۱ دی: اعتراضات مردمی در نود و هشتمین روز انقلاب

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۲۸

۱ دی: اعتراضات مردمی در نود و هشتمین روز انقلاب

روز اول دی ماه جمعیتی از مردم در کامیاران در چهلمین روز قتل فواد محمدی بر مزار او در روستای ماویان تجمع کردند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. تجمع کننده شعار میدادند: “این آخرین پیامه اعدام کنید قیامه”، “قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان”. روز گذشته نیز در بیوران سردشت در چهلمین روز قتل هیمن حمزه جمعیتی از مردم تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند. یادمان های جانباختگان انقلاب به محل به اتحاد مردمی علیه حکومت جنایتکار و منفور اسلامی تبدیل شده است.

در زاهدان دانش آموزان این نیروی پرشور انقلاب به خیابان آمدند و شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند.

از سوی دیگر همبستگی های جهانی با انقلاب ایران هر روز گسترده تر میشود. از جمله نزدیک به ۵۰۰ چهره سینمایی جهان خواستار آزادی ترانه علیدوستی سینماگر زندانی شدند. در داخل کشور نیز در چند روز اخیر شماری از سینماگران با تجمع هر روزه خود خواستار آزادی ترانه علیدوستی و پایان یافتن سرکوبگری های حکومت شدند. ادامه تجمع آنها توجه زیادی به خود جلب کرده است.

همچنین ۱۱ نهاد جامعه پزشکی آلمان در تاریخ ۲۵ آذر در نامه ای سرگشاده خطاب به اولاف شولتس و آنالینا بربروک صدراعظم و وزیر خارجه این کشور، ضمن اعلام همبستگی با مردم معترض در ایران، سرکوب و اعدام ها توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرده و درباره «فاجعه انسانی» و «امنیت جانی» مردم در ایران، هشدار دادند.

حزب کمونیست کارگری خواهان بایکوت کامل جمهوری اسلامی در سطح جهان است و همه مردم را به فشار به دولتها برای بایکوت کامل این حکومت خونخوار فرا میخواند. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی میتوان دولتها را وادار به بایکوت رژیم جنایتکار و کودک کش جمهوری اسلامی کرد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

 نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate