اخباروگزارش های کارگری ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱

نودو سومین روزاعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران 

روز شنبه ۲۶ آذرماه همزمان با نودو سومین روز اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران شاهد ادامه اعتراضات بقرار زیربودیم:

– جنگ وگریز خیابانی در دروازه شیمران تهران

– تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه چمران اهواز نسبت به قتل دنیا فرهادی

– تجمع اعتراضی دانشجویان پزشکی دانشگاه شیرازنسبت به حکم محاربه محمد احمدوند

 – شعارنویسی در دانشگاه ارومیه

– دیوارنویسی علیه سکوت در مقابل احکام اعدام مجیدرضا رهنورد ومحسن شکاری؛ خوابگاه دانشگاه شریف.

و

– بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت بازداشت مسعود فرهیخته، پرونده سازی های جدید و حذف غیرقانونی رتبه بندی ازاحکام برخی از فعالین صنفی

– اعتصاب وتجمع سراسری کارگران رسمی صنعت نفت برای افزایش حقوق و اعتراض به وعده های سرکاری مسئولان طراز اول کشور 

روز شنبه ۲۶ آذر، کارگران رسمی صنعت نفت برای افزایش حقوق واعتراض به عدم اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف واختیارات وزارت نفت ، مالیات های سنگین، قانون پاداش سنوات بازنشستگی و…وهمچنن وعده های سرکاری مسئولان طراز اول کشوردست به اعتصاب وتجمع سراسری زدند.

شعارها:

«وزیر دروغگو نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»

«وزیر بی لیاقت استعفا استعفا»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

ربودن محمد ناصری، کودک ۱۷ ساله اهل بوکان

شامگاه سه‌شنبه ۲۲ آذر،محمد ناصری، کودک ۱۷ ساله اهل بوکان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلومی منتقل شده است. 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم‌کردن سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مردمی، بازداشت و قتل دانش‌آموزان و فرهنگیان، خواستار آزادی بدون قید شرط و سریع دانش‌آموران و معلمان زندانی است.

آخرین خبرها در توییتی از رامین صفرنیا، حاکی است کە موکلش پرهام پروری، طی تماس تلفنی با پدرش، گفته است که اتهام محاربه فعلا از اتهامات او حذف شده است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران امیدوار است با تحقق این خبر، پدر و مادر پرهام پروری، که از معلمان بازنشسته شهرستان سقز، استان کردستان، می باشند، از نگرانی به در آیند. ماەهاست این دو زوج فرهنگی، وضعیت اسفناک تنها فرزندشان را با دلهره و نگرانی شبانەروزی دنبال می کنند و مسافتی طولانی را به امید نجات جان فرزندشان مدام از سقز به تهران را بارها طی کردەاند.

پست اینستاگرامی علی آدینه‌زاده، پدر ابوالفضل آدینه‌زاده شهید ۱۶ ساله‌ی قیام در مشهد

پسر بابا دیشب مامان خیلی بی‌تابی می‌کرد

ضجه و ناله‌هایی که در طی سی و اندی سال زندگانی از او ندیده بودم با این حالات غریب بودم و بیگانه

من و خواهرانت مات و مبهوت و اشک ریزان این حالات را نظاره می‌کردیم و خشم و نفرت ما از قاتلانت بیشتر و بیشتر می‌شد، چرا که درد کشیدن مادرت برای هیچ کدام از ما قابل تحمل نیست همانطور که تو طاقت ناراحتی هیچ کس را نداشتی

مامان هر لحظه بر زبانش لعن و و نفرین بود میخواهی بدانی چه میگفت؟

ناله می‌کرد و با اشک به درگاه خدا میگفت من که سرافراز شدم اما خداوندا :قاتلان بچه‌ام روزی هزاران بار بمیرند و زنده شوند؛ الهی مادران و پدرانشان با مرگِ ذلت بار بچه هایشان سرافکنده شوند

من نیز از نفرین و خشم مستثنی نیستم من هر لحظه می‌گویم و اکنون هم فریاد میزنم: مرگ بر حکومت بچه‌کش، مرگ بر قاتلانت

پسرم راهت ادامه دارد من و خواهرانت و تمام هموطنانت راهت را ادامه می‌دهیم. اما شما پسر غیورم راحت و آسوده بخواب و با روح بزرگت برای ما انرژی و نیرو بفرست تا به آزادی و آرامش برسیم

ما نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم

چند کلمه ای با جناب اژه‌ای صحبت دارم: سخنان جنابعالی رو شنیدیم شما وقیحانه از نیرو های تحت امر خود خواستید که  اجرای احکام اعدام رو سرعت ببخشند و از شماتت شماتتگران نگران نباشند. هرچند که بسیاری از حقوقدانان آرا و احکام صادره توسط قضات تحت امر شما را زیر سوال برده‌اند و بر مردم ناعدالتی شما کاملا روشن است.

دوباره می‌گویم چطور می‌شود در پرونده قتل بسیجی ها در عرض ۲۳ روز حکم اعدام صادر می‌کنید اما در پرونده فرزند من ابوالفضل آدینه زاده، حتی با گذشت ۷۰ روز نه تنها قاتل مشخص نشده بلکه پرونده در جریان دادرسی هم قرار نگرفته و به وکلای ما اجازه نداده‌اید پرونده را بررسی کنند مگر طبق چیزی که در گواهی فوت درج شده پسر من به قتل نرسیده است؟

جنایت، جنایت هست

ما به کدام محکمه برویم که جواب ما را بدهند و دست قاتل بچه من را در دستانم بگذارند؟

سرتاسر مکانی که پسر من مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود دوربین‌های مدار بسته هست چه چیز را از من و خانواده‌ام پنهان می‌کنید که پرونده‌های پسر من را از بین برده‌اید و پرسنل بیمارستان رو تهدید کردید تا چیزی بروز ندهند

چه چیز را کتمان می‌کنید که نیرو های شما بیمارستان رو پر کرده بودند و شما همه چیز را امنیتی کرده بودید…

این چه عدالتی است که شما در این حکومت از آن صحبت می‌کنید البته که نیازی به جواب نیست تک‌تک هم وطنانم نظاره‌گر اعمال ناعادلانه شما هستند و روز حساب ماهم فرا خواهد رسید.

بزودی…

والسلام

ارژنگ مرتضوی دانشجوی رشته علوم کامپیوتر دانشگاه خوارزمی کرج ورودی ۱۴۰۱، روز ٢۶ آذر مقابل درب دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و با همکاری حراست ربوده شده است.

این دانشجو از روز ٢٣ مهر تا به امروز جهت ورود به دانشگاه ممنوع‌الورود بوده و امروز در پی تماس حراست برای دریافت کارت دانشجویی خود به دانشگاه مراجعه کرده بود.

تا بدین لحظه، از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

مریم بلالپور دانشجوی مدیریت مالی دانشگاه شهید بهشتی ورودی ۹۸، در تاریخ ۲۱ آذر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌است.

از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

تداوم بی‌خبری از وضعیت رضوان بازانی

رضوان بازانی دانشجوی سال اول رشته گرافیک دانشکده فنی دخترانه سنندج و اهل جوانرود که به همراه سه تن دیگر از دانشجویان این دانشکدە به نام‌های تینا خدری، ثنا خدامرادی و هانیه چهاردولی، روز چهارشنبە ۲۳ آذر مقابل درب خوابگاه توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده‌اند، همچنان در وضعیت نامشخصی به‌سر می‌برد.

تداوم بی‌خبری از وضعیت تینا خدری

تینا خدری دانشجوی سال اول رشته گرافیک دانشکده فنی دخترانه سنندج و اهل جوانرود که به همراه سه تن دیگر از دانشجویان این دانشکدە به نام‌های ثنا خدامرادی، هانیه چهاردولی و رضوان بازانی، روز چهارشنبە ۲۳ آذر مقابل درب خوابگاه توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده‌اند، همچنان در وضعیت نامشخصی به‌سر می‌برد.

در پی گسترش روند سرکوب فعالین صنفی معلمان، امروز ۲۶ آذرماه، ساعت یک ظهر، نیروهای اطلاعات سپاه آقای محمود ملاکی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر را دستگیر نمودند.

لازم به ذکر است آقای ملاکی، طی یکسال گذشته بارها توسط نیروهای امنیتی (وزارت اطلاعات، پلیس امنیت، اطلاعات سپاه) بصورت سریالی دستگیره شده و در دادگاه دارای چندین پرونده باز با یک اتهام مشخص اما با جمله بندی متفاوت هستند: فعالیت صنفی و مطالبه‌ی حقوق معلمان و دانش آموزان جرم نابخشودنی است که ایشان مرتکب شده‌اند.

لازم به ذکر است ۲۹ آذرماه تاریخ برگزاری دادگاه یکی از پرونده‌های جناب ملاکی است.

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت بازداشت مسعود فرهیخته، پرونده سازی های جدید و حذف غیرقانونی رتبه بندی ازاحکام برخی از فعالین صنفی

روز شنبه ۲۶ آذر، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بیانیه ای بشرح زیر در محکومیت بازداشت مسعود فرهیخته، پرونده سازی های جدید و حذف غیرقانونی رتبه بندی ازاحکام برخی از فعالین صنفی منتشر کرد:

همکاران محترم!

دانش آموزان و اولیای گرامی!

تصمیمات و عملکرد مسوولان در رده‌ها و مناصب مختلف مدیریتی کشور، بیانگر دور باطلی ست که هیچ نورامیدی از بهبود شرایط و اصلاح امور از آن ساطع نمی‌شود. کما این‌که طی ۴۳ سال حکمرانی در نظامِ جمهوری اسلامی آن‌چه که از آن استنباط نشده جمهوریت و اسلامیت است.

شوربختانه عده‌ای زمام امور را در دست گرفته اند که هم‌چنان عنان از کف بریده، شمشیر جهل و قهر آن‌ها هر روز بر پیکر زخمی جامعه‌ی بزرگ ایران فرود می آید.

از قضا در این میان، آموزش و پرورشی که همواره _در هر جای جهان_ رمز پیشرفت و توسعه‌ است، در این کشور با تصمیمات نابخردانه و هیجانی به قهقرا رفته و مورد غضب و کین واقع شده است.

در پاسخ به اظهارات اخیر #سخنگوی_دولت باید گفت که متولیان اصلی آموزش و پرورش که همانا معلمان و فعالان صنفی دلسوز هستند آماج شدیدترین و زشت‌ترین حملات از سوی دست اندرکاران امر و نهادهای امنیتی بوده‌اند!

نمونه هایی از اجحاف های صورت گرفته در حق مطالبه گران صنفی معلمان به شرح ذیل است.

#مسعود_فرهیخته معلم و فعال صنفی خوشنام و بی‌ادعا از حدود بیست روز پیش زمانی که میز گفتگو با مدیر کل البرز را ترک می‌کند، مقابل اداره کل آن استان دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می‌شود! 

#اسکندر_لطفی #مسعود_نیکخواه و #شعبان_محمدی با پرونده سازی‌های پی در پی از طرف نیروهای امنیتی و همدستی صدا و سیمای فرقه‌ای، در خطر مواجهه با احکام ناعادلانه هستند.

#عزیز_قاسمزاده، #محمود_صدیقی_پور، #انوش_عادلی از گیلان #مریم_زیرک و #اسماعیل_فرهنگ‌منش از قزوین، #لطیف_روزیخواه و #علی_حاجی از جلفا #علی_نجفی از همدان

#پیروز_نامی از خوزستان #ژیلا_خیر از فارس، #صلاح_الدین_سرخی #مجید_کریمی #پرویز_احسنی #کاوه_محمدزاده #امید_شاه_محمدی #هیوا_قریشی از کردستان و همکاران دیگری از سایر استان‌ها زیر تیغ بی‌عدالتی و بی‌کفایتی و یا در بازداشت و یا منتظر صدور و اجرای احکام ناعادلانه و غیرقانونی هستند!

#اسماعیل_عبدی #رسول_بداقی #جعفر_ابراهیمی #محمد_حبیبی #هاشم_خواستار #مهدی_فتحی و #جواد_لعل_محمدی نیز کماکان در حال سپری کردن احکام ناعادلانه در زندان هستند.

آن‌چه که این روزها بیش از هر زمانی بر جبین ناکارآمدی‌های وزارت آموزش و پرورش جلوه می‌کند، اقدام غیرقانونی در حذف بی‌ضابطه‌ی رتبه‌بندی برخی از فعالان صنفی در استان‌های مختلف از جمله خوزستان است که حقیقتا خشم جامعه‌ی فرهنگی کشور را برانگیخته که با هیچ معیار و سنجه‌ای قابل درک و تحمل نیست! چرا که معلمان از اساس با اجرای ناقص و بی‌تاثیر قانون رتبه‌بندی مخالف بودند، از طرفی این دولت قبل از اجرای نیم‌بندِ همین قانون، تورم ظالمانه‌ای بر دوشِ آحاد ملت و به ویژه معلمان تحمیل کرده و کماکان از اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محترم سر باز زده است. 

اگر چه این‌روزها درپیِ خیزش به حق و مشروع ملت ایران برای استیفای حقوق از دست‌رفته، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی _که ۲۵ تشکل صنفی در سراسر کشور را نمایندگی می‌کند_ برای همراهی با مردمِ شریف ایران، سعی در عدم بروز و پیگیری مطالبات صنفیِ خود را داشت، اما با توجه به این‌که معلمان و دانش آموزان نیز همانند سایر اقشار جامعه مورد تعدی و ظلم واقع شده‌اند و از طرفی چون این‌مطالبات در راستای خواسته‌های آحاد ملت است، برآن شدیم در صورت عدم پاسخگویی و بازگشت مسوولان تصمیم‌گیر از مسیر انحرافی و غیرعقلانی خود در قبال این قشر، مسیر مطالبه‌گری خود را از هر طریق ممکن و ظرفیت‌های قانونی دنبال نماییم.

#شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران کماکان مسوولان وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها و افرادی که در بروز این لطمات سنگین بر جامعه و ساختار آموزش و پرورش کشور نقش داشته‌اند را مسئول اصلی این نابه‌سامانی‌ها می‌داند و انتظار دارد تضییع کنندگان حقوقِ فرهنگیان خواسته‌های مشروع و قانونی قشر فرهنگی و دانش آموزان را محقق سازند. این شورا خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی معلمان زندانی، دانش آموزان و دستگیرشدگان حوادث اخیر کشور است زیرا اعتقاد دارد ریشه‌ی تمام معضلات و نابه‌سامانی‌ها که موجبات این خیزش همه‌گیر را فراهم کرده، مسوولان مملکتی از صدر تا ذیل‌، در ارکان مختلف حاکمیتی می‌باشند! همچنین این شورا هشدار می‌دهد در صورت تکرار و اصرار مقامات بر ادامه‌ی راه ناصوابی که در پیش گرفته‌اند، حق استفاده از تمام امکانات و بسترهای قانونی و عرفی به‌ویژه #اصل_۲۷_قانون_اساسی برای خود و جامعه را محفوظ دانسته و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دادگاه انقلاب اهواز ۵ کارگر بازنشسته را احضار کرد

دادگاه انقلاب اهواز ۵ کارگر بازنشسته را برای محاکمه در ۲۱ دی‌ماه احضار کرد. بهرام گرگان، محمد برون، فرهاد رهداری، جهانشاه اسدنیا و حسین اکبری بیرگانی کارگران بازنشسته، ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ دستگیر شده و یک ماه تحت بازجویی قرار داشتند. دادگاه انقلاب این کارگران را به «اجتماع و تبانی و اقدام علیه نظام و امنیت ملی از طریق مشارکت در تجمعات بازنشستگان در اهواز در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰» متهم کرده است. قرار است آن‌ها در شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز محاکمه شوند.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

اعتصاب وتجمع سراسری کارگران رسمی صنعت نفت برای افزایش حقوق و اعتراض به وعده های سرکاری مسئولان طراز اول کشور 

روز شنبه ۲۶ آذر، کارگران رسمی صنعت نفت برای افزایش حقوق واعتراض به عدم اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف واختیارات وزارت نفت ، مالیات های سنگین، قانون پاداش سنوات بازنشستگی و…وهمچنن وعده های سرکاری مسئولان طراز اول کشوردست به اعتصاب وتجمع سراسری زدند.

شعارها:

«وزیر دروغگو نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»

«وزیر بی لیاقت استعفا استعفا»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

تصاویر:

– اهواز

– بیجار

– خارک

– عسلویه

– کارکنان معاونت مطالعات شیمیایی مناطق نفتخیز

– گچساران

– مرکزبهره برداری خطوط لوله گاز گناباد

– ماهشهر

– مرکز آموزش مجتمع محمودآباد

بازهم واژگونی سرویس رفت و آمد کارگران و اینبار مصدومیت ۱۶ کارگر شهرک صنعتی عطار نیشابور

صبح روز شنبه ۲۶ آذر، مینی‌بوس حامل کارگران شهرک صنعتی عطار در ابتدای جاده نیشابور به مشهد واژگون و ۱۶ نفر مصدوم شدند.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate