قامت برافراشته و زیبای جنبش آزادیخواهی کنونی و سیکل برگشت خوردۀ اسلام

قامت برافراشته و زیبای جنبش آزادیخواهی کنونی و

سیکل برگشت خوردۀ اسلام .

جمهوری اسلامی نتیجۀ و برآمد اوضاع بحران اقتصادی و فرهنگی سرمایه داری بر توده های محروم در دنیا ، شکست شوروی ، تبلیغات گسترده برعلیه کمونیسم و دفاع غرب از اسلام و فعالیت پان اسلامیست بود .

شکست جنبش آزادیخواهی سال ۵۷ و برآمد اسلام در ایران بر شبهۀ حقانیت این تفکر و مکتب در میان محرومان جهان افزود که اسلام تنها راه نجات است .

بعد ازقیام ۵۷ اسلام در دنیا رونق گرفت و در طی چند دهه اسلامیون با جنایات و افکارشان سیاهی و تیرگی را برای مردم دنیا به ارمفان آوردند اوضاع دنیا از گذشته به مراتب تیره تر شد .

اکنون این سیکل برگشت خورده است محرومان دریافته اند که حاکمیت های اسلامی خود منبع فقر و تیره بختی ها هستند و دولت های اروپایی و افکار غرب نیز از اسلام برگشته اند .

سیکل اسلامی که در چند دهۀ گذشته رو آمد و تعرض کرد و به حاکمیت هایی رسید ، برگشت خورده است .

جنبش کنونی در ایران نشاندهنده و روایت برگشت این سیکل است مبارزۀ کنونی با حاکمیت ایران تنها مبارزه با حکومتی دیکتاتور و جنایت کار نیست ، برداشتن اسلام از حاکمیت و پی آمد های مخرب آن بر زندگی مردم هم میباشد .

جنبش کنونی پرچمدار این مبارزه نوین در دنیاست که با برآمدنش و تاثیراتی که خواهد داشت ، اسلام را به مثابه دینی ضد بشری از حکومت بر مردم بر خواهد داشت تاثیرات این روند را در آیندۀ نزدیک در دنیا خواهیم دید .

جنبش های سالهای اخیر در ایران با همۀ دستاورد هایشان از کمبود هایی رنج میبرد در مقابل حاکمیت بود ولی ضربۀ اساسی به آن نمیزد انحرافاتی هم داشت توهم به اصلاح طلبی ها و روحت شاد نمونۀ آن بود .

قامت بر افراشتۀ جنبش نوین در خیابانها و فاکتورهای برجستۀ آن اینبار ضربۀ مهلکی بر حکومت جنایتکار زد به حاکمیت در ایران فهماند و به افکار عمومی در جهان نشان داد که کار رژیم تمام است .

به حاکمیت فهماند که رفتنی است اینبار حاکمیت پشتش شکست به نرمش و کرنش و مدارا رسید اکنون خیابانها در دست مبارزین پیشرو است .

راه پس و پیش از حکومت جبار گرفته شده نه قادر است سرکوب را شدت بخشد که میداند این به سرنگونی سریعش خواهد انجامید و نه میتواند وضعیت پیش آمده را تحمل کند که اینهم به معنای شکستش در عمل خواهد بود حضور و اعمال و تعرض جنبش را در این نبرد تحمل کرده است .

حکومت با این متد و روش تاکتیک جنگ فرسایشی را پیش میبرد با این وصف این جنبش به کجا خواهد رسید .

دستاورد بزرگ جنبش کنونی این است که با ضربۀ مرگ بار کاری کرد که حتی اگر به خواسته هایش هم در این اوضاع نرسد ، حکومت دیگر حکومت دو ماه قبل نیست و نخواهد شد سرنگونی در دستور کار قرار گرفته مرگ و نماندش قطعیست باید مماشات کند تسلیم قبول آنچه شود که نباید بشود جام زهری که خمینی نوشید را بنوشد .

با این جنبش قامت اسلام کثیف و جنایت کار شکست نه تنها در ایران ، در دنیا شکست .

اما در جنبش کنونی برای سرنگونی حکومت تنها حضور پیشروان در مبارزات خیابانی کافی نیست توده های مردم را میخواهد .

بهروز شادیمقدم

۱۵.۱۰.۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate