سازمان زحمتكشان كردستان ايران بايد جوابگو باشد

چند روزي است ويدئويي از طرف سيد حيدر حسيني پدر فردي بنام اپو حسيني كه پيشمرگ سازمان زحمتكشان (جناح مهتدي ) بوده، كه در میدیای اجتماعی می چرخد . وي ادعا ميكند انطوريكه سازمان زحمتكشان عبدالله مهتدي ادعا کرده اند ، فرزندش خودكشي نكرده است ، بلكه فرزند او در ماه آگوست ٢٠٢٠ كشته شده است .

در اين ويدئو حیدر حسینی ادعا ميكندكه فيلم و اسنادي را در اختيار دارد كه ادعاي وي را ثابت ميكند و بخشي از فيلم را هم منتشر كرده است . او مدعی است که اين فيلم هاي مربوط به دوربین‌های مداربسته اردوگاه سازمان زحمتکشان را از اسايش (نيروي انتظامي )سليمانيه بدست اورده و بر مبنای آن و شواهد دیگری در دادگاهي در همين شهر در ارتباط با قتل فرزندش شكايت كرده است‌ .

ما قبلا در مورد ماهيت اين سازمان مفصل نوشته ايم و اقدامات ضد ازادي ، نقشه ترور مخالفين خود، را به اطلاع أفكار عمومي رسانده ايم .

در ميان اين سازمان و شاخه ديگر زحمتكشان تا كنون خودشان و يا اعضا و پيشمرگان انها از خودكشي هر از چندگاهی تعدادی از بيشمرگان و اعضاي خودشان تحت نام در يك ( حادثه ناگوار ) خبر داده اند . همين چند ماه قبل بود كه خبر مرگ دختر و پسري جوان و نوجوان را تحت همين نام منتشر كردند .

در سازمان زحمتكشان به رهبري عمر ايلخاني زاده در يك مود درگيري در داخل مقر انها در هه لگورد نيما پسر جواني كشته شد که بعد از إظهار نظرهاي ضد و نقيض مسئولين اين سازمان قول دادند كه كميته اي را جهت تحقيق و روشن شدن جگونگي اين درگيري تشكيل بدهند كه بعد از گذشت نزديك به يكسال هيج اطلاعاتي را در این باره به خانواده و أفكار عمومي نداده اند.در اين مورد اخبار و شايعات زيادي در ميدياي اجتماعي پخش شده و سايت هاي وابسته به رژيم هم در همين رابطه داستان را طور ديگري منتشر كردند.

اين خودكشي ها و يا احيانا كشته شدن ها در “حوادث ناگوار”در طي جند سال اخير مرتب و با امار در مقرات و اردوگاههاي اين دو سازمان وجود داشته، و روايت هاي مختلفي از چگونگي قرباني شدن اين افراد وجود دارند. خانواده هاي اين قربانيان مرتب خواستار روشن شدن چگونگي از بين رفتن فرزندانشان از اين دو سازمان شده و ان را پيگيري كرده ، اما جواب روشن و قانع كننده اي به انها داده نشده و هنوز درسوگ مرك فرزندانشان منتظرند كه جوابي به انها داده شود.

تا انجائيكه به ماهيت اين سازمان ها بر ميگردد ما مرتب در سال هاي گذشته در مورد ماهيت سياسي و ظرفيت هاي ضد أنساني و ارتجاعي انها نظر خود را گفته ايم جنگ و درگيري ميان انها و جدايي هايشان و كتك كاري و سر و دست شكستن همديگر را بر سر قدرت رهبران شان را شاهد بوده ایم‌ . اگر اسايش سليماني همه انها را براي چند روزي خلع سلاح نميكرد چه بسا در بین آنها در اثر برخورد مسلحانه عده بیشتری هم کشته می شدند .

رهبران اين دو سازمان در چهارجوب رقابت هاي خود چند سال قبل بي توجه به أوصاع سياسي و نظامي كردستان تيم هاي زيادي از نيروهاي خودشان به داخل ايران فرستادند كه متاسفانه اكثر انها از بين رفتند.

احساس مسئوليت نكردن در قبال جان كساني كه به انها ملحق ميشوند مثل روز روشن است . بهمين خاطر ما از جوانان كردستان براي مبارزه عليه رژيم جنايتكار اسلامي ايران خواسته ايم به صفوف اينها نروند ، زیرا اينها بارها نشان داده‌اند که در حفظ جان ‌امنیت فرزندان مردم جاي هيچگونه اعتمادي نيستند .
تا انجائيكه به ادعاي پدر اپو حسيني بر ميگردد حق بي چون و چراي وي و همه خانواده هايي است كه عزيزانشان را از دست داده اند، بدانند بر سر جگر گوشه هايشان چه امده است ؟ حتي اگر اين افراد خودكشي كرده اند، دليلش چي بوده است ؟ كدام فضا و مناسبات انها را وادار به خودكشي كرده است‌ ؟
سيد حيدر حسيني در اين فيلم ويدويي، مدعي است فرزندش اپو حسيني خودكشي نكرده و كشته شده است. او ميگويد که در اين رابطه بعد از مراجعات زيادي به مسولين اين سازمان ، جوابي به وي نداده و تا بحال سكوت كرده اند.

از نظر موردم ازاديخواه و احزاب سياسي مسئول، دادخواهي حق هر كس و هر خانواده اي است كه عزيزش را بهر دليل از دست داده باشد. مسئولين سازمان زحمتكشان به رهبری مهتدی نبايد بيشتر از اين طفره بروند. بايد باسخگو باشند و أفكار عمومي را در جريان بگذارند.

دفاع از ايجاد فضاي سالم سياسي در جامعه براي فعاليت ازادانه همه افراد و احزاب و نهاد و تشكل، وظيفه ازاديخواهان و احزاب و جريانات سياسي و مسؤل است. پیگیری حقایق از دست رفتن این جوانان ، حق بی چون و چرای خانواده های آنها و هر نهاد آزادیخواه و انساندوست است .

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate