۲۲ آذر: فراخوانها برای گرامیداشت یاد محسن شکاری در هفتمین روز قتل او

۲۲ آذر: فراخوانها برای گرامیداشت یاد محسن شکاری در هفتمین روز قتل او

فردا چهارشنبه ۲۳ آذر هفتمین روز اعدام جوان معترض محسن شکاری است. به این مناسبت فراخوانهایی برای تجمعات و ابراز انزجار نسبت به حکومت جنایتکار اسلامی داده شده است. جوانان در ستارخان در محل بازداشت محسن شکاری برای فردا ساعت هشت شب فراخوان به تجمع داده اند. همچنین در ساعت یازده صبح این روز در بهشت زهرا در قطعه‌ی ۹۲ بهشت زهرا مراسم یادبود او برگزار میشود. تجمع اعتراضی دیگر برای فردا از سوی پزشکان و کادر درمان در سطح سراسری در حمایت از حمید قره حسنلو پزشکی که در خطر اعدام است و علیه اعدام ها برگزار خواهد شد. اعتراضات علیه اعدام ها گسترده است. امروز دانشجویان دانشگاه الزهرای مشهد نیز با شعار مجیدرضا رو بردند جنازشو آوردن خشم و انزجار خود را به اعدام این جوان معترض اعلام داشتند.  دانشجویان دانشگاه سوره  نیز علیرغم جو امنیتی شدید، در اعتراض به اعدام ها تجمع کردند و شعار دادند: “ما همه با هم هستیم، شما باید بترسید” و “محسن ما رو بردن، جنازه‌شو آوردن”. در همین رابطه دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات مشهد، دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز و دانشگاه هنر سوره تهران نیز تجمعاتی داشتند. بعلاوه دانش آموزان مدرسه ای در شیراز  و مدرسه ای در اهواز نیز امروز به این مناسبت تجمع کردند و سرود اعتراضی سر دادند.

 خبر دیگر نگرانی از اعدام سامان یاسین یکی دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی است که بعد ازانتقال وی به زندان رجایی شهر عفو بین الملل مردم در اشکال مختلفی اعتراض خود را اعلام میکنند. حمله به پایگاههای بسیج و آتش زدن نمادهای حکومت در شهرهای مختلف، حرکت های اعتراضی نمادین در دانشگاههای مختلف ودر خیابانها، نوشتن شعارهای ضد حکومتی بر دیوارهای همه شهرها از جمله اشکال مبارزه مردم است. شب گذشته جوانان در شهرهای تهران، شاهرود، تربت حیدریه، آستارا، شوش، و همدان، شیراز و فیروز آباد  پایگاههای بسیج را آتش زدند. همچنین در آمل جوانان بار دیگر بسوی مجسمه قاسم سلیمانی کوکتل زدند.  از سوی دیگر هر روزه ایرانیان در کشورهای مختلف در همبستگی با انقلاب مردم و علیه اعدامها جریان دارد و نقش مهمی در تقویت انقلاب دارد.

امشب نیز شعاردهی های شبانه در محلاتی از تهران مثل سعادت آباد، تهرانپارس و برخی شهرهای دیگر جریان یافت  و  فریاد مرگ بر دیکتاتور در خیابانها طنین انداخت.

امروز همچنین بار دیگر کارگران سیمان سپاهان دیزیچه در اصفهان بار دیگر در اعتراض به وضع بد معیشتی و تعویق پرداخت دستمزدهایشان اعتصاب کردند. این کارگران در روزهای اعتراضات سراسری ۱۴تا ۱۶آذر نیز در اعتصاب بودند و تجمعات اعتراضی برپا کردند.

بخش های مختلف جامعه تا کنون بیانیه هایی داده اند. از جمله وکلای مستقل دادگستری در نامه ای  خطاب به وکلای حکومتی تحت عنوان  “در محاکمات ظالمانه قرون وسطایی سهیم و نقش‌آفرین هستید” انزجار خود را از اعدام ها اعلام داشتند و از آنان خواستند  که بیش از این به قدرت عنان ‌گسیخته اجازه ندهند تا با نام و حضورشان موجبات کشتار و اعدام شهروندان معترض را فراهم آورند. در بخشی از آن چنین آمده است:”بی‌شک این رویه حکومت و مشارکت شما که منتج به صدور احکام محاربه و اعدام شهروندان معترض شده، در تاریخ ضبط و ثبت خواهد شد و فارغ از این که نقض مطلق سوگندنامه وکالت است، همچنین پایمال شدن تمام حقوق بشری و قوانین داخلی کشور هم محسوب می شود.”. ۲۶ وکیل امضا کننده این نامه از وکلای حکومتی خواسته اند که از کار خود اعلام برائت کنند و مراتب مخالفت خود را با اعدامها اعلام و حقایق را برای مردم اعلام کنند تا موجبات نجات جوانان زیرچوبه دار فراهم شود و در  آماج نفرت و خشم اجتماعی قرار نگیرند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate