اخباروگزارش های کارگری ۱۰  آذر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۰  آذر ماه ۱۴۰۱

پایان هفته یازدهم اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران 

«اتحاد مبارزه پیروزی»

«زنده باد ۱۶آذر روز دانشجو»

«کارگرمعلم پرستار کشاورزدانشجو اتحاد اتحاد»

روزپنج شنبه ۱۰ آذرماه، اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران با ادامه بقرار زیرهفته یازدهم را هم پشت سر گذاشت:

– مراسم گرامیداشت یاد رامین فاتحی از جان باختگان اعتراضات سراسری به مناسبت چهلمین روز خاکسپاریش در بهشت محمدی سنندج

– مراسم گرامیداشت خاطره محمد خواجوی (دره بالایی) از جان باختگان اعتراضات سراسری به مناسبت چهلمین روز خاکسپاریش دردزفول

– بیانیه دانشجویان معماری دانشگاه تبریز درباره‌ی ادامه‌ی اعتصابات در‌ حمایت از دانشجویان تعلیقی

– دیوارنویسی در دانشگاه آزاد همدان

– ۱۴۶ استاد دانشگاه گیلان خواهان لغو احکام انضباطی دانشجویان معترض  شدند

و

– اعتصاب و تجمع دانشجویان بیمارستان الزهرا تبریزباهمراهی همراه چند تن از اساتید دراعتراض به حکم تعلیق دکتر شمسی عباسعلیزاده بدلیل حمایتش از دانشجویان

اعتصاب و تجمع دانشجویان بیمارستان الزهرا تبریزباهمراهی همراه چند تن از اساتید دراعتراض به حکم تعلیق دکتر شمسی عباسعلیزاده بدلیل حمایتش از دانشجویان 

روز چهارشنبه ۹ آذر، دانشجویان بیمارستان الزهرا تبریزباهمراهی همراه چند تن از اساتید برای اعتراض به حکم تعلیق دکتر شمسی عباسعلیزاده بدلیل حمایتش از دانشجویان دست از کارکشیدند و دراین مرکز درمانی زیرباران شدید دست به تجمع زدند وبا سردادن شعار« سی سال خدمت بی‌چشمداشت  آخر براش تعلیق داشت»خواهان پاسخگویی مسئولان شدند.

برپایه گزارش منتشره،پس ازگذشت چند ساعات معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور در در بیمارستان توضیحاتی راجع به علت این حکم داد که با اعتراض تجمع کنندگان وترک سالن روبروشد.

بیانیه دانشجویان معماری دانشگاه تبریز درباره‌ی ادامه‌ی اعتصابات در‌ حمایت از دانشجویان تعلیقی

بخشی از بیانیه:

ما دانشجویان گروه مهندسی معماری دانشگاه تبریز، تا زمان رفع تعلیق دانشجویان آزادی‌خواه و پایان تهدیدات همه روزه‌ی دانشجویان از طرف حراست و آموزش دانشگاه، از شرکت در کلاس‌ها و هرگونه همکاری با حراست و اداره‌ی آموزش دانشگاهی خودداری می‌کنیم.

۱۴۶ استاد دانشگاه گیلان خواهان لغو احکام انضباطی دانشجویان معترض  شدند

بخشی از بیانیه خطاب به رئیس دانشگاه گیلان:

« با عنایت به اين مهم که محیط دانشگاه همواره فضایی متمایز و متفاوت با دیگر بخش های جامعه است و با در نظر گرفتن روحیه و ماهیت قشر جوان دانشجو در آزاداندیشی و حق ابراز نظر، ما امضاکنندگان زیر که همگی اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان هستیم مصرانه لغو احکام صادره و مجازات کلیه دانشجویان مذکور را قبل از پایان ترم جاری خواستاریم تا به اين وسیله امکان بازگشت این جوانان به فضای علمی دانشگاه فراهم شده و اعضای هیات علمی دانشگاه نیز با روحیه بهتری به تدریس و تحقیق ادامه دهند.»

چهلمین روز قتل حکومتی مونا نقیب

پنجشنبه ۱۰ آذر ماه چهلم دختر بلوچ دانش‌آموز‎ مونا_نقیب است که فقط ۸ سال داشت وقتی در راه مدرسه مورد اصابت گلوله‌ی ماموران حکومتی قرار گرفت و کشته شد؛ وقتی که او دستش از دست خواهرش جدا شد و افتاد؛ به خواهرش گفت: «تیر خوردم» و خواهرش برای رسیدن به بیمارستان او را به دوش کشید و دوید… اما دیر شده بود، و مونا در آغوش خواهرش جان داد.

صدورحکم بردیا شکوری‌فرد دانشجوی اقتصاد دانشگاه تهران 

بردیا شکوری‌فرد دانشجوی اقتصاد دانشگاه تهران که روز ۳۰ شهریور پس از تجمع در دانشگاه بازداشت شده بود، به حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی افشاری، به یک سال حبس تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی، ۲۰۰ صفحه مقاله با موضوع وطن‌دوستی، ادب و آسیب رساندن به افکار عمومی، و همچنین خدمات اجتماعی در یک بیمارستان محکوم شد.

محکومیت نیما سلطانی دانشجوی کارشناسی صنایع دستی دانشگاه هنر تهران از سوی  دادگاه بدوی به پنج سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دوسال محرومیت از فعالیت مجازی

نیما سلطانی دانشجوی کارشناسی صنایع دستی دانشگاه هنر تهران که روز ۳۱ شهریور از خوابگاه ربوده شده و سپس در بند ۲۰۹ زندان اوین و پس از آن در بند ۱۰۱ زندان فشافویه به سر برده است، بنا به حکم دادگاه بدوی، به پنج سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دوسال محرومیت از فعالیت مجازی محکوم شد.

 دانشجوی کارشناسی صنایع دستی دانشگاه هنر تهران که روز ۳۱ شهریور از خوابگاه ربوده شده و سپس در بند ۲۰۹ زندان اوین و پس از آن در بند ۱۰۱ زندان فشافویه به سر برده است، بنا به حکم دادگاه بدوی، به پنج سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دوسال محرومیت از فعالیت مجازی محکوم شد.

محکویت پوریا نحوی دانشجوی دانشگاه فنی شمسی‌پور تهران به پنج سال حبس

پوریا نحوی دانشجوی دانشگاه فنی شمسی‌پور تهران که در تاریخ ۱۶ مهرماه بازداشت شده بود، طی حکم دادگاه انقلاب با قضاوت قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش و شرکت در تجمعات غیرقانونی، بدون حق استفاده از وکیل، به پنج سال حبس محکوم شد.

امیرحسین قربان‌حسینی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت، روز چهارشنبه دوم آذر بعد از مراجعه به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد. 

تا بدین لحظه از وضعیت فعلی ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

محمد وفایی، دانشجوی ورودی ۹۹ کارشناسی مجسمه‌سازی دانشگاه هنر تهران، اهل روستای میغان شهرستان شاهرود، سه‌شنبه ۲۴ آبان ماه حوالی خوابگاه دانشجویی رهساز بازداشت شده و اکنون در زندان فشافویه به سر می‌برد.

با وجود گذشت ۱۶ روز از زمان بازداشت، این ددنشجو همچنان در بازداشت به سر می‌برد و خبری از آزادی وی در دست نیست.

امیررضا حسینی دانشجوی حسابداری دانشگاه آزاد شهر قدس ورودی ۹۸، روز ۲۸ آبان در جریان بازداشت فله‌ای دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

علیرضا چابکرو دانشجوی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه چمران اهواز، روز ۱۵ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

۴۸ روز بازداشت و بلاتکلیفی سروش احمدی 

سروش احمدی دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر و اهل سنندج، روز ۲۲ مهر در تهران بازداشت شده و اکنون در زندان فشاویه‌ به سر می‌برد. 

این دانشجو با وجود گذشت ۴۸ روز از زمان بازداشت، همچنان در بند است.

۳۶ روز بازداشت و بلاتکلیفی ایلیا موگویی

 ایلیا موگویی دانشجوی ترم سوم مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد تهران شمال، عصر چهارشنبه ۴ آبان همزمان با تجمع درون‌دانشگاهی دانشجویان این دانشگاه، هنگام خروج از درب شمالی، همراه با ضرب و شتم توسط یگان ویژه بازداشت شده است.

این دانشجو با وجود گذشت ۳۶ روز از زمان بازداشت، همچنان در زندان فشافویه به سر می‌برد و خبری از آزادی وی در دست نیست.

آزادی علی منصوری دانشجوی کارشناسی فیزیک دانشگاه علم و صنعت پس از ۱۴ روز بازداشت

علی منصوری، دانشجوی کارشناسی فیزیک ورودی ۹۸ دانشگاه علم و صنعت، پنجشنبه مورخ ۱۰ آذر پس از ۱۴ روز بازداشت آزاد شد.

صدور احکام ناعادلانەی چهار عضو انجمن صنفی معلمان کردستان_دیواندره به نام‌های امید شاه‌محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی

چهار عضو انجمن صنفی معلمان کردستان_دیواندره، آقایان امید شاه‌محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»به احکام حبس محکوم شدند. بر اساس حکم صادره، امید شاه‌محمدی به ۵ سال حبس تعزیزی و پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی هر یک به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده‌اند.

امید شاه‌محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی در تاریخ ۲۵ خرداد به دلیل فعالیت‌های صنفی و شرکت در تحصن صنفی معلمان توسط نیروهای امنیتی در منزل خانواد‌گی‌شان در شهر دیواندره بازداشت شدند.

این چهار فعال صنفی معلمان کردستان پس از ۷۶ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج هر یک هر یک با قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مسعود کردپور برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مسعود کردپور از فعالان صنفی معلمان بوکان و سردبیر آژانس خبری موکریان، چهارشنبه ۹ آذرماه به صورت ویدیو کنفرانس توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بوکان برگزار شد.

در جریان این جلسه که امروز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱، با حضور وکیل مدافع وی به صورت ویدیو کنفرانس توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بوکان برگزار شد، آقای کردپور از بابت اتهامات «اخلال در نظم عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» به دفاع از خود پرداخت.

مسعود کردپور شامگاە سەشنبە ٢٩ شهریورماە امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌ اش در بوکان دستگیر و از آن زمان در بازداشتگاە ادارەی اطلاعات ارومیە به‌سر می‌برد.

پیام تسلیت گروه صنفی فرهنگیان استان مرکزی_اراک

خبر درگذشت همکار فرهنگی شجاع و فرهیخته بانو دکتر زهرا لری جامعه فرهنگیان ایران را سوگوار نمود.

اینک که با از دست رفتن استاد عزیز، اسیر این خزان شدیم از خداوند رنگین کمان، بهاری ابدی برای این بزرگ از دست رفته آرزومندیم و امیدواریم شجاعت و شرافت این بانوی بزرگوار الگوئی باشد برای همه ما و روحش در آرامش ابدی قرار گیرد.

بدینوسیله ضمن تسلیت به خانواده این استاد از دست رفته ما فرهنگیان استان مرکزی نیز همدردی خود را ابراز نموده و برای این استاد فرهیخته بخشش الهی می‌طلبیم.

روحش شاد و یادش مانا و جاودان 

گروه صنفی فرهنگیان استان مرکزی (اراک)

مسمومیت غذایی جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج

بنا به اخبار رسیده از دانشجویان دانشگاه خوارزمی واحد کرج، جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه بدلیل صرف غذای شب گذشته‌ی سلف، مسموم شده و دچار تهوع، بدن درد و تب و لرز شده‌اند و بحران مساله تا حدی است که درمانگاه دانشگاه سرم و مکان برای رسیدگی به دانشجویان ندارد و داروخانه‌ی دانشگاه تعطیل است و به دانشجویان دختر حق خروج از خوابگاه در این تایم داده نمی‌شود تا بتوانند خود به وضعیت سلامتی‌شان رسیدگی کنند.

مسمومیت زنجیره‌ای، اینبار در دانشگاه صنعتی اراک

بنا به گزارشات رسیده، دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک بدلیل صرف غذای سلف از دیروز دچار مسمومیت غذایی شده و دارای علائمی نظیر بدن درد، اسهال و استفراغ شده‌اند. شدت وضعیت دانشجویان آن‌ها را راهی بیمارستان کرده است. 

مسئولین دانشگاه ادعا کرده‌اند که دلیل وضعیت ابتلای دانشجویان به نوعی ویروس است، اما این ادعا براساس تجربه‌ی مشاهده‌ شده‌ی اخیر در دانشگاه صنعتی اصفهان، ادعایی باطل است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate