زنان ، پرچم داران اصلی جنبش آزادیخواهی جاری در ایران هستند

یادداشت‌ها …(۲۱) 

+ زنان ، پرچم داران اصلی جنبش آزادیخواهی جاری در ایران هستند .

اما هیچگاه در شعارهای این جنبش به “انقلاب زنانه” بر نخورده ایم .

+ طبقۀ کارگر و نگرش فتیشیسمی به آن …

” عدم پیوستن کارگران به جنبش … ” چون به غیر از مواردی ، از جنبش کارگری در این جنبش خبری نیست . درست است که طبقۀ کارگر انقلابی و فعال ، موقعیت و حضورش در یک جنبش نقش مهم و تعیین کننده دارد . اما باید در نظر داشت که این طبقه به خودی خود فقط یک طبقۀ استثمار شده است . به اضافۀ اینکه اگر در جنبش قرار گیرد ، نقش تعیین کننده خواهد داشت . طبقۀ کارگر سیاسی و آگاه با امر سوسیالیسم و حرکتش به آن نیروی انقلابی و مورد نظر ما و نقش تعیین کننده اش تبدیل میشود . در غیاب حزب مارکسیستی و رهبری فکریش در میان کارگران ، کارگران ،توده های طبقه ای چون سایر طبقات ستمدیدۀ جامعه اند . با همان ملاحظات و تردیدهای دیگر طبقات . در غیر اینصورت نگاه و نگرش مان به این طبقه و انتظارمان از آن به نگرشی فتیشیسمی خواهد گرائید .

+ مخالفت با اعدام و تائید عمل مبارزین …

شما که مخالف اعدام هستی ،مزدوری را سالم به پای اعدام بردن ( از نظر میزان خشونت) بهتر از عنصریست که له و لورده شده و اعدام انقلابی شود و شما مجبورید که این عمل مبارزین را تائید کنی . که میکنی .

+ کمدی انسانی !

تصور کنی در بحبوبۀ جنگ های خیابانی مزدوری را که آش و لاش شده ، مبارز خارج از کشوری ما که مخالف اعدام است با کمک چند تن دیگر (کی ها !؟) یا باید آزادش کنند یا به بیمارستان ببرند . تازه اگر دستگیر نشوند . تا طرف را معالجه کنند و بعد از معالجه دادگاهی برایش تشکیل دهند ( کجا ؟در ایران این کار ممکن است ؟ ) تا محکوم شود . این همه وقت !!! خب این کار شد . بعد چی ؟در چنین حالتی و با توضیحات شما مبارزین خیابانی چه فکر خواهند کرد .در بهترین حالت میگویند که شما یا روان پریش هستی یا صلیب سرخی ! به این کار و بار چه میشود نام نهاد .انسانی؟ باشد . انسانی است . اما از نوع کمدی آن .کمدی انسانی !

+ جنبش روزهای اخیر و تعرض بیشتر به دشمن و کشتن و اعدام انقلابی مزدوران ، جنبش را در موقعیت برتر و دشمن را موقعیت ضعیف تر قرار داد .

+ صحت این اصل عمیق مارکس که قیام فن است و قاعده عمده این فن هم عبارتست از تعرض، در روزهای اخیر با تعرض بیشتر به حکومت به اثبات رسید .

یادداشت‌ها …(۲۱) 

بهروز شادیمقدم

۵.۱۱.۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate