دستگیریها و توحش حکومت علیه مردم زاهدان را محکوم میکنیم

دستگیریها و توحش حکومت علیه مردم زاهدان را محکوم میکنیم

حکومت منفور اسلامی در زاهدان و برخی دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان دستگیریهای وسیعی را به جریان انداخته و بگیر و ببند و جو امنیتی شدیدی را حاکم کرده است. بنا به گزارشات همین امروز ۱۴ دی بیش از صد نفر در زاهدان دستگیر شده اند و نیروهای جمهوری اسلامی با توحش تمام با اتومبیلهایشان مردم معترض را زیر میگرفتند و زخمی میکردند و دستگیر میکردند. روز ۱۲ دی نیروهای سرکوب حکومت به سالن ورزشی کریم آباد زاهدان حمله کردند و دستکم سی نفر را بازداشت کردند. در همین روز همچنین دستکم ۱۰ نفر از مردم در خیابان کشاورز زاهدان بازداشت شدند و رسانه های وابسته به سپاه در بلوچستان از بازداشت ۴۰ نفر تحت عنوان “اراذل و اوباش” خبر دادند. در چند روز اخیر اشغال این شهر با شمار بسیاری از نیروهای مزدور مسلح، و حمله و دستگیریهای فله ای در خیابانها و تعرض شبانه به خانه های مردم شدت و گسترش یافته است. برخی گزارشات از دستگیری چند هزار نفر طی سه ماه گذشته در زاهدان و شهرهای اطراف آن خبر میدهند.

جنایات جمهوری اسلامی در زاهدان و سیستان و بلوچستان به دستگیریها و تعرض به خانه های مردم محدود نبوده است. جنایتکاران حاکم طی چند ماه اخیر در پاسخ به اعتراضات مردم جنایات بسیاری را مرتکب شده اند که کشتار بیش از صد نفر از مردم زاهدان در روز ۸ مهر، تجاوز به هفت کودک بی شناسنامه بازداشتی توسط نیروهای اطلاعات سپاه در یکی از بازداشتگاه های زاهدان در روز ۴ آذر و تجاوز به یک دختربچه توسط فرمانده نیروی انتظامی از تکان دهنده ترین های آنها است.

این جنایات نه فقط مردم را مرعوب و ساکت نکرده، بلکه خشم و نفرت و انزجار مردم علیه این حکومت جنایتکار را شدت و گسترش بیشتری داده است. مردم زاهدان هر هفته در صفوف هزاران نفره به خیابان می آیند و زن و مرد و پیر و جوان علیه حکومت شعار میدهند. زاهدان به یک سنگر و کانون فعال و محبوب انقلاب زن زندگی آزادی تبدیل شده و همراهی همه مردم کشور را با خود دارد. مردم در اعتراضات سراسری خود در شهرهای و مناطق دیگر با شعارهایی نظیر “کرد بلوچ آذری آزادی و برابری” و “زاهدان، کردستان چشم و چراغ ایران” بر حمایت و همبستگی خود با مردم زاهدان و همچنین کردستان و آذربایجان تاکید میکنند و خشم و نفرت خود از حکومت جنایتکار و منحوس اسلامی را ابراز می دارند. تحول مهم دیگر در زاهدان رادیکال تر شدن فضای این شهر است. بر خلاف هفته های اول که شعارهای مذهبی نیز شنیده میشد اکنون شعارهای سیاسی از جمله زندانی سیاسی آزاد باید گردد، مرگ بر خامنه ای و سپاه و بسیج، حکومت بچه کش نمیخواهیم و شعارهای دیگر علیه جمهوری اسلامی جای آنها را گرفته است. زنان نیز به میدان آمده و حضور فعالی در تظاهرات های این شهر ایفا میکنند و تبدیل شدن خدانور که روز ۱۰ مهر بدست جنایتکاران حکومت به قتل رسید به چهره محبوب مردم در سراسر کشور اینها همه روند رادیکالیزه تر شده فضای زاهدان را نشان میدهد. این روند همبستگی مردم سراسر کشور با مردم سیستان و بلوچستان را نیز عمق بیشتری داده است.

حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از اعتراضات مردم زاهدان اعلام میکند و همه مردم را به بازتاب دادن صدای مردم زاهدان و محکوم کردن دستگیریها و جنایات حکومت در زاهدان و خواست آزادی دستگیرشدگان و پایان دادن به فضای سرکوب در زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان، فرا می خواند. انقلاب زن زندگی آزادی ادامه دارد و با سرنگونی جمهوری آدمکش اسلامی تمام جنایتکاران حاکم به دلیل جنایاتی نظیر کشتار مردم زاهدان در دادگاههای مردمی علنا محاکمه خواهند شد و مردم انقلابی زاهدان و سراسر کشور پیروزی خود بر این نیروی خبیث و ضد انسانی و بی رحم و چپاولگر را جشن خواهند گرفت. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ ژانویه ۲۰۲۳ – ۱۴ دی ۱۴۰۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate