۱۹ دی: اجتماع مردمی مقابل اوین برای نجات جان دو زندانی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۱

۱۹ دی: اجتماع مردمی مقابل اوین برای نجات جان دو زندانی

شب گذشته برخی از فعالان و رسانه‌ها خبر دادند که محمد قبادلو و محمد بروغنی دو جوان معترض بازداشتی انقلاب به سلول انفرادی منتقل شده و در خطر اعدام قریب‌الوقوع قرار دارند. بدنبال انتشار این خبر به ولوله ای در شهر کرج و در تهران و در مدیای اجتماعی و در میان مردم تبدیل شد. سیل خودروها بوق زنان و با چراغ های روشن بطرف زندان رجایی شهر کرج حرکت کردند و مردم شب تاریخی دیگری را رقم زدند. پدر و مادر این دو جوان نیز به محل آمده و جمعیت بزرگی مقابل این زندان  گرد آمدند. مردم خواب نداشتند و برای نجات جان این دو جوان  تا بامداد امروز نوزدهم دیماه در محل ماندند و تجمع همچنان ادامه دارد.  شعار مرگ بر دیکتاتور بر فضای خیابان ها طنین انداخته است. ترافیک سنگینی  مقابل زندان رجایی شهر شکل گرفته است. همه جا برای رفتن به جلوی زندان طلب کمک میشود.

حضور سنگین مردم برای جلوگیری از قتل محمد قبادلو و محمد بروغنی ستودنی است. مردم شعار میدهند:”امسال سال خونه، سید علی سرنگونه”، این تجمع و شتاب صحنه زیبایی از همبستگی مردمی را به نمایش گذاشت. انقلابی که نجات جان انسان در برابر یک حکومت وحشی و جنایتکار یک موضوع مهمش است.

حرکت همبسته مردم راه مقابله با اعدامها را نشان میدهد.  با این قدرت و شرکت وسیعتر در این تجمعات میتوان محمد قبادلو و محمد بروغنی و دیگر زندانیان را نجات داد. میتوان جلوی اعدام ها را گرفت و میتوان تمامی بازداشت شدگان را از چنگ آدمکشان حاکم نجات داد. .

انقلاب ایران تمام لحظاتش بازتاب جهانی دارد. روزگذشته یک نماینده پارلمان آلمان خطاب به دولتها گفت هر لحظه ممکن است آنها اعدام شوند، اقدامات لازم را انجام دهید. نوربرت روتگن، نماینده حزب دمکرات در پارلمان آلمان شامگاه یکشنبه ۱۸ دی‌ماه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: “هر لحظه ممکن است آنها اعدام شوند”. او خطاب به وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوشت: “تسلیت پس از اعدام، سیاست نیست. اقدامات لازم را انجام دهید.”

امروز مردم با گلباران کردن مزار جانباختگان انقلاب، با مراسم های یادمان پر جمعیت، و در اعتراض به اعدامها در مقابل سرکوبها خشم خود را ابراز میکنند. گوهر عشقی مادر دادخواه ستار بهشتی که فرزندش بدست جانیان اسلامی در زندان به قتل رسید یکی از رزمندگان این سنگر است. او بدنبال اعدام محمد حسینی که در روز هفده دی بدست جلادان جمهوری اسلامی اعدام شد، و از کودکی مادر و پدرش را از دست داده بود پیامی ویدئویی منتشر کرد و گفت محمد فرزند من است. او در این پیام با اشاره به سومین سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی از پیگیری خود برای تحویل پیکر شهید محمد حسینی خبر داد و گفت: “برای اولین و آخرین بار از جمهوری اسلامی خواهش می‌کنم جنازه محمدم را برای خاکسپاری به من بدهند، من مادر محمد حسینی هستم.”. زنده باد گوهر عشقی، زنده باد انقلاب زن، زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۹ ژانویه ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate