انحلال طلبی و رویزیونیسم احزاب چپ

یادداشت‌ها …(۶)

انحلال طلبی و رویزیونیسم احزاب چپ

خطاب به فعالین احزاب چپ .

در روزهای گذشته نوشته ای از من در مورد چپ عکس العمل هایی را پیش آورد . توضیحاتی را در این مورد لازم میدانم :

اولا” اگر به مطالبی که در این صفحه از گذشته تا به حال در مورد چپ نوشته شده نگاه کنیم همگی منظور از چپ، احزاب چپ (۱) بوده و منظور فعالین چپ آن نبوده است .

چپ جریانیست که در دنیا داعیۀ کمونیست بودن دارد و بنیان کمونیسم بر پایه ها و اصولی بنا شده که حکومت کارگری و دیکتاتوری پرولتاریا اساس آن است . چپ و در اینجا علل عموم احزاب چپ ایرانی مد نظر است ، بدون هیچ گونه نظر و توضیحی این دو مقوله را کنار گذاشته و با سکوت در مورد آن راه دیگری پیش گرفته اند . نمیشود با افتخار خود را کمونیسم نامید و اصل اساسی آنرا برداشت . این در واقع انحلال طلبی و رویزیونیسم است .

احزاب چپ ایرانی سرنگونی طلب هستند و فعال در این عرصه . نفی فعالیت احزاب چپ و فعالین آن در این عرصه اصلا” و هیچگاه مورد تردید نبوده و اکنون که اوضاع ایران سرنگونی حکومت سیاه اسلامی را در دستور کار قرار داده ، فعالین چپ احزاب چپ ایرانی باید بدانند که سرنگونی این حکومت و بنیان حکومت دیگری که احزاب چپ شان در نظر دارند با توجه به توضیح بالا با اهداف مارکسیسم یک دنیا فاصله دارد . اهمیت حکومت دیگر در آتی از سرنگونی این حکومت بیشتر است و این را همگی میدانند .

احزاب چپ ایرانی که شامل این وضعیت هستند کدامند . میشود به راحتی به برنامه و پراتیک آنان مراجعه کرد و تفاوت افکار و اعمال آنان را با کمونیسم دریافت .

بهروز شادیمقدم

۲.۱۰.۲۰۲۲

(۱) طبعا” توضیخات این نوشته به احزابی که با مضامین فوق بخواند مربوط است .


Print Friendly, PDF & Email

Google Translate