اخباروگزارش های کارگری ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱(خودکشی و اقدام به خود سوزی ۲ کارگر طی ۴۸ ساعت بدلیل اعتراض به کارفرما)

سی و سومین روز اعتراضات نسبت به قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران 

اگه با هم یکی نشیم،  یکی یکی تموم می‌شیم

روز سه شنبه ۲۶ مهرماه، همزمان با سی سومین روز اعتراضات نسبت به قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران که از روزجمعه ۲۵ شهریوربا برپایی تجمع مقابل بیمارستان کسری تهران آغازشد، شاهذ اعتراضاتی بقرارزیر بودیم:

تجمع،راهپیمایی و جنگ وگریزخیابانی درشهرهای:

– اهواز

– بندر عباس

– تهران(اکباتان ،گیشا)

– سقز

– شیراز

– کرج(گلشهر)

– مهاباد

اعتصاب وتحریم کلاس،تجمع و حضور بدون تفکیک جنسیتی در سلف دنشجویان ودیوار نویسی:

– دانشکده هنر دانشگاه تبریز

– دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز

– دانشگاه مازندران

– دانشگاه گیلان

– دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

– دانشکده ادبیات و زبان خارجه دانشگاه تهران

– دانشگاه علامه طباطبایی(همزمان با حضور سخنگوی دولت در دانشگاه علامه طباطبایی و مشایعت سخنگوی دولت با شعار “بی‌شرف بی‌شرف”)

– دانشگاه بهشتی

– دانشگاه فنی ولی‌عصر

– دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران

– دانشگاه خوارزمی واحد تهران

و 

– تجمع اعتراضی روز دوشنبه ۲۵ مهر دانشجویان دانشگاه بجنورد در همبستگی با اعتراضات سراسری و تفکیک جنسیتی

– تحصن دانشجویان دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران در روز ۲۴ مهر

همچنین

فراخوان تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران برای تجمع روز چهارشنبه ۲۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰ ظهر جلوی دانشکده فنی پردیس مرکزی دانشگاه تهران

دانش آموزان در مدارس وخیابان شهرهای:

– اصفهان

– تهران

– سنندج

خودکشی یک کارگرکارخانه میلگرد سیرجان حدید پس از درگیری با کارفرما

روز سه شنبه ۲۶ مهر، یک کارگرکارخانه میلگرد سیرجان حدید پس از درگیری با کارفرما دست به خودکشی زد.

گزارش رسانه ای شده:

صبح امروز از یک منبع آگاه، خبری مبنی بر درگیری یک کارگر کارخانه میلگرد سیرجان حدید اعلام شد که گویا این حادثه با خودکشی کارگر پس از حمله به مدیران کارخانه پایان یافته است. 

هنوز جزئیاتی از هویت و انگیزه این کارگر و مصدومان احتمالی این حادثه به دست نیامده است. 

درحالی که منابع کارگری در شرکت میلگرد سیرجان حدید از نزاع و خودکشی یکی از کارگران خبر می‌دهند، مقامات این شرکت و مسئولان ذی‌ربط این خبر را هنوز تایید نمی‌کنند. 

یکی از مقامات اداره کار استان در این رابطه اظهار کرد: باتوجه به دستور مقام قضایی و انتظامی و ورود پلیس آگاهی به پرونده، درحال حاضر قرار بر اعلام جزئیات نیست.

اقدام به خودسوزی یک کارگر کارخانه ایران تایر مهدی شهر سمنان بدلیل عدم پرداخت مطالباتش

روز دوشنبه ۲۵ مهر، یک کارگر کارخانه ایران تایر مهدی شهر سمنان بدلیل عدم پرداخت مطالباتش اقدام به خودسوزی با تینر می کند.

سه نفر از همکاران این کارگر که اقدام به نجات وی می‌کنند نیز دچار سوختگی می‌شوند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،کارگران مذکور در پروژه آماده‌سازی کارخانه ایران تایر که مدت‌ها پیش  ساخت آن در حال انجام است، مشغول به کار بودند. اما یکی از آنها برای دریافت مطالبات خود با کارفرمای شرکت پیمانکار درگیر می‌شود.

بنا بهمین گزارش ،مصدومان حادثه به بیمارستان‌های سوختگی شهرهای تهران، ساری و بیمارستان کوثر سمنان اعزام شده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران کشت  وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پاسخگویی به خواسته هایشان منجمله بازگشت بکار اسماعیل بخشی

ادامه تجمع روز چهارشنبه ۲۷ مهر

روز سه شنبه ۲۶ مهر،جمعی از کارگران کشت  وصنعت نیشکر هفت تپه برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پاسخگویی به خواسته هایشان مبنی بربازگشت بکار اسماعیل بخشی، همسان سازی حقوق،پاداش کشت و…دست به تجمع مقابل ساختمان مدیریت در مجتمع زدند.

تجمع کنندگان اعلام کردند به اعتراضشان با برپایی تجمع روز چهارشنبه ۲۷ مهرادامه خواهند داد.

کارگران کارخانه کیان‌تایر یک هفته است که در اعتصاب به سر می‌برند

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کارخانه کیان‌تایر از روز دوشنبه ۱۸ مهرماه دست از کار کشیده و تاکنون نیز در اعتصاب به سر ‌می‌برند.

اعتراض این کارگران به عدم پرداخت حق بیمه‌ها از تیرماه و بسته شدن خدمات درمانی آنهاست.

لازم به ذکر است‌ که حقوق شهریورماه نیمی از کارگران نیز تاکنون پرداخت نشده است.

این کارگران روز شنبه ۲۳ مهرماه با سردادن شعار در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلاتشان خواستار پیگیری تعیین تکلیف شرکت توسط مسئولین شدند که از طرف سپاه ناحیه اسلامشهر و پلیس امنیت مورد تهدید شدید قرار گرفتند.

کارگران کیان‌تایر در گفتگو با اتحادیه آزاد کارگران ایران اظهار کردند که هم‌اکنون تنها ۸۳۰ نفر کارگر در استخدام شرکت مانده‌اند. تعداد ۶۰ نفر از کارگران از ماه قبل تمدید قرارداد نشده‌ و ۱۳ نفر هم در شهریورماه اخراج شدند. تعداد دیگری از کارگران نیز بخاطر شرایط بحرانی کارخانه و عدم رسیدگی مسئولان به موضوع تعیین تکلیف شرکت استعفا داده‌اند.

اخبار تکمیلی درباره اعتصاب کارگران کیان‌تایر ‌متعاقباً اعلام میگردد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱

تعیین ضرب العجل کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای پاسخگویی به خواسته هایشان از جمله بازگشت بکارهمکاران حق طلب

روز سه شنبه ۲۶ مهر، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران با انتشار اطلاعیه ای تا آخر هفته جاری به مسئولین برای پاسخگویی به خواسته هایشان از جمله بازگشت بکارهمکاران حق طلبشان فرصت دادند واعلام کردند در غیراینصورت، روز شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ همراه با خانواده اعم از کوچک و بزرگ دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان خواهند زد.

کارگران فولاد اهوازدراین اطلاعیه خواهان برآورده شدن خواسته هایشان در ۳ بند بشرح زیرشدند:

۱- برگشت بکار همه کارگران اخراجی

۲- اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

۳- راه اندازی تمام خطوط تولید

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

گزارش رسیده از آبادان حاکی از آن است که امروز سه شنبه ۲۶مهر رانندگان تانکرهای حمل سوخت دست به اعتصاب زده اند.

این تانکرها که متعلق به بخش خصوصی و بخش پالایشگاهی هستند امروز مقابل گیت ۱۸ پالایشگاه آبادان (ایستگاه ۵ کوی قدس) با خودداری از دریافت بارنامه برای بارگیری بنزین یورو ۴ به مقصد جایگاههای سوخت کلانشهرهای کشور از ورود به پالایشگاه خودداری کرده و با خاموش کردن ماشین های خود در میدان گیت ۱۸ پالایشگاه راه ورودی را مسدود کرده اند.

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران:از کارگران اعتصابی عسلویه حمایت کنیم 

کارگران پروژه ای و تولیدی پتروشیمی و پالایشگاه عسلویه از یک هفته پیش در اعتصاب بسر می برند . 

اعتصاب و هرگونه اعتراض از حقوق مسلم کارگران بشمار می رود . 

با وجود بی حقوقی مطلق ، عدم تشکیل تشکل ، دستمزدهای نازل زیر خط بقا و هم چنین در حمایت از اعتراضات جاری در جامعه و در اعتراض به سرکوب وحشیانه از سوی حاکمیت

https://t.me/komitepaygir/4403

دست به اعتصاب گسترده زدند . بازداشت ۳۰ نفر از کارگران در همان روز اول و تداوم دستگیری ها ، اینک تعداد بازداشت شدگان به بیش از  صد نفر رسیده است . علاوه بر ان لشکر کشی انواع نیروهای سرکوبگر برای ارعاب و ضرب و شتم و بازداشت و مقابله با گسترش اعتصابات  ، پاسخ همیشه گی حاکمان است . 

ما کارگران علاوه بر حمایت همه جانبه از اعتصاب گسترده کارگران عسلویه و ابادان ، و

 دیگر بخش ها و قسمت ها ، خواهان ازادی بی قید و شرط و فوری کلیه کارگران زندانی هستیم . 

حاکمان همیشه در مقابل مطالبات کارگران و همچنین زحمتکشان و دیگر شهروندان ، چنگ و دندان نشان داده و با تمام قوا به سرکوب می پردازد .

اعتراضات گسترده و اعتصابات کارگران در همه شهر ها بویژه در عسلویه بوشهر و ابادان و کسبه در شهرهای کردستان و دیگر نقاط کشور ، همان پاسخ درخوری است که طی  چهار دهه ایجاد توحش و سرکوب و بی جقوقی مطلق و سلب هرگونه ازادی  بر اکثریت مطلق جامعه تحمیل کرده است .

ما اعلام می کنیم که بر حمایت خود از اعتصاب کارگران عسلویه تاکید کرده و خواهان ازادی کلیه کارگران زندانی هستیم .

کارگر زندانی  ،  زندانی سیاسی ازاد باید گردد

فراخوان تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران

متن فراخوان به شرح زیر است

در اعتراض به سرکوب و حمله وحشیانه نیروهای حراست بعنوان بازوی سرکوب در دانشگاه، فردا در پردیس مرکزی صدایمان را به گوش همگان می‌رسانیم

زمان و مکان: چهارشنبه ۲۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰ ظهر جلوی دانشکده فنی پردیس مرکزی دانشگاه تهران

تجمع امروز دانشجویان دانشگاه مازندران علی‌رغم جو سنگین امنیتی و حضور پرشمار لباس شخصی در داخل و بیرون دانشگاه و همچنین تداوم اعتصاب برخی از دانشکده‌ها.

گفتنی است در جریان تجمع دیروز و پس از خروج دانشجویان از دانشگاه، حداقل سه دانشجو بازداشت شدند. همچنین در اتفاقات دیروز دانشگاه مازندران حضور آمبولانس بابل‌کلینیک به عنوان بازوی سرکوب در دانشگاه مازندران دیده شده است.

۲۶مهر۱۴۰۱

روایت یک شاهد عینی از اعتراضات بیست و ششم مهر دانشگاه مازندران، بابلسر

به عنوان شاهد عینی، هر چند کمی‌ از تجمع گذشته بود که رسیدم اما جمعیت پرشوری از دانشجویان دانشکده‌های مختلف را دیدم که در یکی از خیابان‌های منتهی به میدان نیما در حرکت بودند و با شعار “بی‌طرف، بی‌شرفه” دانشجویان را از حاشیه‌ی خیابان به مرکز تجمع کشاندند. بر جمعیت که افزوده شد حدود ساعت ۱۳:۳۰  دقیقه، با شعار “زن، زندگی، آزادی” و “زندانی سیاسی، آزاد باید گردد” ؛ به حرکت خود ادامه دادند. جمعیت از میدان نیما گذشت و در خیابانی  که انتهای آن ساختمان اداری دانشگاه قرار داشت به حرکت خود ادامه داد. در طی مسیر حضور بسیجِ دانشجویی و لباس شخصی‌ها که با دوربین گوشی‌شان در حال فیلم‌برداری بودند مشهود بود. مسلماً فیلمبرداری از جمعیت برای شناسایی دانشجویان توسط نیروی‌های سرکوب انجام می‌شده، اما جمعیت دانشجویان بدون توجه به این اوباش، با قدرت به حرکت خود ادامه دادند تا به انتهای خیابان رسیدند. در میانه‌های مسیر بازگشت به سمت میدان نیما، رئیس دانشگاه مازندران با بلندگویی دانشجویان را خطاب قرار داد تا با آن‌ها گفتگو کند. همچنین حضور غیرقانونی معاون سیاسی بابلسر( فرماندار بابلسر) غریب بنظر رسید. دانشجویان با تامل و صبر تلاش کردند تا صدای رئیس دانشگاه  را بشنوند. اما او ظاهرا خودش را به کَر بودن زده بود. بدون پذیرفتن مسئولیت، عذرخواهی از دانشجویان و رد عمل رذلانه‌ی حراست برای راه دادن به نیروهای سرکوب  به محوطه‌ی درونی دانشگاه، تنها چیزی که گفت این بود که “کاری از دست من بر نمی‌آید، اما پیگیری می‌کنم”.  فرماندار بابلسر نیز با حمایت از دستگیری دانشجویان وقاحت را به سر حد خود رساند.

دانشجویان با پا کوبیدن و شعار دادن علیه رئیس دانشگاه، بدون توجه به وعده‌های دروغین او به شعار دادن و حرکت کردن ادامه دادند. شعاری که توجه را جلب می‌کرد،” نه روسری، نه توسری/ آزادی و برابری بود.

در جریان تجمع امروز دانشجویان برای آزادی دانشجویان زندانی با نام‌های #امیررضا_دوزنده، #نیما_فرقانی، #رضا_حکمت و #علی_قنبری شعار سر دادند اما با وقاحت و بی‌شرمی تمام، چند تن دیگر از دانشجویان بازداشت شدند.

تجمع دانشگاه علامه طباطبایی همزمان با حضور سخنگوی دولت در دانشگاه علامه طباطبایی و مشایعت سخنگوی دولت با شعار “بی‌شرف بی‌شرف”

دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی با وجود فشارها و تهدیدهای حراست، امروز نیز بدون تفکیک جنسیتی در سلف حضور یافتند و شعار “زن زندگی آزادی” و شعار ممتد “آزادی” سردادند.

۲۶مهر۱۴۰۱

سلف مختلط دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز که با مقاومت مدنی دانشجویان از روز شنبه ۲۳ مهر تا به امروز برقرار شده است.

۲۶ مهر ۱۴۰۱

هم اکنون دانشجویان دانشکده ادبیات و زبان خارجه دانشگاه تهران در سلف بدون تفکیک جنسیتی حضور دارند و خاکساری( رییس حراست) به همراه مرزبان( سرپرست حراست پردیس‌های شمالی) به همراه ۱۰نفر لباس شخصی در سلف حضور یافته‌ و دانشجویان را تهدید می‌کنند که “اگر تا نیم ساعت آینده از سلف خارج نشوید، همان بلایی که سر بقیه آمد، سرتون میاریم.”

۲۶مهر۱۴۰۱

تحصن دانشجوی مضروب دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران وحمایت جمعی از اساتید این دانشکده

در پی تحصن دانشجوی مضروب دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، جمعی از اساتید این دانشکده نظیر حسین میرزایی، آزاد ارمکی، غلامرضا غفاری جهت حمایت، در جمع دانشجویان حضور یافتند.

۲۶مهر۱۴۰۱

ایمیلی آغشته به خون

در دو روز گذشته این ایمیل توسط عده ای از دانشجویان و افراد ناشناس به رئیس دانشگاه، برخی اساتید و برخی دانشجویان فرستاده شده است

متن ایمیل یک متن اعتراضی است که بیشتر خطاب آن به افرادی است که با سرکوبگران در دانشگاه همکاری داشته و یا از کنار این سرکوب گذشته اند و به آن اعتراض ننموده اند

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه بجنورد در همبستگی با اعتراضات سراسری و تفکیک جنسیتی

جمعی از دانشجویان دانشگاه بجنورد در تاریخ ۲۵/۷/۱۴۰۱ ابتدا مقابل ساختمان مرکزی و دانشکده‌ی فنی و سپس در سلف مرکزی دانشگاه اقدام به اعتراض در همصدایی با اعتراضات سراسری کردند. در جریان این تجمع، نیروهای بسیجی و حراست به تجمع دانشجویان یورش برده و قصد بازداشت تعدادی از دانشجویان معترض را داشتند که با مقابله و بستن درب سلف توسط دانشجویان همراه شد اما در این میان حراست از دانشجویان معترض فیلمبرداری کرد.

در ادامه و پس از حضور دانشجویان پسر در قسمت سلف دختران، مسئولان نهاد رهبری و بسیج از تک تک دانشجویان دختر این سوال را پرسیدند که “آیا با حضور نامحرم میان خودشان راضی هستند و اعتراضی ندارند؟” که با شعار “بسیجی برو گمشو” و “بی‌شرف” پاسخ خود را گرفته و مجبور به ترک سلف شدند.

همچنین گفته می‌شود در جشن ورودی‌های ۱۴۰۱، رئیس دانشگاه( شیخ‌زاده) از دانشجویان خواست تا با شناسایی و معرفی دانشجویان شرکت‌کننده در اعتراضات سراسری، پاداش ۳میلیون تومانی دریافت کنند.

۲۵مهر۱۴۰۱

تحصن دانشجویان دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران در روز ۲۴ مهر

جمعی از دانشجویان دانشکده صنایع دانشگاه تهران در اعتراض به بیش از ۲۳ روز بازداشت و بی‌خبری از دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشکده، #بنیامین_مقدسی( ورودی ۱۴۰۰ کارشناسی‌ارشد مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی) با همراهی اساتید دانشکده، آقای قادری و آقای نصیری( ریاست دانشکده) دست به برگزاری تحصن زدند و اعلام کردند تا آزادی بی قید‌ و شرط هم‌دانشکده‌ای خود در هیچ کلاسی حضور نخواهند داشت.

۲۴مهر۱۴۰۱

بیانیه جمعی از دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران در همبستگی با اعتراضات مردمی

وظیفه حراست دانشگاه تهران، حراست از امنیت و آرامش دانشجو و فضای دانشگاه است اما در روزهای اخیر شاهد بودیم که این نهاد نه تنها به وظیفه خود عمل نکرده بلکه به همکاری کامل با نیروهای سرکوب‌گر پرداخته و فضا را برای سرکوب و شکنجه دانشجویان فراهم کرده است.

به گفته شاهدان عینی، روز شنبه ۲۳ مهرماه، مزدوران لباس شخصی با همکاری کامل حراست دانشگاه تهران، اقدام به ضرب و شتم دانشجویان و بازداشت ۲۲ تن از آنان کردند. کار به اینجا هم ختم نشده و با نهایت رذالت و ددمنشی خویش، افراد حراست دانشگاه تهران به ریاست سجاد خاکساری لباس‌های دانشجویان را بر سرشان کشیده، چراغ‌ها را خاموش کرده و با مشت و لگد و شوکر از آنان پذیرایی مفصلی کرده‌اند!

نکته حائز اهمیت اینجاست که پس از آنکه دانشجویان لباس‌ها را از روی صورتشان برداشتند چهره‌هایی آشنا را مشاهده کردند؛ دکتر مقیمی ریاست دانشگاه تهران و دکتر وجهی معاون دانشجویی دانشگاه تهران که در مقابل دانشجویان شکنجه شده نشسته بودند و تظاهر کردند که گویی اتفاقی نیفتاده است!

مشابه این بازداشت در دانشگاه را چهارشنبه ۲۰ مهرماه نیز انجام داده بودند! روزی که چندین نفر از دانشجویان را با ضرب و شتم بازداشت کردند و بعد از آن هم عده‌ای از آنان را تحویل ون داده و به بازداشتگاه‌های خارج از دانشگاه فرستادند!

در این روزها دانشجویان خوابگاهی هم در امان نبوده‌اند. حمله به یکی از خوابگاه‌های سطح شهر و مفقودی یکی از دانشجویان ساکن در کوی، ماحصل تلاش بی‌وقفه مسئولین دانشگاه برای امنیت و آرامش دانشجویان بوده است!

از جمله اقدامات غیرقانونی و خلاف آیین‌نامه دانشجویی دانشگاه تهران بر علیه دانشجویان می‌توان به گرفتن کارت دانشجویان به صورت رندوم در روز شنبه ۲۳ مهر و پس دادن آن به دانشجویان فقط به وسیله امضا کردن یک برگه تخلف انضباطی به نام فرم دفاعیه که خلاف اصل برائت آیین‌نامه دانشجوییست، ورود نیروهای انتظامی به داخل دانشگاه از در ۱۶ آذر در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور، بستن تمام درهای پردیس مرکزی به روی دانشجویان در هنگام شلوغی بجز در ۱۶ آذر که این روزها مانند لانه زنبور شده است و …، اشاره کرد.

ما دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران در پی حوادث اخیر کشور و دانشگاه اعم از کشتار بی‌رحمانه هم وطنانمان در نقاط مختلف کشور مانند کردستان و سیستان و بلوچستان، کودک‌کشی ظالمانه در شهرهای مختلف از جمله زاهدان و اردبیل، سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت آمیز مردم و تعرض به حقوق دانشجویان سراسر کشور، اعتراض خود را اعلام کرده و هرگونه رفتار مغایر با حقوق انسانی را محکوم می‌نماییم.

بیانیه جمعی از دانشجویان دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در محکومیت برخورد غیرقانونی حراست دانشگاه و تهدید و توهین به دانشجویان در روز سه‌شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱

پیام انجمن صنفی معلمان فارس در حمایت از همکار فرهنگی آقای جواد رضایی 

در پی تعرض به حریم مدارس و ضرب و شتم و بازداشت دانش آموزان و همچنین اعتراضات سراسری کشور، در حمایت از معترضان، معلمی آگاه به دلیل انتشار استوری حمایتی از این اعتراضات مردمی از پست مدیریت برکنار گردید.

همکار عزیزمان آقای جواد رضایی مدیر دبیرستان شاهد ناحیه ۳ شیراز، چه شجاعانه حمایت از دانش آموزان و مردم سرزمینت را بر میز مدیریت ترجیح دادید.

شما که خود فرزند یکی از شهیدان گرانقدر این سرزمین هستید با همراهی تان با این جنبش اعتراضی بر این مطلب که پدرانی چون پدر شما به جنگ‌ رفتند تا تعرضی به زنان این مرز و بوم نشود مهر تایید گماردید.

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن قدردانی از این همکار گرامی، برکناری ایشان را محکوم کرده و اعلام می دارد که بهتر است مسئولان  به جای چنین اقدامات سرکوب گرانه، در این لحظات تاریخی مطالبه گری اجتماعی مردم شریف ایران را ارج نهاده و صدای عدالت خواهی آن ها را تا دیر نشده بشنوند.

انجمن صنفی معلمان فارس

بازداشت احمد علیزاده معلم ورزش در اعتراضات دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ آبدانان

احمد علیزاده دبیر ورزش دبیرستان‌های آبدانان شب دوشنبه ۲۵ مهر در اعتراضات شهر آبدانان بازداشت شده است.

بلاتکلیفی و اجبار به استعفای فروغ خسروی، توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان آغاجاری 

بر اساس گزارشات رسیده، خانم  فروغ خسروی، مدیر دبیرستان متوسطه کوثر آموزش و پرورش شهرستان آغاجاری، استان خوزستان، با ۶ سال سابقه‌ی کار، بر اساس اجبار حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان مجبور به استعفا شده است. 

پس از تهدید به پرونده سازی و ارسال به حراست اداره کل و هیأت تخلفات، اداره ی آموزش و‌ پرورش آغاجاری، تنها راه حل پیشنهادی را استعفای مدیر اعلام کردند. بر اساس پیگیری های انجام شده حراست اداره کل خوزستان به اداره آموزش و پرورش شهرستان آغاجاری اعلام کرده بود که مدیر حق ورود به مدرسه، حتی برای جمع آوری وسایل خود، را ندارد.

همچنین خانم فروغ خسروی که در دانشگاه فرهنگیان نیز تدریس داشتند، روز دوشنبه ۲۶ مهرماه، به ایشان اعلام‌گردید که کلیه ی دروس دانشگاه فرهنگیان نامبرده به دستور حراست لغو گردید و دیگر امکان ادامه ی تدریس در این دانشگاه را ندارد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان، ضمن محکوم نمودن هر نوع برخورد قهری، بامعلمین انتظار داردکه این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود.

بدنبال ایراز نگرانی خانواده و نیز سندیکای کارگران شرکت واحد در رابطه با بی خبری نسبت به وضعیت داود رضوی بدنبال فاجعه رخ داده در زندان اوین، داود رضوی طی تماس کوتاهی با خانواده ی خود در  ساعت هشت و نیم شب ۲۶ مهر اعلام کرد که حالش خوب می باشد و مشکل‌خاصی بدنبال این واقعه برایش ایجاد نشده است.

این فعال کارگری و عضو‌هیات‌مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد ۵ مهر ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین و بند ۲۰۹ منتقل شده است و همچنان تحت بازجویی می باشد. 

کلیه فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی، دانش آموزی، و فعالین جنبش زنان، معترضین بازداشتی و زندانیان سیاسی آزاد باید گردند. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه

آرشام نادری گرجی دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی،  شبانه در نزدیکی منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از وضعیت و نهاد بازداشت‌کننده ایشان اطلاعی در دست نیست.

سروش نیکبخت دانشجوی کارشناسی ارتز و پروتز دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تهران، روز دوشنبه ۲۵مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از وضعیت و نهاد بازداشت‌کننده ایشان اطلاعی در دست نیست.

مریم کارگرکرمی استاد رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد و وکیل پایه یک دادگستری از روز چهارشنبه ۲۰ مهر مفقود شده است.

در صورت اطلاع از وضعیت ایشان به ما گزارش دهید.

محمدجواد معنوی دانشجوی علوم کشاورزی دانشگاه ساری شامگاه یک‌شنبه طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شده است.

تا بدین لحظه از وضعیت و نهاد بازداشت‌کننده ایشان اطلاعی در دست نیست.

ریحانه رهبر، دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی که روز ۱۴ مهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است و اکنون با گذشت ۱۲ روز از زمان بازداشت، همچنان در بلاتکلیفی در زندان قرچک به سر می‌برد.

علی مسلمی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی حمل و نقل دانشگاه علم و صنعت، دوشنبه ۲۸ شهریور در بلوار کشاورز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

بعد از چندین روز پیگیری توسط خانواده و دوستان و بیخبری از وضعیت وی و سرانجام در هفته گذشته با وجود بی‌قانونی های بسیار در جریان پرونده ایشان، نهایتا قرار وثیقه۵۰۰ میلیون تومانی نیز برای آزادی وی صادر می‌شود.

اما گویا این تنها شروع مسیر بوده و پس از تهیه مبلغ بسیار بالای وثیقه صادر شده توسط خانواده، حال اجازه رسیدگی به خانواده وی داده نمی‌شود.

انتقال محمد کریم بخش به بند ۲۰۹ زندان اوین

محمدابراهیم کریم‌بخش دانشجوی میکروب‌شناسی دانشگاه بوعلی‌ سینا همدان، که روز یکشنبه ۱۷مهر در منزل خود در بابل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود پس از گذشت ۱۰ روز از زمان بازداشت، امروز طی تماسی از انتقال خود به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد. 

گفتنی است این دانشجو با وجود ابتلا به بیماری، تا بدین لحظه از حق دستیابی به دارو محروم بوده است.

محمد نژاد دانشجوی کارشناسی مهندسی هوافضا دانشگاه شریف، ورودی ۹۷، از ۳۰ شهریور بازداشت شده و اکنون دو هفته است که با وجود تعیین وثیقه ۵۰۰ میلیونی و مراجعه خانواده به دادسرا، از ورود ایشان به آنجا ممانعت به عمل آمده و قرار وثیقه کتمان می‌شود. بدین ترتیب وی همچنان در بلاتکلیفی، در زندان فشافویه( تهران بزرگ) به سر می‌برد.

علیرضا آزاد دانشجوی رشته علوم کامپیوتر دانشگاه شریف روز ۳شنبه ۱۲مهر طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت و تمام وسایل الکترونیکی و شخصی ایشان نیز توقیف شده است.

تا کنون علیرغم گذشت ۱۵ روز، از وضعیت ایشان اطلاع دقیق و شفافی در دست نیست.

فاطمه رجبی آزاد شد 

فاطمه رجبی، روزنامه‌نگار و فعال زنان که ۳۱ شهریور ماه در پی یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شده بود، شامگاه سه‌شنبه به قید وثیقه آزاد شد.

منبع:کانال روزنامه‌نگاران مستقل ایران

نامه مشترک سازمان مرکزی کارگران سوئد، اتحادیه سراسری کارکنان سوئد و اتحادیه سراسری دانش فرهیختگان سوئد به سفیر ایران در استکهلم

سفیر احمد معصومی فر!

بطور مشترک به نمایندگی از بیش ازچهار میلیون کارگر در سوئد به شما نامه می نویسیم تا نگرانی شدید و عمیق خود را در مورد کاربرد خشونت و تداوم وحشیگری مقامات ایران نسبت به مردم خود را اعلام کنیم.

ما در کنار همه سوگواران مهسا امینی ایستاده ایم و انتظار داریم به این پرونده توسط یک هیئت تحقیق مستقل رسیدگی شود و عاملان آن پاسخگو باشند.

ما به مردم فوق العاده شجاعی که در برابرحملات قهقرایی و شریرانه مقامات ایرانی ایستاده اند و به مقاومتی که توسط زنان و دخترانی که با در معرض خطر قرار دادن جان خود می خواهند به زن ستیزی و انقیاد حقوق اولیه خود در ایران پایان دهند ادای احترام می کنیم.

ما همچنین دستگیری های اخیر فعالین اتحادیه کارگری ایرانی و بین المللی را بشدت محکوم میکنیم. در این رابطه طرح توطئه دست ساز خارجی تلاش مذبوحانه ای است که از سوی رژیم ایران برای خاموش کردن منتقدان و خفه کردن خشم عمومی مطرح میشود.

ما و کارگران ایران و خواهران و برادران آنها در سراسر جهان حقیقت را میدانیم و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها می باشیم.

ما خواهان آزادی همه فعالین سندیکایی زندانی و سایرین که به ناحق در ایران بازداشت شده اند می باشیم.

امضاء:

سوساننا گیدنسون، دبیر سازمان مرکزی کارگران سوئد (ال.او)

ترز سوانستروم، دبیر اتحادیه سراسری کارکنان سوئد (ت.س.او)

گوران آریوس، دبیر اتحادیه سراسری دانش فرهیختگان سوئد (ساکو)

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate