اخباروگزارش های کارگری ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ 

– گرامیداشت یاد حسین سعیدی ازجان باختگان اعتراضات سراسری ایذه بمناسبت چهلمین روز خاکسپاریش با سردادن شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «از زاهدان تا ایذه، خون از وطن می‌ریزه»و…. علیرغم تلاش های مذبوحانه نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری برای ممانعت

– ادامه جمعه های اعتراضی اهالی استان سیستان وبلوچستان با راهپیمایی وتجمع درشهرهای:

– راسک

– زاهدان

بازداشت تعدادی از معترضان توسط نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری در زاهدان

ادامه جمعه های اعتراضی در شهرستان گالیکش استان گستان

– انتشار شبنامه در توصیف و محکومیت وضعیت ۴ ماه اخیر دانشگاه، اساتید مستقل و تعلیق‌ شده ، دانشجویان بازداشت شده و احکام سنگین انضباطی توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی

– ناکارآمدی مدیریت و  شهرداری در عدم پرداخت مطالبات معوق رانندگان و کارگران شرکت واحد و ضرورت همراهی رانندگان با تشکل مستقل خود

– ناپدیدسازی قهری کومار شابویی، دانش آموز ۱۴ ساله  اهل اشنویه

– بازداشت مجدد سیدعلی موسوی، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف

– برگزاری جلسه‌ی دادرسی پیروز نامی دبیرکل کانون صنفی معلمان خوزستان

*******

* گرامیداشت یاد حسین سعیدی ازجان باختگان اعتراضات سراسری ایذه بمناسبت چهلمین روز خاکسپاریش با سردادن شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «از زاهدان تا ایذه، خون از وطن می‌ریزه»و…. علیرغم تلاش های مذبوحانه نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری برای ممانعت 

– ادامه جمعه های اعتراضی اهالی استان سیستان وبلوچستان با راهپیمایی وتجمع درشهرهای:

– راسک

– زاهدان

بازداشت تعدادی از معترضان توسط نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری در زاهدان

+شعارها:

«سفره ما خالیه خامنه ای جانیه»

«این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»

«وکالت ما مدرن است نه فرد محور»

«نه سلطنت نه رهبری، دموکراسی برابری»

«خامنه ای حیا کن مملکتو رها کن»

«مرگ برخامنه ای»

«مرگ بر بسیجی»

« فقر و فساد گرونی میریم تا سرنگونی»

*ادامه جمعه های اعتراضی در شهرستان گالیکش استان گستان

*انتشار شبنامه در توصیف و محکومیت وضعیت ۴ ماه اخیر دانشگاه، اساتید مستقل و تعلیق‌ شده ، دانشجویان بازداشت شده و احکام سنگین انضباطی توسط دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی

*ناکارآمدی مدیریت و  شهرداری در عدم پرداخت مطالبات معوق رانندگان و کارگران شرکت واحد و ضرورت همراهی رانندگان با تشکل مستقل خود

از آنجا که سندیکا همیشه در پرداخت مطالبات معوق رانندگان به مدیریت و مسئولین شهرداری گوشزد می‌کند و از مسئولین می‌خواهد که پرداخت حق و حقوق کارگران را در اولویت کاری خودشان قرار بدهند، تا رانندگان وکارگران بتوانند با علاقمندی پیشتر  و با انگیزه بهتر در محیط کار حاضرشوند و در خدمات رسانی به شهروندان با روحیه بالاتری عمل نمایند.

ولی متاسفانه این مسئولین گویا هیچ گوش شنوایی ندارند و یا اصلا مطالبات معوق کارگران و مشکلاتشان برای این آقایان هیچ اهمیتی ندارد.

طبق گزارشات ارسالی به سندیکا مطالبات متعددی که شامل خواسته های فوری و‌حداقلی و‌ نیز پایه ای و‌ عمومی تر می باشند کماکان بی پاسخ مانده اند. از جمله کارفرما حتی موارد حداقلی و فوری ای همچون پرداخت پاداش عدم تصادف و توزیع لباس فرم و کت و شلوار  و کاپشن زمستانی که هر دو سال یکبار توزیع میگردد را تا کنون پرداخت نکرده است. البته فقط کاپشن هر دو سال یکبار میباشد.

همکاران محترم توجه داشته باشید.

مطابق پیمان های دسته جمعی که توسط نمایندگان واقعی کارگران در سالیان پیش با کارفرما منعقد شده و در  وزارت کار و رفاه اجتماعی هم به ثبت رسیده. کارفرما موظف میباشد هر سال یک دست کت و شلوار به رانندگان داده و یا هزینه دوخت آن را به قیمت روز و بازار پرداخت نماید. حتی دادن البسه گرم و زمستانی و لباس فرم به صورت کامل که شامل کفش ، جوراب،کمربند، شلوار و پیراهن میباشد جزوء مفاد پیمان های دسته جمعی است.

مناسفانه در بعضی از سال ها مشاهده شده که به خاطر سکوت و عدم اعتراض رانندگان  هزینه دوخت آنرا با قیمت بسیار نازل و زیر قیمت بازار به رانندگان پرداخت کرده، در صورتیکه این مطالبات جزو مطالبات قانونی آنها میباشد و کارفرما میبایستی در اسرع وقت بدون هیچ گونه کم و کسری این حق و حقوق را پرداخت کند. نه اینکه با پرداخت نقدی  و با نصف قیمت سعی کند به این شکل حق و حقوق رانندگان را به اجحاف بکشاند.

سندیکای کارگران شرکت واحد به همکاران محترم اعلام می‌نماید برای احقاق کلیه حقوق و‌ مطالباتمان اعتراضات خود را به اشکال های گوناگون ابراز نموده و در  کنار سندیکای مستقل  خودشان قرار بگیرند و بدانند که تنها با وحدت و حمایت از تشکل واقعی می‌توان به تمام مطالبات خود رسید، در غیره اینصورت این مطالبات قانونی یکی پس از دیگری به فراموشی سپرده خواهند شد.

از همکاران‌گرامی، درخواست می کنیم‌ که در تماس با فعالین و‌ نمایندگان سندیکا و یا از طرق زیر پیام و پیشنهادات خود را برای ما جهت درج و پیگیری ارسال کنند.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات است! 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه،

۷ بهمن ۱۴۰۱

*ناپدیدسازی قهری کومار شابویی، دانش آموز ۱۴ ساله  اهل اشنویه

بنا به گزارشات منتشر شده، روز پنج‌شنبه ۶ بهمن، یک کودک ۱۴ ساله اهل اشنویه به نام کومار شابویی در منزل خانوادگی‌اش در این شهر توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است. از دلیل بازداشت، اتهام انتسابی و محل نگهداری این کودک اطلاعی در دسترس نیست.

بازداشت این کودک بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته و ماموران امنیتی وسایل شخصی این خانواده از جمله گوشی‌های تلفن همراه را با خود برده‌اند.

*بازداشت مجدد سیدعلی موسوی، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف

بنابر اخبار واصله سیدعلی موسوی دانش‌آموخته‌ی دانشگاه صنعتی شریف و ساکن گرگان در تاریخ یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ هنگامی که برای بازپس‌گیری موبایلش به پلیس فتا مراجعه کرده بود، مجددا بازداشت شد. گفته می‌شود او اکنون در بازداشت و تحت فشار شدید است.

*برگزاری جلسه‌ی دادرسی پیروز نامی دبیرکل کانون صنفی معلمان خوزستان

جلسه‌ی دادرسی دادگاه پیروز نامی دبیرکل کانون صنفی معلمان خوزستان روز شنبه ۸ بهمن با وکالت خانم فرزانه زیلابی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی احسان ادیب‌مهر به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” برگزار می‌شود.

آقای پیروز نامی پیش‌تر و به صورت غیابی به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع فعالیت تشکیلاتی محکوم شده بود و دادگاه روز شنبه در اعتراض به این رأی صادره‌ در دادگاه غیابی و برای واخواهی بوده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate