این بار غلیان جنبش آزادیخواهی و نشست آن نتیجۀ سرکوب و برتری دشمن نبود

= این بار غلیان جنبش آزادیخواهی و نشست آن نتیجۀ سرکوب و برتری دشمن نبود . طبقات ستمدیدۀ جامعه در خیابانها همراهی نکردند . 

= قشر آوانگارد و پیشرو خیابانی به تنهایی نمیتواند و قادر نیست طبقات ستمدیده را همراه کند . فقط حزبی قدرتمند و طبقۀ کارگر میتواند . 

= چپ ایرانی در مجموع نه مبانی مارکسیسم را میداند و نه مبارزۀ طبقاتی را میفهمد و نه گرایشی بدانها دارد . فقط سرنگونی طلب است و بس .

= نمیشه مبانی اصلی مارکسیسم یعنی انقلاب کارگری و دیکتاتوری پرولتاریا را در عمل و بدون نقد آنها قیچی کرد و شعار سوسیالیستی داد . 

شور حسینی و برخورد با جنبش در بطن واقعیت ها … 

این بار غلیان جنبش آزادیخواهی و نشست آن نتیجۀ سرکوب و برتری دشمن نبود . طبقات ستمدیدۀ جامعه در خیابانها همراهی نکردند . 

کامنت ها :

آقا چرا آیه یأس میخوانی ؟ جدا عجیبه به جای روحیه دادن به مردم شکست قیام را جار زدن کار زیبایی نیست !شکست وقتی اتفاق میافتید که انسان باورش را از دست داده باشد. شما اصلا قصد پیروزی نداشتید !

بهروز شادیمقدم

 آقا چرا آیۀ روحیه دادن میخوانی ؟ میشه کمی واقع بین باشی . روحیه دادن میخوای . در این صفحه نیست . جاهای دیگر هست . زیاد هم هست .

راست میگویی شما که پرچم سفید را بالا برده اید و کاریش نمی شود کرد

بهروز شادیمقدم

 پرچم سفید در دست آنهاست که روحیۀ کاذب تجویز میکنند . اگر گنده گوزی نمیکنی راست بودن را نشان بده . مواظب خودت باش . خانه ات شیشه ای است . سنگ پرانی نکن .

توقع ادب از شما نیز ظاهرا درخواست زیادی است ! شکسته و فلاکت سیاست شما را در حزب‌های کمونیسم کارگری دیده ایم . از اوج به لجن کشیده شدن در همپالگی گردیدن با سلطنت طلبان ! آنها از راست و امثال شما از چپ . حد اقل پنپرزتان را عوض کنید .

بهروز شادیمقدم

حاشیه نرو . پرتاپ ” آیه یأس ، مروج شکست قیام ،انسان باور از دست داده، قصد پیروزی نداشتن ، پرچم سفید بالا برده و کاریش نمیشود کرد . ” به طرف من و بعد ” توقع ادب از شما نیز ظاهرا درخواست زیادی است و پوشاکتان را عوض کن .” میگی و حق به جانبی . چرا ؟ چون مخالف نظرتم . چرا ؟ چون بیسوادی و نمیخواهی کمی سواد سیاسی یاد بگیری و حق داری .

 سکوت در پاسخ کسانی که فکر می‌کنند زیاد میدانند ، شاید بهترین پاسخ باشد . 

بار اسلحه هم بر کول خر ‌و الاغ کمکش نمیکند چه برسد بار کتاب .

بهروز شادیمقدم

 نوشته بالا آمده ، غلط است ؟ من واقعیت را نوشته ام . تو هم نظرت را بنویس . کی فکر میکند زیاد میداند ؟ نظر منهم اینست که سواد سیاسی ات کم است . عزیز من ، بخوان . نرنج . جواب این را هم ندارم : ” بار اسلحه هم بر کول خر ‌و الاغ کمکش نمیکند چه برسد بار کتاب .” این یعنی ادب !

Akhgar Reza

 چشم هر چه شما امر بفرمایید !

بهروز شادیمقدم

 چه با ادبی !

=====

Omar Maroufi

هر دم از این باغ بری می‌رسد..! هنگامی که مردم هنوز در خیابان در جنگ و گریز با جانیان اسلامی هستند, اینچنین شیپور شکست نواختن، آشکارا در خدمت جنایتکاران است!! یأس و انزوای خود را بپای مردم ننویسید!!!

بهروز شادیمقدم

 نوشته بالا غلط است ؟ من واقعیت را نوشته ام . تو هم نظرت را بنویس . ” شیپور شکست ،در خدمت جنایتکاران ،یأس و انزوای خود ؟” واقعا” که .

Omar Maroufi

“همه‌ی مردان بزرگ جهان رفته‌اند” و حال شماها هم اصلا خوب نیست!! در قلب یک خروش انقلاب و جنگ و گریز خیابانی یک روز نقاط مثبت حکومت جنایتکاران را گوشزد می‌کند و یک روزی توی سر کمونیستها میزند!! این هم شد “روشنگری” انقلابی برای بعضی‌ها !؟بعضی اوقات چقدر ارزشمند است سکوت!

بهروز شادیمقدم

 رفیق من ، حال ما خوب است . بهتر است روی هر نوشته ای مشخص نظر بدهیم . کلی گویی چیزی را روشن نمیکند .

درست است که خروش انقلاب و جنگ و گریز خیابانی اساسا” از کمونیسم نئشت گرفته ، اما این جنبش مستقل و به جریانی وابسته نبوده و بحث تحلیل احزاب مسئله ای جداگانه است .

Omar Maroufi

 دوست عزیز، اینکه نوشتی تختئه هست و بی پایه! کسی جای شما را تنگ نکرده! این احزاب را قبول نداری برو بهترش را درست کن , متمئن باش اگر چیزی برای گفتن و عملکردن داشته باشید مردم دورت جمع میشوند! راهکار بده !؛تشکل درست کن!

بهروز شادیمقدم

 ” این احزاب را قبول نداری برو بهترش را درست کن .” این نشد حرف . نظر شما چیست ؟ غلط است ؟ چرا ؟ نقد در جنبش لازم است . اگر سازنده باشد . من نظرم را نوشتم . طبعا” از نقد نظرم باید استقبال کنم . بدون نقد جنبش راه به جایی نمیبرد .

Omar Maroufi

 آخر چی باید بە شما گفت، وقتی که یکجا احزاب کمونیستی را متهم میکنی که حتی گرایش به فهمیدن مارکسیسم و مبارزه‌ی طبقاتی هم نیستند؟!

بهروز شادیمقدم

 احزاب کمونیستی را متهم نکرده ام . چپ را نوشتم . فرق دارند . لطفا” متن را یک بار دیگر بخوان .

Omar Maroufi

“کمونیستی”که بلد هست فقط فول بگیرد و آیه یاس بخواند و در وسط یک جنگ و گریز هر روزه خیابانی شکست جنبش را جار بزند، هر چیزی ممکن است باش!! اما کمونیست و انقلابی نیست!!

بهروز شادیمقدم

 بیان واقعیت ، آیه یاس و شکست جنبش را جار زدن است ؟ پس واقعیت را نگفتن درست است . کمونیسم شما یعنی این . درسته . من چنین کمونیست و انقلابی ای نیستم .

یادداشت‌ها …(۱۴)

بهروز شادیمقدم

۱۹.۱۰.۲۰۲۲


Google Translate