۳ آذر: روز همبستگی با مردم کردستان و اعتصاب عمومی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۵۴

۳ آذر: روز همبستگی با مردم کردستان و اعتصاب عمومی

بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، و انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی، اعتصاب کارگران نیروی محرکه

امروز سوم آذر روز اعتراضات و اعتصابات سراسری در حمایت از مردم کردستان و علیه کشتارهای حکومت است.  در رابطه با این روز حزب کمونیست کارگری و احزاب سیاسی دیگر  مردم در سراسری ایران را به اعتصاب عمومی و تجمعات اعتراضی سراسری فراخوان داده اند. جوانان محلات در تمام شهرها و نهادهای مردمی دیگر نیز همین فراخوان را دادند. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران نیز طی بیانیه ای در محکومت کشتار مردم کردستان و دیگر شهرهای ایران از این روز سراسری اعتراض اعلام پشتیبانی کرده است. علاوه بر شورای هماهنگی در شهرهایی تشکلهای معلمان مستقلا از این روز اعلام حمایت کرده اند و این حمایت ها یک قدم مهم در تقویت اتحاد سراسری مردم علیه سرکوب و در جهت تداوم انقلاب است.

امروز همچنین انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان کردستان طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن سرکوب و کشتار مردم معترض توسط حکومت  و اعلام همبستگی با مبارزات مردمی اعلام کرد که در کنار مردم ایستادند اند و  شرکت در تمامی گردهمایی‌ها و سمینارهای دولتی را تحریم میکنند. این بیانیه از سوی انجمن های صنفی کارگرن  و استادکاران ساختمانی شهرهای سنندج، بانه، دیواندره، دهگلان، سقز، مریوان و قروه  داده شده است.

در پاسخ به فراخوان به اعتراضات سراسری تا کنون گزارشاتی از اعتصاب عمومی در تمامی شهرهای کردستان و در برخی شهرهای دیگر کشور دریافت شده است. شهرهایی که گزارش اعتصاب در آنها دریافت شده عبارتند از: مهاباد، سردشت، ارومیه، مشهد، سقز، بانه، بوکان، کرمانشاه، سنندج، پیرانشهر، جوانرود، پاوه، روانسر، دهگلان، کامیاران، دیواندره، نقده، کرمانشاه، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، اشنویه، مریوان، قروه، بوکان، زیوه مرگور،…

از سوی دیگر امروز شاهد اعتصابات در چند مرکز کارگری هستیم. کارگرن ماشین سازی نیروی محرکه امروز  وارد اعتصاب شدند و در محوطه شرکت تجمع کردند. این شرکت یکی از سه شرکت خصوصی در محله هفت سنگان استان قزوین، شهرستان البرز، بخش محمدیه است و  تولید کننده گیربکس های اتوموبیلهای ایران خودرو و بطور مشخص اتوموبیل های پژو و قطعات گیربکس سایر محصولات ایران خودرو است.  روز گذشته نیز کارگران مجتمع صنایع آلومنیوم جنوب، بهمن دیزل و آتش نشانان در مشهد دست به تجمع و اعتصاب زدند.

تظاهرات بزرگ و پر جمعیت مردمی در شهرهای مختلف، اتحاد  وهمبستگی شورانگیر مبارزات بین مردم در استانهای مختلف، اعتصابات عمومی و در کنار همه اینها ورود گسترده کارگران به اعتصابات، حرکت پر شتاب انقلاب بسوی فلج اقتصادی حکومت و زدن ضربه نهایی بر پیگر این حکومت را به نمایش میگذارد. حزب کمونیست کارگری  بر اعتصابات سراسری و تدارک آن از طریق ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمام مراکز کاری تاکید دارد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۴ نوامبر۲۰۲۲

ضمیمه: لیستی از اعتصابات در جریان انقلاب علیه جمهوری اسلامی:

اعتصاب کارگران مجتمع صنایع آلومنیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس، اعتصاب کارگران بهمن دیزل در قزوین (۲ آذر)، اعتصاب کارگران اتش نشانی مشهد(دوم آذر)، اعتصاب  کارگران پالایشگاه یازدهم فاز۱۳ پارس جنوبی، اعتصاب کارگرن بهمن موتور، اعتصابکارکنان و رانندگان ترمینال های باربری اکبر آباد، اعتصاب رانندگان و متصدیان پایانه حمل و نقل نسیم شهر، اعتصاب کارگران شرکت پارس آمپول( ۲۹ آبان)، اعتصاب کارگران ایران تایر( ۲۹ آبان)، اعتصابات معلمان  ( ۲۹ و ۳۰ آبان)،  اعتصاب کارگران شیفت ۱ و ۲ شرکت کروز (تولید کننده قطعنامه ایران خودرو- ۲۸ آبان)،  اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان (۲۴ و ۲۵ آبان)، تجمع و اعتصاب کارگران شرکت گاز سوزان اصفهان(۲۵ آبان )،  پاکبانان شهرداری در بندرعباس( ۲۴ آبان)،  اعتصاب پزشکان و کادر درمانی و تجمع آنها در مشهد، اعتراضات کارگران رسمی نفت و بصورت نمادین نگرفتن غذای شرکت(۱۶ تا ۱۹ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد سرمد ابرکوه ( ۱۷ آبان)،  دو روز اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه ( ۲۶ و ۲۷ مهر)،  اعتصاب کارگران شهرداری اهواز( ۱۱ آبان)،  کارگران پیمانی نفت کارگران بخش تعمیرات مجتمع تولید اوره پتروشیمی پردیس در عسلویه (۱۱ آبان)،  اعتصاب کارگران فولاد ایرانیان در کرمان( ۸ آبان)، اعتصاب و  تجمع کارگران پالایشگاه نفت تهران(۴ آبان)، تجمعات پزشکان و کادر درمانی در تهران، اصفهان و شیراز ( ۴ و ۵ آبان)،  اعتصاب کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازیِ تبریز (۲ و ۳ آبانماه)   اعتصاب و تجمع آتش نشانان مشهد(۳ آبان ماه)، اعتصاب و تحصن سراسری معلمان( ۱ و ۲ آبان)،  اعتصاب کارگران شرکت شکلات سازی آیدین(۳۰ مهر)،  اعتصاب رانندگان کامیون در مرودشت هم اعتصاب کردند.( ۳۰ مهر)،  اعتصاب و تجمع گروهی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز درمقابل استانداری( ۳۰ مهر)،  اعتصاب رانندگان کامیون مرودشت( ۳۰ مهر)،  اعتصاب و تجمع رانندگان پالایشگاه آبادان  پالایشگاه آبادان (ایستگاه ۵ کوی قدس) مقابل گیت (۱۸، ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان سوخت رسانی آبادان ( ۲۶ مهر)،  اعتصاب رانندگان بی.آر.تی های خط آزادی   تهرانپارس ( ۱۷ مهر)، اعتصاب کارگران کیان تایر( ۱۹-۲۶ مهر)، اعتصاب کارگران نفت در عسلویه و کنگان و پالایشگاه فاز ۲ پالایشگاه آبادان(۱۸ و  ۱۹ مهر)  ، اعتصاب دانشجویان در ۱۱۰ دانشگاه ، اعتصابات سراسری در بازار در ۲۵ آبان به ۶۰ شهر رسید.

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۵۵

۳ آذر: گسترش تظاهرات و اعتراضات، اعتصاب عمومی در همبستگی با مردم کردستان و علیه جنایات حکومت

امروز سوم آذر روز اعتراضات سراسری در همبستگی با مردم کردستان و علیه جنایات حکومت اسلامی است. در مهاباد جمعیت بزرگی از مردم به خیابان آمده و شهر شکل قیام به خود گرفته است. در کامیاران نیز امروز مراسم گرامیداشت یاد فواد محمدی که بدست حکومت به قتل رسید با شرکت جمعیت زیاد مردم برگزار و شعار مرگ بر خامنه ای سر داده شد.

طبق گزارشات جمهوری اسلامی از شب گذشته رسما در بوکان اعلام حکومت نظامی کرده و رفت و آمد مردم از ساعت ۹ شب تا ۹ صبح را بدون مجوز فرمانداری و نیروهای نظامی ممنوع اعلام کرده است. همچنین ورودی‌های بسیاری از شهرهای کردستان مانند مهاباد و جوانرود و پیرانشهر بسته شده و در آنها  ایست بازرسی گذاشته شده است و خودروهای مردم مورد بازرسی قرار میگیرد. بنا بر خبری حتی تلفن همراه سرنشینان نیز کنترل میشود. بر فراز شهر سردشت هلیکوپترهای نیروهای سرکوب در حرکت است.

علاوه بر مهاباد و کامیاران تجمعات و اجتماعات اعتراضی در شهرهای مختلفی جریان دارد. در اردکان یزد جوانان به خیابان آمدند و بنر خامنه های را آتش زدند. اعتصاب کارگران ماشین سازی نیرو محرکه از دیگر اخبار مهم اعتراضات امروز است. در خیابان پیروزی تهران و صادقیه مردم به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند و در اتوبان حکیم جوانان یک بنر حکومتی را به آتش کشیدند. در زاهدان مردم به خیابان آمده و آتش بر پا کرده اند. در جکیگور سیستان و بلوچستان مردم به خیابان آمده و با راهبندان مسیر نیروهای سرکوب را بستند. در اصفهان نیز جمعی از کشاورزان در فلکه پروه تجمع اعتراضی برپا کردند.

یک تجمع مهم در این روز تجمع شماری از خانواده های بازداشت شدگان اخیر در مقابل زندان اوین است. این تجمع از ساعت هفت صبح امروز آغاز شد. یک تاکید مهم حزب کمونیست کارگری حمایت و همراهی با خانواده های بازداشت شدگان و پیوستن وسیع به این تجمعات است. برپایی تجمع در مقابل تمام زندانها و تلاش برای آزاد کردن تمامی دستگیر شدگان با نیروی تجمعات بزرگ را باید دنبال کرد. در گزارشات از فراخوان ها مختلف برای اعتراضات امروز و همبستگی ها خبر دادیم.

بازار و کسبه در تمام این شهرها در اعتراض به سرکوب و کشتار رژیم در اعتصاب عمومی بسر میبرند و فضا بسیار انفجاری است. بنا بر گزارشات تا کنونی غیر از کردستان در شهرهای دیگری همچون تهران، مشهد،  کرمانشاه، ارومیه و  برخی شهرهای دیگر آذربایجان نیز اعتصاب عمومی جریان دارد وبیش از ۲۵ شهر در اعتصابند.  در تهران کسبه و بازاریان پاساژ علاءالدین طی بیانیه ای در حمایت از مردم کردستان و علیه کشتار رژیم دست به اعتصاب زدند.

همبستگی های بین المللی با مردم ایران هر روز بیشتر میشود. آخرین مورد آن تصویب قطعنامه ای در همبستگی با مردم ایران در کنوانسیون اتحادیه کارگران بریتیش کلمبیا در کانادا بود. در این کنوانسیون مسعود ارژنگ از اعضای کمپین برای آزادی کارگران زندانی(فری دم ناو)  و دبیر لوکال ۸۰۳ این اتحادیه  معرف این قطعنامه بود که در آن بر اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار تاکید شده است.

امروز سوم آذر اجلاس فوق‌العادهٔ شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد برای رسیدگی به‌وضعیت حقوق‌بشر در ایران برگزار شد. در این اجلاس از وولکر تورک، کمیسرعالی حقوق‌بشرتا نمایندگان شرکت کننده از کشورهای های مختلف در همبستگی با مردم ایران وعلیه کشتار وحشیانه جمهوری اسلامی سخن گفتند. فضای بین المللی به گونه ای است که میتوانیم با قدرت انقلاب و همبستگی های پر شور جهانی حکومت اسلامی را در سطح جهانی بایکوت و سران آنرا به پای میز محاکمه بکشانیم.

دانشگاهها همچنان در اعتصاب و اعتراضند و از قبل بسیاری از دانشگاهها بر ادامه اعتصابات خود تاکید کرده و بیانیه دادند و یک محور همه این بیانیه ها همبستگی با مردم کردستان بود.  بعلاوه بیانیه ای هایی از سوی دانش آموزان این نیروی پر شور انقلاب در همبستگی با سوم آذر روز اعتصابات و اعتراضات سراسری داده شده است.

بنا به گزارشات جمهوری اسلامی علیه مردم سنندج گازهای شیمیائی و سلاح جنگی استفاده کرده است. مردم از جنایات حکومت در کردستان خشمگینند. حزب کمونیست کارگری و دیگر احزاب سیاسی فراخوان اعتصابات و تجمعات سراسری برای امروز را در همبستگی با مردم کردستان و  سرکوبگریهای جنایتکارانه حکومت داده اند. جمع های جوانان محلات در تهران و شهرهای مختلف از جمله فراخوان دهندگان این روز اعتراضی هستند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان و تشکلهای معلمان در برخی شهرها از این فراخوان پشتیبانی کرده اند. جامعه‌ی LGBTQ در مهاباد نیز با انتشار تصاویری اعلام داشتند که آنها نیز کنار مردم این شهر در جنگ و جدال با حکومتند. همچنین کانون نویسندگان ایران طی بیانیه سرکوب خونین مردم کردستان را محکوم و از مقاومت مردم در شهرهای کردستان پشتیبانی کرده است.  کانون در بیانیه خود همچنین سرکوب سازمانیافته مردم در کردستان و دیگر شهرهای ایران را محکوم و بر حق بی چون و چرای بیان آزادنه‌ی اعتراض تاکید کرده و مینویسد:” بار دیگر همبستگی خود را با جنبش آزادیخواهی مردم ایران اعلام می‌کند و از آزادی‌خواهان ایران و سراسر جهان می‌خواهد در برابر این کشتار سکوت نکنند و صدای معترضان را به گوش جهانیان برسانند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate