پاسخ حکم محاربه به توماج صالحی و دیگر زندانیان فریاد رساتر سرنگونی است‎‎

پاسخ حکم محاربه به توماج صالحی و دیگر زندانیان فریاد رساتر سرنگونی است‎‎

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۴

۶ آذر: تجمعات خانواده های دستگیر شدگان در مقابل زندانها

پاسخ حکم محاربه به توماج صالحی و دیگر زندانیان فریاد رساتر سرنگونی است

امروز در هفتاد و سومین روز انقلاب خانواده های بازداشت شدگان در تهران برای دومین روز مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواهان آزادی عزیزان زندانی خود شدند. روز گذشته در مرند و آبدانان خانواده های بازداشت شدگان مقابل دادسرای حکومتی تجمع داشتند. حزب کمونیست کارگری بر پیوستن وسیع مردم به تجمعات خانواده های دستگیر شدگان و فشار آوردن برای آزادی تمامی آنها به قدرت تجمعات بزرگ در مقابل زندانها و مراکزی که بازداشت شدگان نگهداری میشوند فراخوان میدهد.

بنا خبر منتشر شده امروز ششم آذر ماه بدنبال گذشت یکماه ز بازداشت توماج صالحی خواننده محبوب رپ اهل اصفهان، در دادگاهی پشت درهای بسته و بدون حضور وکیل انتخابی اش او به “محاربه و افساد فی‌الارض” متهم شده است. اعلام چنین حکومتی در قاموس حکومت به معنای قرار دادن تهدید اعدام بالای سر اوست. علاوه بر توماج افراد دیگری نیز به محاربه و مفسد فی الارض بودن متهم شده اند. به این تقلای جنایتکارانه حکومت که میخواهد با تهدید اعدام جامعه را ساکت کند، باید جواب دندان شکن داد. با گسترش انقلاب، با اعتراضات سراسری و با اعلام روزی سراسری برای آزادی همه دستگیر شدگان و علیه چماق زندان و اعدام بر روی سر جامعه میتوان پاسخ محکمی به سرکوبگری ها و جنایات رژیم داد. جمهوری اسلامی از صدای توماج و همه معترضین به وحشت مرگ افتاده است و خود را در معرض سرنگونی می بیند.

امروز نیر اعتراضات در دانشگاهها وسیعا جریان داشت. گزارشات تا کنونی از تجمعات و اعتراضات در این دانشگاهها خبر میدهند: دانشگاه الزهرا، دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی امیرکبیر، دانشکده عمران و نقشه دانشگاه خواجه نصیر طوسی، دانشگاه علامه، ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده آزاد واحد ادب سنندج، دانشکده پلیمر دانشگاه امیرکبیر، دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی دانشگاه امیرکبیر، و دانشگاه شریف.

دانشجویان در دانشگاه شریف در لابی دانشکده‌های کامپیوتر و فیزیک تجمع کردند. در دانشکده آزاد واحد ادب سنندج دانشجویان همراه با استادان تجمع کردند. در این تجمع بیانیه استادان مبنی بر سرکوبگری های حکومت در دانشگاه و در قبال مردم معترض و در همبستگی با اعتراضات مردمی قرائت شد. در دانشکده عمران و نقشه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز دانشجویان در اعتراض به بازداشت و ممنوع ‌الورد شدن دانشجویان معترض تجمع داشتند. در این اعتراضات دانشجویان شعار میدهند: ” زن، زندگی، آزادی”، “دانشجوی زندانی آزاد باید گردد”، زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “راد به کشاورز آزاد باید گردد”، و “دانشجو میمیرد ذلت نمیپذیرد”.

اعتراضات وسیعا در خیابانها جریان دارد. در کردستان فضا بشدت امنیتی است. از جمله طبق گزارشات در خیابانهای بوکان نیروی سرکوب مستقر هستند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۳

۶ آذر: اعتصاب رانندگان کامیون و تجمع بازنشستگان صندوق آینده‌ساز

رانندگان کامیونها و کامیون‌داران فراخوان به اعتصاب سراسری داده اند. وضع بد معیشتی، دریافتی های ناچیز که کفاف زندگی شان را نمیدهد، مافیای حمل و نقل، ناامنی جاده ها از جمله موضوعات اعتراضات آنهاست که بخاطرش بارها تجمع و اعتصاب داشته اند. امروز رانندگان و کامیون داران در بندرعباس و منطقه شاپور اصفهان و قزوین و کاشان وارد اعتصاب شدند و روز گذشته در استان لرستان و خوزستان و در سقز اعتصاب آنها شروع شد. طبق گزارشات به دلیل اعتصاب کامیونهای سوخت بارگیری در بندرعباس هیچ کامیونی از پالایشگاه نفت نتوانسته بارگیری کند. رانندگان یک بخش موثر در جابجایی بار و مواد سوختی بین مراکز تولیدی و کارخانجات هستند و اعتصاب آنها ادامه کار بسیاری از این مراکز را مختل کرده و در شرایط امروز میتواند به شکل گیری اعتصابات در میان کارگران در بخش های مختلف دامن بزند.

رانندگان و کامیونداران تجربه درخشانی در اعتصابات سراسری دارد. از سوی دیگر شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از تدارک اعتصاب در میان کارگران قرارداد موقت شاغل در فازهای ۱۱ – ۱۳ – ۲۲ و ۲۴ کنگان و فازهای ۱۵ و ۱۶ عسلویه بخاطر نارضایتی از وضعیت قراردادها، نوبت کاری ها و مطالبات پاسخ نگرفته خود خبر داده است.

امروز ششم آذر جمعی از بازنشستگان صندوق آینده‌ساز نیز برای دومین روز در اعتراض به سطح نازل مقرری بازنشستگان و با خواست افزایش فوری سطح آن مقابل وزارت کار تجمع کردند. به گفته تجمع کنندگان، آنها در طول سالها خدمت مبالغ زیادی بابت حق بیمه پرداخته اند اما حتی همان افزایش حداقل مزد مصوب شورای عالی کار که خود چند بار زیر خط فقر است برای حق بازنشستگی آنان منظور نمیشود.

فضای جامعه به گونه ای است که هر اعتصاب و حرکت و تجمعی مستقل از خواستهای فوری آن، به جنبش سرنگونی حکومت وصل میشود و به همین دلیل جمهوری اسلامی از اعتصابات بشدت وحشت دارد. جامعه با شتاب بسوی اعتصابات سراسری و اعتصابات عمومی در حرکت است. این اعتصابات یک حلقه مکمل برای تقویت اعتراضات خیابانی و انقلاب است. با پیشروی انقلاب زمینه های اعتصابات سراسری بیش از پیش فراهم شده است. باید به تدارک آن رفت. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۷ نوامبر۲۰۲۲

ضمیمه: لیستی از اعتصابات در جریان انقلاب علیه جمهوری اسلامی:

اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان ۳ آذر، اعتصاب شرکت صنعتی مرتب، لوازم خانگی پارس البرز، شرکت سرما آفرین و کارگران جوشکار مجتمع فولاد بافق، اعتصاب کارگران و مهندسان شرکت زرنام هشتگرد (۳ آذر)، اعلام اعتصاب معلمان در جوانرود(۴ آذر)،اعتصاب کارگران ماشین سازی نیروی محرکه، اعتصاب کارگران مجتمع صنایع آلومنیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس، اعتصاب کارگران بهمن دیزل در قزوین (۲ آذر)، اعتصاب کارگران اتش نشانی مشهد(دوم آذر)، اعتصاب کارگران پالایشگاه یازدهم فاز۱۳ پارس جنوبی، اعتصاب کارگرن بهمن موتور، اعتصابکارکنان و رانندگان ترمینال های باربری اکبر آباد، اعتصاب رانندگان و متصدیان پایانه حمل و نقل نسیم شهر، اعتصاب کارگران شرکت پارس آمپول( ۲۹ آبان)، اعتصاب کارگران ایران تایر( ۲۹ آبان)، اعتصابات معلمان ( ۲۹ و ۳۰ آبان)، اعتصاب کارگران شیفت ۱ و ۲ شرکت کروز (تولید کننده قطعنامه ایران خودرو- ۲۸ آبان)، اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان (۲۴ و ۲۵ آبان)، تجمع و اعتصاب کارگران شرکت گاز سوزان اصفهان(۲۵ آبان )، پاکبانان شهرداری در بندرعباس( ۲۴ آبان)، اعتصاب پزشکان و کادر درمانی و تجمع آنها در مشهد، اعتراضات کارگران رسمی نفت و بصورت نمادین نگرفتن غذای شرکت(۱۶ تا ۱۹ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد سرمد ابرکوه ( ۱۷ آبان)، دو روز اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه ( ۲۶ و ۲۷ مهر)، اعتصاب کارگران شهرداری اهواز( ۱۱ آبان)، کارگران پیمانی نفت کارگران بخش تعمیرات مجتمع تولید اوره پتروشیمی پردیس در عسلویه (۱۱ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد ایرانیان در کرمان( ۸ آبان)، اعتصاب و تجمع کارگران پالایشگاه نفت تهران(۴ آبان)، تجمعات پزشکان و کادر درمانی در تهران، اصفهان و شیراز ( ۴ و ۵ آبان)، اعتصاب کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازیِ تبریز (۲ و ۳ آبانماه) اعتصاب و تجمع آتش نشانان مشهد(۳ آبان ماه)، اعتصاب و تحصن سراسری معلمان ( ۱ و ۲ آبان)، اعتصاب کارگران شرکت شکلات سازی آیدین (۳۰ مهر)، اعتصاب رانندگان کامیون در مرودشت هم اعتصاب کردند ( ۳۰ مهر)، اعتصاب و تجمع گروهی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز درمقابل استانداری( ۳۰ مهر)، اعتصاب رانندگان کامیون مرودشت( ۳۰ مهر)، اعتصاب و تجمع رانندگان پالایشگاه آبادان پالایشگاه آبادان (ایستگاه ۵ کوی قدس) مقابل گیت (۱۸، ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان سوخت رسانی آبادان ( ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان بی.آر.تی های خط آزادی تهرانپارس ( ۱۷ مهر)، اعتصاب کارگران کیان تایر( ۱۹-۲۶ مهر)، اعتصاب کارگران نفت در عسلویه و کنگان و پالایشگاه فاز ۲ پالایشگاه آبادان(۱۸ و ۱۹ مهر) ، اعتصاب دانشجویان در ۱۱۰ دانشگاه ، اعتصابات سراسری در بازار در ۲۵ آبان به ۶۰ شهر رسید.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate