سلطنت طلبان ،حزب توده ،اکثریت ،سازمان مجاهدین ،حزب کومه له و سازمان زحمتکشان ، احزابی بورژوایی با ماهیتی ضد انقلابی

سلطنت طلبان ،حزب توده ،اکثریت ،سازمان مجاهدین ،حزب کومه له و سازمان زحمتکشان ، احزابی بورژوایی با ماهیتی ضد انقلابی .


برنامه و موضع این احزاب روشن است . اینها احزاب بورژوایی مخالف حکومت هستند . خط فکری و سیاست شان روشن است .

سلطنت طلبان :

مجموعه ای از طرفداران نظام شاهی و در راس آن رضا پهلوی که در مورد تغییر نظام هر چه گفته ، یک مورد آن مشخص است . دست نخوردن چهار چوب نظام و همکاری با ارگانهای سرکوب . فقط آخوند ها نباشند . یعنی تعویض نه تغییر . 

سلطنت را قیام ۵۷ برداشت . جنبش آزادیخواهی اخیر مهر باطل بودن این طیف را زد . در داخل ایران کارنامه شان بسته شد . ضدیتشان با کمونیسم پایۀ اصلی افکار و برنامه شان است . فالانژیست و خطرناکند .

حزب توده و اکثریت :

هر دو رسما” و علنا” بعد از قیام ۵۷ عملا” به صف این نظام در آمدند . اکنون اپوزیسیون نظامند . بنیاد فکریشان بر پایۀ تفکر مرحلۀ گذار و انقلاب مسالمت آمیز و ضدیت با امریکا میگذرد . اکنون هم بدنبال همفکرانشان در دوران حکومت کنونی اند . همیشه یک پای حکومتند .

سازمان مجاهدین :

سازمانی که در بحبوبۀ این جنبش در ارتباط با آزادی زن و حذف حجاب یک ذره از موجودیت ارتجاعی اش همانند حکومت کوتاه نیامد . سکتی فناتیک و فالانژ ، بدتر و خطرناکتر از جمهوری اسلامی اند . اگر به قدرت برسد . در ایران نامی از آنان نیست . جریانی فراموش شده است . 

حزب کومه له و سازمان زحمتکشان :

هر دو در تضاد با کمونیسم به صف ناسیونالیست ها ملحق شدند . بری از پرنسیپ( حتی پرنسیپ احزاب بورژوایی ) و به دنبال قدرتند . قدرت در کوردستان ایران . نام کومه له وسیله و اعتباری است که در میدان مبارزه به گرو گرفته اند . 

برای مردم و توده های ستمدیدۀ کوردستان ایران ، اینها و مجموعۀ انشعابات کومه له ، سئوالات و ابهاماتی دارد . که خوشنامی کومه لۀ قدیم باعث میشود که مجموعا” اینها را هم کومه له بدانند .

حزب دمکرات کوردستان یک جریان جا افتادۀ ناسیونالیستی و بورژوایی در کردستان ایران است . در کنار این حزب ،حزب کومه له و سازمان زحمتکشان از هم اکنون و در قیام و انقلاب میتوانند مشکلات بسیاری برای جنبش و انقلاب پیش بیاورند .

این طیف احزاب هم اکنون در داخل ایران و هم در جنبش موجود هیچ نقشی ندارند . اما در خارج کشور هستند و فعالند . 

چه موضع درستی در قبال آنان باید داشت . 

بهترین موضع افشای برنامه و عملکردهای تا کنونی آنان و در اکسیون ها و فعالیتی که خواهد شد ، در صورت تمایلشان به آنها ابلاغ کردن و در صورت قبول در شرکت شان میتوانند در آکسیون ها باشند . 

هیچ حرکتی که منجر به دامن زدن به ابهام و سئوال در نزد جنبش و آزادیخواهان در ایران و خارج کشور باشد ، نباید از ما سر بزند . اینها احزاب بورژوایی با ماهیتی ضد انقلابی هستند . اکنون ضد رژیم اند . اما در ادامۀ جنبش مواضع ضد انقلابی خود را بروز خواهند داد !

بهروز شادیمقدم

۱۰.۱۱.۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate