یادداشت‌ها … (۷) 

= مبارزه در اقصی نقاط دنیا و جنگ خیابانی قشر پیشرو ،حکومت را در تنگنای سختی قرار داده، راه پس و پیش از او گرفته شده ،تیغ بر گلوگاه . 

= در غیاب یک حزب کارآمد در مبارزات کنونی محو حکومت چون پردۀ سیاهی بر جامعه راه را بر مبارزات آتی روشن تر خواهد کرد . 

= این دایه های مهربان تر از مادر کی هستند که به مخالف سیاسی حکومت که در عمل نشان داده اند ، میدان نمیدهند . 

بيرون كردن مهناز افشار از صف مبارزه و محکوم کردن محسن مخملباف و … یک عمل غیر انقلابی است و بس .

در صف طویل مخالفین جمهوری اسلامی جریانات و افرادی هستند که نه گذشتۀ خوبی داشته اند و نه قابل دفاع هستند . اما مخالفند و حق دارند .

یادمان باشد که بعضی از بعضی ها و از جمله احزابی از چپ ها در کنار سلطنت طلب ها در همین مبارزات هستند ، سلطنت طلبی که حکومتش جنایت کرد و سرنگون شد . 

محسن مخملباف در گذشتۀ کاریش اشتباهاتی داشته . به نفی آنها رسیده و سالهاست خارج کشور است و هیچ دفاعی از حکومت نکرده ، مخالف آن است . حرکتش خوب و قابل دفاع است . 

مهناز افشار ، او هم در گذشته حتما” اشکالاتی داشته ، در سال های اخیر خواسته های دموکراتیکی مطرح کرده و قید کارش را زده و مصائب بیرون آمدن را تحمل کرده و هیچ دفاعی از حکومت نداشته است . مقنعه بر داشته و مخالف حکومت است و میخواهد در صف مخالفین فعال باشد . از صف مبارزه ‏بيرونش میندازند . 

این دایه های مهربان تر از مادر کی هستند که به مخالف سیاسی حکومت که در عمل نشان داده اند ، میدان نمیدهند .

= نبودن بدیل سیاسی و حزب پیشرو مانع شرکت طبقۀ کارگر و اقشار میانی در مبارزات جاریست . 

= عدم حضور یک حزب راستین ،طبقۀ کارگر و اقشار میانی در این جنبش مشکل اساسی پیشروی آنست . 

کامنت ها :

 Shaho Pirkhezranianراستین ،طبقۀ کارگر و اقشار میانین دست بکار شو رفیق!

بهروز شادیمقدم

Shaho Pirkhezranian منظور ؟

Shaho Pirkhezranian

بهروز شادیمقدم منظورم این است اگر این ضعف و کمبود را حس می‌کنی آستین‌ها را بالا بزن و دست بکار رفع کمبود شو. من هم به نوبه خودم برایت آرزوی موفقیت می‌کنم کاری هم اگر از دستم بربیاد دریغ نمی‌کنم

بهروز شادیمقدم  

ضعف و کمبود روشن است . نبودن حزب پیشرو . Shaho Pirkhezranian

Shaho Pirkhezranian

بهروز شادیمقدم درک میکنم. طنز تلخ تاریخ این است که در چند دهه اخیر خیزش‌های مردمی با ماهیت طبقاتی یکی پس از دیگری عروج می‌کنند و بی نتیجه می‌مانند، تازه اگر مثل «بهار عربی» به قهقرا نروند. و بعد از پایان ضیافت کمونیستها با عجز و لابه ولی حق به جانب می‌گویند:«در غیاب آلترناتیو کمونیستی» من نمیدانم کمونیستی که اینقدر غیبت دارد چه جوری نمره قبولی می‌گیرد؟

Ali Ahmadi

حزب یک.بنی چە شد؟؟ شما سال نود و یک از حزب قوی و محبوب کمونیستی جدا شدید و قول دادید کە حزب یک بنی کارگری بسازید، چە شد؟

بهروز شادیمقدم

Ali Ahmadi اشتباه و قاطی نکرده ای . من قول دادم ؟

Ali Ahmadi

بهروز شادیمقدم شما جزوە ان عدە بودی

Ali Ahmadi خب، آن حزب محبوب کمونیستی چه شد؟غیر از این است که طولی نکشید ناسیونالیسم مثل قارچ از بطن آن سربرآورد؟ منظور دو نوع کومه‌له به قول خودشان غیر کمونیست است. و بعد از آن هم معلوم نیست آنچه که ماند کمونیست هست یا نه

بهروز شادیمقدم

Ali Ahmadi من هیچگاه عضو حزب کمونیست کارگری نبوده ام .

بهروز شادیمقدم

Shaho Pirkhezranian چه ربطی به بحث ما دارد ؟

Ali Ahmadi

شماھا کە ان حزب را ویران کردی قول دادید یک حزب یک بنی کارگری بسازید لوتفان جواب بدید حزب یک بنی چە شد ؟؟

بهروز شادیمقدم

Ali Ahmadi کجا قول دادم ؟

Ali Ahmadi

بهروز شادیمقدم مگر منسور حکمت نگفت من میرم حزب یک بنی دروست میکنم ؟ شما ھم پیرو ان بودید ، حالا باید جواب بدھید چە شد ان حزب یک بنی کارگری کە قولش دادە بودند.

بهروز شادیمقدم

Ali Ahmadi میگی منصور حکمت گفت . من پیرو و عضو نبودم . پیرو مارکسیسم هستم .

Ali Ahmadi

بهروز شادیمقدم یعنی شما عوزی کمونیسم کارگری نبودید؟ ھوادار تیئوریھای منسور حکمت نبودی؟

Ali Ahmadi آن هائی کە «حزب یک بنی» تشکیل دادند موفق نشدند. تمام شد و رفت. شما کە حزب محبوب دارید بروید بە دست بگیرید و مردم را از بی رهبری نجات بدهید.در آن صورت من خودم بە حزب شما ملحق میشوم. دکان بقالی کە نیست تا با هم رقابت کنند! بعد از سی سال هنوز داری ننە من غریبم در میآوری و زاری رفتن جماعت از حزب محبوبت را میکنی. بس کنید! بعد از این همە سال متوجە نشدەای کە این نالە و ندبە و زاری در آن رابطە حاصلی ندارد. مردم, جوان و پیر دارند بە خیابان و کوی و برزن ریختە اند و بە قیمت جان با رژیم هیولائی میجنگند. آن وقت فیل امثال تو هوای هندوستان میکند؟! بجای این نالە و ندبە بە فکر این باش چگونە بە این مبارزات کمک کنی.

بهروز شادیمقدم

Ali Ahmadi عضو نبودم . در مورد منصور حکمت و جایگاه و نوشته هایش مفصل نوشته ام . ھوادار همۀ تئوریھایش هم نبوده ام .

Shaho Pirkhezranian

بهروز شادیمقدم من در جواب علی آن کامنت را نوشتم

بهروز شادیمقدم

Shaho Pirkhezranian معذرت میخواهم دقت نکردم .

Hajaqa Assad

Ali Ahmadi خیال میکنید بە «فرمان» کۆمەڵە بود. هنوز در نظر تو مردم «فرمان بر» هستند دوست عزیز! اگر مردم فرمان کومەلە را اجرا میکردند در خانە مینشستند و بە قول یکی تخمە میشکستند و چای میخوردند و حرف کردایەتی میزدند. برو بە سخنان یکی از سران کومەلە، حسن رحمان پناە گوش بدە. مردم در خیابان میجنگیدند وقتی کومەڵە بقول تو «فرمان» اعتصاب داد. راستی از کدام کۆمەڵە حرف میزنی؟ فعلا کە چهار کۆمەڵە وجود دارد!

Ex Libris 

Shaho Pirkhezranian هردو جناح اصطلاحاً کمونیستی و اصطلاحاً ناسیونالیستی سر و ته یک کرباس ند. هردو کُرد هستند. غیر از این است؟ کُردهای جنوب خود را به کمونیسم آویزان کرده اند و کُردهای مکریان به ناسیونالیسم. کُردهای مکریان لااقل اینقدر جرأت داشتند که خودشان را در آیینه ببینند و یاد گرفتند دو کلمه به کُردی بنویسند، جناح کمونیستی حتا عار دارد یک جمله به کُردی بنویسد، عمراً پرولتری ندیده، از لنین شنیده که باید جانب‌دار پرولتاریا بود. پرسش این نیست کدام جناح داناتر است، این‌ست که کدام ابله‌تر بوده. 

Rashid Alizadeh

چون موئسسان حزب طبقه کارگر در اروپا و آمریکا تشکیل میگردد نیروی محرکه آن از کردستان می گیرد بنابر این پیشروی خیلی تدریجی و با مانع روبرو می شود ! عجب شاهکاری فقط این مانده بود بشنویم !

از سوی دیگر کسی مانع نشده طبقه بینوایان و ژنده پوشان امروز در خیابان هستند با وجود اینکه همه روزه به هزاران تن سنگ آنان را به سینه می زنید بفرمائید این گو و این هم میدان ….

بهروز شادیمقدم

 بحث تان ربطی ندارد . یا من متوجه نیستم .

Jahanshah Rashidian

حزب و هر تشکیلاتی سیاسی می‌تواند نام کارگر یا … انتخاب کند. به گمان من اعتبار و قبول آن توسط اکثریت جامعه ایران امروزه معیار دمکراسی، لائیسیته، نفی حکومت غیرمنتخب و قبول منشور حقوق بشر است. 

Babak Azadi

بهروز جان این مهر تائید بر راستین بودن حزب طبقه کارگر وکی باید بزنه ؟ 

آنزمان هم کسی مانند شما میاد همین حرفای شما را تکرار میکنند در این میان هرکسی هم ادعا میکند اصول ماکسیسم بهتر از دیگران میفهمد و درک میکند

بهروز شادیمقدم

 هر کس که مواضع و مبانی مارکسیسم را بیان کند .

حزب و هر تشکیلاتی سیاسی می‌تواند نام کارگر یا … انتخاب کند. به گمان من اعتبار و قبول آن توسط اکثریت جامعه ایران امروزه معیار دمکراسی، لائیسیته، نفی حکومت غیرمنتخب و قبول منشور حقوق بشر است.

آلان رضایی

بنظر ما حزب راستین فرزندان راستین طبقه کارگر در خیابان و تصمیمات و تصمیمات آنان است. طبقه کارگر در خیابان باید به شوراهای مستقیم ‌و سراسری خود مسلح شود

Hashem Rezai

لطفا دست از این شعارهای بی محتوا دست بردارید و از این جنبش علیە استبداد و دیکتاتوری دفاع کنید.

Ex Libris

شرط می‌بندم این هاشم آقا که «امر به معروف و نهی از منکر» می‌کند، اگر به قدرت برسد، ده باتوم به کمرش می‌بندد و خوب هم می‌زند ها. شرط می‌بندم!

Fariborz Fakhari

رفیق بهروز منتظر یک بوکانی (سەروک عشیرە) باشیم کە مثل گذشتە مالکیت جنبش انقلابی کردستان را بدست گیرند از هم اکنون شکم های خود را صابون زدەاند،

بهروز شادیمقدم

۵.۱۰.۲۰۲۲

به


Google Translate