تظاهرات و تجمعات امروز صبح در شهرهای مختلف

تظاهرات و تجمعات امروز صبح در شهرهای مختلف

انقلاب مردم برای رهایی با شتاب بیشتری به جلو میرود و  تظاهرات و خیزشهای مردمی در کف خیابان  با قدرت ادامه دارد. از آغاز صبح امروز شنبه نهم مهرماه  مردم در شهرهای تهران، شیراز، بندرعباس،  سقز، زاهدان، گوهردشت، بابل، تبریز، ایرانشهر، رشت و مشهد  به خیابان آمده و با شعارهای ضد حکومتی، به اعتراضاتشان ادامه میدهند.  دانشجویان در ۱۱۰ شهر تجمع و اعتراض برپا کرده اند. بنا بر خبر ها در تهران در قلهک جوانان مقابل دانشگاه آزاد تجمع داشتند.  در  بلوار کشاورز مردم بر خیابان تسلط داشتند  و در میدان انقلاب مردم بسیار تجمع دارند.  در شیراز مردم معترض در دروازه شیراز و خیابانهای جریب و آزاد با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند و در فلکه نمازی موتور سرکوبگران را به آتش کشیدند.  طبق گزارشات هم اکنون در مشهد جمعیت بزرگی در خیابانند. و در شهر خشمگین زاهدان جوانان آتش برپا کرده و در خیابانند.  بدین ترتیب فضای انقلابی بر شهر ها حاکم است

 روز گذشته اعتراضات در شهرهایی چون زاهدان، اردبیل،  و اهواز در روز آغاز  شد. در عصر دیروز نیز مردم مثل روزهای قبل در شهرهای مختلف از جمله در محلات مختلفی از تهران به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سردادند و درگیری با نیروهای سرکوب جریان داشت. جنایت حکومت در روز گذشته که به قتل شمار زیادی از معترضین انجامید خشم مردم را در سراسر کشور گسترش داده است. دیشب در زاهدان مردم تا دیر وقت شب در خیابان بودند. مردم نگران وضع عزیزان زخمی شده شان بودند.  تعداد زخمی های روز گذشته بسیار است و یک نگرانی مردم دستگیری زخمی شدگان است. حکومت تعداد قربانیان را ۱۳ نفر اعلام کرده اما مردم میگویند بیش از ۳۰ نفر جان باخته اند.

یک صحنه جالب از جدالهای دیروز فراری دادن نیروهای سرکوب در شهر اردبیل و هو کردن آنها از سوی مردم بود. در اهواز دخترانی  را میدیدیم که در خیابان بدون حجاب میرقصیدند و مردم برایشان کف میزدند و رقص و نبرد با هم در جریان بود.  در قزوین جوانان تابلو قاسم سلیمانی را تخریب کردند

اعتراضات مردمی همچنین شبانه در محلات مختلف شهرها از جمله در تهران و…. شعار دهی شبانه و فریاد مرگ بر دیکتاتور،‌ مرگ بر خامنه ای طنین انداز بود.  یک قدم رو به جلو در اعتراضات فراخوان برای اعتراضات روزهای بعد است. در آبادان مردم در کف خیابان قرار تجمع روز بعد را میگذاشتند. در تبریز بیانیه ای از سوی جوانان آزادیخواه منتشر شده بود که در آن همه مردم اعم از کارگران، معلمان، فعالان اجتماعی، دانشجویان، کادر بهداشت و درمان، اصناف و بازاریان، اعضای سندیکاها و بقیه آحاد زحمتکش جامعه را همزمان با اعتراضات جهانی علیه جمهوری اسلامی به تجمع در خیابان فراخوان داده بودند.

اعتصاب عمومی شهرهای کردستان  و کشیده شدن دامنه اش به شهرهای دیگر،  گسترش گفتمان اعتصاب سراسری و اولتیماتوم دادن های کارگران و بخش های مختلف کارگری به اعتصاب  نشانگر قوام انقلاب و عزم مردم برای سرنگونی حکومت  اسلامی است. این انقلاب مردم است که چنین با قدرت شکل میگیرد و به جلو میرود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مهر ۱۴۰۱،  ۱ اکتبر۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate