اخباروگزارشات کارگری ٢٧ دی ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٢٧ دی ماه ١٣٩٩

– ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی

– اطلاعیه کارگران صنعتی گروه ملی فولاد  اهواز دررابطه با خنثی کردن توطئه تشکیل شورای اسلامی کار و اعلام مطالباتشان درشرایط کنونی

– شکایت کارفرمای شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه از جمعی از کارگران حق طلب این مجتمع بدلیل اخلال در نظم و آسایش عمومی

– بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز پیرامون مسئله واکسن کرونا و آموزش

– عدم پرداخت ۸ ماه حقوق کارگران شهرداری کوهدشت

– ادامه اعتراضات کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اجرای مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب و احیای رودخانه زاینده رود با تجمع خانوادگی در میدان خوراسگان شهر اصفهان

– تجمع اعتراضی جمعی از صیادان اروند کنارنسبت به وعده های توخالی مسئولان بجای پاسخگویی به مطالباتشان مقابل بخشداری

– ادامه اعتراضات کامیون داران سیستان وبلوچستان نسبت به قطعی سوخت با تجمع مقابل فرمانداری سراوان

– ادامه کنش های دامنه دار اهالی شهرستان دیّر برای زنده نگه داشتن جنگل حرا با تشکیل زنجیره انسانی

– جان باختن یک کولبر ۵۰ ساله در مرز برویشکانی ننور بانه

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی

روز شنبه ۲۷ دی برای باری دیگر، کارگران کارخانه هپکو اراک اعتراضشان را نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی اعلام کردند.

کارگران  کارخانه هپکو اراک با اعتراض به تاخیر در حل معضل بدهی‌های هنگفت این شرکت وخبردادن از برگزاری جلسه ای درروز دوشنبه  ۲۲ دی ماه با حضور مسئولان امر، به خبرنگار رسانه ای گفتند: خواهان حل هرچه زودتر مساله بدهی‌های ۱۲۰۰ میلیارد تومانی هپکو هستند تا تولید از سر گرفته شود.

آنها افزودند: اگر مساله بدهی‌ها هرچه زودتر حل نشود تولید، معیشت کارگران و آینده مجتمع به مخاطره می‌افتد؛ امروز به بهانه توقف تولید در هپکو، ماشین‌آلات معدنی وارد می‌کنند اما اگر ظرف مدت یک ماه، مساله بدهی‌ها به سرانجام نرسد، آینده هپکو و کارگران آن به خطر می‌افتد.

کارگران هپکو  درخاتمه با اشاره عملی نشدن وعده‌های پیشین مسئولان،افزودند: امیدوارند مشکل بدهی‌ها هرچه زودتر حل شود  و چرخ تولید هپکو به راه افتد.

درهمین رابطه:

/ادامه دور جدید اعتراضات کارگران هپکو اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با تجمع مقابل درب ورودی کارخانه

عصرروز یکشنبه ۲۱ دی،کارگران هپکو اراک در ادامه دور جدید اعتراضات کارگران هپکو اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل درب ورودی کارخانه زدند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،امروز قرار است استاندار مرکزی با وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جلسه‌ای داشته باشد و کارگران خواستار پیگیری مطالبات خود در این جلسه هستند.

کارگران هپکوگفتند: باید تهاتر بدهی‌های شرکت در اسرع وقت انجام شود تا قفل‌ها باز شده و تولید رونق بگیرد؛ از سوی دیگر، باید واردات ماشین‌آلات صنعتی و معدنی که توان ساخت آنها در هپکو وجود دارد، جداً ممنوع شود.

این کارگران می‌پرسند: مقصر این اوضاع و قفل شدن تولید در هپکو، به راستی چه کسی است؟!

/ازسرگیری اعتراضات کارگران هپکو اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با تجمع در کارخانه

روز دوشنبه ۱۵ دی، کارگران کارخانه هپکو اراک برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی تجمعی  دراین واحد تولیدی برپاکردند.

تجمع کنندگان با برافراشتن پلاکاردی با سئوال مقصربدهی ۱۰۰۰میلیاردی هپکو، رفت و آمد مدیران نجومی بگیر، اعتراضات به حق کارگری، واگذاری به تأمین اجتماعی، عدم تهاتر بدهی‌های این شرکت، عدم صدور کارت بازرگانی، نبود توانایی ارائه ضمانت نامه بانکی، سالن‌های خالی از تولید و حقوق معوقه کارگران و بحران،کیست؟اعتراضشان را نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی اعلام داشتند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:باید هرچه زودتر مساله تهاتر بدهی‌ها به سرانجام برسد و قفل‌های مجموعه باز شود؛ ما توان ساخت بسیاری از ماشین‌آلات صنعتی و معدنی را داریم و درست نیست که این ماشین‌آلات را از خارج وارد کنند.

یکی دیگر از کارگران هپکو گفت: کارگران هپکو به دنبال حاشیه نیستند؛ فقط به دنیال رونق تولید و حل مشکلات مجتمع هستند؛ حیف است که این مجتمع عظیم، دچار مشکلات باشد و نتواند با تمام ظرفیت، تولید کند؛ حالا که بیشتر سهام این مجتمع را به تامین اجتماعی واگذار کرده‌اند، لااقل راهکارهایی بیندیشند که زودتر هپکو به ظرفیت کامل برسد.

*اطلاعیه کارگران صنعتی گروه ملی فولاد  اهواز دررابطه با خنثی کردن توطئه تشکیل شورای اسلامی کار و اعلام مطالباتشان درشرایط کنونی

جمعی ازکارگران صنعتی گروه ملی فولاد  اهواز با انتشار اطلاعیه ای تحت عنوان« اتحاد رمز پیروزی است» ضمن قدردانی از ایستادگی و مقاومت در مقابل شورای اسلامی کار همکارانشان  وخنثی کردن این توطئه مطالباتشان را درشرایط کنونی اعلام کردند.

بخش هایی از این اطلاعیه بقرارزیراست:

در موضوع شورای کارگری ،دلایل فراوانی برای نپذیرفتن این موضوع می‌باشد .تشکیل چنین شورای فرمایشی، هدفی در راستای تعالی طبقه کارگر و اعطای حق و حقوق قانونی وی  نداشته و تنها هدف از تشکیل آن در چنین موقعیت حساسی و در مقطع کنونی ایجاد یک فضای نمایشی جهت سرپوش گذاشتن بر اعمال ننگین و نابخردانه خود مانند گماشتن مینو طالبی در راس هرم مدیریت امور مالی که سوابق درخشانی در سند سازی های دوره عزیز قنواتی تا دوران نادر جعفر یوسفی،افشین محمدی و ابوالفضل جنتی را دارا میباشد،و هدف دوم سرکوب کارگران بنام شورای نااسلامی کار و رساندن شرکت به مرحله سقوط دائم بوده،اما با درایت و اتحاد مثال زدنی جمع کثیری از  کارگران شرکت، مثل همیشه یک توطئه بزرگ خنثی گردیده و سیلی بزرگی بر دهان نادر جعفر یوسفی و اربابان و زیر دستان و هم پیمانان وی در استانداری،اداره کار(اداره ضد کارگری)،فرود آمد و همچنین درس عبرت بزرگی به فرد  نادانی بنام پویا منش و کارگزاران  این انتخابات از قبل شکست خورده وارد گردید.

مسئله دوم   عدم رضایت جمعی کارگران از عملکرد ۱۴ ماهه تیم نامشروع نادر جعفر یوسفی و تمامی مدیران گماشته وی است  که با لابی فولاد و استانداری خوزستان ایفای نقش نموده و باعث  عصبانیت و اعلام انزجار جمعی در کارخانجات نوردی شرکت گردید و مثل همیشه ایشان پاسخی برای کارگران نداشته و همچنان بر طبل عکاسی و فیلمبرداری برای پر نمودن رزومه خود و همچنین حیف و میل کردن اموال بیت المال (اموال نقدی و غیر نقدی ) در راستای اهداف نابخردانه خود میباشد در حالی که موضوعات اصلی پرسنل همچنان در امور اداری،مالی و … خاک می خورند.

*****

مطالبات کارگری :

۱/ عدم اجرایی شدن احکام پرسنل پس از یک سال از تصویب آنها توسط بخش هاو برعکس آن صدور احکام یک شبه برای هم دستان خود در اعمال ننگین و خارج عرف

۲/ جابجایی های مکرر در سطح معاونین و مدیران به علت نداشتن تسلط کافی به امور پیرامون خود و دور کردن پرسنل از اصل موضوعات جاری شرکت

۳/ عدم پرداخت مطالبات ایام کرونا با توجه به حضور اجباری پرسنل و کارکرد حداکثری در آن ایام و دیگر مطالبات  به حق پرسنل با توجه به صدور اطلاعیه های مختلف  توسط امور اداری و لغو شفاهی و شبانه آنها.

۴/ غیر بومی و پروازی بودن نادر جعفر یوسفی و تمامی همراهان وی و عدم اعتقاد به شفاف سازی جمعی.

۵/ عدم سنخیت دریافتی بالای ۵۲ میلیونی نادر جعفر یوسفی و همراهانشان، با نوع مظلوم نمایی ایشان در حالی که از نظر ایشان آیتم های مصوب و قانونی کارگری باعث تحمیل بار مالی هنگفت  به شرکت میباشد.

٦/ گماشتن و نفوذ  افراد خود فروخته در تصمیمات جاری مدیریت شرکت

۷/ دادن محصولات تولیدی بدون دریافت هیچ گونه وجهی به شرکت فقط در ازای گرفتن چند عکس یادگاری و خرید زمان برای ابقای بیشتر

۸/ نداشتن یک بیمه تکمیلی درمانی مناسب و درخور شأن پرسنل و خانواده محترم ایشان.

این در حالی است که فرد نادانی بنام شهرام خطیبی،که عدم تعادل مردانگی در رفتارهای وی نمایان است پرسنل را تهدید به اخراج و  عدم پرداخت حقوق می‌نماید ،انگار فراموش کرده‌اند طوفان کارگری بسیار سخت میباشد و این کلام در گروه ملی جایی ندارد و عمر امثال آنها در  شرکت رو به اتمام است و اگر حجب و حیاء در بین عامه کارگران نبود امروز شما بودید که اخراج و به زباله دان تاریخ می پیوستید،موضوعی که با این صحبتهای  نابخردانه شما به زودی نسبت به شما جامعه عمل خواهد دید.

خاتمه این اطلاعیه با مصرع اندکی صبر سحر نزدیک است رقم میخورد.

*شکایت کارفرمای شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه از جمعی از کارگران حق طلب این مجتمع بدلیل اخلال در نظم و آسایش عمومی

براساس گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۷ دی، کارفرمای شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه شکایتی را  دررابطه با جمعی از کارگران حق طلب این مجتمع بدلیل اخلال در نظم و آسایش عمومی تنظیم و به شعبه یک دادیاری دادسرای شهرستان شوش ارسال کرده است.

بنان بهمین گزارشات اسامی ۲۷ نفر از این کارگران حق طلب بقرارزیراست:

  • امید آزادی نژاد
  • مهدی احمدی
  • محمد امیدوار
  • قاسم بلدی
  • یوسف بهمنی
  • فیصل تعالبی
  • مهدی حجازیان
  • حامد حمدانی
  • حسین حمدانی

۱۰-محمد حمدانی

۱۱- مسعود حیوری

۱۲- حسن جوادی کهنگی

۱۳- محمود خدایی ورپشتی

۱۴- حسین خلف نوری

۱۵- مهدی حسین وند

۱۶- محمد رضا دبیریان

۱۷- مهدی داوودی

۱۸- عادل سرخه

۱۹- علی سرخه

۲۰- محمد سرخه

۲۱- ابراهیم عباسی

۲۲- مهدی فتحی

۲۳- فیص

۲۴- لهراسب طالبی بیرګانی

۲۵- صاحب ظهیری

۲۶- عبدالرضا معتمد نیا

۲۷- عبدالرضا معتمد نیا

*بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز پیرامون مسئله واکسن کرونا و آموزش

▪یکسال از شیوع کرونا در  کشور گذشت، متاسفانه به علت  بی‌تدبیری و تغافل مسئولین، گسترش این ویروس در مراحل اولیه کنترل نشد و امروزه طبق آمار رسمی شاهد آن هستیم که روزانه  حداقل ۵۰ نفر و حداکثر ۵۰۰ نفر از هموطنانمان قربانی این ویروس شده اند

انسانهایی که برای برخی فقط آمار وارقام  هستند ولی برای هر کدام از ما عزیزی، شاگردی یا همکاری بودند که یادآوری فقدانشان رنجِ افزونِ زندگیمان شده است.

تصمیمات غیرکارشناسی و مقاومت در برابر توصیه‌های بخردانه متخصصان در پیشگیری از برگزاری اجتماعات و رعایت دستورالعملهای جهانی آسیب‌ها را بیشتر کرد.

اختیار زندگی دانش‌آموزان و معلمان به دستان بی‌تدبیری سپرده شد که سال تحصیلی را بر خلاف قانون پیش از زمان مصوب و با حضور شاگردانمان آغاز کردند.

مجال نام بردن تک تک تصمیمات زنجیره‌ای نادرست نیست ،تصمیماتی که در هر مرحله نسبت به عواقب آن از سوی متخصصان بهداشت و درمان بین‌المللی و داخلی و حتی معلمان و خانواده‌های شاگردانمان هشدار داده شد ولی کسی توجهی نکرد.

اگر آگاهی و دلسوزی معلمان و والدین نبود، نمی‌دانیم چه تعداد قربانیان بیشتر می‌شد.

فقر مالی ناشی از تصمیماتی که به تحریم کشور منجرشده کمر مردم را شکسته بود اما اخبار فقر مضاعف ناشی از قرنطینه‌ی  بدون حمایت از اقشار آسیب پذیر که  باعث خودکشی شاگردانمان می‌شود، به گوش می رسد.

نیمی از سال تحصیلی جاری را با دشواری و تنش بسیار گذراندیم.

هنوز در سوگ همکارانمان هستیم و دیدن تصاویر شاگردانمان بر سنگ قبرهای کوچک ،دلهای رنجدیده مان را تکه تکه می‌کند.

اما خبرهای خوش هم رسید، شرکتهای معتبر خصوصی، واکسنهایی ساختند که معتبرترین تاییدیه‌های جهانی را گرفتند. شنیدیم کشورهای توسعه یافته بعضاً از چند ماه قبل این واکسنها را پیش‌خرید کرده‌اند تا در شرایط افزایش شدید تقاضا در صف انتظار نمانند و جان مردمانشان را حفظ کنند.

امید داشتیم کشورمان نیز بتواند از این واکسن‌ها برخوردار شود و زندگی به شرایط عادی‌تری برگردد که ناگهان خبر ممنوعیت ورود واکسن های معتبر و تاکید بر استفاده از محصول داخلی یا محصول کشورهایی که تاییدیه معتبری ندارند، شوک بزرگی به مردم وارد کرد.

گویا جان ما خیلی بی‌ارزش‌تر از چیزی است که تصور می‌کردیم.

▪کانون صنفی معلمان الیگودرز برای بازگشت امن دانش‌آموزان و معلمان به کلاسهای درس با ذکر دلایل زیر خرید واکسن معتبر را از شرکتهای طراز اول ضروری می‌داند:

▪خصوصی بودن این شرکتها و عدم وابستگی مستقیم به نهادهای قدرت و احتمالاً فساد کمتر در این شرکتها.

▪مستقل بودن ساختار قضایی و به روز بودن قوانین حقوقی در کشورهای مقر این شرکتها،در صورت بروز هرگونه مشکل برای افراد، امکان شکایت و دریافت غرامتهای سنگین وجود دارد و این باعث می‌شود شرکت تمام تلاش خود را برای کاهش عوارض احتمالی انجام دهد.

▪داشتن  تاییدیه سازمان بهداشت جهانی در صورتی که واکسن‌ داخلی هنوز در مراحل آغازین آزمایش است.

▪سابقه مثبت کشورهای سفارش دهنده این واکسنها در حفظ امنیت و جان شهروندان خود در مقایسه با کشورهایی که احتمالاً منبع خرید ما خواهند بود.

در پایان از دولت و متولیان بهداشت درخواست می کنیم نسبت به خرید و ورود واکسن با برندهای مختلف مورد تایید سازمان بهداشت جهانی اقدام نمایند تا عموم هموطنان از جمله معلمان و دانش آموزان ،حق انتخاب آزاد  نوع واکسن دریافتی را داشته باشند.

  از وزیر آ، پ هم می خواهیم تا قبل از واکسینه کردن افراد آسیب پذیر و در معرض خطر از هر گونه تصمیم عجولانه  نسبت به باز گشایی حضوری  مدارس خودداری کنند .

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

۱۳۹۹/۱۰/۲۷خورشیدی

*عدم پرداخت ۸ ماه حقوق کارگران شهرداری کوهدشت

خبرکوتاه: ۸ ماه حقوق کارگران شهرداری کوهدشت دراستان لرستان پرداخت نشده است.

*ادامه اعتراضات کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اجرای مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب و احیای رودخانه زاینده رود با تجمع خانوادگی در میدان خوراسگان شهر اصفهان

روز شنبه ۲۷ بهمن، کشاورزان شرق وغرب اصفهان در ادامه اعتراضات دامنه دارشان+ نسبت به عدم اجرای مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب و احیای رودخانه زاینده رود وطرح های انتقال آب زاینده رود دست به تجمع خانوادگی در میدان خوراسگان  کلانشهر اصفهان زدند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،کشاورزان حاضر در این تجمع بیشتر از روستاهای شهرستان اصفهان، رودشت، زیار، ورزنه و برخی نیز از غرب اصفهان آمده بودند.

یکی از تجمع کنندگان گفت: اجرای مصوبات چندین ساله دولت‌ها در خصوص حقوق کشاورزان، عمده مطالبات این قشر است، زیرا تاکنون مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب اجرا نشده است که از جمله آن می‌توان به ممنوعیت بارگذاری جدید بر حوضه آبریز زاینده‌رود، تعیین حقابه‌ها از سرچشمه تا پایاب، پرداخت خسارت کشاورزان و ساماندهی رودخانه اشاره کرد.

وی درباره خسارت نکاشت کشاورزان نیز عنوان کرد: طبق مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب مقرر شد از محل برداشت حقابه کشاورزان برای صنایع و شرب در پایان سال زراعی به آنها خسارت پرداخت شود که این موضوع نیز محقق نشده است، البته دو سال پیش مبلغ جزئی از خسارت نکاشت به کشاورزان پرداخت شد.

یکی دیگر از حاضران در تجمع گفت:ما کشاورزان اصفهان به بی‌توجهی صدا و سیما برای انعکاس مطالباتمان نیز اعتراض داریم؛ چرا صدا و سیما برای تهیه گزارش بین مردم نمی‌آید تا صدای مطالبات بحق ما را به گوش مسئولان برساند؟ ما کشاورزان از نیروی انتظامی نیز خواهان حمایت و پیگیری هستیم.

کشاورز معترض دیگری گفت: تاکنون برای کشت پاییزه امسال آبی رهاسازی نشده و می‌گویند سد زاینده‌رود آب ندارد،کشاورزان در هفته‌های گذشته از مسئولان خواستار تخصیص آب در ابتدای بهمن ماه شده بودند که هنوز کسی پاسخی نداده است و برای انجام کشت بلاتکلیف هستیم.

+ دوشنبه های اعتراضی کشاورزان شرق اصفهان این هفته مقابل صداوسیمای مرکز اصفهان

روز دوشنبه ۲۲ دی ماه، کشاورزان شرق اصفهان درادامه دوشنبه های اعتراضیشان باتجمع مقابل صداوسیمای مرکز اصفهان خواستار لغوهرگونه بارگذاری جدید در حوضه زاینده رود شدند.

تجمع کنندگان طی گفتگویی با خبرنگار رسانه ای،به بارگذاری ۴۲ طرح توسعه‌ای و پیشروی برخی از این طرح ها  اعتراض و اعلام کردند از بی آبی زمین‌های مزروعی شان خشکیده شده در حالی که این جامعه کشاورزی هرکدام از زاینده رود سهم آب دارند.

نمایندگان کشاورزان با بیان اینکه اگر آب نیست چرا دولت اجازه بار گذاری جدید می‌دهد گفت: چرا فقط سهم کشاورزان اصفهان را خیرات می‌کنند.

مزرعه داران شرق در این تجمع اعلام کردند طبق مصوبات قانونی جلسات دهم و سیزدهم شورای عالی آب تا زمانی که کمبود آب ناشی از برداشت‌ها و بارگذاری‌های بی رویه رودخانه زاینده‌رود جبران نشود، بارگذاری جدید در این حوضه ممنوع است و حق اجرای این طرح‌ها را ندارند.

کشاورزان معترض گفتند که وعده مسوولان در زمینه اختصاص آب از ۲۰ دی تا اول بهمن برای رونق کشت کشاورزان این منطقه عملی نشده است.

آنان با بیان اینکه امسال حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب که حق کشاورزان بوده هدر رفته از نحوه مدیریت تقسیم آب گلایه کردند.

کشاورزان معترض اعلام کردند بخشی از آب حوضه زاینده رود به صنایع و استان یزد تخصیص یافته و قرار شد که طرح‌های انتقال آب تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد اجرا شود، اما هنوز این وعده‌ها تحقق نیافته است.

آب مورد نیاز کشت بهاره و تابستانه کشاورزان اصفهان در فصل تابستان امسال توزیع شد و پس از آن خروجی سد زاینده رود از پایان شهریور کاهش یافت و توزیع آب برای مصارف کشاورزی قطع شد، به همین دلیل تمام محصولات کشاورزان شرق اصفهان خشکید.

*تجمع اعتراضی جمعی از صیادان اروند کنارنسبت به وعده های توخالی مسئولان بجای پاسخگویی به مطالباتشان مقابل بخشداری

روز شنبه ۲۷ دی،جمعی از صیادان اروند کناربرای انعکاس هرچه بیشترصدای اعتراضشان نسبت به وعده های توخالی مسئولان بجای پاسخگویی به مطالباتشان مقابل بخشداری اروند کنار دراستان خوزستان تجمع کردند.

یکی از صیادان حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: متاسفانه اداره شیلات اروندکنار پس از گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته مشکلات صیادان را در زمینه مختلف برطرف کند.

وی به چند نمونه از مشکلات صیادان اشاره کرد واضافه کرد: مهمترین مطالبات صیادان اروند کناری؛ برخورداری جامعه صیادی (ملوانان و خدمه شناورهای صیادی) از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور، اختصاص منابع مالی برای پرداخت حق بیمه و صدور کارت صیادی برای ملوانان جوان بالای ۲۳ سال از جمله مطالبات صیادان اروند کناری است.

این صیاد معترض ادامه داد: وضعیت منطقه از نظر کار و کسب درآمد مساعد نیست یعنی منبع درآمدی به جز صیادی وجود ندارد. مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند و اجازه فعالیت به شناورهای کف‌روب را ندهند.

*ادامه اعتراضات کامیون داران سیستان وبلوچستان نسبت به قطعی سوخت با تجمع مقابل فرمانداری سراوان

روز شنبه ۲۷ دی، کامیون داران سراوان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به قطعی سوخت خودروهای سنگین دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان سیستان وبلوچستان زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،یک منبع مطلع در این مورد گفت: بسیاری از کارت های سوخت ناوگان حمل و نقل درون شهری و بیرون شهری مسدود و باطل شدند.

این منبع افزود: مسئولین در حالی کارت های سوخت کامیون داران را باطل کرده که روزانه صدها لیتر سوخت توسط عوامل وابسته به دستگاه های دولتی به آن سوی مرز صادر می شود.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کامیون داران قصرقند نسبت به قطع شدن سهمیه سوخت مقابل فرمانداری

روز شنبه ۲۰ دی ماه، کامیون داران قصرقند برای اعتراض به قطع شدن سهمیه سوخت مقابل فرمانداری این شهرستان در استان سیستان و بلوچستان تجمع کردند.

یک منبع مطلع در این مورد به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: ”شهرکی رئیس شرکت نفت شهرستان بدون هیچ دلیلی کارت های سوخت کامیون ها را باطل کرده است.“

وی افزود: ”کامیون داران با مراجعه به شرکت نفت از علت این قطعی ها سوال کرده که رئیس شرکت نفت فرسودگی کامیون ها را دلیل ابطال کارت های سوخت آنها اعلام کرده است.“

وی ادامه داد: ”سال گذشته نیز شرکت نفت منطقه اقدام به کدینگ و ابطال کارت های سوخت کرده بود و پس از دریافت مبالغ بیش از ۱۰ میلیون تومانی، کارت های سوخت کامیون داران را مجددا راه اندازی کرده بود.“

*ادامه کنش های دامنه دار اهالی شهرستان دیّر برای زنده نگه داشتن جنگل حرا با تشکیل زنجیره انسانی

روز پنج شنبه ۲۵ دی،اهالی شهرستان دیّردراستان بوشهر درادامه کنش های دامنه دارشان برای زنده نگه داشتن جنگل حرا دست به تشکیل زنجیره انسانی زدند.

*جان باختن یک کولبر ۵۰ ساله در مرز برویشکانی ننور بانه 

جمعه شب(۲۶ دی)،یک کولبر ۵۰ ساله اهل روستای آیچی سقز بنام محمد احمدی،متأهل و دارای چهار فرزند در مرز برویشکانی ننور بانه بدلیل ایست قلبی جانش را ازدست داد وجسدش به بیمارستان صلاح الدین منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate