سقوط جمهوری اسلامی ایران به نفع همه مردم منطقه است!

جنبش اعتراضی و آزادیخواهانەسراسری در ایران کە حکومت سرمایەداری ایران را بە لرزە در آوردە و خواهان سرنگونی آن است، روز بە روز مطالباتش علیە رژیم هار سرمایەداری رو بە افزایش و در حال پیشروی است. سرنگونی این رژیم و پایان دادن بە آن تنها نفع اش برای مردم ایران نیست بلکە مردم منطقە و جهان هم از دست رژیم اسلامی تا مغز استخوان مرتجع و ضد زن و ضد کارگر، آزاد می شوند.

تمامی اعتراضات و بمیدان آمدن میلیونی مردم در سطح جهان علیە رژیم هار و درندە اسلامی ایران این حقیقت را آشکار می کند کە جمهوری اسلامی ایران تنها رژیمی ضد مردم کارگر و کم درآمد، زنان و جوانان، سالمندان و کودکان ایران نیست، بلکە رژیمی درندە و ضد انسانی سرمایەداری است کە بر ضد مدنیت و انسانیت در سطح جهان است.

 این یک حقیقت حاشا ناپذیر است کە در اعتراضات سال ٢٠١٩ مردم لبنان و عراق یکی از شعارها و مطالباتشان بیرون راندن دخالتگری و دست درازیهای جمهوری اسلامی ایران بودە در این دو کشور، همچنین رژیم اسلامی در کشورهای یمن، فلسطین، سوریە و کوردستان همچون یک نیروی مرتجع ضد مردمی در کنار قدرتهای مرتجع و نیروهای میلیشیای قومی و اسلامیها ایستادە و همچون قدرت مرتجع و سرکوب مشارکت دارد در تحمیل گرسنگی بە مردم این کشورها.

 این رژیم هار سرمایەداری دخالتگری ارتجاعی اش محدود بە منطقە نماندە بلکە در سطح جهانی مشغول پاشیدن زهر ارتجاعی بودە علیە مدنیت دوران و در کنار نیرویای ارتجاعی قرار گرفتە و در تروریسم نە تنها در ایران بلکە در منطقە و در سطح جهانی دخیل بودە است.

 رژیمی کە بیش از چهار دهە عمر ننگین خود جدای از تحمیل فقر و سرکوب و اعدام و بی حرمتی بە زنان و سلب حقوق کارگران و بە گور سپردن رویاهای جوانان و نابودی جوانان چیز دیگری نکردە، دیگر جایگاهی در میان مردم ایران ندارد. مردم زحمتکش و زنان و جوانان ایران با تمام نیرو بە میدان آمادەاند برای جارو کردن این رژیم و پایان دادن بە آن. دیگر تلاش و داد و فغان سران رژیم و در راس همە خامنەای با این تصور کە اعتراضات ایران کە در سطح جهانی بە خروش زنان شناختە شدە، دستی پشت صحنە است. این ادعا نە تنها این حرکت انقلابی را کند نمی کند، بلکە آنرا شعلەورتر می کند.

حکومتهای منطقە نیز بە شیوە حکومت ایران هر گونە اعتراضی کە حاکمیتشان را بە خطر بیاندازد بە دخالت خارجی منتسب می کنند. اما این اتهامات پوچ نە تنها نزد مردم ایران بلکە اعضای سپاە پاسداران و دوستانشان خریدار ندارد.

 اعتراضات خروشان امروز مردم ایران دورە جدیدی در ادامە اعتراضات دوران قبل است کە روزانە صفوفشان بیشتر می شود در سطح جهانی، درست برعکس جمهوری اسلامی کە قصد دارد رنگ قومی بە آن بزند و بە نیروهای خارجی منتسب کند، از همە چارچوبهای قومی و مذهبی عبور کردە و شعارهایش “نە بە حکومت دیکتاتور اسلامی ایران”.

بە این دلیل در هر جای جهان ایستادن در کنار این جنبش و اعتراضات آزادیخواهانە و انقلابی و علیە جمهوری اسلامی و بە گور سپردن چنین رژیم درندە بە نفع طبقە کارگر و زنان و جوانان و در صالح جبهە انقلاب در سطح ایران، منطقە و جهان است..

هشتم اکتبر ٢٠٢٢

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate