اخباروگزارش های کارگری ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ 

شروع ماه پنجم اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران 

روزیکشنبه ۲۵ دی ماه اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران وارد پنجمین ماه شد:

– گرامیداشت یاد هژار مام خسروی از جان باختگان اعتراضات سراسری بوکان بمناسبت بیست‌ ویکمین سالگرد زادروزش برسرمزارش باشرکت خانواده و دوستانش

 

– دیوارنویسی در اعتراض به اعدام‌های ظالمانه و عادی‌سازی شرایط؛ خوابگاه علم‌الهدی دانشگاه چمران

– بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون موضوع حضور لباس شخصی ها در مدارس

– فراخوان گروه پیگیری حذف رتبه‌بندی همکاران سقز و زیویە به برگزاری تجمع در سالن اداره آموزش و پرورش سقز

– تجمع اعتراضی در شهرستان گالیکش نسبت به تصمیم دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان

– تجمع اعتراضی تجمع کارگران  شرکت طراحی و ساختمان نفت(ODCC) پتروشیمی گچساران نسبت به بلاتکلیفی شغلی در محل کار

– اعتصاب وتجمع کارگران عملیات غیر صنعتی ماهشهردراعتراض به سطح پایین حقوق وشرایط کاری

– فراخوان تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت همراه با خانواده نسبت به وضعیت اسف‌بار معیشتی، حذف ردیف، نامشخص بودن و کمبود قطعی بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه ۱۴۰۲

– کارگر ارزان، ضامن بقای بربریت سرمایه

شاپور احسانی‌راد، زندان اوین

– اینبار۲ سرویس رفت و آمد کارگران با هم تصادف کردند و ۱۵ کارگرکارخانه های شیشه لیا و سبزگستر مهستان استان قزوین مصدوم شدند

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون موضوع حضور لباس شخصی ها در مدارس

روزیکشنبه ۲۵ دی، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بیانیه ای بقرارزیر پیرامون موضوع حضور لباس شخصی ها در مدارس منتشرکرد:

پس از حدود دوسال که آموزش حضوری _به دلیل همه‌گیری کرونا_ تعطیل بود، با فروکش کردن امواج آن، انتظار می‌رفت در سال تحصیلی جدید شاهد حضور دانش‌آموزان در مدارس و بازگشت شور و نشاط به محیط‌های آموزشی باشیم. 

اما، در آخرین روزهای شهریور و در نهایت تاسف، با کشته شدن #مهسا(ژینا)_امینی در قرارگاه نیروی انتظامی (گشت ارشاد) جامعه‌ی لبریز از نارضایتی، به فریاد آمد و اعتراضاتی گسترده، اقصا نقاط کشور را در التهابی کم‌نظیر فرو برد، در این شرایط، محیط‌های آموزشی کشور _مدارس_ نیز تحت تأثیر شرایط کلی جامعه، محل ابراز برخی خواسته‌ها و بروز برخی اعتراضات دانش‌آموزان به تنگ آمده از جو بسته و نظم خشک مدارس شد. در کمال ناباوری، حاکمان

 _نه از سر قبول مسئولیت و درایت که_ در نهایت بی‌تدبیری، به‌جز کتمان واقعیت و تدوین انواع سناریوها، به منظور پوشاندن حقیقت هیچ واکنشی نداشتند. 

در بیش از چهار ماه گذشته، شاهد انواع برخوردهای غیرقانونی و دخالت‌های ناروا از سوی نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی نسبت به معترضان بوده‌ایم. ورود غیرقانونی نظامیان به مدارس و دانشگاه‌ها _به رغم مخالفت و مقاومت برخی مدیران متعهد و مسئول_ با همراهی مسئولان نالایق بعضی مدارس، دانش‌آموزان (کودکان) را درگیر خشونت، اهانت، بازداشت و اخراج کرد. این در حالی است که علاوه بر قوانین داخلی، کشور ما، عضو کنوانسیون جهانی حقوق کودک و حقوق بشر است، به این معنا که نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی _که قانونا متعهد به رعایت اصول این کنوانسیون‌ها هستند_ اجازه‌ی ورود به اماکن آموزشی را ندارند.

زیرپا گذاشتن ابتدایی‌ترین حقوق دانش‌آموزان، با انفعال کامل وزارت‌خانه و با تایید ضمنی وزیر بی‌کفایت آموزش و پرورش همراه شد، تا جایی‌که این همکاری‌ها، برخی مدارس کشور را به پایگاهی برای نیروهای انتظامی و امنیتی تبدیل کرد، متاسفانه موضوع به این‌جا ختم نشد، ورود این نیروها منجر به معرفی برخی دانش آموزان به این نهادها، و اخراج برخی از فرزندان ایران زمین گردید.

در همین شرایط، حضور مداوم لباس شخصی‌ها، از نهادهای مختلف و به ظاهر فرهنگی در مدارس به عنوان مبلغ _به قصد توجیه اقدامات حکومتی برای دانش‌آموزان_ با واکنش منفی آنان مواجه شد، به شکلی که توجیه‌گران خشونت و ارعاب، موفقیتی در تحمیق نوجوانان به تنگ آمده از تنگ‌نظری ذهن‌های منجمد برخی قدرت‌طلبان، به دست نیاوردند و اتفاقاً شکاف ذهنیِ دانش‌آموز عصر دیجیتال، با ذهنیت متصلب عصر حجری ناقضان آزادی، بیشتر شد.

شورای هماهنگیِ تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به عنوان یک نهاد صنفی معلمی که در ارتباط مداوم با گروه‌های مختلف دانش‌آموزی قرار داشته و بیش از هر نهاد دیگری با ذهن و زبان آن‌ها آشنایی دارد؛ اعلام می‌دارد که نظام آموزشی ایدئولوژی‌زده و سیستم اداره پادگانی مدارس به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای آنان نیست.

ورود و حضور نیروهای امنیتی و نظامی به مدارس _تحت هر عنوان_ اقدامی غیرقانونی است و تجاوز به حریم مراکز آموزشی محسوب می‌شود. این موضوع با آزار و آسیب جسمی و روحی و روانی دانش‌آموزان همراه است و  تحت هر شرایطی محکوم است و باید متوقف شود.

گزارش‌های همکاران ما از برخی استان‌ها، حاکی از برخوردهای غیر قانونیِ  بعضی مسئولان نالایق مدارس و مناطق با دانش‌آموزانی است که حضوری ولو محدود در اعتراضات اخیر داشته‌اند. از جمله‌ی این‌اقدامات، اخراج دانش‌آموزان از مدرسه، برخلاف همه آیین‌نامه‌های موجود در آموزش و پرورش است، ارعاب و تهدید خانواده دانش‌آموزان برای جلوگیری از رسانه‌ای نمودن این برخوردهای غیرقانونی، نیز شکل دیگری از این رفتار‌های غیر منطقی است. 

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، خواهان بازگشت هرچه سریع‌تر این گروه از دانش‌آموزان به محیط‌های آموزشی و جبران خسارت‌های مادی و معنوی وارد شده به آنان است و البته رسیدگی به تخلفات مدیران و مسئولانی که برخلاف قوانین موجود، اقدام به اخراج دانش‌آموزان نموده‌اند، 

این شورا مصرانه خواهان پایان دادن به حضور و ورود نیروهای انتظامی، امنیتی و لباس شخصی به محیط‌های آموزشی، تحت هر عنوان بوده و هست.

فراخوان گروه پیگیری حذف رتبه‌بندی همکاران سقز و زیویە به برگزاری تجمع در سالن اداره آموزش و پرورش سقز 

همکاران گرامی همچنان که مستحضر هستید یک ماه از حذف غیرقانونی مزایای قانون رتبەبندی مصوب مجلس، از احکام ۹ نفر از فعالترین و دلسوزترین همکاران ما می‌گذرد. که خودِ این قانون رتبه‌بندی حاصل‌ تلاش های چندین ساله این عزیزان بوده است. در این مدت جمعی از همکاران به صورت داوطلبانه گروهی به نام گروه پیگیری حذف رتبه‌بندی را تشکیل داده و پیگیر امر مذکور شدند. باتوجه به بی فایده بودن جلسات متعدد با ریاست اداره آموزش و پرورش سقز، نامه‌نگاری‌ها، شکایات، جمع آوری امضای حمایتی و پیگیری حضوری چندین باره در سالن اداره، گروە پیگیری رفع عملکرد غیرقانونی مذکور، تصمیم به برگزاری تجمع در سالن اداره آموزش و پرورش سقز در روز دوشنبه ۲۶ دیماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه تا ۲ بعداز ظهر گرفته‌اند و پیگیری این عمل غیرقانونی را کاری اخلاقی، شرافتمندانه و ظلم ستیزانه می‌دانند که‌ وظیفه‌ی هر انسان آزاده‌ای است لذا از تمامی همکاران گرامی برای شرکت در این تجمع اعتراضی دعوت به عمل می‌آوریم. 

 گروه پیگیری حذف رتبه‌بندی همکاران سقز و زیویە

تجمع اعتراضی در شهرستان گالیکش نسبت به تصمیم دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان

 صبح یکشنبه ۲۵ دی،صدها نفر مقابل منزل امام جمعه گالیکش در اعتراض به تصمیم دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان مبنی بر احضار امام جمعه این شهرستان  دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان مانع از رفتن وی به دادگاه ویژه روحانیت شدند وخواهان لغو احضاریه فوق هستند.

آنها با ادامه تجمع شبانه وبرپایی چادرهایی اعلام تا لغو تصمیم دادگاه ویژه روحانیت استان گلستان به تجمعشان ادامه خواهند داد.

تجمع اعتراضی تجمع کارگران  شرکت طراحی و ساختمان نفت(ODCC) پتروشیمی گچساران نسبت به بلاتکلیفی شغلی در محل کار

روزشنبه ۲۴ دی، کارگران  شرکت طراحی و ساختمان نفت(ODCC) پتروشیمی گچساران برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی دست به تجمع در محل کارشان زدند.

برپایه گزارش روزیکشنبه ۲۵ دی یک منبع خبری محلی،در حالی که اخبار رسیده حاکی از اخراج تعداد زیادی از پرسنل شرکت ODCC بود روز گذشته جمع زیادی از کارگران این شرکت در محل کارگاه تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود شدند.

در هفته های گذشته تعطیلی این شرکت شایع شده بود و کارگران این شرکت اظهار می داشتند ODCC در نامه ای به شرکت های بالادستی، خواستار تسویه حساب با بیش از ۲۰۰کارگر گچسارانی شده بود.

گفته می شود شرکت تهران جنوب جایگزین این شرکت خواهد شد.

در حالی که در گچساران شایعه شده رفتن ODCC با واقعه انفجار آمبولانس و درگذشت پرستار مجتمع پلیمر ارتباط دارد ولی عده ای آن را رد کرده و آن را یک امر تخصصی و اداری عنوان می کنند.

اینکه در روزهای منتهی به عید نوروز این شرکت بدون لحاظ مسائل حرفه ای و اداری و بدون پاسخگوئی درباره فوت حبیبی در حال تخلیه شرکت می باشد، امری نابخشودنی است و هوشیاری مسئولین گچساران را میطلبد.

مهمتر از آن گفته می شود این شرکت با تقسیم تاریخ تسویه به دی ماه و بهمن ماه اختلاف را به میان کارگران نیز کشانده و متاسفانه نگرانی های بحق کارگران این شرکت با بی توجهی شرکتهای ذینفع روبرو شده است.

درهمین رابطه:شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

بنا بر اخبار و پیام دریافتی روز شنبه بیست و چهارم دی ماه، همکاران شاغل در شرکت  ODCC در پتروشیمی گچساران در محل کارگاه تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود شدند.

به گفته همکاران، سهامداران پتروشیمی گچساران با تصمیم برای جایگزینی شرکت تهران جنوب به جای ODCC دستور تسویه حساب با  بیش از ۲۰۰ کارگر این مجموعه داده اند.

این تصمیم مرتبط با حادثه دلخراش انفجار آمبولانس پتروشیمی است که در تاریخ هفدهم آذرماه رخ داد و منجر به مرگ همکارمان “مهدی حبیبی” شد که به صورت پاره وقت در پتروشیمی مشغول بکار بود. ODCC بدون انجام مراحل اداری و پاسخگویی درباره این حادثه و بدون پذیرش مسئولیت خود در حال فرار و ترک مجموعه است.

اعتصاب وتجمع کارگران عملیات غیر صنعتی ماهشهردراعتراض به سطح پایین حقوق وشرایط کاری

روزیکشنبه ۲۵ دی، کارگران عملیات غیر صنعتی ماهشهربرای اعتراض به سطح پایین حقوق  وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وشرایط کاری دست از کارکشیدند ودر محل کارشان تجمع کردند.

درهمین رابطه:شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

همکاران پیمانی شاغل در عملیات غیر صنعتی ماهشهر امروز یکشنبه بیست و پنجم دی ماه دست به اعتصاب و تجمع در محل کار زدند.

اعتراض این همکاران به عدم اجرای طبقه بندی، بیس های پایین حقوق و تایم کاری زیاد است.

فراخوان تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت همراه با خانواده نسبت به وضعیت اسف‌بار معیشتی، حذف ردیف، نامشخص بودن و کمبود قطعی بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه ۱۴۰۲

«ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست»

زمان:یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸ الی ۱۶

مکان: تهران- میدان بهارستان – خیابان مجاهدین اسلام – مقابل ساختمان مجلس محل عمومی تجمعات

حضور افراد دارای معلولیت‌( شنولیی، بینایی، ذهنی، سندرم داون، اتیسم، جسمی حرکتی، اس ام ای SMA، ام اس MS و غیره) و اعضاء خانواده‌ و فعالان این حوزه جهت تعیین سرنوشت سال آینده جامعه هدف ضروری است.

«همراه شو عزیز، کین درد مشترک، هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود!»

کارگر ارزان، ضامن بقای بربریت سرمایه

شاپور احسانی‌راد، زندان اوین

در اوضاع آشفته کنونی کشور و با اینهمه گرانی و تورم، فقر و فلاکت، بیکاری گسترده، فساد سیستماتیک و مضاف بر آن به ستوه آمدن ستمدیدگان جامعه و خیزش و طغیان جوانان عاصی بر علیه استبداد حاکم در جهت باز پس گیری زندگی، نوشتن درباره حداقل مزد کارگران در سال آینده شاید بی تناسب و غریب به نظر برسد اما زمانی که در جراید می‌خوانیم صاحبان صنایع اعلام میکنند دستمزد نیروی انسانی در ایران حتی در مقایسه با ارزانترین کشورها ناچیز است و در همان حال نمایندگان آنها در حاکمیت در مورد تورم زا بودن افزایش حقوق کارگران سخن پراکنی می‌کنند تا مثل چند دهه گذشته کل غارتگری و چپاول اقتصاد مملکت را بر دوش کارگران سرشکن کنند و با سرکوب و تحمیل گرسنگی بر میلیونها انسان به سودآوری و انباشت سرمایه خود استمرار دهند باید به مسئله دستمزد به‌ عنوان‌ اصلی ترین حقوق بنیادی نیروی کار بطور ویژه تاکید داشت. 

برای طبقه کارگر در هر عصر و دوره و زمانی و در هر شرایطی مسئله دستمزد، مسئله زندگی و بقاست. دستمزد سهم ما را از زندگی، خوراک و پوشاک، مسکن و بهداشت و تحصیل، اوقات فراغت و تفریح گرفته تا آزادی و حقوق شهروندی، کرامت و منزلت اجتماعی ما را تامین میکند. در  اینجا مخاطب من کارگرانی هستند که دیر زمانی است که زیر بار قرارداد ننگین و خفت بار موقت نه تنها امنیت شغلی بلکه روح و روان و شان انسانی آنها را به سخره گرفته اند. بربریت سرمایه با قراردادهای یکماه و دو ماهه و هشتاد و نه روزه با روزمزدی کردن نیروی کار با شرکت‌های پیمانکاری خرید نیرو و با خارج کردن کارگاه‌های زیر ده نفر از شمول قانون کار و مناطق آزاد تجاری و با همه اهرمهای قانونی و غیر قانونی ارزش اضافی مطلق حاصل نیروی کار را به جیب میزنند و با استثمار وحشیانه، طوق بردگی و بندگی بر گردن کارگران را روز به روز محکمتر می‌کنند و خود چاق و فربه می‌شوند و کارگران زار و نزار. 

در اینجا مخاطب من کارگرانی هستند که هر روزه تورم کمر شکن قدرت خریدشان را می بلعد و زیر بار حسرت و ذلت مزد چند برابر زیر خط فقر نظاره‌گر چشمان حسرت زده همسر و کودکان و بی رنگ شدن سفره هایشان می باشند. اجاره مسکن سر به آسمان میزند و آنها هر سال به طرف آلونکها و بیغوله های خارج از محدوده شهری پرتاب می‌شوند، کارگر ارزان، ارزان‌تر می‌شود و بی منزلت. از همین رو کارگران دیده نمی‌شوند، اصلا انگار وجود ندارند مگر زمانی که با اعتراض، تجمع و اعتصاب فریادشان به گوش برسد‌. در این چند دهه و بویژه در این چند سال اخیر ما کارگران با هزاران اعتصاب و تجمع در گوشه گوشه کشور خواب سرمایه داران را آشفته تر کردیم و تضاد کار و سرمایه را به یکی از جدی ترین چالشهای جامعه بدل کردیم اما با اینکه موفقیت‌هایی کسب کردیم.، هنوز به دستاورد قابل اتکایی برای نهادینه کردن و کسب حقوق بنیادی خود نرسیده ایم. 

در صد و ده سال پیش اتحادیه کارگران چاپخانه در اولین نشریه خود به نام اتفاق کارگران اینطور نوشته است:” ..‌‌.. با اینحال در مملکت ایران به هیچ وجه حقوق رنجبران معلوم نیست چرا عمله جات ایران برای جزئی حقوق در عدلیه بروند، هنوز کسی نگفته چرا عمله جات ایرانی باید به علت مطالبه حقوق جلب به نظمیه بشوند، هنوز کسی نگفته چرا در ازای پول، عمله جات ایرانی باید فحش بشنوند.”

انگار امروز است با اینکه اکنون و در این زمان دهها هزار کارخانه و موسسه صنعتی و خدماتی با میلیونها کارگر با سواد و آگاه وجود دارد و یک جامعه صنعتی شکل گرفته است، بیش از آنزمان هنوز کارگر ایرانی تحقیر می‌شود، فحش و کتک می‌خورد، تعلیق و اخراج می‌شود و توسط نظمیه و دادگاه به زندان افکنده می‌شود. آیا هنوز ما عمله جات هستیم یا طبقه کارگر صنعتی ایران.

بنابر این برای اینکه ارزان نباشیم و ارزان‌تر، برای اینکه حقوقمان نهادینه و تعرض به آن غیر ممکن شود باید با ایجاد تشکلهای پایدار و فراگیر کارگری با اتحاد و انسجام در صف و قامتی واحد به سمت یک نیروی قدرتمند اجتماعی برای دستمزد شرافتمندانه و در خور زندگی انسان قد علم کنیم تا نه تنها ارزان فروشی نیروی کار این داغ لعنت خورده را برای همیشه تاریخ از پیشانی خود بزداییم بلکه در تقابل با بربریت سرمایه و برای احقاق برابری اجتماعی، خواهان محو استثمار و کار مزدی شویم زیرا به گفته آدام اسمیت، تازه، “دستمزد متعارف حداقل مزدی است که با حیات حیوانی منطبق باشد.”

زندان اوین بند هشت، سالن ده، شاپور احسانی‌راد

۲۵ دی‌ماه هزار و چهارصد و یک

پزشکان از بە هوش آمدن هستی حسین پناهی، قطع امید نمودند

بیشتر از دو ماە است کە هستی حسین پناهی، دانش‌آموز ۱۶ ساله‌‌، اهل روستای قروچای از توابع دهگلان، استان کردستان، در کُما بە سر می برد.

 روز ۱۹ آبان، هستی حسین پناهی، در اثر ضربه‌ی باتوم به ناحیەی سر آسیب دیدە و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل گردید. با توجه به سطح خیلی پائین هوشیاری و مابقی علائم حیاتی، پزشکان از به هوش آمدن هستی قطع امید و پیشنهاد ترخیص و نگه‌داری از هستی در منزل را داده‌اند. 

بنابر گزارشات منتشر شده از روزی ۱۹ آبان در دهگلان، ماموران با باتوم هستی و چند دانش‌آموز دیگر را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند؛ هستی حسین‌پناهی سعی می‌کند از دست نیروهای سرکوبگر فرار کند؛ سپس متوجه می‌شود که نیروهای امنیتی سرویس مدرسه‌اش را تعقیب می‌کنند خود را از ماشین در حال حرکت، با سرعت بسیار پایین، پرت می کند.

بر اساس گزارشاتی غیرمستقیم از پروندەی پزشکی هستی، پزشکان علت مرگ مغزی را ضربەی مستقیم بە سر اعلام‌ نمودەاند.

سعید الله‌وردی جوان ۱۸ ساله اهل شیراز، روز ۲۵ آبان در این شهر بازداشت شد

بر اساس گزارشات منتشر شده، سعید اللەوردی، حدود چهل روز پیش ربوده شد و دو هفته خبری از او نشد. خانوادە به همه ارگان‌‌ها سر زدند و نشانی از او پیدا نکردند.

بعد از چهار هفته سعید با خانه تماس گرفت و گفت می‌توانند به ملاقاتش بروند، اما مادرش در ملاقات متوجه شد که فرزندش «آن سعید قبلی نیست» و از فرط فشار و شکنجه حتی نمی‌تواند به درستی حرف بزند. 

در ادامه وثیقه ۲میلیارد تومانی برای او صادر شد که خانواده از پس تامین آن برنیامد. سعید روز سەشنبە ۲۷ دی به دادگاه می‌رود.

ایمان دستیار، دانش‌آموخته‌ی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر سابق انجمن اسلامی این دانشگاه، صبح ۲۴دی، پس از احضار و مراجعه به شعبه‌ی هفتم بازپرسی دادسرای یاسوج، به دستور بازپرس بازداشت و به اتهام نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام به زندان یاسوج منتقل شد.

گفتنی است، ایشان در اواخر شهریور نیز بازداشت شده بود.

بی‌خبری از وضعیت رفیق سلیمی فعال کارگری سنندجی

رفیق سلیمی، فعال کارگری اهل سنندج ۷ آذرماه توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شد و تاکنون اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

اینبار۲ سرویس رفت و آمد کارگران با هم تصادف کردند و ۱۵ کارگرکارخانه های شیشه لیا و سبزگستر مهستان استان قزوین مصدوم شدند

صبح روز یکشنبه ۲۵ دی، مینی بوس حامل کارگران کارخانه سبز گستر مهستان واقع در شهرک صنعتی لیا در مسیر بوئین زهرا به قزوین از پشت به مینی بوس حامل کارگران کارخانه شیشه لیا واقع در قزوین کیلومتر ۲۵ جاده بوئین زهرا برخورد کرد و۱۵نفر از کارگران (۵کارگر شیشه لیا و ۱۰کارگر سبزگستر مهستان) دچار مصدومیت شدند و توسط نیروهای اورژانس به بیمارستانهای رازی و رجایی منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate