تجمع  اعتراضی کارگران پتروشیمی بندر امام و شعاردهی های شبانه

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۸۹

تجمع  اعتراضی کارگران پتروشیمی بندر امام و شعاردهی های شبانه

امروز سوم بهمن ماه کارگران پتروشیمی بندر امام برای دومین روز اعتصاب کرده و در محل کار خود دست به تجمع زدند. کارگران معترض شعار میدادند:” مسئول بی‌کفایت نمی‌خوایم نمیخوایم”. اعتصاب و اعتراض این کارگران به وضع بد معیشتی و پرداخت نشدن حقوق و مزایا صورت گرفت. بنا بر خبرها علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس وابسته به سپاه پاسداران، با شنیدن خبر اعتصاب کارگران از تهران راهی بندر خمینی شده است.

اعتراض در میان بخش های مختف کارگران نفت گسترده است. این اعتراضات بستر اعتصابات سراسری در این صنعت کلیدی را فراهم آورده است. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری در نفت و در تمامی مراکز کارگری به عنوان یک گام مهم در تقویت انقلاب و مقابله با حکومت چپاول و جنایت تاکید دارد.

بنا به گزارشها امشب نیز مانند شبهای دیگر در محلاتی از تهران همچون پونک، شهرک باقری، جنت آباد جنوبی، اکباتان و نیز در محلات مختلف کرج شعاردهی جریان داشت مردم شعار میدادند: “مرگ بر جمهوری اعدامی”، “مرگ بر دیکتاتور”، مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر”، “مرگ بر خامنه ای”، “اینهمه سال جنایت، مرگ بر این ولایت”، و “بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی”.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate