اخباروگزارش های کارگری ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ 

هفدهمین هفته اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران سپری شد

روز پنج شنبه ۲۲ دی ماه  اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران هفدهمین هفته را پشت سرگذاشت:

– دیوارنویسی در حمایت از اعتراضات مردمی؛ خوابگاه الزهرا دانشگاه مدنی آذربایجان

– در حمایت از رادبه کشاورز، دانشجوی زندانی دانشگاه علامه، دانشجویان ادبیات فارسی سر جلسه امتحان جای وی را خالی کردند

– روایتی از دانشگاه امیرکبیر در روز بزرگداشت یاد کشته‌شدگان هواپیمای اوکراین در ۱۸ دی 

۱۸ دی پلی تکنیک آیینه تمام نمای این خط مشی جمهوری اسلامی بود که:

“تا زمانی که زورمان برسد هر کاری می کنیم.”

– پیام معلم آزاده ژیلا خیر پس از آزادی

– ادامه سریال تصادف سرویس رفت وآمد کارگران واینبار کارخانه کبیر ریس وجان باختن ۵ نفرومصدومیت ۱۱ نفردیگر- وخامت حال ۲ مصدوم

روایتی از دانشگاه امیرکبیر در روز بزرگداشت یاد کشته‌شدگان هواپیمای اوکراین در ۱۸ دی 

۱۸ دی پلی تکنیک آیینه تمام نمای این خط مشی جمهوری اسلامی بود که:

“تا زمانی که زورمان برسد هر کاری می کنیم.”

▪مطابق با ساعت اعلام شده، دانشجویان در جلوی دانشکده پلیمر به جهت یادبود جانباختگان  جنایت هواپیمای اوکراینی،قصد روشن کردن شمع داشتند.

▪نیروی های حراست نما با تمام قوا از صبح ۱۸ دی با رفت و آمد و گشت زنی هایشان قصد القای تحت کنترل بودن شرایط را داشتند.همچنین برای ایجاد ترس در گروه‌های دو تا سه‌نفره در معابر دانشگاه حضور داشتند.آن ها بالای پله های دانشکده پلیمر نیز حضور پر تعدادی داشتند.

▪وقتی دانشجویان میخواستند شمع های خود را روشن کنند با مقاومت شدید حراست نماها مواجه شدند. آن ها با ادبیات زننده خود، که بیشتر مناسب چاله‌میدان بود تا دانشگاه، سعی در متفرق کردن دانشجوها داشتند.

▪چند دقیقه به همین منوال گذشت و ناگهان یکی از مزدوران با ایجاد مزاحمت برای یک دانشجو، محیط دانشگاه را با میدان جنگ اشتباه گرفت و با ارائه اطلاعات وی به سایر مزدوران قصد دستگیری وی را داشتند. به راستی هرچه ما دانشجویان پلی تکنیک از حضور و دوستی با یکدیگر خشنود و مفتخریم از زبونی و بی چیزی دانشگاه خشمگینیم. دنبال کردن دانشجویان با موتور در دانشگاه جنایتی است که به هیچ عنوان مسبوق به سابقه نبوده است.

▪دانشجویان با مشاهده این رفتار به سمت مکان حادثه رفته و در آن جا پس از درگیری با حراست و شنیدن توهین های مکرر این اراذل شعار دادند.

▪حالا که دیگر قدرت دانشجویان را دیده بودند با خواهش و تمنا خواستار این شدند که دانشجویان فقط شمع روشن کنند و شعار ندهند.

دانشجویان از اول نیز همین را میخواستند. آن ها هنوز عزادار هم دانشگاهی های قربانی خود و سایر مسافرین پرواز ۷۵۲ هستند که مقصرینش نه شناخته و نه مجازات شده اند.

▪این پایان ماجرا نبود؛ بعد از پایان مراسم یادبود آن ها دو نفر دو نفر دست به تعقیب دانشجویان میزدند و بعضا بر مبنای برخی اخبار آن ها را مترو تئاتر شهر نیز تعقیب کردند و برخی از دانشجویان را بازداشت کردند.

▪این عدت و شدت اعمال امنیتی تنها برای روشن کردن چند شمع برای مسافرین پرواز ۷۵۲ بود، پروازی که قاتلینش هنوز طلبکارند و بازماندگانش هنوز مظلوم و دادخواه.

آن ها از روشن کردن شمع هم می ترسند.

پلی تکنیک بار ها ثابت کرده است،

ما بر آن عهد که بودیم، برآنیم هنوز…

شیوه‌ای جدید در ممنوع‌الوردی و محروم‌سازی دانشجویان

دانشگاه علامه طباطبایی طی یک اقدامی جدید و غیرقانونی و در ادامه‌ی سرکوب، با ارسال پیامک به دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی، از ممنوع‌الورودی به مدت یک‌ ماه و انتقال مکان امتحان آنان به دانشکده‌ی بیمه اکو خبر داد‌. در این پیامک دلیل ممنوع‌الوردی را شرکت در تجمع ۲۰ دی عنوان کرده‌اند.

پیام معلم آزاده ژیلا خیر پس از آزادی

لب های بسته، نقطه ضعفی نیست

با آن هم می توان خندید 

با گلوی بسته نیز 

می توان چیزی نوشت 

و با گوش های کر چیزی شنید 

من با لبان بسته 

بغض در گلو شکسته ام را فریاد می زنم 

کسی میشنود !؟

کسی نمی شنود !؟

این مهم نیست 

مهم این است که من با بغض درگلو شکسته و لب های بسته 

برسر پایم

با درود و سپاس بیکران از دختران و دانش آموزان خوبم آینده سازان ایران عزیز، اندک معلمان کنشگر و مردم آزاده کازرون، فعالین صنفی استان فارس و سراسر کشور بخاطر پیگیری ها و حمایتهای بی دریغشان.

دست تک تک شما را به مهر میفشارم 

به امید روزی که فرزندان و دانش آموزان ما تنها شادی رامشق کنند و بر سر هیچ چهارراهی کودک کاری نباشد. 

ژیلا خیر

۲۱ دی ماه  ۱۴۰۱

اجبار به ارائه درخواست بازنشستگی یک معلم دیگر!

در پی اعمال فشار نهادهای نظامی- امنیتی و حراست وزارت و ادارات آ.پ به معلمان فعال صنفی و اجبار آنان با تهدید و ارعاب به ارائه درخواست بازنشستگی، مهدی جعفری_سنقری معاون پرورشی دبستان سهیل ۲ در تاریخ ۸ آذر به اتاق  ریاست اداره احضار و طبق گفته ایشان، با فشار از سوی نهادهای امنیتی، مجبور به ارائه درخواست بازنشستگی اجباری شده است. این درحالی است که به دلیل کمبود شدید نیرو، تاکنون نیرویی جهت جایگزینی ایشان معرفی نشده است.

احضار ستارزارعی، توسط تخلفات اداری

ستار زارعی،دبیر ریاضی دبیرستان‌های خمینی شهر بیستم مهر بازداشت و بعد از پانزده روز با قید وثیقه آزاد شد . بعد از تشکیل دادگاه با اتهاماتی شبیه تمام معترضین، به چهار ماه زندان تعزیری محکوم و دهم دیماه برای گذراندن زندان خود را معرفی نمود. 

آقای زارعی سال ۱۳۸۶ نیز با ده ماه انفصال خدمت اداره تلفات مجازات گردید و اکنون دوباره با اتهاماتی مشابه توسط تخلفات اداری احضار شده است. 

 ستار زارعی سال ۸۶ ، ۹۶ ، ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز بازداشت و بازجویی شده است.

تایید شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید و ممنوعیت فعالیت علیه کارگران زندانی رضا شهابی و‌ حسن سعیدی در بیدادگاه تجدیدنظر

بیدادگاه تجدید نظر، احکام بیدادگاه بدوی علیه رضا شهابی وحسن سعیدی از فعالان سندیکای کارگران شرکت واحد را بدون حضور آنان عینا تایید کرده است. 

در بیدادگاه بدوی و بدون حضورشان، رضا شهابی و حسن سعیدی به اتهامات کلیشه ای فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، هر یک به مجموعاً ۶سال حبس تعزیری (۵سال اجرایی) محکوم شدند. و در حکم صادره مجازات تکمیلی مبنی بر ممنوعیت خروج از کشور و عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و منع از اقامت در تهران و استان‌های مجاور به مدت ۲سال تعیین شده‌است.

تایید احکام ظالمانه شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید ‌و ممنوعیت فعالیت علیه کارگران زندانی رضا شهابی و‌ حسن سعیدی موجب خشم و انزجار هر چه بیشتر خانواده های این عزیزان و ‌همه ما شده است.  همکاران ما باید فوری و بدون قید و شرط آزاد گردند. 

همانطور که پیشتر اعلام‌کرده‌بودیم انتظار دادگاهی عادلانه از حاکمیت توهمی بیش نیست، و‌ یکبار دیگر به مقامات حکومتی یادآوری میکنیم که سرکوب، زندان، سناریوسازیهای نخ نما و دادگاههای فرمایشی دیگر اثر ندارند.

کلیه فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی، دانش آموزی، و فعالین جنبش زنان، معترضین بازداشتی و زندانیان سیاسی آزاد باید گردند. 

چاره زحمتکشان وحدت و تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه

۲۲ دی ۱۴۰۱

ادامه سریال تصادف سرویس رفت وآمد کارگران واینبار کارخانه کبیر ریس وجان باختن ۵ نفرومصدومیت ۱۱ نفردیگر- وخامت حال ۲ مصدوم

بامداد روز پنج شنبه ۲۲ دی، اتوبوس رفت وآمد کارگران کارخانه کبیر ریس با۲۰ سرنشین به علت نقص فنی ترمز در گردنه نقره کمر ،در مسیر فرمهین به تفرش دراستان مرکزی با کامیون تصادف کرد.

آخرین گزارش ها حاکی ازجان باختن ۵ نفرومصدومیت ۱۱ نفر می باشد.

همچنین حال ۲ مصدومه این حادثه وخیم گزارش شده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate