نوبت در صبح جمعه از ساعت ۶الی۷ با تایید و نظارت حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، محکوم شد.

*تعلیق دانشجویان دانشگاه خوارزمی

بنا به اخبار واصله تعدادی از دانشجو‌های دانشگاه خوارزمی واحد کرج، ۸ ماه تعلیق شده‌اند و در تاریخ ۳ بهمن که تاریخ آخرین امتحان دانشگاه بوده، حکم به آن‌ها ابلاغ شده و دسترسی انتخاب واحد از دانشجویان گرفته شده است.

این درحالیست که تاریخ مندرج در نامه‌ی کمیته انضباطی متعلق به آبان ماه بوده است.

گفته می‌شود قصد مسئولین دانشگاه از این کار، استفاده از خلوتی فضای دانشگاه و کاهش ریسک تجمع یا اعتراض برای این حکم‌های ناعادلانه‌ بوده‌است.

*شیوه‌ای دیگر از سرکوب دانشجویان: قطع دسترسی دانشجویان کم حجاب به سامانه آموزشیار

بنابر اخبار واصله، جهانبین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در جمع معاونین فرهنگی گفته است:

برای دانشجویان کشف حجاب کرده پیامک ارسال و آموزشیار این افراد بسته شده است تا با مراجعه به امور دانشجویی از آن‌ها تعهد اخذ شود.

 افراد کشف حجاب کننده دو دسته هستند یا با نظام مشکل دارند یا با تذکر مساله حل می شود. این افراد در صورت تکرار کشف حجاب مجدد به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شوند.

*شکایت بی‌سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه 

ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اقدامی بی‌سابقه از میرمهدی موسویان، محمدامین سلطان زاده، دکتر ودود نوروزی و دکتر محمد جباری دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه نزد دادسرای عمومی و انقلاب، به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی شکایت کرده است.

دادگاه این دانشجویان را به علت ناکافی بودن ادله ارائه شده، تبرئه و مورد منع تعقیب قرار داده است.

گفتنی است این دانشجویان در صورت عدم تبرئه، به ۲ الی ۱۰ سال حبس محکوم می‌شدند.

*آزادی موقت فرنوش فرزان به قید وثیقه

فرنوش فرزان دانشجوی روان‌شناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ورودی ۱۴۰۰، پس از ۴۰ روز بازداشت در اوین و قرچک، ۸بهمن به قید وثیقه آزاد شد.

*ازسرگیری اعتراضات مال باختگان شرکت مفتاح رهنورد نسبت به انفعال مصلحتی مسئولان ذیربط مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه

روز یکشنبه ۹ بهمن،جمعی از مال باختگان شرکت مفتاح رهنورد فعال در حوزه واردات خودروبا تجمع مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی و انفعال مصلحتی مسئولان ذیربط منجمله سران قوه قضائیه از سر گرفتند.

مال باختگان شرکت مفتاح رهنورد که تعدادشان به بیش از یک هزار و چهار صد نفرمی رسد خواهان تعیین تکلیف هرچه سریعتر وضعیتشان هستند.

این مالباختگان ۵ سال پیش با پرداخت مبالغی اقدام به پیش‌خرید خودرو کرده‌اند، اما تاکنون خودرویی به آن‌ها تحویل داده نشده است ومسئولان ذیربط هم با این دست وآن دست کردن به بلاتکلیفی این مالباختگان دامن زده اند.

akhbarkargari2468@gmail.com


اخباروگزارش های کارگری ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

– ادامه سریال اعتراضات خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با تجمع  مقابل قوه قضاییه

– محاکمه رفیق سلیمی از زندانیان سیاسی سنندج به اتهام مفسد فی‌الارض 

– پیروز نامی، به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت تشکیلاتی و دو سال ممنوعیت از خروج کشور محکوم شد

– فشار نیروهای امنیتی و اداره کل استان البرز و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بر سارا سیاهپور فعال صنفی معلمان 

– محکومیت نازیلا معروفیان به ۲ سال حبس تعزیری، ۱۵ میلیون تومان جریمه‌ و ۵ سال ممنوع‌الخروجی

 – محکومیت سروناز احمدی به ۶ سال حبس

– محکومیت امیررضا دوزنده به ۳ سال‌ حبس، ۲سال تبعید، ۲سال ممنوع‌الخروجی و ۲سال محرومیت از فعالیت مجازی

– محکومیت هادی علیزاده به ۲۳ ماه حبس تعلیقی و یک ماه حبس تعزیری

– صدور حکم برای نگار داودی

– حکم سهند مرتضوی هم صادرشد

– تعلیق دانشجویان دانشگاه خوارزمی

– شیوه‌ای دیگر از سرکوب دانشجویان: قطع دسترسی دانشجویان کم حجاب به سامانه آموزشیار

– شکایت بی‌سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه 

– آزادی موقت فرنوش فرزان به قید وثیقه

– ازسرگیری اعتراضات مال باختگان شرکت مفتاح رهنورد نسبت به انفعال مصلحتی مسئولان ذیربط مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه

*ادامه سریال اعتراضات خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با تجمع  مقابل قوه قضاییه

روزیکشنبه ۹ بهمن، خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با تجمع  مقابل قوه قضاییه به سریال اعتراضاتشان ادامه دادند+ وبرخواستشان مبنی براعدام نکردن بستگانشان تاکیدکردند.

+تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان محکوم به اعدام مقابل زندان قزلحصار

یورش نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری به تجمع کنندگان ومصدوم شدن تعدادی ازآنها

روز چهارشنبه ۵ بهمن، خانواده های زندانیان محکوم به اعدام مقابل زندان قزلحصاردرادامه اعتراضات سریالیشان دست به تجمع مقابل زندان قزلحصارزدند وبابرافراشتن پلاکاردها وسردادن شعارها خواهان اعدام نکردن بستگانشان شدند.

خبرهای منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از یورش نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری به تجمع کنندگان ومصدوم شدن تعدادی ازآنها می باشد.

*محاکمه رفیق سلیمی از زندانیان سیاسی سنندج به اتهام مفسد فی‌الارض 

بنابر اخبار منتشرشده، روز شنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ جلسه محاکمه رفیق سلیمی از بازداشت‌شدگان اعتراضات مردمی در سنندج در شعبه دادگاه انقلاب این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه رفیق سلیمی از سوی جلالیان‌فر معاون دادستان استان کردستان به اتهام مفسد فی‌الارض متهم شده است.

با وجود طرح چنین اتهامی خطر صدور حکم اعدام برای او بسیار جدی است.

رفیق سلیمی روز هفتم آذرماه توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و در تاریخ ۲۸ دی‌ماه به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

*پیروز نامی، به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت تشکیلاتی و دو سال ممنوعیت از خروج کشور محکوم شد.

پیروز  نامی، که پیش‌تر در دادگاه غیابی به یکسال زندان تعزیری محکوم شده بود، دیروز همراه وکیل خود فرزانه زیلابی برای واخواهی به دادگاه مراجعه کرده بود، بدون برگزاری دادگاه و بدون توجه به لایحه دفاعیه وکیل مدافع و مستندات ارائه شده توسط احسان ادیب مهر قاضی دادگاه انقلاب شعبه یک اهواز تایید شد و همان حکم یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت تشکیلاتی و دو سال ممنوعیت از خروج کشور صادر شد. این درحالیست که در یک اقدام غیرقانونی هیات تخلفات آ.پ استان خوزستان بدون تشکیل جلسه و ارائه لایحه دفاعیه حکم سه ماه انفصال از خدمت برای این فعال صنفی صادر کرده است. پیش‌تر تیز رتبه‌بندی آقای نامی با دستور شفاهی مقامات اداری از حکم کارگزینی نامبرده حذف شده بود

*فشار نیروهای امنیتی و اداره کل استان البرز و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بر سارا سیاهپور فعال صنفی معلمان 

از ابتدای بازگشایی مدارس بارها طی تماس های مکرر مسئول ارزشیابی عملکرد ناحیه یک آقای مجتبی قاسم با مدیر مدرسه محل خدمت خانم ساراسیاهپور به ایشان اعلام کردند خانم سیاهپور را مجاب کنید استعفا بدهد ولی خانم سیاهپور زیر بار استعفا نرفتند و زمانیکه با مسئول ارزیابی عملکرد تماس گرفتند به ایشان میگویند نامه مکتوب بزنید همراه بامستندات (ذکر دلیل) تا استعفا بدهم 

در جواب به خانم سیاهپور گفتند شما در جایگاهی نیستید که به ما بگویید چه کاری انجام دهیم و چه کاری انجام ندهیم.

پاسخ جسورانه ای از خانم سیاهپور مبنی بر اینکه ابلاغ من یکساله است و شما هم در جایگاهی نیستید که به من بگویید استعفا بدهم

لطفا مرا احضار کنید تا حضوری مراجعه کنم گفتند الان تلفنی به شما اعلام میکنم فردا به اداره مراجعه کنید خانم سیاهپور پس از مراجعه به اداره و دیدن مسئول ارزیابی عملکرد  علت را جویا شدند

(در ابتدا از ایشان خواسته شد تا زمانیکه در اتاق حضور دارید تلفن همراه خود را خاموش کنید و ایشان نیز گوشی خود را به آقای قاسم میدهد و میگوید نگران چه هستید خودتان خاموش کنید ) 

و از ایشان جوابی به مراتب غیر معقول دریافت کردند و به صورت شفاهی به ایشان گفته شد از بالا دستور دادند 

حال بالا کیست و کجاست ؟

که می تواند بدون حکم و دلیل جابجا یا ابلاغ لغو کند یا فردی را تحت فشار قرار دهد برای دادن استعفاء…

خانم سیاهپور به ایشان گفتند شما کارمند نیروهای امنیتی هستید یا همکار من شما بر اساس وظیفه ذاتی شغلی خود باید از من دفاع کنید و ایشان در جواب گفتند من سرباز نظام هستم و دستورها را اجرا میکنم ولی ایشان فراموش کردند جای سرباز نظام در پادگان است نه آموزش وپرورش…

به علت عدم پاسخگویی شفاف و ندادن نامه مکتوب خانم سیاهپور به رییس اداره آقای عباس نورمحمدی مراجعه میکنند و ایشان به خانم سیاهپور گفتند شما فعلا به مدرسه خود بروید و نگران نباشید 

و تلفنی به ایشان گفتند پیگیر انتقال شما به تهران میشوم بعد از گذشت دو هفته مجدد رییس ارزشیابی عملکرد با مدیر مدرسه تماس میگیرند و از او می خواهد نامه ای با محتوای قرار دادن خانم سیاهپور در اختیار اداره تنظیم کند که با مقاومت مدیر روبرو شدند و مدیر از آنها خواست نامه مکتوب بزنید و در جواب به مدیر تاکید کردند در صورت عدم همکاری ابلاغ خودت را نیز لغو خواهیم کرد 

 فردا به اداره مراجعه کنید و مهر خود را تحول دهید

مدیر اعلام کردند هیچ مشکلی نیست من مهر مدرسه را به شما میدهم اما کار غیر اخلاقی و غیرانسانی انجام نمیدهم (نامه در اختیار نمیزنم)

 پس از آن مدارس در دیماه به مدت ۲ هفته غیرحضوری شد به محض بازگشایی مدارس در تاریخ ۳ بهمن آقای قاسم با مدیر مدرسه تماس گرفته و گفتند خانم سیاهپور در مدرسه حضور دارند و ایشان گفته بودند بله در مدرسه حاضر هستند وایشان گفتند ما که قبلا به شما گفتیم و پیامک زدیم نامه در اختیار این خانم را بزنید و مدیر مدرسه مجدد قبول نکردند بر اساس گزارش رسیده به شورای هماهنگی در تاریخ ۴ بهمن پس از جلسه ی شورای معاونین اداره ناحیه یک البرز که در جلسه مطرح شده شخص آقای #علی_حجرگشت به مدیر ناحیه یک که تا این لحظه اقدامی برای جابجایی خانم سیاهپور انجام نداده بصورت‌تهدید آمیز اعلام کردند اگر من فردا به محل خدمت خانم سیاهپور بروم و ایشان در مدرسه باشند ابلاغ شما را لغو میکنم 

پس از پایان جلسه اداره ناحیه یک با مدیر مدرسه تماس گرفتند و به ایشان گفتند به خانم سیاهپور بگویید به اداره مراجعه کند و در طی یک حرکت فرا قانونی بدون نامه درخواست جابجایی، استعفا و یا نامه در اختیار گفته شده ابلاغ جدید و مدرسه ایشان نیز مشخص شده است که خانم سیاهپور مراجعه نکردند و در روز چهارشنبه ۵ بهمن مسئول ارزشیابی عملکرد ناحیه یک با مدیر تماس گرفته و به ایشان میگویند از روز شنبه حضور خانم سیاهپور در مدرسه غیرقانونی است.

«خطابین که بر دست ظالم برفت

جهان ماند و او با مظالم برفت

خنک روز محشر تن دادگر

که در سایه عرش دارد مقر.».

*محکومیت نازیلا معروفیان به ۲ سال حبس تعزیری، ۱۵ میلیون تومان جریمه‌ و ۵ سال ممنوع‌الخروجی

نازیلا معروفیان خبرنگار و دانشجوی دانشگاه علامه طبابایی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی افشاری با اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیت به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق مصاحبه با پدر مهسا امینی به ۲ سال حبس تعزیری، ۱۵میلیون تومان جریمه‌ و ۵ سال ممنوع‌الخروجی محکوم شد.

*محکومیت سروناز احمدی به ۶ سال حبس

سروناز احمدی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به قضاوت قاضی صلواتی به ۶سال حبس محکوم شد.

*محکومیت امیررضا دوزنده به ۳ سال‌ حبس، ۲سال تبعید، ۲سال ممنوع‌الخروجی و ۲سال محرومیت از فعالیت مجازی

امیررضا دوزنده دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دانشگاه مازندران و مدیرمسئول نشریه‌ی دانشجویی ضد، توسط دادگاه انقلاب ساری به ۳سال‌ حبس، ۲سال تبعید، ۲سال ممنوع‌الخروجی و ۲سال محرومیت از فعالیت مجازی محکوم شد.

*محکومیت هادی علیزاده به ۲۳ ماه حبس تعلیقی و یک ماه حبس تعزیری

هادی علیزاده دانشجوی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ورودی ۹۷، توسط شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی عموزاد، به ۲۳ ماه حبس تعلیقی و ۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

*صدور حکم برای نگار داودی

نگار داودی، دانشجوی رشته نرم افزار دانشگاه ایلام، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب و دادگاه شعبه ۱۰۳ کیفری دو ایلام به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، توهین به رهبر و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی، مجموعا به ۲ سال و ۳ ماه حبس، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، یک سال فعالیت رایگان برای اداره بهزیستی و ۲۰۰ ساعت شرکت در کلاس‌های آموزش و تفسیر قرآن محکوم شده است.

بر اساس دادنامه صادره، حکم ۳ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق به دلیل عدم سابقه کیفری ایشان، به ۲۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت تبدیل شده است.

وی پیش‌تر تاریخ ۲۴ آبان در جریان اعتراضات مردمی ایلام توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک ماه در تاریخ ۲۷ آذر با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

*حکم سهند مرتضوی هم صادرشد

سهند مرتضوی دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه تهران ورودی ۹۷ که در روز ۳۱ شهریور بازداشت شده بود در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی افشاری به ۳سال حبس تعزیری که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است، منع خروج از کشور و منع استفاده از شبکه‌های مجازی و تلفن هوشمند به مدت سال‌های تعلیق و حضور به موقع بر سر مزار شهدای امنیت در قطعه ۵۰ از بهشت زهرا، سه نوبت در صبح جمعه از ساعت ۶الی۷ با تایید و نظارت حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، محکوم شد.

*تعلیق دانشجویان دانشگاه خوارزمی

بنا به اخبار واصله تعدادی از دانشجو‌های دانشگاه خوارزمی واحد کرج، ۸ ماه تعلیق شده‌اند و در تاریخ ۳ بهمن که تاریخ آخرین امتحان دانشگاه بوده، حکم به آن‌ها ابلاغ شده و دسترسی انتخاب واحد از دانشجویان گرفته شده است.

این درحالیست که تاریخ مندرج در نامه‌ی کمیته انضباطی متعلق به آبان ماه بوده است.

گفته می‌شود قصد مسئولین دانشگاه از این کار، استفاده از خلوتی فضای دانشگاه و کاهش ریسک تجمع یا اعتراض برای این حکم‌های ناعادلانه‌ بوده‌است.

*شیوه‌ای دیگر از سرکوب دانشجویان: قطع دسترسی دانشجویان کم حجاب به سامانه آموزشیار

بنابر اخبار واصله، جهانبین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در جمع معاونین فرهنگی گفته است:

برای دانشجویان کشف حجاب کرده پیامک ارسال و آموزشیار این افراد بسته شده است تا با مراجعه به امور دانشجویی از آن‌ها تعهد اخذ شود.

 افراد کشف حجاب کننده دو دسته هستند یا با نظام مشکل دارند یا با تذکر مساله حل می شود. این افراد در صورت تکرار کشف حجاب مجدد به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شوند.

*شکایت بی‌سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه 

ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اقدامی بی‌سابقه از میرمهدی موسویان، محمدامین سلطان زاده، دکتر ودود نوروزی و دکتر محمد جباری دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه نزد دادسرای عمومی و انقلاب، به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی شکایت کرده است.

دادگاه این دانشجویان را به علت ناکافی بودن ادله ارائه شده، تبرئه و مورد منع تعقیب قرار داده است.

گفتنی است این دانشجویان در صورت عدم تبرئه، به ۲ الی ۱۰ سال حبس محکوم می‌شدند.

*آزادی موقت فرنوش فرزان به قید وثیقه

فرنوش فرزان دانشجوی روان‌شناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ورودی ۱۴۰۰، پس از ۴۰ روز بازداشت در اوین و قرچک، ۸بهمن به قید وثیقه آزاد شد.

*ازسرگیری اعتراضات مال باختگان شرکت مفتاح رهنورد نسبت به انفعال مصلحتی مسئولان ذیربط مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه

روز یکشنبه ۹ بهمن،جمعی از مال باختگان شرکت مفتاح رهنورد فعال در حوزه واردات خودروبا تجمع مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی و انفعال مصلحتی مسئولان ذیربط منجمله سران قوه قضائیه از سر گرفتند.

مال باختگان شرکت مفتاح رهنورد که تعدادشان به بیش از یک هزار و چهار صد نفرمی رسد خواهان تعیین تکلیف هرچه سریعتر وضعیتشان هستند.

این مالباختگان ۵ سال پیش با پرداخت مبالغی اقدام به پیش‌خرید خودرو کرده‌اند، اما تاکنون خودرویی به آن‌ها تحویل داده نشده است ومسئولان ذیربط هم با این دست وآن دست کردن به بلاتکلیفی این مالباختگان دامن زده اند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate