تغیير محتوا تغیر فرم را میطلبد‎‎

در طبیعت و آنچه دور و بر ما را احاطه کرده است آنچه روزانه آنرا مشاهده میکنیم تغیر شرایط و مناسبات است.

برای ساده سازی این مفهموم باید بگویم بطور مثال اگر در کاسه ای فلزی آب استفاده میکنید اگر در همان کاسه محتوا تبدیل به سرکه یا مایعات اسیدی قوی شد باید ظرف خود را تغیر دهید زیرا محتوای کاسه که همان آب بود تغیر کرده است.

زمان در حال تکامل و تغیر صورت مسئله هائی است که در گذشته برای ما یک عادت و یک حکم ثابت شده بود.

همین مسئله انقلاب زنان ایران را در نظر بگیرید ۴۳ سال سرکوب خونین زنان ایران بدست اسلام آخوند و مذهب و امروز انفجار اجتماعی دختران دبیرستانی دانشگاهی زنان بطور کلی که دیگر معیار های ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته قرآنی سنتی آخوندی را نمی پذیرند و بآن تن نمیدهند.

یعنی با تغیر کردن معیار های اقتصادی سیاسی اجتماعی تکنولوژیک (بعنوان یک محتوا) زنان خواهان یک ظرف جدید هستند.

اولین گروهی که در مقابل این تغیر و این گروه اجتماعی موضع میگیرد مسلمانانی هستند که معیار های قرآنی و محاسبات مذهبی خویش را در تضاد با این تغیر و دگرگونی یافته به دشمنی با آن برمیخیزند.

زنان جامعه چادر و لچک و نقاب را بکنار گذاشته و این تغیر محتوا را پیشرفت و آینده نگری تلقی کرده و وارد ظرف تازه میشوند در مقابل اینها آخوند های عبا عمامه ای و نیز مکلا های مسلمان که بگوشه قبای ایدئولوژیکشان برخورده با فحاشی و شعار های آی حسین کشته شد وارد میدان میشوند و فریاد وا اسلاما سرمیدهند که این مفسدین امروز دارند چادر و لچک را از سر زنان ما میکشند و انواع تهمت های رذیلانه را نثار افرادی میکنند که این انقلاب را دارند در رگ و پوست جامعه احساس میکنند.

پیشنهاد من به این آقایان فوکل کراواتی مسلمان معتقد عقب مانده اینستکه از تاریخ بیاموزید.

یادم هست در سده های گذشته ما در سوئد یک نخست وزیری داشتیم بنام اینگوار کالسون سوسیال دمکرات بعد از اولف پالمه که در استکهلم ترور شد ایشان نخست وزیر شد، ایشان کتابی نوشته بود که وقتی آنرا میخواندم یاد تئوریهای لنین و استالین مرا احاطه میکرد.

زمانی که پرسترویکا و گلاسنوس روی کار آمد نه تنها آن تئوریها اینگوار کارلسون نیز تغیر کرد و گل سرخی هم که نشانه سوسیال دمکراسی سوئد بود جایش را به یک تصویر نقاشی شده داد که کمتر به گل سرخ شباهت داشت. یعنی با تغیر مناسبات اتحاد جماهیر شوروی محتوا و تشکیلات های سوسیال دمکراسی اروپای غربی هم تغیر کرد.

مسلمن انقلاب جدید و زنانه امروز ایران تمامی نیروها را اعم از مسلمان مذهبی یا نیروهای ماتریالیست مجبور خواهد کرد که نتنها در مناسبات داخلی که در محتوای گذشته خود نظری بیافکنند و تغیر حاصل کنند. لباس جدید بپوشند ظروف اجتماعی خو را نو کنند و با یک سازمان نو و با محتویات نو به انقلاب جدید ایران بپیوندند. ایران از اسلام و آخوند عبور کرده است شما نمیتوانید با زور مجدد نظامی ایدئولوژیکی اسلام را به ملت ایران مجددا تحمیل کنید در غیر اینصورت شامل فرسایش زمانی و تضاد با نیروهای نو جامعه شده از صحنه حدف میشوند

نوید اخگر

۲۷ اکتبر سال ۲۰۲۲ سوئد استکهلم

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate