“کنگره ملی ایرانیان” و “شورای انقلاب”ضد انقلابی!

 بنظر میرسد جنبشهای دست راستی ملیگرایانه و راسیستی ایرانی در جهت اتحاد و سروسامان دادن به خود همواره از ما کارگران و سوسیالیستها  و احزاب مربوطه که داعیه تعلق به این طبقه و جنبش را داریم بسیار جلوترند‌ و سریعتر از خواب بیدار شده اند.
 تمام تاریخ شکست طبقه کارگر و جنبش سوسیالیستی ما ریشه در این حقایق تلخ دارد. نبود اتحاد و افق و سیاست ناروشن سوسیالیستی به پراکندگی و تبدیل شدن بخشی از نیروی طبقه مان به نیروی ارتجاع و جنبشهای سرمایه داری کمک کرده است. ما اکنو در ایران نیز با همین‌واقعیت کشنده مواجه هستیم.سوال کلیدی در این برهه حساس جنبش این است:آیا در تحولات  انقلابی جاری از شکست و ناکامی های انقلاب  بر حق ضد سلطنتی که بار اصلی آن بر دوش جنبش کارگری و چپ  در سال ۵۷  بود و قربانیان آن نیز عمدتا از جنبش ما بودند، هیچ آزمون و تجربه ای آز آن گرفته ایم؟
 بنظر میرسد متاسفانه تا امروز نه! در این دوره تاریخی بار دیگر دقیقا در بوته آزمایش مجدد یک مرحله سرنوشت ساز  قرار گرفته ایم!
 اولین درس آن برای جنبش کارگری و سوسیالیسم و چپ در شرایط حاضر رفتن به جنگ متحدانه و تمام عیار علیه جبهه راست و در راس انها جریان شوینیستی و ارتجاعی بورژوازی سلطنت طلبی هست!
آنان مدتها است بیدار شده اند و همه مدیایی فارسی زبان و دولت های که  ۴۴ سال پیش خمینی فاشیست اسلامی  و دیدنش در “ماه”  را مهندسی و بخورد مردم دادند  از نو در پوشش ملیگرایی- مذهبی  همین تاریخ را برای ایران  فردا در روئیایی خود تدارک میبینند!
اخیرا با ستارت علنی تر پروژه امریکای- ناتوی ، رژیم چنجی”، تحت عنوان “کنگره ملی ایرانیان“ و “شورای انقلاب”،بر گرفته از شورای ضدانقلابی و ارتجاعی دوران سال ۵۷  خمینی جلاد، از جانب  نیروهای بورژوا- شوینیستی و سلطنت طلبان  با “پیشنهاد” و ابتکار مهره پیشین جمهوری اسلامی و مهره کنونی رضا پهلوی و خاندانش، دارد رسما  در ظرفیت و موقعیت جدید، و هشدار دهنده برای ما،شروع بکار میکند !
پاسخ کوبنده این پروژه بسیار خطرناک و  تماما ضد آزادیخواهانه سرمایه داری امریکایی-ناتویی و شونیستی رعیت پرور بیربط به مبارزات جاری کنونی، و از دشمنان سر سخت جنبش کارکری،و دقیقا شبیه سیاست ریاضت کشی اقتصادی جمهوری اسلامی علیه جنبش کارگری و اکثریت شهروندان، امر فوری خود طبقه کارگر و صف مبارزین متحد شده در ایران میباشد!
“کنگره ملی ایرانیان”، و این “شورای انقلاب” ضد انقلابی محل تجمع یک مشت انگل سیاسی کار دو دوزه باز، ضد کارگری ،ضد جنبش جاری زنان و جوانان و دانشجویان انقلابی در ایران و ضد هر  نوع تحرکی از  جانب جنبش کمونیستی و سوسیالیستی در ایران است!
 این تجمع ارتجاعی و دست راستی را  باید در گام نخست، محکمتر از گذشته، در  خود ایران و  همچنین در خارج کشور رسوا گردد و با شکست مواجه کنیم !
همانگونه که  بارها هشدار داده بودم ،که متاسفانه کمتر گوش شنوا و‌جدی ،به ویژه در خارج کشور وجود داشته است، اکنون  دیگر نباید جای تردیدی  باقی مانده باشد که شونیستها و ناسیونالیستها ‌و سرمایه داران در سایه امریکا و ناتو و دولت‌های بورژوا چگونه عیانتر و رسمی تر دارند به اسم “انقلاب”،”انقلاب ملی”،”اتحاد با هم”  و سو استفاده آشکار از خون مهساها و صدها جانباخته دیگر خیزش انقلابی در ایران ،در فکر  تدارک پیروزی راست ترین بخش بورژوازی ایرنند.
در حقیقت در صدد تکرار شکست و‌ناکام کردن دوباره قیام انقلابی جاری زنان و جوانان و کارگران و دانشجویان و صف آزادی و برابری  در پوشش  فریبکارانه  انقلاب“ملی”  و “اتحاد ملی” در ایران هستند. میخواهند تمام ابزارهای سرکوب  و زندان و نهادهای دولتی و مذهبی را حفظ کنند و لباس “انقلاب ملی” و “میهنی” بر تنش کنند!در تلاش به منظور مهندسی  تدریجی و تاثیر گذاری منفی بر روند کنونی جنبش انقلابی در ایران هستند.
مرتجعین و پولداران‌و‌مفتخوران‌که حول “فرشگرد” و “شورای مدیریت گذار” و  “کنگره ملی ایرانیان”…  جمع شده اند ، قرار است به استراتژی  ارتجاعی رضا ربع پهلوی و سلطنت طلبان مبنی بر تشکیل “دولت” با بخشی از خودجمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آدمکش، و تبعا با تائید وزارت خارجه امریکا و ناتو خدمت کنند. در حالی که آنان یا در نظام  جنایتکار و مستبد پادشاهی یا در جمهوری فاشیست اسلامی در قدرت و حاکمیت شریک بوده اند!نبایید موقعیت “اپوزسیون”بودن برای این جنایتکاران تاریخ صد سال اخیر ایران قائل شد! ترکیب نیروی مشترک و واقعی اینها سلطنتی- جمهوری اسلامی هستند! هم شونیست ملیگرا هستند هم  اسلامی شیعه مسلک.
سخن آخر! وظیفه تاریخی-اجتماعی و مسئولانه به ما حکم میکند باید متحد شویم! قبل از اینکه دیر شده باشد باید متحد شد! با اتکا به تقویت و کمک به اتحاد هرچه بیشتر و هدفمندتر جنبشمان در ایران و خارج!
بیش ازپیش روند کنونی جنبشمان‌ در ایران باید  مستحکمتر و متحد تر گردد. باید حول پرچم سیاسی و متحد کننده  آزادیخواهانه سوسیالیستی و شورائی گرد هم بیائیم!
اگر دوباره نمیخواهیم ببازیم باید راه اتحاد جنبشی و طبقاتی مان را انتخاب کنیم و از سکت و فرقه بازی و خود محور بینی های شکست خورده عبور کنیم!
ما میتوانیم  دشمن طبقاتی خودمان  را شکست بدهیم چنانچه با درایت عمل نمائیم و مسئولیت پذیر باشیم!
من تردیدی ندارم که برگزاری  فوری”کنگره سراسری و مشترک شوراها” ( شامل مبارزین در داخل و خارج) از جمله یکی از  راه حل های ممکن  و پیام آور امید و‌تحرک و پیشرفت کل جنبشمان خواهد شد. چنین اقدام‌ بسیار مهم و ضروری ای میتواند پایه گذار آلترناتیو سوسیالیستی واقعی را نیز بنیاد نهد و دارای اعتبار و نفوذ زیاد باشد، و از استقبال وسیع جامعه نیز برخوردار خواهد شد!
تحقق و تامین این سطح از اتحاد طبقاتی-جنبشی در صف آرای علیه مخاطرات سر راه جنبش گسترده و بزرگ کارکری و صف آزادیخواهان در ایران و خارج کشور ضامن نه تنها خنثی کردن نیروهای دست راستی خواهد شد، که مسیر یک پیروزی کارگری آزادیخواهانه شورایی و سوسیالیستی بر جمهوری فاشیست اسلامی سرمایه داری را نیز بیش از پیش هموارتر و امیدوارکننده ترخواهد کرد برای اکثریت جامعه سرکوب شده دست دو نظام بغایت جنایتکار اسلامی و سلطنتی!
پیش به سوی برگذاری”کنگره مشترک سراسری شوراها!
نه  به ستمگر!
چه  شاه باشد(سلطنت طلبان شونیست)
چه رهبر( جمهوری اسلامی فاشیست )
زنده باد حکومت شورایی و  سوسیالیستی!
١٣ آبان ١٤٠١
٤ـ١١ـ ٢٠

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate