اخباروگزارش های کارگری ۲۸  دی ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۸  دی ماه ۱۴۰۱ 

صد و بیست و پنجمین روزاعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران 

نگاهی به خبرها و گزارش های روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه  صد و بیست و پنجمین روز اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران:

– سه شنبه ۲۷ دی،تجمع در هفت حوض تهران همزمان با چهلمین روز خاکسپاری محسن شکاری

– گرامیداشت یاد محمد حسینی  برسر مزارش با حضور خانواده زنده یاد محمد مهدی کرمی و جمعی از معترضان رژیم دیکتا توری اسلامی

– گرامیداشت خاطره محمد مهدی کرمی از طرف خانواده وجمعی ازآشنایان، دوستان و…برسرمزارش 

– بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران در حمایت از اعتصاب کامل دانشجویان و اساتید رشته‌ی مجسمه‌سازی

– ادامه تجمع اعتراضی اهالی شهرستان گالیکش نسبت به تصمیم دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان برای چهارمین روز متوالی

– اعتراضات دامنه دار کشاورزان اصفهان نسبت به عدم تخصیص حق آبه با راهپیمایی و تجمع

– اطلاعیه شماره ۱ کمپین معلولان در خصوص تجمع ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱

بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران در حمایت از اعتصاب کامل دانشجویان و اساتید رشته‌ی مجسمه‌سازی

ادامه تجمع اعتراضی اهالی شهرستان گالیکش نسبت به تصمیم دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان برای چهارمین روز متوالی

روز چهارشنبه ۲۸ دی برای چهارمین روز متوالی، اهالی شهرستان گالیکش برای اعتراض به تصمیم دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان مبنی بر احضار امام جمعه این شهرستان به تجمعشان ادامه دادند. 

در همین رابطه:سومین روز تجمع اعتراضی اهالی شهرستان گالیکش نسبت به تصمیم دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان

روزسه شنبه ۲۷ دی برای سومین روز متوالی، تجمع اعتراضی اهالی شهرستان گالیکش نسبت به تصمیم دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان مبنی بر احضار امام جمعه این شهرستان  ادامه پیدا کرد.

اعتراضات دامنه دار کشاورزان اصفهان نسبت به عدم تخصیص حق آبه با راهپیمایی و تجمع

گزارشات منتشره در شبکه های اجتماعی طی هفته جاری حاکی از اعتراضات دامنه دار کشاورزان اصفهان نسبت به عدم تخصیص حق آبه با راهپیمایی و تجمع می باشد.

بنا بهمین گزارشات،روز چهارشنبه ۲۸ دی این کشاورزان پس از راهپیمایی در اصفهان با در دست داشتن پلاکارد مقابل استانداری این کلانشهر تجمع کردند.

اطلاعیه شماره ۱ کمپین معلولان در خصوص تجمع ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱

همان‌گونه که پیشتر اعلام شد قرار است معلولان در اعتراض به حذف ردیف بودجه و پیش‌بینی ناچیز بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان، در روز یکشنبه دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع مسالمت‌آمیز و صرفا صنفی داشته باشند لذا حضور افراد دارای معلولیت‌( شنوایی، بینایی، ذهنی، سندرم داون، اتیسم، جسمی حرکتی، اس ام ای SMA، ام اس MS و غیره) و اعضاء خانواده‌ و فعالان این حوزه برای تعیین سرنوشت سال آینده جامعه هدف ضروری است.

بر همین اساس و برای هر چه بهتر برگزار شدن تجمع ۲ بهمن به پیشنهاد عزیزان چند موضوع مورد بررسی و تایید قرار گرفت؛

۱. حضور معلولان شهرهای دیگر در تجمع ۲ بهمن؛

بنا به درخواست مکرر عزیزان، پیشنهاد می‌گردد از هر شهر حداقل یک فرد معلول به نمایندگی از معلولان آن شهر در تجمع شرکت کند.به دلیل سرمای زمستان و مشکلات حمل و نقل پیشنهاد حضور یک نفر داده می‌شود اما افراد می‌توانند با سایر معلولان شهر خود به صورت دست‌جمعی در تجمع شرکت نمایند.(محدودیتی وجود ندارد)

بدیهی‌ست کمپین به دلیل نداشتن منابع مالی، امکان اسکان عزیزانی که در تجمع شرکت می‌کنند را ندارد و پیشاپیش بابت این موضوع از همه عزیزان عذرخواهی می‌نماید.

۲. تشکل‌ها و معلولان سایر شهرها می‌توانند با هماهنگی همدیگر همزمان با تهران در شهرهای خود مقابل فرمانداری، بهزیستی یا دفتر نماینده مجلس تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز صنفی برگزار نمایند و گزارش تصویری آن را جهت ثبت در تاریخ برای کمپین ارسال نمایند.

۳. آیا امکان تحویل درخواست شخصی در تجمع وجود دارد؟

به منظور به حاشیه نرفتن مطالبه اصلی و اساسی معلولان( بازگشت ردیف و افزایش بودجه قانون معلولان) و برای جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و بی‌برنامه‌گی، چنانچه معلولی درخواست شخصی دارد، می‌بایست درخواست شخصی مکتوب خود را به مسئولی که کمپین در تجمع معرفی می‌کند تحویل دهد تا در صورت حضور نماینده و یا مسئولی در تجمع و بعد از مطالبه اصلی، نامه‌های عزیزان به وی ارائه شود؛ بدیهی‌ست به دلیل بی‌نظمی و سایر مسائل از رویاروی تک به تک عزیزان و تحویل مستقیم درخواست شخصی به مسئول مربوطه جلوگیری خواهد شد. ( امکان ارسال درخواست شخصی از طریق مجازی به مسئول کمپین و تحویل آن در تجمع برای هیچ کسی وجود ندارد. لطفا برای این مورد پیام ندهید)

چنانچه پیشنهادات دیگری دارید در گروه کمپین در یک کامنت کامل شرح دهید تا پس از بررسی و صلاح دید در اطلاعیه‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد. با تشکر

همراه شو عزیز، کین درد مشترک، هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود!

محکومیت ساسان بیرانوند به ۳سال حبس

ساسان بیرانوند دانشجوی علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی صلواتی به ۳سال حبس محکوم شد.

گفتنی است وی در روز ۲۴ آبان دستگیر و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود و در تاریخ ۱۷ آذر به قید وثیقه‌ی ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

محکومیت عقیق شماعی به یک سال حبس تعزیری

عقیق شماعی دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه مازندران در شعبه اول دادگاه انقلاب ساری به قضاوت قاضی موسوی و به اتهام تبلیع علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. 

گفتنی است وی در روز ۱۴آبان به قید وثیقه‌ی ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

محکومیت سارا عسکریان به دو ترم منع از تحصیل با احتساب در سنوات

سارا عسکریان دانشجوی رشته تاریخ دانشگاه بیرجند به حکم شورای انضباطی دانشگاه، به اتهام توهین به مقدسات اسلام، ارتکاب اعمال ضد نظام جمهوری اسلامی و تخلفات رایانه‌ای و مخابراتی، به دو ترم منع از تحصیل با احتساب در سنوات محکوم شد.

محکومیت یوسف ظریف به یک ‌سال حبس تعزیری و ۷۴ضربه شلاق

 یوسف ظریف دانشجوی رشته گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی در شعبه‌ ۲۹ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی مظلوم به یک‌سال حبس تعزیری و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد.

۱۰۰ روز بازداشت رضا عسکری سروش

رضا عسکری سروش دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع دانشگاه بوعلی سینا همدان که روز ۱۸ مهر توسط اطلاعات سپاه در منزل شخصی بازداشت شده بود، ۱۰۰ روز است که در بازداشت به سر میبرد.

وی به قضاوت قاضی برجسته طی دادگاهی مجازی، به اتهام اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

آزادی موقت جلال پیردایه به قید وثیقه

جلال پیردایه، دانشجوی ورودی ۹۹ ارشد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف که ۳۰ آبان بازداشت شده بود، بعد از حدود دو ماه، امشب به قید وثیقه آزاد شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate