اخباروگزارشات کارگری ٣٠ دی ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٣٠ دی ماه ١٣٩٩

– بیانیه کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهردرباره لغو ممنوعیت واردات  واکسن  کرونا

– مهران رئوف را آزاد کنید

– کانون نویسندگان ایران:ممانعت از اعزام رضا خندان (مهابادی) به بیمارستان

– تجمع  اعتراضی خانواده های  قربانیان فاجعه انفجار کلینیک سینا اطهر تهران نسبت به حکم نظام پزشکی مقابل ساختمان این سازمان

– تجمع اعتراضی اعضای مسکن مهر مینا مسجد سلیمان نسبت به عملکرد سازمان مسکن و شهرسازی و بلاتکلیفی چند ساله عدم تحویل منازلشان مقابل استانداری خوزستان

– تجمع اعتراضی دامداران بجستان نسبت به نبود برق و آب مورد نیاز دام مقابل فرمانداری

– دومین روز متوالی تجمع اعتراضی سهامداران بورس نسبت به افت شدید شاخص سهام مقابل ساختمان شرکت بورس تهران

– بهمن در نقاط مرزی ارومیه جان ۵ کولبررا گرفت

*بیانیه کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهردرباره لغو ممنوعیت واردات  واکسن  کرونا

روزدوشنبه ۲۹ دی ماه، کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهربیانیه ای بشرح زیردرباره لغو ممنوعیت واردات  واکسن  کرونا منتشرکرد:

کشور ما ایران ، امروزه در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی و سیاسی قرار داده شده. فشار های روز افزون روحی و روانی سختی بر مردم تحمیل شده است.

بیکاری و فقر و گرانی های پی در پی کشور را به ورطه سقوط کشانده است.

بیماری کرونا نیز افزون بر این مصیبتها، مدت یک سال است که نفس توده ی بیشمار مردم را که دستشان از بیت المال و قدرت سیاسی کوتاه می باشد، گرفته است.

شور بختانه مسئولان بی کفایت هم برای مهار آن هیچگونه احساس مسئولیتی نکرده بلکه از آن بهره برداری سیاسی نیز می کنند.

این در حالیست که کشورهای دیگر برای خرید واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی در صف خرید هستند، اما با کمال شگفتی مسولان کشور ما این حق درمان را تبدیل به وسیله ای برای منیت، خودنمایی، انتقامگیری و عقده گشایی از مردم ایران و دولتهای خارجی نموده و از خرید آن جلوگیری نموده ، وعده تولید واکسن داخلی می دهند.بدون توجه به اینکه تولید واکسن ایرانی بنابر گفته ی  کارشناسان علم پزشکی زمانبر بوده و سرنوشت مشخصی ندارد.

از این گذشته ، به گفته ی متخصصین  وزارت بهداشت این  واکسن تا خرداد سال ۱۴۰۰ امکان تولید انبوه ندارد.

این در حالی است که جان هشتاد میلیون ایرانی در خطر جدی است و هر روز شاهد مرگ تعدادی از هموطنان عزیزمان هستیم.

کانون صنفی فرهنگیان  اسلامشهر ضمن هشدار جدی به حاکمان کشور، مبنی بر لغو ممنوعیت واردات واکسن ، خواهان سفارش خرید از مشهورترین و معتبرترین شرکتهای خارجی بوده ،و از حاکمان می خواهد ، دست از لجبازی وابرازنظرهای غیرمسئولانه و غیر تخصصی برداشته و بیش ازاین با جان مردم بی گناه ایران بازی نکنند.

همچین این تشکل ، دست در دست سایر کانون ها و انجمنهای صنفی معلمان ایران از حاکمان قدرتمدار در ایران می خواهد که ضمن احترام به جان مردم، نسبت به خرید واکسن خارجی اقدام نموده  و بیش از این مردم را نگران نکنند.

*مهران رئوف را آزاد کنید

مهران رئوف فعال کارگری ۶۴ ساله در ۲۵ مهر ماه امسال در منزل مسکونی خود بازداشت شده و از آن تاریخ تاکنون چندین ماه است که در بند ۲ الف اطلاعات سپاه در سلول انفرادی نگهداری می شود و در شرایط سخت حاکم، و بدون هرگونه دسترسی به وکیل خود، تحت بازجویی قرار دارد.

وضعیت زندانیان بند ۲ الف بر کنشگران اجتماعی و فعالین سیاسی پوشیده نیست. بندی که بنا به گفته شاهدان عینی، سلول های انفرای آن، و آزار و اذیت روحی و جسمی در مدت بازداشت در آن، عوارض جبران ناپذیری برجسم و روح زندانیان سیاسی باقی می گذارد. لازم به ذکر است که براساس قوانین بین المللی از جمله ابلاغیه های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بازداشت در سلول انفرادی به مدت بیش از ۱۵ روز از مصادیق شکنجه محسوب می شود.

در این مدت، فقط چند بار آن هم به طور محدود و چند دقیقه ای به مهران اجازه تماس تلفنی با یکی از بستگان خود داده اند و حق ملاقات وکیل خود را نداشته است. پرواضح است که اگر وی حتا اعتراضی هم به قرارهای صادره از جمله محرومیت از حق دسترسی به وکیل می داشته، در سیستم حاکم بر جریان پرونده او، چنین اعتراض هایی راه به جایی نبرده است.

 مهران رئوف دو تابعیتی بوده و شهروند انگلیسی – ایرانی است که طی سال های گذشته به ایران رفت و آمد داشته است اما هیچ عضو خانواده  نزدیکی در ایران ندارد. براین اساس، شرایط افراد دوتابعیتی بر پرونده مهران نیز حاکم است و در حال حاضر، نحوه برخورد با پرونده های این دسته از زندانیان سیاسی و فعالان اجتماعی در ایران برکسی پوشیده نیست.

با توجه به شرایط حاضر که مهران رئوف هنوز در زندان سپاه به سر می برد و این که امکان اعتراف گیری های اجباری و اتهامات سنگین علیه او وجود دارد، ما تعدادی از فعالین کارگری، کمیته ای را تشکیل داده ایم تا بتوانیم با همیاری دیگر کنشگران، همه تلاش خود را برای دفاع از مهران رئوف به کار بگیریم. مهران رئوف هر چه سریع تر باید آزاد شود و از حق رسیدگی عادلانه به اتهامات وارده برخودار باشد.

ما ازهمه کنشگران اجتماعی، نهادهای مدافع حقوق کارگران و همچنین سازمان های مدافع حقوق بشر در داخل و خارج از کشور می خواهیم که دراعتراض به ادامه بازداشت خودسرانه مهران رئوف همراه ما باشند و ما را در خبررسانی و آگاهی رسانی عمومی از وضعیت او، به عنوان فعال کارگری و یک زندانی سیاسی در زندان های ایران یاری رسانند. ما همچنین از دولت بریتانیا  می خواهیم تا همه تلاش خود را برای آزادی مهران رئوف به عنوان شهروند بریتانیایی به کار گیرد و اقدامات لازم را برای تماس با مقامات جمهوری اسلامی هر چه زودتر و قبل از آن که دیر شده باشد، انجام دهد.

همراه با ما برای کمک به آزادی مهران رئوف این پتیشن را امضا کنید و امضای آنرا به دوستان و آشنایان خود نیز توصیه کنید.

کمیته حمایت از مهران رئوف

برای حمایت از این کمپین و ارایه نظرات و پیشنهادات خود می توانید با ایمیل و شماره های تلفن های زیر در تماس باشید

free.mehran.raoof@gmail.com

شماره های تماس:

مهری جعفری :۰۰۴۴۷۷۸۸۲۱۹۹۷۱

ستار رحمانی: ۰۰۴۴۷۷۵۷۵۹۳۲۵۵

*کانون نویسندگان ایران:ممانعت از اعزام رضا خندان (مهابادی) به بیمارستان

 بر اساس اخبار رسیده از زندان اوین، مسئولین زندان از اعزام رضا خندان (مهابادی) به بیمارستان ممانعت به عمل آورده‌اند.

رضا خندان (مهابادی) عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران که از بیماری فشار خون، کوچک بودن حجم ریه و آرتروز گردن رنج می‌برد، قرار بود هفته‌ی جاری برای پیگیری درمان به بیمارستان اعزام شود. مسئولین زندان به دلیل مخالفت با درخواست او مبنی بر پوشیدن لباس معمولی به جای لباس زندان، از اعزام او جلوگیری کرده‌اند.

در شرایطی که خانواده‌های زندانیان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا همواره نگران سلامتی عزیزان خود هستند، چنین مانع‌تراشی‌هایی، خلاف موازین حقوق بشر، بازی کردن با جان و سلامت زندانی و افزودن بر بار رنج و نگرانی خانواده است.

رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن که به دلیل عضویت در کانون نویسندگان ایران و دفاع از آزادی اندیشه و بیان جمعا به پانزده سال و نیم زندان محکوم شده‌اند، از مهرماه سال جاری در زندان اوین به سر می‌برند.

*تجمع  اعتراضی خانواده های  قربانیان فاجعه انفجار کلینیک سینا اطهر تهران نسبت به حکم نظام پزشکی مقابل ساختمان این سازمان

روز سه شنبه ۳۰ دی، قربانیان فاجعه انفجار کلینیک سینا اطهر تهران با تجمع مقابل ساختمان نظام پزشکی درتهران اعتراضشان را نسبت به حکم این سازمان در باره مقصران حادثه بنمایش گذاشتند.

۱۱ تیر ماه امسال انفجار در کلینیک سینا اطهر واقع در میدان تجریش تهران،با کشته شدن ۱۹ نفر از پرسنل این مرکز رنگ فاجعه گرفت.

و این در حالی بود که رسیدگی قضائی به پرونده با شکایت خانواده قربانیان آغاز شد.خانواده قربانیان آتش سوزی کلینیک سینا اطهر خواستار رسیدگی سریع به پرونده هستند.

هیئت بدوی انتظامی نظام پزشکی تهران بعد از برگزاری کمیسیون،حکم به محکومیت مقصران حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر به یک سال محرومیت از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در تمام کشور صادر کرد.

این در حالی است که رسیدگی به پرونده در دادسرای جنایی تهران هم چنان ادامه دارد.

شوهر یکی از قربانیان حادثه انفجار کلینیک سینااطهر که زن ۲۳ ساله خود را در این حادثه از دست داده است در گفتگوی ابا خبرنگار رسانه ای،ضمن ابراز ناراحتی از این حکم سبک گفت:«وقتی یک جراح در جراحی بینی یک بیمار قصور کند به او حکم یک سال محرومیت از کار می دهند.آن وقت برای قصور منجر به کشته شدن ۱۹ انسان بی گناه هم همین حکم را داده اند.»

خانواده قربانیان چندی قبل با حضور در محل حادثه خواستار رسیدگی به عادلانه به این پرونده شدند و این در حالی بود که آنها از ارتقا شغلی یکی از مقصران حادثه شکایت داشتند.

در حالی که سازمان نظام پزشکی در رای صادر شده از سوی هیئت نظام پزشکی مقصران این حادثه را از یک سال فعالیت و کار محروم کرده بود،خانواده قربانیان حادثه با تجمع در سازمان نظام پزشکی اعتراض خود را به صورت کتبی و شفاهی اعلام کردند.

در متن کتبی اعتراض خانواده ها،نوشته شده که این رای حتی برای از دست رفتن یک انسان هم سبک است چه برسد به از دست رفتن و قربانی شدن ۱۹ انسان.

در این اعتراض نامه،ضمن اشاره به شدت فاجعه با ارائه بند و تبصره قانونی،خانواده خواستار محرومیت دائم مقصران از حرفه های پزشکی و وابسته به آن شدند.

در این جلسه، مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی به خانواده ها اعلام کرد که موضوع اعتراض بررسی خواهد شد و دادستان نظام پزشکی هم به این رای اعتراض کرده است.

*تجمع اعتراضی اعضای مسکن مهر مینا مسجد سلیمان نسبت به عملکرد سازمان مسکن و شهرسازی و بلاتکلیفی چند ساله عدم تحویل منازلشان مقابل استانداری خوزستان

روز سه شنبه ۳۰ دی، اعضای مسکن مهر مینا مسجد سلیمان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عملکرد سازمان مسکن و شهرسازی و بلاتکلیفی چند ساله عدم تحویل منازلشان دست به تجمع  مقابل استانداری خوزستان در کلانشهر اهواز زدند.

*تجمع اعتراضی دامداران بجستان نسبت به نبود برق و آب مورد نیاز دام مقابل فرمانداری

روز سه شنبه ۳۰ دی،جمعی از دامداران بجستان برای اعتراض نسبت به نبود برق و آب مورد نیاز دام مقابل فرمانداری این شهرستان در خراسان رضوی زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: هم اکنون بیش از ۴۰۰ دامداری در این منطقه برای تامین آب مورد نیاز دام خود با مشکل مواجه شده اند چرا که تامین آب این تعداد دامداری فقط با یک لوله دو است و جوابگوی این تعداد واحد نیست.

یکی از دامداران معترض نیز گفت: طبق وعده مسئولان مربوطه در۲ سال گذشته به ما اعلام شد: لوله‌های انتقال آب را تامین کنید بقیه مراحل حفاری و انشعاب باما، اما متاسفانه با گذشت دو سال هیچ اقدامی نشده است و حالا عنوان می‌کنند این کار غیرقانونی است.

وی با بیان این که این دامداران هم اکنون با ظرف، آب را به محل دامداری می‌برند افزود: مسئولان چرا زیرساخت‌های لازم را برای دامداران را فراهم نمی‌کنند.

این دامدار در اعتراض به نبود برق هم گفت: آیا ما باید از کمترین امکانات محروم باشیم؟

*دومین روز متوالی تجمع اعتراضی سهامداران بورس نسبت به افت شدید شاخص سهام مقابل ساختمان شرکت بورس تهران

روز سه شنبه ۳۰ دی برای دومین روزمتوالی، جمعی از سهامداران بورس به تجمعشان مقابل  ساختمان اصلی بورس اوراق بهادار تهران واقع درسعات آباد  در اعتراض نسبت به افت شدید شاخص سهام ادامه دادند.

برپایه آخرین گزارشات رسانه ای شده، حسن قالیباف‌اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، استعفای خود را برای وزیر اقتصاد ارسال کرد  ودلیلش رافراهم نشدن شرایط اعلامی،ذکرکرد.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات سهامداران بورس نسبت به افت شدید شاخص سهام با تجمع مقابل ساختمان شرکت بورس تهران

«پول ما رو دزدیدن دارن باهاش پز میدن»

روز دوشنبه ۲۹ دی،جمعی از سهامداران بورس درادامه اعتراضاتشان نسبت به افت شدید شاخص سهام مقابل  ساختمان اصلی بورس اوراق بهادار تهران واقع درسعات آباد اجتماع کردند.

قابل یادآوری است که امروز، شاخص کل بورس سقف حمایتی خود را شکست و با افت ۳۶هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۱۴۹ هزار واحد رسید.

همچنین قیمت بسیاری از سهم‌ها در ۵ ماه اخیر بیش از ۵۰ درصد افت داشته است.

*بهمن در نقاط مرزی ارومیه جان ۵ کولبررا گرفت

روز دوشنبه ۲۹ دی،۵ کولبر بنام های متین اصلانی فرزند عثمان، یاوراصلانی فرزند لقمان، بیلن احمدی فرزند صادق، اولایی خدایی فرزند حاتم و فرات خدایی فرزند خورشید در نقاط مرزی ارومیه

زیر بهمن گرفتارشدند وجان خود را از دست دادند.

بنابه آخرین گزارشات رسانه ای شده طبق گفته اهالى روستاى كوران جسد جان باختگان این حادثه در خاك تركيه توسط نيروهاى امدادى اين كشور از زير بهمن يافت شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate