جامعه‌ی بین‌المللی باید به اعدام معترضان واکنش نشان دهد

بیانیه‌ی مشترک

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر (FIDH)

و سازمان عضو آن

جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI)

دولت‌های سراسر جهان و به‌ویژه کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا باید سفیران یا بلندپایه‌ترین دیپلمات‌های خود را از ایران فرا بخوانند

ایران: جامعه‌ی بین‌المللی باید به اعدام معترضان واکنش نشان دهد

پاریس، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۲ آذر ۱۴۰۱). دولت‌های سراسر جهان و به‌ویژه کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا باید سفیران یا بلندپایه‌ترین دیپلمات‌های خود را از ایران فرا بخوانند. فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر‎ (FIDH)‎و سازمان عضو آن ‏جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران ‏‎ (LDDHI)‎می‌گویند ماندن این دیپلمات‌ها در ایران در شرایط سرکوب وحشیانه و اعدام دو معترض در کمتر از یک هفته، بدون نشانه‌هایی از تغییر رفتار رژیم تهران، غیرقابل توجیه است.

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر (FIDH) و جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI) از تمام دولت‌ها می‌خواهند نارضایتی شدید خود را از بی‌اعتنایی مطلق دولت‌مردان ایران به حقوق بشر، از جمله حق زندگی، نشان دهند و سفیران خود را فرا بخوانند. آن‌ها باید اقدام‌های متناسب دیگری را برای پاسخ‌گوساختن عاملان نقض حقوق بشر در صحنه‌ی بین‌المللی در پیش بگیرند، از جمله با تسهیل کار «هیئت بین‌المللی حقیقت‌یاب» که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در نوامبر ۲۰۲۲ تشکیل آن را مقرر کرد. فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر و جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران همچنین از همه‌ی کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهند که اعدام معترضان را محکوم کنند و از دولت‌مردان ایران توقف فوری استفاده از مجازات اعدام را بخواهند.

ادامه‌ی فارسی: https://fidh.org/29041

انگلیسی:https://fidh.org/29037

فرانسوی:https://fidh.org/29039

اسپانیایی: https://fidh.org/29042


Google Translate