اخباروگزارشات کارگری ٢٣ دی ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٢٣ دی ماه ١٣٩٩

– آموزشیاران نهضت سوادآموزی کشور در راه دست یابی به به مطالباتشان شب هارا  درخیابان‌ها، پارک‌ها و…پایتخت سپری وروزها مقابل مجلس تجمع میکنند

– تجمع اعتراضی مربیان پیش دبستانی باغملک  نسبت به اخراج گروهی از آموزش و پرورش

– تجمع اعتراضی کارگران ایثارگر شرکتی نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

– تجمع اعتراضی پرستاران وکارکنان بیمارستان میلاد تهران نسبت به سطح نازل دستمزد،عدم تبدیل وضعیت و پرداخت نشدن بموقع مطالبات

– تجمعات اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۲ خرم آباد نسبت به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق وحق بیمه

– جوانمیر مرادی آزاد شد

– درس‌هایی از تجمع مطالبه محور سراسر کشور در روز ۲۱ دی ماه

– ناصر آقاجری:تظاهرات ۲۱ دیماه

– مدیریت ناکارآمد شرکت واحد به کارگران شیر تاریخ گذشته داد!

– جان باختن یک کارگر در قم زیر آوار

*آموزشیاران نهضت سوادآموزی کشور در راه دست یابی به به مطالباتشان شب هارا  درخیابان‌ها، پارک‌ها و…پایتخت سپری وروزها مقابل مجلس تجمع میکنند

یکی از آموزشیاران معترض نهضت سوادآموزی کشو:ر در طول روزهایی که در تهران مطالباتمان را پیگیری می‌کنیم با وجود اینکه همه مسئولان و رسانه‌های دولتی و صداوسیما از اعتراض ما باخبر هستند، حتی کوچک‌ترین سختی به خود راه ندادند تا بیایند و از نزدیک مشکلات ما را جویا شوند. در طول این روزها هیچ مسئولی نه تنها حاضر نشد از مشکلات ما بپرسد حتی کسی نپرسید که در این مدت چه می‌خورید و شب‌ها به کجا می‌روید؟

ازروز یکشنبه ۲۱ دی،جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون ۲۰ تیرسال جاری پذیرفته نشده‌اند، در راه دست یابی به به مطالباتشان خودرا به پایتخت رسانده اند و شب ها را  درخیابان‌ها، پارک‌ها و…پایتخت سپری وروزها مقابل مجلس تجمع میکنند.

براساس گزارش رسانه ای شده،در ادامه تجمع روز یکشنبه۲۱ دی ماه  آموزشیاران نهضت سوادآموزی، صدها نفر از آن‌ها دو شب گذشته را در خیابان‌ها، پارک‌ها و اماکن متبرکه شهر تهران سپری کردند و صبح امروز با طلوع آفتاب به تجمع اعتراضی‌شان ادامه دادند.

بنا بهمین گزارش،بامداد روز یکشنبه ۲۱ دی ماه گروهی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی به نمایندگی از جمعیت ۶ هزار نفری کارکنان که در آزمون استخدامی ۲۰ تیرسال جاری پذیرفته نشده‌اند، در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود و همچنین مصوبه‌ای که در کمیسیون آموزش مجلس برای برگزاری آزمون مجدد آنها در حال پیگیری است، مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

یکی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: با وجود اینکه دو شب گذشته را با سرمای زمستانی به سختی در پارک‌ها و اماکن متبرکه شهر تهران به صبح رسانده‌ایم اما اگر مشکلاتمان بی‌پاسخ بماند، همچنان به تجمع خود ادامه می‌دهیم.

به گفته وی، اعتراضات آموزشیاران به ایجاد تبعیض در آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان است. آموزش پرورش از هیچ گروه شغلی بجز آموزش یاران نهضت سوادآموزی آزمون نگرفت. به همین دلیل در تاریخ ۲۰تیر ماه که بین ۲۴ هزار آموزشیار آزمون گرفته شد ما ۶ هزار نفر بعد از ۱۵ سال خدمت در مناطق محروم کنار گذاشته شده‌ایم.

او گفت: برخی نمایندگان مجلس پیش‌تر وعده پیگیری وضعیت شغلی آن‌ها را با نوشتن طرح حذف آزمون برای همه مشمولین وزرات آموزش و پرورش را مطرح کرده و حتی رای نیز در جلسه علنی مجلس آورده است اما به یکباره با مخالفت برخی، همه چیز تغییر کرده و می‌خواهند این طرح را در صحن بررسی و به رای بگذارند.

طبق اظهارات وی، در چنین شرایطی وضعیت شغلی همه جا ماندگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی نامشخص خواهد بود و در این خصوص نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش باید باتوجه به سوابق کار ما تصمیم‌گیری کنند.

یکی دیگر از آموزشیاران معترض در تشریح اعتراضات خود و همکارانش در تهران گفت: در سال جاری چندین بار به تهران آمده و مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده‌ایم.

وی افزود: در طول روزهایی که در تهران مطالباتمان را پیگیری می‌کنیم با وجود اینکه همه مسئولان و رسانه‌های دولتی و صداوسیما از اعتراض ما باخبر هستند، حتی کوچک‌ترین سختی به خود راه ندادند تا بیایند و از نزدیک مشکلات ما را جویا شوند. در طول این روزها هیچ مسئولی نه تنها حاضر نشد از مشکلات ما بپرسد حتی کسی نپرسید که در این مدت چه می‌خورید و شب‌ها به کجا می‌روید؟

درهمین رابطه:شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی آموزشیاران نهضت سوادآموزی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز یکشنبه ۲۱ دی،جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون ۲۰ تیرسال جاری پذیرفته نشده‌اند، با سفر به تهران برای چندمین بار مقابل ساختمان مجلس اجتماع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،تجمع کنندگان از کارکنان که از نقاط مختلف کشور برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند، می‌گویند: حدود ۶هزار نفر هستیم که پس از ۱۰ تا ۱۵ سال فعالیت شغلی در نقاط محروم کشور به عنوان آموزش‌یار و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی، بعد از پذیرش نشدن در آزمون استخدامی بیستم تیر ماه شغلمان را از دست داده‌ایم و در عین حال سازمان آموزش و پرورش به عنوان متولی ما نهضتی‌ها ملاک ادامه فعالیت ما را قبولی در آزمون اعلام کرده است.

یکی از این آموزشیاران با ناعادلانه خواندن آزمون آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مقایسه با نیروهای حق‌التدریس پیش دبستانی و سرباز معلمان، گفت: این در حالیست که بعد از تجمعات مختلف مقابل ساختمان مجلس و پیگیری اعضای کمسیون آموزش در نهایت طرح جذب شش هزار نفر نهضتی پذیرفته نشده را در صحن علنی مجلس مطرح و پیگیری کردند که در نهایت با طرح (حذف آزمون برای همه مشمولین وزرات آموزش و پرورش قبل از سال ۹۲) نوشته شده علی علیزاده، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر، این طرح با موافقت۱۷۵ نماینده رای آورد.

به گفته وی؛ مشکل آنجاست که متاسفانه علارغم تایید این مصوبه که خشنودی ۶ هزار آموزش یار نهضت را بعد از سال‌ها سختی به همراه داشت اخیرا (هفتم دی ما) اعضای کمسیون آموزش با نادیده گرفتن مصوبه‌ای مذکور مجددا تصمیم به بررسی آن در صحن گرفته‌اند.

او گفت: همه گروه‌های آموزشی کشور بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند؛ اما برای آموزشیاران چنین شرایطی به وجود نیامد و برای ادامه فعالیت؛ همه آن‌ها را وادار به برگزاری آزمون کردند. این تبعیض محسوب می‌شود. از یک نهضتی بعد از ۱۴ تا ۱۵سال خدمت چرا باید الان آزمون استخدامی گرفته شود؟ چرا از بدو شروع به کارمان از ما آزمون نگرفتند تا امروز در شرایط فعلی اقتصادی کشور، مشکلاتمان با از دست دادن شغل چندبرابر نشود؟

او تاکید کرد: در بدو شروع به کارمان به ما گفته بودند پس از ۲ سال کار در نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شویم اما حالا بعد از ۱۴سال پشت سد آزمون جا مانده‌ایم.

او با ناعادلانه خواندن آزمون آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی با مقایسه خود با نیروهای حق‌التدریس پیش دبستانی، افزود: آن‌ها بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند؛ اما برای آموزشیاران چنین شرایطی به وجود نیامد؛ این تبعیض محسوب می‌شود. این در حالی است که قرار بود پس از ۲سال کار، در وزارت آموزش و پرورش استخدام شویم اما حالا پشت سد آزمون مانده‌ایم.

این آموزش‌دهنده نهضت در ادامه با بیان اینکه نباید در مورد آموزش‌دهندگان تبعیض روا بدارند، افزود: آموزش‌دهندگان نهضت سال‌ها با کمترین دستمزد در مناطق دورافتاده و روستایی کشور کار کرده‌اند و استحقاق توجه بیشتر را دارند.

وی در خاتمه تصریح کرد: باتوجه به موارد یاد شده فوق از نماینده‌های مجلس یازدهم که شعار انقلابی بودن سرمی‌دهند خواهشمندیم طرحی را مصوب کنند تا نیروهای نهضتی نیز همانند سایر گروه‌ها بدون آزمون شرایط استخدام داشته باشند و عدالت برای همه نیروها به‌طور یکسان اجرا شود.

*تجمع اعتراضی مربیان پیش دبستانی باغملک  نسبت به اخراج گروهی از آموزش و پرورش

روز سه شنبه ۲۳ دی ماه، مربیان پیش دبستانی باغملک برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان  نسبت به اخراج گروهی از آموزش و پرورش دست به تجمع مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر در استان خوزستان زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران ایثارگر شرکتی نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

روز سه شنبه ۲۳ دی برای چندمین بار،ده ها نفر از کارگران ایثارگر شرکتی برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع مقابل ساختمان مجلس زدند.

*تجمع اعتراضی پرستاران وکارکنان بیمارستان میلاد تهران نسبت به سطح نازل دستمزد،عدم تبدیل وضعیت و پرداخت نشدن بموقع مطالبات

روز سه شنبه ۲۳ دی، جمعی ازپرستاران وکارکنان بیمارستان میلاد تهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح نازل دستمزد،عدم تبدیل وضعیت و پرداخت نشدن بموقع مطالبات دست به تجمع مقابل این واحد درمانی زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: از زمان آغاز کرونا، برخلاف پرستاران سایر بیمارستان‌ها حق کرونا نگرفته‌ایم؛ دستمزد ما نیز در ماه‌های اخیر افزایش نیافته است؛ این در حالیست که بعد از پذیرش بیماران کرونایی، کار ما سخت و پرخطر شده است.

تجمع کنندگان خواستار افزایش ۵۰ درصدی دستمزد، پرداخت حق کرونا و پاداش معوق، برقراری امنیت شغلی و عقد قرارداد رسمی و رسیدگی به مطالبات خود شدند.

پرستاران میلاد می‌گویند: پیش از این نیز اعتراضاتی صورت داده‌ایم اما تا امروز به نتیجه نرسیده‌ایم و مسئولان به مطالبات ما توجه نکرده‌اند.

*تجمعات اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۲ خرم آباد نسبت به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق وحق بیمه

طی روزهای گذشته، کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۲ خرم آباد برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق وحق بیمه تجمعاتی را مقابل ساختمان این شهرداری در استان لرستان برپا کردند.

روز سه شنبه ۲۳ دی،یکی از کارگران معترض این شهرداری به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود ۵۰ نفر هستیم که در بخش فضای سبز شهرداری منطقه دو تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار هستیم و دست‌کم ۸ ماه مطالبات مزدی‌مان به تاخیر افتاده است.

او گفت: علاوه بر تعویق حقوق، حق بیمه ما نیز به سازمان تامین اجتماعی با تاخیر پرداخت می‌شودو این بدحسابی در حالی اتفاق افتاده که سهم  درصدی حق بیمه از حقوق‌‌مان کسر می‌شود.

این کارگر با بیان اینکه این مشکل مختص ما کارگران منطقه دو نیست بلکه کارگران فضای سبز چهار منطقه دیگر شهرداری خرم‌آباد که با مسئولیت همین پیمانکار کار می‌کنند نیز با مشکل معوقات مزدی روبرو هستند، در ادامه گفت: عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های ما به وجود آورده است.

به گفته وی، آنچه کارگران پیمانکاری فضای سبز منطقه دو شهرداری هر ماه به عنوان دستمزد می‌گیرند، حداقل‌های مزدی قانون است اما این حداقل‌ها کفاف معیشت آن‌ها را نمی‌دهد. از طرفی حقوق کارگران تنها یکبار در سال افزایش پیدا می‌کند و آن یکبار هم به گونه‌ای تعیین می‌شود که با هزینه‌های زندگی و نرخ تورم واقعی همخوانی ندارد.

این کارگر در خاتمه گفت: نداشتن احساس مسئولیت و بی‌توجهی برخی مسئولان به استیفای حقوق کارگران حوزه خدمت‌‌مان باعث شده مشکلات پابرجا بماند و نتوانیم به حقوق اولیه خود دست یابیم.

*جوانمیر مرادی آزاد شد

جوانمیر مرادی عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز ۲۳ دیماه به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد گردید.

جوانمیر مرادی کارگر برقکار پروژه‌ای و دبیر انجمن کارگران برق و ‌فلزکار کرمانشاه نیز می‌باشد که روز ۱۴ دیماه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود و تحت بازجویی قرار داشت.

جوانمیر مرادی تنها به خاطر دفاع از حقوق کارگران و تلاش برای مطالبات اجتماعی دستگیر شد اما نهادهای امنیتی فعالیتهای اجتماعی را با اتهامات واهی امنیتی روبرو میکنند تا بتوانند فعالین جنبش‌های اجتماعی را به احکام زندان محکوم نمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی جوانمیر مرادی را به خانواده او و دیگر کارگران شادباش می‌گوید و ضمن ابراز انزجار از بازداشت کارگران خواهان پایان دادن به پرونده سازیهای امنیتی علیه کارگران و منع تعقیب قضایی از جوانمیر مرادی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۹۹/۱۰/۲۳

*درس‌هایی از تجمع مطالبه محور سراسر کشور در روز ۲۱ دی ماه

۱- خوشبختانه جنبش مطالبه محور در بین اقشار مختلف مردم ( بازنشسته، شاغل و… ) به‌عنوان یک حق تلقی می‌شود و خاموشی به‌عنوان یک نـنـگ

۲- خرد و دانایی بدنه‌ی جنبش مطالبه‌گر ثابت کرد که نیازی به پیشوا و علمدار… ندارد. به‌عبارتی خردورزی مطالبه‌گران افق روشنی را برای اتحادی پولادین در آینده ای نه چندان دور نوید می‌داد.

۳- در این تجمع جماعتی انگشت شمار سعی داشتند با شعارها و پیام‌های خاصی که بوی مزدوری داشت، مسیر مطالبه‌گری را تغییر دهند که خوشبختانه با هوشیاری بدنه‌ی مطالبه‌گر این امر ناموفق ماند.

۴- شجاعت، حق طلبی و … از ویژگی‌های خوب جنبش مطالبه‌گری شده است.

۵- انزجار مطالبه‌گران از دزدی و اختلاس، وعده و وعیدهای پوچ، بی‌کفایتی بسیاری از مسئولان و… به خوبی حس می شود.

به امید اتحادی پولادین بین اقشار مختلف مطالبه‌گر برای رسیدن به معیشت، منزلت، سلامت و…

بعضی از شعارها

فقط کف خیابون/به دست میآد حقمون

دزدی‌های نجومی/فلاکت عمومی

محســن نورایــی بازنشسته

مسعـــود فرهیختـــه دبیـر شاغل البرز

*ناصر آقاجری:تظاهرات ۲۱ دیماه

آن هایی که باور دارند تا زمانی که نتوانند ستم طبقاتی و اختناق را واداریه تسلیم کنند، می باید مبارزه تداوم یابد، برغم وجود مرگبار کرونا و کرونای اجتماعی که ۴۰ سال است دامان ایران را رها نکرده است و هم چنان، از فرزندان ایران قربانی می گیرد، به خیابان آمدند تا نشان دهند هیچ نیروی طبیعی یا اجتماعی مرگباری نمی تواند برای یک عدالت جو و آزادی خواه بازدارنده باشد. جمعیت نسبت به تظاهرات پیشین ( یک ساله کرونا) بیشتر و قابل توجه و پر شور بود. نیروهای اصول گرا برای انحراف مسیر تظاهرات با برنامه ریزی به تظاهرات آمده بودند. بلندگویی وجود داشت که نیروهای فعال بازنشستگان توانستند از آن استفاده کنند. سخنرانی و شعار ها دیوارهای مجلس استصوابی را لرزاند از این رو در روند ادامه تظاهرات یکی از نمایندگان مجلس در جمع حظور یافت. اداره کنندگان تظاهرات به او اجازه دادند سخنرانی کند تنها به این دلیل که تریبون یک تریبون آزاد بوده و برخلاف اختناق نظام هر کسی می توانست سخنرانی کند. ایشان طبق معمول وابستگان حاکمیت شروع به تبلیغات برای یک جناح و کوبیدن جناح دیگر دولت کردند و مجلس فعلی را یک مجلس انقلابی که می خواهد حق مردم را از دولت واپس گرا پس بگیرد!! معرفی کردند، همراه با وعده های بیشمار دیگری که با فریاد و شعار یک گروه از تظاهر کنندگان مواجه شد ” دروغ گو دروغ گو”. بخشی از تظاهر کننده با فریاد دروغ گو به این ادعاها پاسخ دادند وگروه دیگری با شعاری که نشان می داد بازنشستگان از این وعده ها زیاد شنیده اند و فریب نمی خورند او را مشایعت کردند. و شعار تنها ” درکف خیابان می توانیم حقوق خود را پاسداری کنیم” ( نقل به مضمون) به دفعات با شور و فریاد این نماینده را به درون مجلس راند و بر دیگر بازنشستگان که در اجتماعات شرکت نمی کنند انتقاد کرد. سخنرانان هر کدام از یک زاویه دولت های حاکم و گذشته را نقد کردند. یکی از این سخنرانان اعلام نمود علت بی عدالتی ها در جامعه علاوه بر بی کفایتی حاکمیت پذیرفتن مناسبات اقتصادی تعدیل ساختاری و خصوصی سازی است، بدین جهت نه تنها دولت های پس از جنگ بلکه همه حاکمیت که این مناسباتِ تعدیل ساختاری و خصوصی سازی را با سماجت کاربردی می کنند مقصرند، زیرا تعدیل ساختاری این مناسبات سرمایه داری نولیبرالی است که امکان وعامل قانون زدایی را فراهم کرده است و اصول های قانون اساسی و قانون کار را از میان برده است. با این سخنرانی چند نفری زمزمه کردند که تظاهرات دارد سیاسی می شود، شاید این عزیزان نمی دانند ادعای بهترین دموکراسی دنیا تنها یک ادعای دروغین بیش نیست و شاهد این مدعا، تغییرمهندسی شده ی حرکت مسالمت آمیز مردم طی این سالهای اخیر است که با دخالت عناصر مشکوکی ( لباس شخصی ها) که روند مسالمت آمیز و تظاهرات اعتراضی مردم را به حرکتی تخریبی بدل کردند تا امکان سرکوب خونین فراهم گردد و . . . از سوی دیگر گویی نمی دانند شرکت کردن آن ها در این تظاهرات خیابانی که مجوز ی ندارد، یک حرکت سیاسی ضد حاکمیت بدون قانون است یا نمی دانند حاکمیتی که قانون اساسی را بدون یک مجلس موسسان تغییر می دهد با تکیه بر یک حکومت فردی و مطلقه، دیگر مشروعیت قانونی ندارد. در هر صورت دوخانم بازنشسته هم سخنرانی کردند و شرایط موجود را به چالش گرفتند، خانم سخنران دوم برخی مسایل کلیدی را مطرح کردند. بر اساس برخی ادعا ها قطعنامه خوانده شده، توسط یکی از طرفداران گروه تبلیغاتی احمدی نژاد تنظیم شده بود، این فرداعلام نمود با هر بند خواند شده جمعیت تکبیرو صلوات بفرستند، که جمعیت با دست زدن پاسخ دادند وتکبیر مورد استقبال قرار نگرفت. این فرد پس از خواندن مطلب ش می خواست مانع ادامه تجمع بشود که موفق نشد و سخنرانی ها ادامه یافت. در این تظاهرات تاریخ تظاهرات بعدی اعلام شد تا آتش مبارزه بر علیه مناسبات نولیبرالی و ستم طبقاتی خاموش نشود وبا تاکید ادامه مبارزه در ” کف خیابان” نقد عملی خود را نسبت به طومار نویسان به اصطلاح روشنفکری که با ژستی چپ روانه راه سومی های تاریخ را به برخی ساده اندیشان فریب خورده دیکته می کنند اعلام نمودند.راه سومی هایی که با ظهور اندیشه های دادجویانه و ضد استثمارزحمت کشان از قرن نوزدهم با اندیشه سوسیال دموکراسی که بزعم خودشان می خواستند به تدریج سرمایه داری را به عدالت اجتماعی تبدیل کنند، شروع شد و در قرن بیستم در اشکال متنوع و پیچیده ای هر بار از آستین یک خرده سرمایه داری بیرون می زد تا عدالت اجتماعی موجود را دچار تفرقه و شکست کند و از میان بردارد و امروزه نیز، هم چنان در اشکال متفاوتی ظهور کرده است از نوع دینی گرفته تا نوع چپ با چهره انسانی!!! ( هوادار شرمگین حاکمیت نو لیبرالی موجود).

ناصر آقاجری بازنشسته ای از اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران

۲۲ دی ماه ۹۹

*مدیریت ناکارآمد شرکت واحد به کارگران شیر تاریخ گذشته داد!

بعنوان میان‌وعده می‌بایست به رانندگان و کارگران شرکت واحد روزانه یک عدد شیر و کیک پرداخت شود ولی در دو سال گذشته شیر و کیک دائما برای ماه‌ها معوق می‌شود. رانندگان و کارگران سامانه چهار شرکت واحد شش ماه هست که شیر و کیک‌شان معوق شده و وضعیت در دیگر سامانه‌ها نیز به همین منوال است.

مدیریت شرکت واحد پس از شش ماه تاخیر شروع به دادن شیر تاریخ گذشته به رانندگان و کارگران سامانه چهار کرده است و سهمیه هر کارگر تا پایان مهر ماه را بطور میانگین ۶۰ شیر تاریخ گذشته داده است! شیری که تاریخ آن گذشته به چه درد کارگر می‌خورد؟ قابل ذکر هست کیک این ایام را هم نداده است.

چرا مدیران ارشد شهرداری و نمایندگان شورای شهر نسبت به این سوء اقدامات مدیریت شرکت واحد واکنشی نشان نمی‌دهند؟ چرا وزارت بهداشت وظیفه نظارتی خود را انجام نمی‌دهد؟ و با این وسعت شیر تاریخ گذشته بین کارگران توزیع می‌شود.

در هفته‌های گذشته رانندگان و کارگران شرکت واحد با امضای طوماری نسبت به معوقه شدن بسیاری از مطالبات خود از جمله شیر و کیک روزانه اعتراض کردند و این طومار اعتراضی در دبیرخانه شهرداری تهران، شورای شهر تهران و وزارت کار ثبت شد. و پس از آن رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به شهردار تهران، نسب به معوق شدن مطالبات کارگران شرکت واحد تذکر کتبی داد.

چاره زحمت‌کشان وحدت و تشکیلات است!

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*جان باختن یک کارگر در قم زیر آوار

روز دوشنبه ۲۲ دی،یک کارگر حین کارگود برداری در خیابان باجک قم،براثر ریزش دیوار زیرتلی از خاک گرفتار و جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate