قیام مردمی و دست پازدنهای حاکمیت 

قیام مردمی و دست پازدنهای حاکمیت
بر این باور هستم قیام سمت و سوهای متفاوتی را طی خواهد کرد و ،ادامه دارخواهد بود.
هنوز جریانات علنا وفعالانه شعارهای خودشان را بیان نکرده اند مردم شعارها و ابتکارات خودشان را دارند شعارها ی خیابانی هنوز کلی و عمومی است هنوز صنعت نفت ، هفت تپه. نیشکر. ذوب آهن . سیمان و صدها مجتمع بزرگ و هزاران مجتمع کوچکتر با میلیونها کارگر به میدان نیامده اند .
هنوز شعار تضاهرات ها بطور واضح و روشن خیلی مربوط به منافع خودشان (فرزندان طبقه کارگر و زحمتکشان جامعه نیست.اما خوشبختانه می بینیم رادیکالیسمی نسبتا قوی عمل می کند به این سو می رود که برابری طلبی اساس قیام باشد .
قیام مردمی این کوره آتش فشان ممکن است مدتی آرام بگیرد ولی با وصف ناروشنی جایگزینی تا سرنگونی حاکمیت خاموش نخواهد شد .
مبارزات زنان و مردان علیه حجاب و علیه فقر و بی عدالتی و خشونت دولتی رژیم را فلج کرده است بطور واقع شیرازه سیستم حاکمیت بهم ریخته شده است هیچوقت به این حدو شکل صدای برحق مردم علیه حاکمیت جهل و جنایت به گوش جهانیان نرسیده امروز می بینیم در اکثر کشورها جهان مردم متمدن پیشتیبانی خودشان را از قیام مردمی علیه حاجب و علیه ظلم و زور به اشکال مختلف بیان کرده اند و ادامه دارد .
رسوایی حاکمیت نه تنها در داخل نزد اکثریت مردم بلکه در اغلب کشورهای جهان نیز رسوا تر و بی اعتبار تر شده اند .
حاکمان برای بقای عمر ننگینشان و برای روحیه دادن به نیروهای پژمرده و خسته و همزمان برای به بیراه بردن قیام مردمی دست به حملات جنایت کارانه موشکی علیه اپوزسیون در ارودوگاههای کردستان عراق زده است .
اینجاست که باید ضمن محکوم کردن حملات موشکی جنایت کارانه حاکمیت به اردوگاههای اپوزسیون هوشیار باشیم نباید در دام فضای به بیراه بردن قیام قرار گرفت .
حملات موشکی را باید محکوم کرد اما نباید فضای قیام سرتاسری در این ایران محدود به کردستان شود .
همچنین اتفاقی اگر صورت بگیرد نه به نفع مردم کردستان است و نه به نفع قیام سرتاسری در ایران است.
. زنده و پایدار باد قیام سرتاسری برابری طلبی جاری در ایران .
توفیق پیرخضری اول اکتبر ۲۰۲۲a

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate