پیرامون اتش سوزی زندان اوین و اهمیت هدف قرار دادن زندانهای رژیم اسلامی

مقدمه: 

بنا به گزارشات حکومتی، ساعت ۹ شب گذشته در زندان اوین که بزرگترین زندان حکومت ایرانست اتش سوزی اغاز شد که مردم خبر می دهند که حداقل صدای ۴ انفجار را و مدتها صدای تیر اندازی پشت سرش ادامه یافت و مناظق متعددی از این زندان دچار اتش سوزی شد.

حکومت ایران تا اینجا خبر از ۸ زخمی می دهد که بی تردید دروغ می گوید و متاسفانه باید منتظر خبر کشته شدگان هم باشیم.

رژیم می گوید که “اینها تعدادی اراذل و بزهکار بودند که در انبار لباس اتش سوزی ایجاد کردند (لذا عمدی بودن  این اتش سوزی را منکر نشدند) و بعد دستگیریها انجام شده و بعد اتش سوزی با کمک یگانهای ویژه “نظم” برگشته و همه چیز روبراه است!

فعلا ماجرا تا اینجا اینجور منتشر شده مثل ماجرای تاسفبار سرنگون کردن و کشتن سرنشینان هواپیمای اوکرائینی از رژیم اخبار واقعی انتظار نیست و باید منتظر بود که واقعیتها بهتر روشن شود.

(۱)اهداف احتمالی رژیم اسلامی در ایجاد اتش سوزی:

اتش سوزی اوین در زمانی انجام شد که مردم در سراسر ایران قرار داشتند روز شنبه را بعنوان نمادین بطور گسترده به خیابانها بیایند و من تردید نمی بینم این اتش سوزی در بستر همین خبر امکان تحلیل دارد. همه می دانیم رژیم اسلامی ید  بلندی از ساختن صحنه ها و اتش سوزیها برای انحراف افکار عمومی دارد. این اتش سوزی اوین می تواند یک حرکت حساب شده توسط اطلاعات رژیم باشد با اهداف متعدد.

حکومت اسلامی در زمانی که پایه هایش دچار لرزش بی سابقه است از هرگونه جنگ روانی بر علیه مردم استفاده می کند. این اتش سوزی می تواند مقدمه سرکوب زندانها باشد می تواند روند اعدامها را تشدید کند. و علاوه بر انحراف افکار عمومی و ایجاد توهم اینکه ادامه اعتراضات به ناامنی عمومی خواهد رسید تلاش می کند مردم را متقاعد به برگشت به خانه ها کند.

حکومت اسلامی را باید بعنوان مسئول جان زندانیان در اوین و سایر زندانها مورد فشار قرار داد.

(۲)ایا ممکنست این اتش سوزی توسط یک “شورش  زندانیان” انجام شده باشد؟

احتمال اینکه این اتش سوزی بطور واقعی یک شورش در زندان باشد منتفی نیست. اما من بعید می دانم زندانیان این متد را انتخاب کنند چون بی تردید جان خودشان اولین هدف خواهد بود با این منطق که امکان سرکوب حکومت در زندانها کاملا بالاتر است.

تعاقب این اتش سوزی هم به نفع رژیم است چرا که براحتی حکومت می تواند تعداد زیادی زندانی را با حربه “شورشی” بلافاصله اعدام کند.

لذا عاقلانه به نظر نمی رسد که زندانیان این متد را انتخاب کرده باشند.

(۳)اهمیت هدف قرار دادن زندانها بعنوان سمبل سرکوب رژیم اسلامی در اعتراضات عمومی سراسری:

از مبانی حرکتهای انقلابی تهاجم به زندانهاست.همه تاریخ این هدف  دنبال شده.زندانها ابزار سرکوب مردم بوده اند و اولین هدف جامعه برای سرنگونی رژیم طبیعتا زندانها هستند.

خواست ازادی زندانیان سیاسی در سراسر ایران امروز باید مرتب تکرار شود و تظاهرات اطراف زندانها به یک هدف روزانه تبدیل شود.

تظاهرات تاکنونی که بطور غیر متمرکز در همه ایران انجام شده تنشان داده که نظام امنیتی رژیم در مقابل تعدد مراکز تظاهرات دچار فلج هستند .اما این دلیل نیست که تمرکز تظاهرات روی مراکز کلیدی حکومت اغاز نشود.

زندانهای حکومت اسلامی مراکز قدرت رژیم مثل ساختمانهای حکومتی و سرکوب محل های مهم هستند که دیر یا زود باید مورد هدف قرار گیرند .

ازادی زندانیان سیاسی یک نکته کلیدی است برای تداوم قیام و رشد قیام به اغاز مرحله انقلابی.

(۴)تکامل قیام سراسری به انقلاب برای سرنگونی:

اگر قیام را اعتراض سراسری بدانیم بر علیه حکومت که وجه اصلیش هنوز تدافعی و موضوعی است انقلاب روند کیفی بالاتری است که کلیت نظام را نشانه می گیرد و به فاز تهاجمی برای فلج کردن و زدن عناصر حکومت چه سیاسی و چه نظامی متمرکز می شود و فلج کردن دستگاه سرکوب در خیابان به فلج کردن کامل رژیم و زدن رژیم منجمله چرخه اقتصادی چامعه و نظام کنترل مدیای حکومتی ارتقائ می یابد.

طبیعتا پیروزی انقلاب در ایران با پایان دادن نظم سرمایه داری تعریف می شود و انقلاب بر خلاف تعریف راستها “تغییر سیاسی حکومت نیست”

قیام اغاز شده در ماه مهر ۱۴۰۱ تا بحال نشان داده که خسته نشده و رژیم را به سرگیجه انداخته.سخنرانیهای اخیر خامنه ای رئیسی و رئس قوه قضائیه بوی استیصال می دهد .

قیام تا بحال به رشد اگاهی جامعه و مداخله گری جامعه کمک کرده و ترس مردم از سرکوب را بدنبال نداشته.حکومت توان بکارگیری اسلحه در مقابل مردم را نداشته و هنوز منتظر فرصت است و تاکتیکهای جنگ روانی و دستگیریهای فعالین را دنبال می کند و هنوز فضا می دهد تا مردم در خیابان خسته شوند.

این قیام در حال تحول به نبرد نهائی و سرنوشت ساز مردم در ایران و منطقه خاورمیانه با دستگاه حاکمیت اسلامی است و چیزی بسیار بیشتر از قیامی در یک کشور است.

امید است که این قیام به راهپیمائی خود به سمت انقلاب ادامه دهد.قلب همه انقلابیون برای چین روزهای می تپد.

زنده باد انقلاب بر علیه حکومت اسلامی و نظام سرمایه داری.

زنده باید طبقه کارگر ،محور انقلاب ایران!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate