اخباروگزارش های کارگری ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱

چهل و هفتمین روزاعتراضات نسبت به قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران 

اگه با هم یکی نشیم،  یکی یکی تموم می‌شیم

روز سه شنبه ۱۰ آبان ماه  همزمان با چهل و هفتمین روزاعتراضات نسبت به قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران که از روزجمعه ۲۵ شهریوربا برپایی تجمع مقابل بیمارستان کسری تهران آغازشد،چه ها گذشت؟

الف- برگزاری مراسم های خاکسپاری  و گرامیداشت جان باختنگان اعتراضات سراسری اخیر:

– مراسم گرامیداشت سیاوش محمدی از جان باختگان اعتراضات سراسری اخیردر بهشت زهرا تهران بمناسبت چهلمین روز خاکسپاریش باحضور جمع کثیری وسردادن شعارهایی چون« قسم به خون ياران ايستاده ايم تا پايان»

ب –  تجمع،راهپیمایی و جنگ وگریزخیابانی درشهرهای:

– اسلامشهر

– بندرعباس

– پیرانشهر

– تهران(اکباتان ،بازار،خیابان های پیامبروحافظ)

– چابهار

– دهلران

– سنندج

– مریوان

– مشهد

ج – اعتصاب وتحریم کلاس،تجمع،راهپیمایی و حضور بدون تفکیک جنسیتی در سلف ودیوار نویسی دانشجویان:

«قسم به خون ياران    ايستاده ايم تا پايان»

– دانشگاه مدنی آذربایجان

– دانشگاه صنعتی أصفهان

– دانشگاه آزاد كرج

– دانشگاه کردستان

– دانشگاه آزاد سنندج

– دانشگاه آزاد کرمانشاه

– دانشگاه علوم پزشکی مازندران

– دانشگاه خبرنگاران مشهد

– دانشگاه سراسری یزد فنی ۱

– دانشکده روانشناسی دانشگاه یزد

– دانشکده کامپیوتر دانشگاه یزد

– دانشگاه آزاد تهران شمال

– دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقیقات

– دانشگاه آزاد تهران غرب

– دانشکده مواد دانشگاه امیرکبیر

– دانشگاه الزهرا

– دانشکده ریاضی  و شیمی و علوم شناختی در دانشکده ی ریاضی دانشگاه  بهشتی

– دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه بهشتی

– دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه بهشتی

– دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه  بهشتی

– دانشکده ادبیات و زبان خارجی دانشگاه تهران

– دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران

– دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران

– دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

– دانشگاه خوارزمی

– دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه شریف

– دانشکده حقوق دانشگاه علامه

– دانشکده آمار، ریاضی و رایانه علامه

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه

– دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

روز دوشنبه ۹ آبان شاهد اعتراضات این دانشجویان هم بودیم:

– اعتراض شبانه در خوابگاه دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه

 د-  دانش آموزان در مدارس وخیابان شهرهای :

سید علی پَر

رئیسی پَر

سپاه پَر

بسیج پَر

جمهوری اسلامی پَر

– تهران

– دیواندره

– سقز

– سنندج

– شهریار(استان تهران)

– قزوین

– مریوان

و

– بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در همبستگی با وکلا، پزشکان و دانشجویان

– متن قطعنامه مصوب در همبستگی با معلمان، تشکل های صنفی و اعتراضات در ایران- این قطعنامه به اتفاق آرا توسط نمایندگان تشکلهای معلمان از ۲۶ کشور در آسیا و اقیانوسیه در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲ به تصویب رسید

و همچنیین

– اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه کمباین سازی تبریزدراعتراض به تبدیل وضعیت از قرارداد رسمی و دائمی به موقت ، اخراج ۲ همکار حق طلب وگروگانگیری کارگران و خانواده هایشان با عدم پرداخت چندین ماه حقوق زیر بی خیالی مسئولان

– دامنه دارشدن اعتراضات اهالی سیستان وبلوچستان و کشیده شدنش با تجمع مقابل معادن طلای تفتان

گزارش تجمع امروز دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه، برای چهارمین روز متوالی

امروز دهم آبان ماه، دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، برای چهارمین روز متوالی علی‌رغم‌ تهدید دانشجویان از سوی نهاد‌های امنیتی در روزهای اخیر و حضور نیروهای لباس شخصی در کنار حراست دانشگاه ، در راستای مقابله با تفکیک‌های جنسیتی دانشگاه به مانند روز‌های گذشته اقدام به برداشتن دیوار وسط سالن غذاخوری کردند. سپس در اعتراض به بازداشت #محمد_ساعد و همچنین وضعیت سلامتی #محمد_خانی که در زندان اوین در اثر وقایع شبانگاه ۲۳ مهر‌ماه اوین مورد اصابت گلوله قرار گرفته است در راهرو اساتید تجمع کردند.

از جمله شعارهایی که دانشجویان فریاد زدند:

– قسم به خون یاران/ ایستاده‌ایم تا پایان؛

– ۱۳ابان شده/مدرسه‌ها خون شده؛

– علف هرز تویی/زن آزاده منم؛

– زن، زندگی، آزادی؛

– توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد/به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد؛

– نه سلطنت نه رهبری، دموکراسی برابری؛

– مرگ بر دیکتاتور؛

– ۱۵۰۰نفر کشته آبان ما؛

– دانشجو تعلیق بشه/دانشگاه تعطیل میشه؛

– محمدُ گرفتن ما همه ساعد هستیم؛

– با خون ما نوشتید/ مهسا رو ما نکشتیم.

در ادامه لازم است ذکر شود که دانشجویان این دانشکده در راستای حمایت از دانشجویان تعلیقی دانشگاه، از حضور در کلاس های درسی امتناع ورزیده و در راهرو دانشکده دست به تحصن زدند.

۱۰آبان۱۴۰۱

درخواست اطلاعات در مورد خبر کشته شدن تعدای از کودکان دانش آموزان:

متاسفانه هر روزتعدادی به آمار دانش‌آموزان وکودکان جانباخته دراعتراضات اخیر افزوده می‌شود. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با تکیه برمنابع موثق قتل بیش از ۳۰ نفر را تاکنون تائید کرده است.

اما درچندمورد کە درپائین آمدە است، این شورا نیاز به اطلاعات بیشتری دارد. به همین دلیل شورای هماهنگی از مردم و مطلعین محلی درخواست می‌کند که چنانچه خبرموثقی درمورد هریک ازکودکان و وجوانان زیردارند، آن را به آیدی‌های شورا (تلگرام، اینستاگرام و یا توییتر) ارسال نمایند.

این لیست شامل موارد زیر است:

‏۱-  امیر نوروزی، ۱۶ ساله (احتمالا از رشت یا بندرانزلی)

‏۲- محمد زمانی، ۱۶ ساله، تهران

‏۳- محمدامین گمشادزهی۱۷ ساله، زاهدان

‏۴- احسان_علیبازی، ۱۶ ساله، شهر قدس

‏۵- سیدمهدی موسوی، ۱۶ ساله، زنجان

‏۶- امیرمهدی فرخی_پور، ۱۷ ساله، تهران

‏۷- محمدجواد زاهدی، ۱۶ ساله، ساری

‏۸- محمد فرحانی، ۱۷ ساله، خرمشهر

‏۹- آرنیکا قائم‌مقامی، ۱۷ ساله، تهران

‏لطفا درمورد هر یک از این اسامی اطلاعاتی دارید، آن را به شورای هماهنگی منتقل کنید.

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در همبستگی با وکلا، پزشکان و دانشجویان 

روزسه شنبه ۱۰ آبان، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بیانیه ای بشرح زیر در همبستگی با وکلا، پزشکان و دانشجویان،منتشرکرد:

این روزها، ایرانِ ما، روزهای پر التهابی را از سر می گذراند، هر روز که می گذرد، صف آرایی‌ها شفاف‌تر و مسیر حق‌خواهی روشن‌تر می‌شود.

در یک سو مردم حق‌طلب و عدالت‌خواه که برای آزادی و برابری می‌کوشند، و دیگرسو قدرت‌پرستانِ منفعت‌طلب صف‌آرایی کرده‌اند. برای اولین‌بار در صحنه سیاسی و اجتماعی ایران نیروهایی متکثر از نحله‌های مختلف، هدف مشترکی را پیش‌گرفته‌اند، در این راه، اتحاد و همبستگی حداکثری ضروری‌ترین کنش پیش‌رو است. لازمه این اتحاد، داشتن بینش عمیق برای اولویت‌دادن منافع جمعی بر خواسته‌های فردی است. از همین رو در کنار مبارزات اجتماعی و طبقاتیِ چند دهه اخیر، شاهد حضور اعتراضات تمامی طیف‌های اجتماعی بوده و اخیراً شاهد اعتراضات جامعه‌ی پزشکی و وکلای آزاده هستیم. از همین رو خط سرکوب، بسیاری از پزشکان معترض و وکلای مستقل را نشانه رفته است.

در حالی که چند روزی از حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی به تجمع کانون وکلا نگذشته بود، پزشکانی که روند پرونده پزشکی قانونی # مهسا (ژینا) امینی را ناشفاف و نتایج آن را به دور از حقیقت می‌دانستند نیز مورد حمله خشونت قرار گرفتند.

دانشگاه‌ها که امروز به سنگر راستین و ستبر آزادی خواهی تبدیل‌شده‌اند، بیش از نهادهای دیگر مورد هجمه‌ی انحصارطلبان قرار گرفته است‌ به‌طوری که همگان شاهداند که لباس شخصی‌های سرکوبگر با ماهیت نظامیِ خاص، از ورود به دانشگاه‌ها کمترین ابائی ندارند و بدون هیچ ملاحظه‌ی حقوقی و قانونی، هر جا که لازم بدانند به دستور آمران، آتش به اختیار عمل می کنند و به دانشجویان حمله‌ور می‌شوند و با سبوعیت تمام با آن‌ها رفتار می‌نمایند. سرکوب وکلا هم در این روزها حکایت از این دارد که مسئولان بی‌کفایت هیچ‌‌گاه دلِ خوشی از وکلای مستقل ندارند، چرا که حضور آن‌ها همیشه کار را بر قضات و دادگاه‌های نامستقل سخت کرده و می‌کند.

هم‌زمان در این روزها حاکمیت، جامعه‌ی پزشکی را در شرایطی قرار داده است که مجبور باشند بین اوامر نهادهای نظامی و امنیتی و قسم‌نامه‌های پزشکی و مسئولیت طبابت خود، یکی را انتخاب کنند. پزشکان شریفی که مسیر سختِ اصالت پزشکی را انتخاب می‌کنند تحت فشارهای گوناگون قرار می‌گیرند. تا جایی که تیم پزشکی بیمارستان کوثر سنندج اعلام کرده است: به دلیل مداخله‌ی نهادهای امنیتی و نظامی در امور بیمارستان و به دلیل این‌که این نیروها از فضای بیمارستان برای شناسایی، دستگیری و شکنجه مردم معترض استفاده می‌کنند، دست به اعتصاب می‌زنند و به‌جز جراحی‌های اورژانسی، که بر اساس قسم‌نامه‌های خود پایبند به انجام آن در هر شرایطی هستند، هر نوع عمل جراحی دیگری را انجام نخواهند داد.

داستان شوم حمله‌ی پیوسته نیروهای سرکوبگر لباس شخصی به مدارس، دیگر به خبری روزانه تبدیل شده‌است. دانش‌آموزان و معلمان، در مدرسه احساس امنیت نمی‌کنند، چرا که این نیروها برای ورود به فضاهای مدارس هیچ نوع منع قانونی‌ و حقوقی را به رسمیت نمی‌شناسند. این روزها اشارات فرماندهان لباس شخصی و مهره‌های امنیتی، به قانونی نانوشته تبدیل شده است که نه ناظر به خیرعمومی و رفاه همگانی، که معطوف به منافع شخصی و گروهیِ قدرتمندان است.

در چنین شرایطی، لازم است که همه‌ی نیروها و صنف‌ها و تشکل‌های معترض در برابر زیاده‌روی‌های فزاینده‌ی حاکمیت، همبستگی خود را حفظ نمایند و همگام با اعتراضات به حق مردمی، از آزادی و برابری دفاع کنند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران وظیفه‌ی خود می‌داند که با کانون وکلا، جامعه‌ی پزشکی و دانشجویان و اعتصابات کارگری سراسر کشور اعلام همبستگی نماید. این شورا معتقد است آنچه که امروز بر مردمان سراسر ایران می‌رود، مصداق واقعی قانون گریزی، استبداد و خودکامگیِ کاربه‌دستان است. این شورا همچنین معتقد است که همکاری و همبستگی بین صنف‌ها و تشکل‌های مختلف، برای پیشبرد مبارزات آزادی‌خواهانه مردم بسیار ضروری است. در غیاب این همبستگی و همگرایی، سرکوبگران راحت‌تر می‌توانند به حریم اصناف مختلف و مردم تعرض کنند. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران معتقد است که امروز  مردم سراسر کشور یک مبارزه مشترک را با اختلاسگرانِ ریاکار و ظالم پیش می‌برند. در این مبارزه مشترک، معلمان ایران همبستگی خود را با وکلا، پزشکان، دانشجویان، کارگران، بازاریان، جوانان و نیز ‌قاطبه ی مردم عدالتخواه معترض اعلام می‌کند، ما فرهنگیان شاغل و بازنشسته بر آنیم که تا پیروزی بر این شب‌های تاریک، باید در کنار یکدیگر برای پیشبرد این مبارزه مشترک یاری رسان هم باشیم.

متن قطعنامه مصوب در همبستگی با معلمان، تشکل های صنفی و اعتراضات در ایران- این قطعنامه به اتفاق آرا توسط نمایندگان تشکلهای معلمان از ۲۶ کشور در آسیا و اقیانوسیه در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲ به تصویب رسید

این قطعنامه براهمیت حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده ی بین¬المللی، و نیز برآزادی تشکل ها، حق تشکل یابی و آزادی بیان بدون هیچ گونه سانسور، انتقام جویی، آزار و اذیت و یا تعقیب توسط دولت و یا مقامات دیگر، به منظور پیشبرد حقوق تشکل ها و دیگر جنبش های اجتماعی تاکید کرد. 

معلمان ایران سالهاست که حق تشکلیابی، شرایط کاری بهتر و آموزش عمومی رایگان و با کیفیت را برای عموم‌جامعه مطالبه کرده اند. آنها همچنین درصدر مبارزه با خصوصی سازی فزاینده نظام آموزش و پرورش بوده اند.

معلمان در ایران و نمایندگان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در ایران سالهاست تحت تحت سرکوب بیوقفه، دستگیری، بازداشت، اخراج و حبس های طولانی مدت به سر میبرند. در حال حاضر دهها معلم و عضو دیگر تشکلهای کارگری در زندان هستند، در عین حال صدها معلم دیگر با اتهامات و محاکمه مواجه هستند.

بنا به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، در خصوص اعتراضات هفته های اخیر بیش از ۲۰۰ نفر از جمله تعداد زیادی کودک زیر ۱۸ سال در سراسر ایران کشته و بسیاری دیگر زخمی شده اند. خشم عمومی و اعتراضات به کشته شدن ژینا (مهسا) امینی، ادامه داشته است. صدها معترض، از جمله بسیاری از دانش آموزان، از زمان آغاز اعتراضات دستگیر و زندانی شده اند.  

بنابراین کنفرانس آموزش بین الملل در منطقه آسیا و اقیانوسیه موارد زیر را تصویب نمود:

  • اعلام حمایت و همبستگی با مبارزات معلمان در ایران علیه خصوصی سازی، و برای دسترسی همگانی به آموزش رایگان و با بودجه عمومی برای همه دانش آموزان، شرایط کاری مناسب و زندگی شایسته برای همه
  • مطالبات تشکلها ازجمله حق تشکلیابی، تجمع، اعتراض بدون ترس از دخالت های ظالمانه دولت، و نیز رای آزادی بی قید و شرط همه معلمان زندانی و فعالان صنفی در ایران را انعکاس و انتشار خواهد داد.
  • به آموزش بین الملل، و دیگر فدراسیونهای اتحادیه های جهانی و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، در محکوم کردن سرکوبهای وحشیانه مقامات ایرانی علیه اعتراضات اخیر در ایران در پی کشته شدن ژینا (مهسا) امینی می پیوندد و خواستار همبستگی بین المللی پر قدرت تر با مردم ایران و فشار بیشتر علیه رژیم ایران برای پاسخگو نگه داشتن آنها در برابر سیاستها و اقدامات سرکوبگرانه خود علیه اتحادیه های کارگری، زنان و دیگر گروههای تحت ستم، می باشد. 

علاوه بر این: کنفرانس منطقه ای آموزش بین المللی در آسیا و اقیانوسیه از رهبری آموزش بین الملل خواهان اقدامات ذیل می باشد:

  • نظارت، اطلاع رسانی و مبارزه ی فعالانه علیه تمامی تهدیدات و نقض حقوق معلمان و فعالین صنفی در منطقه از جمله در ایران.
  • شکایت رسمی با همکاری شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران علیه دولت ایران در سازمان جهانی کار به دلیل نقض مقاوله نامه‌ها و حقوق شناخته شده بین المللی.
  • تسهیل گفتگوهای منطقه ای بین اعضا و متحدان ما در مورد آزادی تجمعات، آزادی بیان و چگونگی ابراز همبستگی بیشتر حتی در بدترین شرایط
  • همکاری با شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران و متحدان بین المللی ما برای آزادی همه معلمان دستگیر شده، فعالان اتحادیه های صنفی و کارگری، زندانیان سیاسی و دانشجویان زندانی در ایران.

بیانیه دانشجویان علوم پزشکی کردستان در محکومیت اقدامات نیروهای امنیتی علیه دانشجویان در شامگاه ۶ آبان و روز ۷ آبان

ما به نمایندگی از تمامی دانشجویان علوم پزشکی کردستان امروز شنبه هفتم آبان ماه را لکه ننگی در تاریخ دانشگاه و پرونده مسئولین آن اعلام می‌کنیم و به استحضار می‌رسانیم با توجه به 

۱.هتک حرمت عوامل نیروی انتظامی به روپوش پزشکی در تجمع پزشکان مقابل سازمان نظام پزشکی

۲.به قتل رساندن و بازداشت همکارانمان

۳.پایمال نمودن قوانین پزشکی برابر برای همه

۴.حمله نظامی به خوابگاه های ۲۲ گولان و فاطمیه ۳ و ورمقانی

۵.شلیک گلوله و گاز اشک آور به داخل دانشگاه

۶.و همچنین عدم تامین امنیت دانشجویان غیربومی

۷.عمل برخلاف وعده مسئولین دانشگاه جهت حفظ امنیت دانشجویان

تا اطلاع ثانوی کلیه فعالیت های دانشگاهی اعم از کلاس درس، کارورزی و کارآموزی را کاملا تحریم خواهیم کرد

اساتید محترم و دانشجویان گرامی

حمله دیشب و امروز مزدوران حکومتی به ساحت دانشگاه به خوبی مشخص می‌کند مسئولین و در راس آن‌ها وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه و معاون دانشجویی، ناتوان‌تر از آن هستند که بتوانند امنیت دانشجویان را حتی در داخل دانشگاه تامین نمایند.

حضور در دانشگاهی که مسئولانش توان برقراری امنیت دانشجویانش را ندارند اقدامی غیرعاقلانه است. از این رو ما از همه شما اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌خواهیم، تا آزادی همه دانشجویان بازداشتی، عذرخواهی رسمی مسئولان دولتی و حکومتی و جبران خسارت‌های پیش‌آمده برای دانشجویان، تضمین مکتوب مبنی بر وجود امنیت برای دانشجویان در دانشگاه و محیط اطراف آن، عدم تکرار این حادثه در آینده، بسته‌شدن پرونده‌های تشکیل‌شده برای تمامی دانشجویان و تضمین انجام تمامی اقدامات درمانی مورد نیاز مجروحین اعتراضات، از هرگونه حضور در کلاس‌های درسی چه به صورت حضوری و چه مجازی، کارآموزی و کارورزی خودداری کنید.

یقین بدانید که اگر تا زمان رسیدن به همه خواسته‌های فوق بر سر کلاس‌های درس حاضر شوید، این قبیل اقدامات در آینده تداوم خواهد‌ یافت و دیگر هیچ کسی قادر نخواهد بود در دانشگاه دهان خود را برای اعتراض باز کند.

باشد که خون هم میهنانمان پایمال نشود

بیانیه جمعی از دانشجویان پردیس فنی دانشگاه  بهشتی در پی اتفاقات روز دوشنبه ۹ آبان

با گذشت بیش از ۴۰ روز از شروع اعتراضات سراسری در سطح دانشگاه‌ها و جامعه، جنایت‌ها و سرکوب شما در راستای ساقط کردن پرچم حق‌طلبی دانشجویان بر هیچکس پوشیده نیست.

مسئولین دانشگاه و حراست در این روزها با وعده‌های توخالی و داعیه‌ی امنیتی نکردن جو دانشگاه همواره تلاش در فریب دانشجویان داشتند و از سمت دیگر دوستان ما را به کمیته می‌کشانند یا تهدید به تعلیق و اخراج می‌کنند.

دوشنبه ۹ آبان در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی شاهد تهدید مستقیم دانشجویان توسط مسئولین حراست پردیس بودیم و همه‌ی این اتفاقات در صورتی رخ داد که دانشجویان به شکل مسالمت‌آمیزی تلاش در ورود به سلف داشتند و با برخورد خشونت‌آمیز نیروهای حراست روبه‌رو شدند. گفتنی است در بین نیروهای حراست تعداد زیادی چهره‌ی ناآشنا حضور داشتند که هیچگاه در سطح پردیس دیده نشده بودند. سرکوب سیستماتیک و تبعیض علنی‌تر از گذشته‌ای که بین دانشجویان آزاده و بسیجیان -که بر هیچکس ذات کثیفشان پنهان نیست- منجر به انزجار بیش از پیش ما شده است. 

تاکید می‌کنیم تهدیدهای تکراری و سرکوب‌های شما نه تنها ما را دلسرد نمی‌کند بلکه باعث ثابت‌قدم شدنمان در این مسیر می‌گردد و تا بازپس‌گیری حقوقمان و رسیدن به خواسته نهایی صحن دانشگاه را ترک نخواهیم کرد.

بیانیه‌ی دانشجویان دانشگاه خبرنگاران مشهد در تحریم کلاس‌ها

با توجه به اتفاقات تلخ و دردناک رخ داده از جمله: بازداشت، تهدید، تعلیق و برخورد غیرقانونی و ناعادلانه با دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور، حمایت خود را از اعتراضات به حق مردم و دانشجویان اعلام داشته و در همین راستا تا اطلاع ثانوی در کلاس های درس شرکت نخواهیم کرد.

به امید آنکه ابتدایی‌ترین حقوق مردم کشورمان محقق شده و پیشرفت و آزادی به جای خون و تهدید فضای کشور عزیزمان را فرا گیرد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه خبرنگاران مشهد

ممنوع‌الورود شدن دانشجویان رشته‌ی نمایش و موسیقی دانشگاه تهران و مجازی شدن کلاس‌های آن‌ها

پیامکی مبنی بر مجازی شدن کلاس‌های آموزشی و ممنوع‌الورود شدن دانشجو به پردیس مرکزی دانشگاه تهران، ساعت ۶ عصر روز دوشنبه ۹ آبان برای تعداد زیادی از دانشجویان رشته‌های نمایش و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران ارسال شده است.

این پیام در حالی برای دانشجویان موسیقی و نمایش دانشگاه تهران ارسال شده که اساتید و مدیرگروه‌های این رشته‌ها از این موضوع بی‌خبر بوده و هیچ هماهنگی‌ای در خصوص مجازی بودن کلاس‌ها با آن‌ها صورت نگرفته است. طبق صحبت‌های شنیده شده، این پیام تهدیدآمیز با هدف شکستن اعتصابات ۷ هفته‌ای دانشجویان و اجبار آن‌ها به شرکت در کلاس‌های درسی توسط نهاد امنیتی ارسال شده است.

امروز صبح برخی از دانشجویان این رشته‌ها به دانشگاه تهران رفته تا از مسئولین دانشکده پیگیر موضوع شوند اما به آن‌ها اجازه‌ی ورود به دانشگاه داده نشد‌. طبق گزارش‌ها، برخی از دانشجویان این رشته‌ها هم که پیامکی دریافت نکرده بودند یا توانسته بودند به هر طریقی وارد دانشگاه شوند، توسط حراستی که در پردیس هنرهای زیبا می‌چرخید و به دنبال دانشجویان این رشته‌ها می‌گشت، از محیط دانشگاه بیرون شده و کارت دانشجویی آن‌ها نیز ضبط شده است!

علاوه بر این دو رشته، باقی رشته‌های پردیس هنرهای زیبا نیز در اعتصاب کامل یا حداکثری به سر می‌برند اما چنین پیامی برای آن‌ها ارسال نشده است. قربانی کردن این دانشجویان و تهدید دانشجویان رشته‌های دیگر به مجازی شدن کلاس‌های آن‌ها در صورت ادامه‌ی اعتصابات، رفتاری کاملاً غیرقانونی و تبعیض‌آمیز و یکی از روش‌های نوین سرکوب در دانشگاه تهران است.

ممنوع‌الورود شدن کل دانشجویان گروه‌‌های هنرهای نمایشی و موسیقی هنرهای زیبا

دانشجویان گروه های هنرهای نمایشی (شامل رشته های طراحی صحنه، بازیگری، و نمایش عروسکی) و موسیقی (شامل رشته های موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی)  هنرهای زیبا دیشب چنین پیامکی دریافت کردند و امروز از ورود به دانشگاه منع شده اند.

ممنوع‌الورود شدن دانشجویان دانشگاه تهران به دانشگاه بدون تشکیل کمیته انضباطی!

بر اساس خبرهای دریافت شده لیستی از دانشجویان توسط حراست کل دانشگاه تهران ارائه شده که دانشجویان این لیست تا یک ماه تعلیق و ممنوع‌الورود به دانشگاه هستند.

طبق ادعای رئیس دانشگاه برای تمام این افراد پرونده تشکیل خواهد شد. همچنین این دانشجویان مورد تهدید و فشارهای مختلف قرار گرفتند.

طبق یک شنیده تعداد این دانشجویان بیش از ۱۵۰ نفر اعلام شده.

بنا به گزارشات اولیه از امار بازداشت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامشهر، حدود ۱۵ دانشجو دیروز پس از خروج از دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند که تا بدین لحظه اسامی تعدادی از آن‌ها مشخص شده است:

#مهسا_فتوحی

#محدثه_میرزائی

#اشکان_بقایی

#آیدا_رستمی

#مهرداد_قدمی

#محمدمهدی_جهان‌دیده

#الهام_یوسفی

در صورت داشتن اطلاعاتی بیشتر، به کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور انتقال دهید.

لیست دانشجویان بازداشتی ۷ آبان در دانشگاه تهران 

پردیس فنی

۱- پارسا اوجی – صنایع ۱۴۰۰

۲- علی درزی – معدن ۱۴۰۰

۳- مبین طهرانی پور – متالورژی ۱۴۰۰

۴- محمد مهدی اکبر زاده – معدن ۹۹

۵- آرمان کریمی سلوک بن – ارشد نقشه برداری ۱۴۰۱

۶- حورا بدیهی – مکانیک ۹۹

۷- علی لطفی – ارشد رشته‌ و ورودی نامعلوم

۸- فاطمه صبار – مفقود

دانشکده روانشناسی

۱- ماهان گچپزان – دبیر کل شورای صنفی

۲- متین رضمانی – ارشد روانشناسی دانشگاه تهران

این لیست کامل نیست! 

اگر دانشجویی بازداشتی می‌شناسید که نامش در لیست ذکر نشده، با ما در ارتباط باشید

وضعیت دانشجو‌یان دانشگاه اراک بر اساس اطلاعات منتشره تا این لحظه:

دست کم ۲ دانشجوی بازداشت شده:

#پیمان_لطفی، ورودی ۹۶ مترجمی زبان انگلیسی، روز بازداشت: چهارشنبه ۴ آبان

#سجاد_ناظری، ورودی ۹۷ مهندسی برق، روز بازداشت: نامشخص

۳۵ دانشجوی تعلیق‌شده

احضار تعدادی از دانشجویان به حراست و یا نهادهای بیرون از دانشگاه و تهدید آن‌ها

احضار دست کم ۴۰ نفر به کمیته انضباطی

آخرین لیست از دانشجویان بازداشتی دانشگاه آزاد تهران

واحد علوم و تحقیقات:

#امید_همتی

#علیرضا_جاور

#امیرحسین_وفاجو

#علی_احمدی

#اصلان_صاحبدلان 

#عرفان_بنگری 

واحد تهران مرکز:

#آرمین_کریمی

#امیرحسین_ابولفتحی

#امیررضا_احمدیان

واحد تهران شمال:

#مهدیار_کاظمی 

#نیما_انصاری

در صورت داشتن اطلاعات بیشتر، با ما در ارتباط باشید.

لیست دانشجویان بازداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تاریخ ۱۰ آبان

#امیرمحمد_میرجلیلی، ورودی۹۹، پزشکی

#حمیدرضا_صفری، ورودی ۹۹، پزشکی

#محمدمهدی_نظری، ورودی ۱۴۰۰، پزشکی

#علی_غیاثی‌پور، ورودی ۱۴۰۰، پرستاری

#محمد_رجبی، ورودی ۱۴۰۱، داروسازی

#فرزین_احمدی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

در صورت داشتن اطلاعات بیشتر، با ما در ارتباط باشید.

علیرضا برادران مظفری دانشجوی مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر ورودی ۹۸، عصر مورخ ۱۰آبان پس از خروج از دانشگاه، حوالی چهارراه ولیعصر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از نهاد بازداشت‌کننده و وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

محمدرضا افشاری، دانشجوی زیست شناسی سلولی مولکولی دانشگاه مدنی آذربایجان ورودی ۹۶، از روز شنبه مورخ ۷آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از نهاد بازداشت‌کننده و وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

محمدمهدی نوریان، دانشجوی مهندسی مواد دانشگاه تهران ورودی ۱۴۰۱، روز ۷آبان در جریان یورش نیروهای امنیتی به دانشکدگان فنی امیرآباد دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. 

گفته می‌شود علی رغم وعده‌های مکرر مسئولین امنیتی مبنی بر آزادی، همچنان این دانشجو در بند مانده است.

کیارش سقفی بنفشه، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانشگاه تهران ورودی ۱۴۰۱، روز ۷آبان در جریان یورش نیروهای امنیتی به دانشکدگان فنی امیرآباد دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. 

گفته می‌شود علی رغم وعده‌های مکرر مسئولین زندان مبنی بر آزادی، همچنان این دانشجو در بند مانده است.

علیرضا شریفات دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه چمران اهواز ورودی ۹۷، روز دوشنبه ۹ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است‌.

تا بدین لحظه از نهاد بازداشت‌کننده و وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

محمد قلاوند، دانشجوی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه شهید چمران اهواز ورودی ۹۷، روز دوشنبه ۹ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است‌.

تا بدین لحظه از نهاد بازداشت‌کننده و وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

محمد رجبی، دانشجوی داروسازی دانشگاه شیراز ورودی ۱۴۰۱ و اهل زنجان، حدود ساعت ۱۳ روز یکشنبه ۸آبان پس از پیاده شدن از اتوبوس دانشگاه، حوالی باغ ارم شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از نهاد بازداشت‌کننده و وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

عرفان بنگری، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقیقات ورودی ۹۷، ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۷ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از نهاد بازداشت‌کننده و وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

نعیم لشکری دانشجوی رشته مدیریت مالی دانشگاه خوارزمی واحد تهران و اهل بیجار، روز پنج آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است

 بنا به گزارش رسیده این دانشجو از ۵ روز گذشته در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده است.

محمدمعین پیریان، دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه تهران ورودی ۹۹، روز شنبه ۷آبان، در جریان یورش نیروهای امنیتی به دانشکدگان فنی امیرآباد دانشگاه تهران، توسط نیروهای امنیای بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از نهاد بازداشت‌کننده و وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

محمدمهدی اکبرزاده دانشجوی رشته معدن دانشگاه تهران، روز شنبه ۷ آبان در جریان یورش نیروهای امنیتی به دانشکدگان فنی امیرآباد دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از نهاد بازداشت‌کننده و وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

دکتر بهنازامانی، استادیار دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، فارغ التحصیل دانشگاه خوارزمی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی، ۲۸ مهر ماه در نزدیکی درب منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و از آن روز تا کنون در زندان زنان قرچک ورامین به سر می‌برد

 و با وجود اعلام نوبت بازپرسی همچنان شرایط ایشان از جمله تفهیم اتهام و آزادی توسط شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین مقرر نگردیده و خانواده‌ی ایشان و دانشجویان‌شان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

بازداشت میلاد ربیعی معلم در رودسر

میلاد ربیعی معلم ساکن رودسر و دانشجوی ارشد رشته تاریخ در دانشگاه مازندران ۸ آبان هنگام خروج از منزل دستگیر شد. هنوز از ارگان دستگیر کننده این معلم گیلانی اطلاعی در دست نیست. میلاد ربیعی از معلمان فعالی است که مدافع حقوق دانش آموزان بوده و در این ایام به شدت پیگیر دانش آموزان زندانی بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکومیت دستگیری غیر قانونی این معلم فرهیخته خواهان آزادی فوری او و دیگر معلمان زندانی است. علی رغم افزایش روند سرکوب در هفته‌های اخیر نه تنها دامنه اعتراضات متوقف نشده که بیشتر شده است. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به جد از حاکمیت می‌خواهد که به سرکوب، بازداشت و شلیک خیابانی و کشتار معترضان پایان دهد و حقوق شهروندی مردم به ستوه آمده را بیش از این تضییع نکند.

تداوم بازداشت و بی خبری از نیلوفرفتحی

نیلوفر فتحی، معلم ریاضی روز سه شنبه ۲۶ مهر، در دفتر وکالت حسین رضایی، وکیل دادگستری واقع در خیابان شریعتی تهران توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه مجوز قضایی و بصورت غیرقانونی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شده است.

پس از گذشت ۱۴ روز از بازداشت، کماکان اطلاعی از عنوان اتهامات منتسبه و قرار وثیقه ایشان نیست.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، با توجه به روند غیرقانونی اینگونه بازداشتها، آزادی بی قید و شرط این معلم را خواستار است.

اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه کمباین سازی تبریزدراعتراض به تبدیل وضعیت از قرارداد رسمی و دائمی به موقت ، اخراج ۲ همکار حق طلب وگروگانگیری کارگران و خانواده هایشان با عدم پرداخت چندین ماه حقوق زیر بی خیالی مسئولان

روز سه شنبه ۱۰ آبان، کارگران کارخانه کمباین سازی تبریزبرای انعکاس هرچه بیشترشان نسبت به اعمال فشار کارفرما برای تبدیل وضعیت از قرارداد رسمی و دائمی به موقت ، اخراج ۲ همکار حق طلب وگروگانگیری کارگران و خانواده هایشان با عدمچندین ماه حقوق زیر بی خیالی مسئولان دست از کارکشیدند ودر محل کارشان تجمع کردند.

کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریزبه خبرنگاررسانه ای گفتند: طی چند ماه گذشته مدیریت شرکت کمباین‌سازی تلاش کرده است تا به هر طریق ممکن قرارداد کاری کارگران رسمی باقی مانده این شرکت را به وضعیت موقت تبدیل کند و این فشارها از روز گذشته بیشتر شده در نتیجه کارگران امروز سه شنبه (۱۰آبان ماه) دست به اعتراض زده‌اند.

گفتنی است؛ شرکت کمباین‌سازی تبریز یکی از واحدهای صنعتی مطرح در کشور است که قبل از خصوصی سازی حدودا ۵۰۰ کارگر داشت.  تا پایان سال گذشته ۵۵ کارگر در این واحد مشغول کار بودند که به مرور شغل خود را از دست دادند.

در حال حاضر این کارخانه حدودا ۱۸کارگر رسمی در بخش تولید به همراه ۵ تا ۱۰ نیروی کار اداری دارد که گفته می شود از یک ماه پیش با تصمیم مدیریت شرکت برای تبدیل وضعیت قراردادهای خود تحت فشار قرار گرفته‌اند.

جدا از این ۱۸ کارگر، حدودا ۲۰ کارگر دیگر در یکی از سالن‌های اصلی شرکت کمباین‌سازی مشغول مونتاژ بلبرینگ هستند که مدیران این مجموعه در تلاش هستند به بهانه نداشتن صرفه اقتصادی بطور کل تولید کمباین را متوقف کرده و با انتقال کارگران به این واحد مجاور به تولید بلبرینگ بپردازند.

بنا به گفته کارگران این کارخانه، در چند ماه گذشته آن‌ها حاضر به قبول پیشنهاد تغییر قرار داد استخدام رسمی برای انتقال به واحد بلبرینگ‌سازی نشده‌اند و در نتیجه هم اکنون دریافتی مزدی آن‌ها به ۴ تا ۵ ماه به تاخیر افتاده و در عمل مزایای دیگر مزدی از جمله پاداش، اضافه کاری، تشویقی، حق ماموریت، حق نهار… به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

کارگران گفتند:در ادامه این اعمال فشارها از ابتدای سال جاری تولید در این کارخانه به حداقل ظرفیت انجام می‌شود بطوری که با تکمیل هر یک از کمباین‌ها بخشی کمی از معوقات کارگران پرداخت می‌شود.

آنها افزودند: کارفرما درحالی قصد قراردادی کردن ما کارگران رسمی را دارد که هر کدام از ما به مدت ۱۵ تا ۲۰سال سابقه کار به صورت رسمی با شرکت کمباین‌سازی داریم.

کارگران در توجیه مخالفت خود با عقد قرارداد موقت با کارفرما اظهار داشتند: کارگرانی که استخدام رسمی می‌شوند تا زمان بازنشستگی طبق قانون باید به کارشان ادامه بدهند، چون حکمشان رسمی است و کارگر رسمی دارای حقوق ثابت و مزایای کارکنان رسمی را دارد و در حمایت دولت هستند به‌راحتی کارفرما، رئیس بخش با رئیس یک اداره‌ای نمی‌تواند آن‌ها را از کار بیرون کند و یا قرار دادهای آن‌هارا تغییر دهد.

آنها ادمه دادند:اخیر کارفرما ۲ نفر از همکاران با سابقه رسمی و قرار داد دائمی را از کار بیکار کرده وآن‌ها هم اکنون به اداره کار شکایت کرده‌اند.

دامنه دارشدن اعتراضات اهالی سیستان وبلوچستان و کشیده شدنش با تجمع مقابل معادن طلای تفتان

روز دوشنبه ۹ آبان،صدها نفر از اهالی سیستان وبلوچستان درادامه اعتراضشان نسبت به حاکمیت و سرکوب معترضان دست به تجمع مقابل معدن طلای تفتان زدند.

براساس گزارش های رسانه ای شده بتاریخ ۱۰ آبان،طی روز های اخیرتجمعات مشابه ای مقابل ۳ معدن دیگر در حوزه تفتان شهرستان خاش برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان برپاکرده اند .

در همین رابطه،معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان با اشاره به این اتفاقات در ۲ هفته اخیر گفت: در حوزه تفتان چهار شرکت بزرگ در حال فعالیت هستند؛ ‏شرکت در حال استحصال منیزیت، شرکت صنایع مس پیگل ایرانیان، شرکت آریا جنوب ایرانیان که ۲ معدن اکتشاف ‏آن تعطیل شده و یکی از سرمایه گذاران بزرگ است و شرکت صدر تامین که در حال ساخت کارخانه طلا می باشد ‏در مرز میرجاوه و تفتان تعطیل هستند‎.

مرگ ومصدومیت ۵ کارگردر حادثه ریزش معدن زغال سنگ پابدانا

دوشنبه شب(۹ آبان)، بر اثر ریزش بخشی از تونل استخراجی شماره ۱۲ – ۱۴ معدن زغال سنگ پابدانا در شهرستان کوهبنان کرمان ۲ کارگر تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری یاقوت شهر واهل استان سیستان و بلوچستان بنام های محسن قاسمی مارندگان و در عمق زمین زیر  زیر تلی از آوار گرفتارو جان باختند.

برپایه گزارش های رسانه ای شده،۳ کارگر هم دراین حادثه مصدوم شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate