اعتراضات شبانه، یادمان جانباختگان انقلاب، آزادی لیلا حسین زاده، گرامیداشت یاد بکتاش آبتین و خبرهای دیگر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۳

اعتراضات شبانه، یادمان جانباختگان انقلاب، آزادی لیلا حسین زاده، گرامیداشت یاد بکتاش آبتین و خبرهای دیگر

اعتراضات شبانه در محلاتی از تهران همچون تهرانپارس، اکباتان، دربند، جنت آباد، شهر زیبا و نیز در  شهرهای دیگر جریان دارد. مردم شعار میدهند:” مرگ بر سپاهی ، مرگ بر بسیجی”، ” مرگ بر خامنه‌ای قاتل”، “نه آب داریم نه هوا لعنت به هر چی عبا”، “قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان”، ” مرگ بر خامنه‌ای”،  و “مرگ بر حکومت بچه‌کُش”.

امروز در سومین روز اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی مراسم یادمان آنها توسط شماری از مردم برگزار شد. همچنین مردم در روستای ملالر بوکان طی مراسمی یاد آوات قادرپور یکی از جانباختگان انقلاب را گرامی داشتند. طبق گزارشات  با وجود مسدود بودن مسیر‌ها و بسته شدن آرامستان توسط جنایتکاران جمهوری اسلامی تجمع بزرگی در خیابان برای گرامیداشت یاد  “محمد حسینی” برگزار شد. مردم در این سه روز همچنین به مزار این دو عزیز رفته با گلباران آن خشم و نفرت خود را نسبت به آدمکشان حاکم ابراز داشتند.

بنا بر گزارشات امروز نوزدهم دیماه جمهوری اسلامی سه تن دیگر از بازداشت شدگان انقلاب به اسامی مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در شهر اصفهان را به اعدام محکوم کرد. این سه نفر بنا بر پرونده سازیهای جمهوری اسلامی، به اتهامات “محاربه از طریق کشیدن سلاح، تشکیل و اداره گروه‌ به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی” به اعدام محکوم شده اند. مردم حق دارند علیه حکومت ظالم و چپاولگر دست به هر اقدامی بزنند بنابراین هیچکدام از این موارد حتی اگر واقعی باشد مطلقا جرم نیست.

و خبر مسرت بخش اینکه امروز  لیلا حسین‌زاده از بازداشت شدگان اخیر دانشجویی پس از تحمل ۴ ماه حبس به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد. آزادی وی را به این عزیز، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم. با قدرت انقلاب تمامی بازداشت شدگان را میتوانیم آزاد کنیم.

بنا بر خبر ها روز ۱۸ دی  جمعی از مردم و تعدادی از نویسندگان و خانواده بکتاش آبتین در محل دفن این شاعر رزمنده و  محبوب مردمی  درامام‌زاده عبدالله تجمع کردند و یاد او را گرامی داشتند. این مراسم در فضایی کاملا امنیتی و در محاصره‌ نیروهای امنیتی، انتظامی و لباس‌شخصی برگزار شد. پس از مراسم، مأموران مزدور حکومت هنگام خروج تلفن های موبیل حاضران را بررسی و تصاویر و فیلم‌های مراسم را پاک کردند. بکتاش آبتین یک سال قبل بدلیل تعلل عامدانه حکومت در اعزامش از زندان به بیمارستان جان خود را از دست داد. یادش گرامی باد.

بنا به یک گزارش دیگر از روز گذشته دو جوان به اسامی ارسلان شهنوازی ٣۵ ساله  و حمید کهرازهی٣٠ ساله، در خاش بدست یگان امداد حکومت  اسلامی به قتل رسیده اند و این جنایات خشم مردم را وسیعا دامن زده است. یادشان گرامی باد.

همراه با اعتراضات خیابانی اعتراضات در مراکز کارگری بطور متوالی در جریان است. امروز کارگران کارخانه قطعات یدکی موتور و فنرسازی “خاو”  در شهرک صنعتی ساوه، به دلیل محقق‌نشدن مطالباتشان دست از کار کشیدند و در محوطه کارگاهی این شرکت تجمع کردند. روز گذشته نیز  بازنشستگان شرکت‌های هفت‌تپه و کاغذپارس در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان در مقابل ساختمان تامین اجتماعی شوش دست به تجمع زدند. اجرای کامل همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر و داشتن یک زندگی شایسته انسان، درمان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن مناسب، پایان دادن به اختلاسها ودزدی ها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله مطالبات اعلام شده آنها در مبارزاتشان بوده است. بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله در شهر شوش در سال گذشته اعتراضات درخشانی داشتند.

همبستگی با انقلاب ایران جهانی است. عفو بین الملل تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر تایید حکم اعدام محمد بروغنی را که در جریان اعتراضات مردمی بازداشت و پس از یک محاکمه ساختگی محکوم به اعدام شده است را محکوم و خواستار توقف فوری اعدام وی شد. زیر فشار انقلاب دولتها و  مراجع جهانی دولتی در برابر سرکوبگریهای جنایتکارانه جمهوری اسلامی ناگزیر به واکنش و اعتراض شده اند. آخرین خبر اینکه اتحادیه اروپا در اعتراض به “قتلهای حکومتی” سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرد تا بر توقف  اعدام‌ معترضان تاکید کند.  همچنین کشورهای آلمان و فرانسه و انگیس  بریتانیا دیپلمات های جمهوری  اسلامی را فراخواندند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۹ ژانویه ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate