۲۰ آذر: اعتراضات مردمی در هشتاد و ششمین روز انقلاب

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۰۳

۲۰ آذر: اعتراضات مردمی در هشتاد و ششمین روز انقلاب

دانشگاهها همچنان کانون داغ اعتراضند. امروز بیستم آذر ماه دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی با شعار “بی‌شرف بی‌شرف” در اعتراض به ممانعت از ورود دانشجویان تعلیقی به دانشگاه دست به اعتراض و تجمع زدند. دانشجویان پردیس سید خندان نیز با شعار “دانشجو دستگیر بشه، دانشگاه تعطیل می‌شه” خبر اعتصاب خود را رسانه ای کردند. امروز همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در اعتراض به حادثه‌ی اتش‌سوزی شب گذشته دانشکده شیمی این دانشگاه که موجب کشته شدن  حسین_مرادی، دانشجوی دکترای شیمی تحلیلی شد، دست به تجمع زدند و در گرامیداشت یاد حسین مرادی روی پله‌های ورودی دانشکده گل قرار دادند. دانشجویان دانشگاه علامه  نیز در پردیس مرکزی این دانشگاه در اعتراض به احکام اعدام و مرگ مشکوک دانشجوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشجویان شعار میدادند:”محسن ما رو بردن جنازشو آوردن”، “این آخرین پیامه اعدام کنی، قیامه”، “دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد”. تجمع دیگر در این روز از سوی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل، در حمایت از دانشجویان تعلیقی و در اعتراض به احکام اعدام و سرکوب فراگیر معترضان بود. دانشجویان در تجمع اعتراضی خود شعار میدادند:”درد ما درد نونه  حجاب شده بهونه”، “زاهدان کردستان  چشم و چراغ ایران”، “با تعلیق و کمیته  این صدا قطع نمیشه” ، “آزادی حق ماست  قدرت ما جمع ماست”، “با خون ما نوشتین  مهسا رو ما نکشتیم”،

حمله به مراکز رژیم و پایین آوردن نمادهای آن در تمام شهرها یک شکل از مبارزات مردم علیه حکومت است. امروز بیستم آذر جوانان در بوشهر خشمگین از قتل محسن شکاری به حوزه علمیه این شهر کوکتل زدند. در تهران نیز ستاد امر به معروف را به آتش کشیدند. همچنین در شیراز جوانان دوربینهای شهری را آتش زدند.

خبردیگر حرکت اعتراضی جمعی از جوانان محله حسن‌آباد سنندج است که در حرکتی نمادین در محل کشته شدن هومن عبداللهی و برای گرامیداشت وی شمع روشن کردند.

در این روز همچنین اعتصاب کارگران پتروشیمی سنندج برای چندمین روز در اعتراض به وضع بد معیشتی خود ادامه یافت. جمعی از کشاورزان در اصفهان و شوش نیز در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و معضل حقابه تجمع داشتند. کشاورزان شوش جهت حق ابه خود از سد کرخه مقابل درب فرمانداری تجمع کردند. بعلاوه جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به اجرانشدن برخی مطالبات مزدی و اقدام دولت جهت واگذاری سهام بانک رفاه کارگران با رئیس سازمان تامین اجتماعی وفرماندارشوش دیدار داشتند و اولتیماتوم دادند که درصورتی که به خواسته های آنها پاسخ داده نشود تجمعات اعتراضی خود را از سر خواهند گرفت.

همبستگی های بین المللی با انقلاب مردم گسترده است. از جمله انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در واکنش به اعدامها در ایران و احکام صادر شده بیانیه ای داده است. در این بیانیه به اعدام محسن شکاری اشاره کرده و خاطر نشان ساخت که پافشاری نظام جمهوری اسلامی بر اجرای سیاست اعدام و سرکوب، تنها عزم مردم ایران در سرنگونی این نظام ضد بشری را جزمتر کرده و سرنگونی آن را تسریع خواهد کرد.  انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر ضمن تاکید بر اینکه تنها راه توقف خونریزی و کشتار مردم ایران  سرنگونی هرچه سریعتر این نظام جنایتکار است، نسبت به احتمال اعدام های بیشتر ا ز جمله خطر اعدام دکتر حمید قره حسنلو،  خطر اعدام  دو کودک ۱۵ و ۱۶ ساله  در شهر زاهدان  به اسامی محمد رخشانی آزاد و علی رخشانی آزاد  و نیز خطر اعدام توماج صالحی و سامان صیدی (سامان یاسین) دو هنرمند مردمی و فهیمه کریمی ، مربی والیبال که  در جریان سرکوب اعتراضات مردم پاکدشت دستگیر شده، ابراز نگرانی کرده است. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: “انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» خاطر نشان می کند که صدور حکم اعدام برای کودکان و قتل نزدیک به هفتاد کودک تنها طی سه ماه توسط نیروهای امنیتی نقض آشکار مفاد کنوانسیون حقوق کودک مصوب ۱۹۸۹ که جمهوری اسلامی ایران یکی از امضاء کنندگان آن است می باشد”. انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در خاتمه  با تاکید بر اعتراضات متحدانه در سراسر جهان علیه اعدامها مینویسد: “انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» یاد آور می شود حفظ روابط سیاسی و دیپلماتیک با نظامی که آشکارا  شهروندان بیگناه و بویژه کودکان را به قتل می رساند متضمن ایجاد مسئولیت حقوقی برای دولتهایی است که همچنان به حفظ  روابط با نظام ضد بشر ادامه می دهند. براین اساس ضروری است تا دولتهای دموکراتیک دست کم تا زمان توقف اعدام بیگناهان و کودکان در ایران روابط سیاسی و دیپلمایتک خود را با این نظام ضد بشری به حداقل ممکن کاهش داده و نمایندگان ٰرژیم حاکم بر ایران را از خاک خود اخراج نمایند”. و در پایان از همه سازمانهای بین المللی بویژه سازمان ملل متحد ، صندوق کودکان ملل متحد یونیسف و یونسکو در خواست می کند تا عضویت حکومتی را  که نماینده مردمش نبوده و به هیچیک از تعهدات بین المللی اش نیز پایبند نمی باشد به حالت تعلیق درآورد. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی باید دولتهای جهانی را به بایکوت بین المللی جمهوری اسلامی وادار کنیم. با همین قدرت میتوان جلوی اعدام ها را گرفت. بازداشت شدگان را آزاد کرد و بساط جهنمی جمهوری اسلامی را جارو کرد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate