قطار انقلاب با سرعت به پیش میتازد جا نمانید سوار شوید!

هر چقدر که افراد و گروه های اجتماعی در بنیاد های سیاسی ‌اجتماعی فرهنگی و یا اقتصادی ارتجاعی گیر کرده باشند نمیتوانند خود را به قطار تکاملی و‌انقلابی جامعه برسانند ‌و بر آن سوار شوند.

قانونمندی های جهان معاصر بشدت تغیر کرده است بیاد بیاورید سیستم برده داری را وقتی سیستم بزرگ مالکی و فئودالیته پای به میدان گذاشت و زمانی که به سرمایه داری تغیر مسیر داد تمام بنیاد های فرهنگی و سیاسی سیستم گذشته تغیر کردند و امروز اقتصاد گلوبال بنیاد های ارزشی سیستم گذشته را با تفاوت های کیفی و کمی از سیستم قدیم در معرض قضاوت قرار می‌دهد .

کاپیتالیسم با ارزش‌های استثمارگرانه اش نیروهای کار و‌ استثمار شونده را میدید که سازماندهی دگر گونه ای با عصر فئودالیته بخود گرفته اند .

و امروز مبارزه دنیای گلوبال چه در فرم و چه در محتوا با آنچه از انقلاب در دهه های گذشته نام گرفته بود متفاوت است.

امروز جهان عظیم ترین جنبش های اجتماعی را به چشم می بیند بدون اینکه منتظر یک رهبری فردی یا عقیدتی مانند علی خامنه ای باشد که با چوب و عصائی در دست منتظر تربیت دختران زنان و مبارزین ایران نشسته است و مرتب مردم را مجبور میکند که بنشینند و برای رژه واحد های نظامیش کف بزنند و یا اعضای سیاسی جامعه جهانی را مجبور میکند و خط میدهد که در پشت تریبون ها از مقام شامخ این پدیده و مولود تک ساخته جهان بشریت تعریف و تمجید کنند بدون اینک متوجه شکم های گرسنه مردم باشد که با شکم های گرسنه هر چه در بطن دارند را بر روی این موجود محیرالعقول قی میکنند و بالا میاورند.

یا رهبری که مبارزین را به سیبری تبعید میکند سر و دست قطع میکند افراد را زندانهای طویل المدت میکشاند آنها را با انداختن آب دهان بصورتشان در میان جمع های خودش تحقیر میکند و میخواهد از این مچاله شده های بیچاره کودن سر و دست قطع شده انسان طراز مکتب بسازد که بدرد جامعه بخورند و گره از گره های اجتماعی و سیاسی مملکت خود را بگشایند.

در میان این احزاب مخصوصا آنان که محجبه شده اند بگردید و از آنان بپرسید آیا این بود رویا ها و ایده آل های شما وقتی که هنوز پسرکان و یا دخترکانی کم سن و سال بودید؟ فکر میکردید وقتی در این مناسبات عربی ارتجاعی عقب مانده عهد بوق ضد زن غرق شدید و با یک آیه قرآن خرید و فروش شدید به تمام رویا هایتان رسیده اید؟ مبارکتان باشد. مواطب باشید قطار تکامل دارد با سرعت از کنار شما میگذرد جا نمانید!

پلیس آلمان در تظاهرات برلین که تعداد شرکت کنندگان را از ۸۰ هزار تا ۱۳۰ هزار نفر ذکر کرده بودند با خیال راحت اعلام کرد تظاهر کنندگان بسیار با فرهنگ در این حرکت شرکت کردند و کوچکترین برخورد منفی در این حرکت مشاهده نشد. در کانادا حضور ۵۰ هزار نفر در صف تظاهرات نیز بسیار محترمانه صورت گرفت . سوال در این است چه چیزی در عرض یک مدت کوتاه عوض شده و تاثیر گزار بوده که جمعیت های بدین عظیمی با درکی بی نهایت عاقلانه عادلانه با کفایت فرهنگی و با شعار ها و برخوردهای سکولار بدون شعار های مذهبی ضد زن برخورد میکنند؟ در یک کلام باید بگویم حضور زنان و دختران در این حرکت ها.

سازمانهای سیاسی باید بخود بیایند و از خود سئوال کنند چرا آنان نتوانستند قلبها را با خود همراه سازند تکلیف اینهمه بگیر و ببند تشکیلاتی سیاسی ۵۰ سال گذشته ایران چه میشود؟چه چیزی تغیر کرده که این تشکیلات ها نتوانستند آنرا درک کنند؟

مرتب سئوال میشود که چه کسی میتواند جای این رژیم را بگیرد؟

توجه کنید که در تمام جهان و در راس احزاب سیاسی در کشور های مختلف چقدر جوانهای ایرانی به مقام رهبری این احزاب به مقام وزارت و در بالاترین مناسب کشوری اروپا و امریکا دست یافته اند بدون اینکه کسی بصورتشان تف کند آنان را زندانی کند تحقیرشان کند و از این نوع انسانها ایران هزاران در هزار داردمخصوصا با حضور زنان ایرانی که همین هفته گذشته دو تن از آنان در همین سوئد به مقام وزارت رسیده و تعداد بیشمار دیگری در اروپا ود کانادا مناسب تخصصی بی نظیری را اشغال کردند پس به آنان که دغدغه جانشینی آخوند شپشوی کثافت قرون وسطی ای بچه کش را دارند باید بگویم جامعه ایران با حضور زنان آزاد سکولار و با تجربه ما که از پرونده های بسیار شریف و قابل اتکائی برخوردار هستند رهبران فردای ایران ما خواهند بود نه هیچ تبلیغات چی شکنجه گر دیگری.

آنچه سایه رابرت مالی ها را از سر سیاست مماشات با آخوند کم میکند آه و ناله کردن به شخص ایشان که منتخب بایدن و دارو دسته اینهاست نیست بلکه تیزی سلاحی است که در دست دختران و زنان و مردان و مبارزین ایران است که در امروز باید عمل کند و در فردا برق این شمشیر چشم رابرت مالی ها را در کف خیابان خیره خواهد کرد اصلاح طلبان دیروز و مزدوران امروز اسلام عزیز به این سیاست شمشیر برا و قاطع نزدیک نمشوند و در سایه آن بیتوته کرده به و عز و جز میپردازند.

و بعضا افرادی تاریخ را به نفع خود به غلط مینویسند دیدم فردی نوشته بود منصور حکمت از سی سال قبل طرح با ایران همچون آفریقای جنوبی برخورد کنید را صادر کرده بود.

فتوای خمینی در سال ۱۹۸۹ صادر شد یعنی دقیقا ۳۳ سال قبل از همان زمان در انجمن قلم سوئد در حمایت از سلمان رشدی با شعار و سیاست با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید برخورد کنید موتور این حرکت را روشن کردم بعد از چندین سال حزب کمونیست کارگری به این شعار و سیاست نزدیک شد ولی میگفت ما تقاضای بایکوت اقتصادی ایران را نداریم. یعنی هیچ سازمان چپی چنین ادعائی را نمیگرد میگفت صدمه به طبقه کارگر میخورد. خنده دار بود زیرا نمیشود تقاضای بایکوت دیپلماتیک کشوری را داشت و در همان زمان با او مراوده اقتصادی برقرار کرد. در سیاست با ایران همچون افریقای جنوبی برخورد کنید هم بایکوت اقتصادی منظور بود هم تیز برنده سلاح مقابله گر با رژیم.

این تئوری ها را حزب کمونیست کارگری متاسفانه نداشت و امروز بایستی تاریخ سیاسی ایران را درست بنویسد و دوغ و دوشاب را با هم مخلوط نکند و نتیجه بگیرد.

مبارزات زنان و مردم ایران سر باز ایستادن ندارد و هر روز برنده تر از دیروز جواب رابرت مالی ها و سیاست های مماشات و سرکوبگرانه آخوند کشتار گر را خواهد داد حکومت اسلامی نمیخواهیم نمیخواهیم پلاکادر جلو سینه رابرت مالی ها و بایدن هاست.

نوید اخگر

۲۵ ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی سوئد استکهلم

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate