اخباروگزارش های کارگری ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ 

آغاز هفته هیجدهم اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران سپری شد

روز جمعه ۲۳ دی ماه  اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران بقرارزیر ادامه و وارد هفته هیجده شد:

– ادامه جمعه های اعتراضی اهالی استان سیستان وبلوچستان با راهپیمایی وتجمع درشهرهای:

– خاش

– راسک

– زاهدان

(حضور نیروهای امنیتی – اطلاعاتی دولت ودستگاه رهبری در راهپیمایی برای به بیراهه کشاندن اعتراضات وبازداشت وگوشمال دادن یکی از آنها توسط معترضان)

*شعارها:

«نه سلطنت نه رهبری، دموکراسی برابری»

«آزادی آزادی آزادی»

«چه یک نفر چه صد نفر پیش به سوی انقلاب»

«مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»

«مرگ بر جمهوری اعدام»

«این آخرین پیامه  اعدام کنی قیامه»

«مرگ بر دیکتاتور»

«مرگ بر اصل ولایت فقیه»

«مرگ بر خامنه ای لعنت بر خمینی»

«مرگ برخامنه ای»

«خامنه ای حیا کن مملکتو رها کن»

«خامنه ای ضحاک میکشیمت زیر خاک»

«امسال سال خونه سید علی سرنگونه»

«مرگ بر لاریجانی و مرگ بر خامنه ای»

«بسیجی سپاهی دشمن ما شمایی»

«مرگ برسپاهی»

«مرگ بر بسیجی»

«مرگ بر مخبر»

«تهرانی با غیرت حمایت حمایت»

 – ادامه جمعه های اعتراضی در شهرستان گالیکش استان گستان

– آویزان کردن طناب دار در اعتراض به اعدام‌های ظالمانه؛ دانشکده اقتصاد دانشگاه بهشتی

– تجمع  اعتراضی کارکنان رسمی پالایش گاز فجر جم نسبت به عدم اجرای ماده۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت

– تجمع اعتراضی اهالی تفتان نسبت به تخریب محیط زیست و جلوگیری  از استخراج معدن طلای این منطقه

تجمع  اعتراضی کارکنان رسمی پالایش گاز فجر جم نسبت به عدم اجرای ماده۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت

روز چهارشنبه ۲۱ دی، کارکنان رسمی پالایش گاز فجر جم برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم اجرای ماده۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت دست به تجمع مقابل ساختمان شرکت زدند.

تجمع اعتراضی اهالی تفتان نسبت به تخریب محیط زیست و جلوگیری  از استخراج معدن طلای این منطقه 

روز جمعه ۲۳ دی،ده ها نفر از اهالی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به تخریب محیط زیست دست به تجمع در دامنه کوه سفیدپوش در استان سیستان و بلوچستان زدند و از استخراج معدن طلای این منطقه جلوگیری کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،معدن طلای تفتان توسط شرکت آریا جنوب در حال فعالیت است و مردم این منطقه می گویند که تاکنون مجوز سازمان محیط زیست را نیز نگرفته است.

بنابهمین گزارش شرکت آریا جنوب وابسته به ارگان نظامی سپاه پاسداران است و با استخراج و فعالیت در این معدن باعث تخریب محیط زیست، طبیعت بکر آن و حیات وحش شده است.

قابل یاد آوری است که اهالی این منطقه روز پنج شنبه ۱۹ آبان سال جاری با کاروانی ده ها خودرویی به محل معدن طلای تفتان رفته و مانع از استخراج این معدن شده بودند.

گزارشی از مرگ مشکوک دنیا فرهادی

دنیا فرهادی، دانشجوی معماری دانشگاه آزاد اهواز، روز چهارشنبه ۱۶ آذر در مجاورت رودخانه کارون ناپدید شد و سپس جسد بی‌جان وی پیدا شد.

بنابه اخبار واصله دنیا روز ۱۶ آذر در اعتراضات دانشجویی حضور یافته و همان جا با بسیجی‌های دانشگاه درگیری کلامی داشته است.

وی ساعت ۹ شب با یکی از دوستان خود که هویت او مشخص نیست قرار داشته و این را با تماسی به اطلاع مادر خود میرساند. وی ساعت ۱۰ شب نیز تماس ناموفقی با پدر خود داشته و پس از آن ناپديد شده است.

گفته میشود خانواده وی پس از آن‌که نگران فرزند خود شده‌اند گوشی وی را ردیابی کرده و متوجه میشوند کنار پل کارون آخرین محل حضور دنیا بوده است. پس از آنکه در محل حضور پیدا میکنند با خونی ریخته شده روی زمین مواجه میشوند. آزمایش‌ها نشان داده است که خون متعلق به دنیا فرهادی بوده است.

تا چهار روز نیروهای امنیتی اجازه حضور غواص برای پیدا کردن دنیا در رود کارون را نمیدهند تا اینکه بعد از چهار روز جسد بی‌جان وی توسط ماهیگیرهای کوت عبداله پیدا شده و خانواده متوجه شده‌اند دخترشان تیر خورده است.

محکومیت مهتاب انصاریان به تحمل ۲سال حبس

مهتاب انصاریان دانشجوی گرافیک دانشگاه سوره که درتاریخ ۲۴ آبان بازداشت شده بود و اکنون بیش از ۲ ماه در زندان قرچک به‌سر می‌برد، به رای دادگاه بدوی به تحمل ۲سال حبس محکوم شد.

دادگاه انقلاب ساری حکم بیتا حقانی را صادرکرد

بیتا حقانی دانشجو گرافیک دانشگاه قدسیه ساری که در تاریخ ۲۶ مهر بازداشت شده بود، توسط دادگاه انقلاب ساری، به ۱۸ سال حبس و ممنوع‌الخروجی محکوم شد. در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجاتت اسلامی، ۵سال حبس برای وی لازم‌الاجرا خواهد بود.

گفتنی‌ است، وی پیش‌تر به “افساد فی‌ الارض” نیز متهم شده بود که در جلسه‌ی دادگاه از این اتهام تبرئه شد.

دادگاه بدوی شعبه یک انقلاب تبریز حکم نازلی سعیدی را صادر کرد

نازلی سعیدی در دادگاه بدوی شعبه یک انقلاب تبریز به ریاست حملبر به اتهام تبانی علیه امنیت ملی به ۱۵ ماه حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به پرداخت ۱۰ میلیون تومان و به‌ عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوع الخروجی محکوم شده است و اکنون در انتظار دادگاه تجدید نظر است.

وی که دانشجوی پزشکی ورودی بهمن ۹۷ دانشگاه اردبیل (دانشجوی میهمان علوم پزشکی تبریز) است در تاریخ ۴ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با وجود حکم عدم تحمل حبس، ۵۶ روز در بازداشت به‌سر برده و نهایتا در تاریخ ۲۸ آذر با در نظر گرفتن سوابق پزشکی و به قید وثیقه موقتا آزاد شد.

بصیراحمدی دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه علم و صنعت در روز یک‌شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

از مکان فعلی ونهاد بازداشت‌کننده ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

عیسی ابراهیم زاده  آزاد شد

عیسی ابراهیم زاده فعال کارگری که در ۳۰ آبان ۱۴۰۱ توسط نیروهای سرکوبگر اطلاعات هنگام بازگشت به روستای ده شمس بازداشت شد؛ روز پنج شنبه ۲۲ دی با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی تا زمان دادگاه رسیدگی به پرونده اش از زندان اشنویه آزاد شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate