توطئه گری مافیای فولاد اهواز+تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه+فراخوان تجمع سراسری بازنشستگان

توطئه گری مافیای فولاد اهواز علیه کارگران و برای ایجاد شورای اسلامی

کارگران فولاد اهواز علیه توطئه ایجاد شورای اسلامی ایستاده اند

گروهی از کارگران فولاد اهواز طی پیامی خطاب به همکارانشان ضمن اشاره به همدستی پشت پرده عبداله درویشی (عموی عبدالله درویشی رییس اداره خانه کارگراستان) و سید علی موسوی با مافیا و دلال فولاد (فاضل بختیاری ) به تلاش آنان برای راه اندازی شورای اسلامی کار، از همه کارگران خواسته اند که فریب توطئه گری های آنها را نخورند و محکم و قوی نه بزرگ خود را به شورای اسلامی کار و چنین افرادی اعلام کنند.

در این پیام طبق اسکرین شاتی که از کانال واتسابی عبدالله درویشی و سید علی موسوی گرفته شده، سند زد و بندهای این افراد با باند مافیایی فاضل بختیاری و یوسفی برملا شده است. در این شات اسکرین عبدالله درویشی در پاسخ به سوال موسوی از حمایت صد درصدی فاضل بختیاری از برپایی شورای اسلامی خبر داده و تاکید کرده است که باید علیه کریم سیاحی کارگر معترض وسیعا جو سازی کنیم و او را در میان کارگران تخریب کنیم. این یک سند غیر قابل انکار از توطئه گری کثیف باندهای حکومتی و مافیای سرمایه داری علیه کارگران است و موجی از خشم و انزجار را علیه این مفتخوران کثیف که میخواهند شورای اسلامی شان را در کارخانه راه اندازی کنند، به جریان انداخته است.

در پیام کارگران فولاد اهواز همچنین بر ایجاد شورای مستقل کارگران که به هیچکس و هیچ نهادی وابسته نباشد تاکید شده است. در همین راستا کارگران نیشکر هفت تپه نیز روز گذشته طی پیامی ضمن اشاره به تجربیات خود در جدال جانانه برای بیرون انداختن شوراهای اسلامی از این مجتمع کارگری، از همرزمان خود در فولاد اهواز خواستند که با شورای اسلامی را برسمیت نشناسند و در مقابل این توطئه محکم بایستند.

این چنین است که فولاد اهواز و در کنار آن نیشکر هفت تپه به دو کانون پییشتار و مهم جدال علیه شوراهای اسلامی این نهادهای دست ساز حکومت و سرمایه داران تبدیل شده اند و سنگر محکمی برای ایجاد شوراهای واقعی کارگری هستند. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز علیه برپایی شوراهای اسلامی بطور فعال و همه جانبه حمایت کنیم . باید شوراهای اسلامی و تمامی نهادهای سرکوبگر حکومت از تمام مراکز کارگری بیرون انداخته شوند و بساطشان جمع شود.

نمایش انتخاباتی شورای اسلامی قرار است در روز ٢٢ دیماه در فولاد اهواز برگزار شود. کارگرن فولاد اهواز با افشاگریها و فراخوانهایشان و با اعلام آشکار اعتراضشان، در مقابل این توطئه گری ایستاده اند و اجازه نخواهند داد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ دی ۱۳۹۹، ٩ ژانویه ٢٠٢١

تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه برای پیگیری خواستهایشان و در دفاع از نمایندگانشان

روز شنبه ٢٠ دی شمار زیادی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضاتشان برای خلع ید از باند مافیایی اسدبیگی و چپاولگران بخش خصوصی و سر دواندن کارگران با همدستی مقامات حکومتی و نیز در اعتراض به فشار بر روی نمایندگانشان و مشخصا توطئه اخراج ابراهیم عباسی، برای دومین بار تجمع کردند. در همین رابطه این کارگران در هجدهم دیماه تجمع دیگری داشتند. «یوسف بهمنی» یکی از کارگران حاضر در تجمع میگوید که فعالین کارگری هفت تپه توسط مدیران این شرکت، تحت فشار قرار دارند و این تجمع در حمایت از آنها برگزار شده است. یک موضوع اعتراض کارگران در این تجمعات اعتراض به شورای اسلامی این نهاد سرکوب کارگران در کارخانجات است. کارگران نیشکر هفت تپه قبلا با طومار اعتراضی ای با امضاهای بسیار حکم به انحلال شورای اسلامی دادند و با اعلام اینکه شورایی تصمیم میگیرند پرچم شورای خود را برافراشتند. امروز نیز جمع شدن بساط شورای اسلامی و کمیته انضباطی یک تاکید فوری بر همین امر است.

کارگران نیشکر هفت تپه صدای اعتراض همه کارگران و همه مردم علیه بساط دزدسالای حاکمند. علیه سرکوبگری های حکومت و نهادهای ضدکارگری ای چون شورای اسلامی هستند. از خواستها و مبارزات این کارگران باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

زنده باد هفت تپه سنگر مهم جنبش کارگری

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ دی ۱۳۹۹، ٩ ژانویه ۲۰۲۰

اطلاعیه خبری:‌

فراخوان تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی و معلمان خرید خدمت

– فردا ٢١ دیماه بازنشستگان تامین اجتماعی سومین تجمع سراسری خود را در اعتراض به فقر، گرانی، تبعیض و نابرابری و اختلاس ها و دزدیها و برای پیگری خواستهایشان، مقابل تامین اجتماعی برگزار خواهند کرد. همطرازی حقوقها و رفع تبعیض ها و پایان دادن به اختلاس ها از صندوق بازنشستگی سه خواست محوری بازنشستگان است. تجمعات قبلی آنان در ٢٣ آذر و ١٤دی ( در بیش از ١٢ استان) برگزارشد. حقوق طبق تورم، معیشت، منزلت ، حق مسلم ماست، یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه از جمله شعارهای تجمعات اخیر بازشستگان بوده است. بازنشستگان با تجمعات گسترده و اعتراضاتشان اعتراض همه مردم به فقر و جپاول و سرکوبگریهای حکومت را بازتاب میدهند. از خواستها و مطالباتشان باید وسیعا حمایت کرد.

– معلمان شرکتی و قراردادی آموزش پرورش در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود و با خواست استخدام در آموزش و پرورش برای فردا ٢١ دیماه به تجمع در مقابل مجلس اسلامی فراخوان داده اند.معلمان شرکتی در رابطه با این موضوع بارها تجمع اعتراضی داشته اند و علیرغم وعده های داده شده و کمبود معلم در مدارس اقدامی در جهت استخدام آنان صورت نگرفته است. از جمله صبح روز ٢٠ دی گروهی از آموزش ‌دهندگان‌ نهضت سوادآموزی از چند شهر خوزستان با خواست اسخدام رسمی و روشن شدن وضعیت شغلی خود مقابل مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند‌.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ دی ۱۳۹۹، ٩ ژآنویه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate