استفاده از کودکان در سرکوب قیام به اندازه اعدام  نفرت انگیز، وحشیانه و جنایت است

در روزهای اخیر تصاویر کودکانی در حدود ده یا سیزده ساله را دیده ایم که به عنوان سرکوبگر رژیم  با کلاه خود، باتوم و سپر دفاعی در معابر ایستاده اند. جدا از غیر اخلاقی بودن به کار گیری کودکان در سرکوب معترضان  که به شدت محکوم و شرم آور است همچنین این اقدام برخلاف توافق نامه های بین الملی در رابطه با سربازگیری کودکان است. رژیم جمهوری اسلامی ایران تنها و تنها به بقاء خود فکر می کند و هرگز تبعات روانی  این امر را بر روی این کودکان در نظر نمی گیرد.

به راستی به کارگیری کودکان در امر سرکوب از کجا ناشی می شود؟ 

  • در وهله اول از مغزی معیوب، بیمار، روانی و متحجر 
  • ایدئولوژی سردمداران و فرماندهان نیروهای سرکوبگر رژیم شیعی و به قول خودشان عاشورایی است. در این دیدگاه عاشورایی طفلان  در واقعه کربلا به عنوان سربازان سپاه حسین درگیر جنگ بوده است. در این ایدئولوژی ساختگی همواره از علی اصغر و علی اکبر به عنوان کوچکترین سربازان و شهیدان راه حسین یاد می شود. با این تفکر کاملا طبیعی به نظر می آید که این کودکان را با تفکر علی اصغری برای نجات جمهوری اسلامی شان به کار گیرند و هرگز تردیدی در دل راه ندهند. 
  • خستگی و فرسایش فیزیکی سرکوبگران رژیم شاید علت دیگری برای به کار گیری این کودکان باشد. رژیم در قیام های قبلی مردم به این اندازه دچار عجز و ناتوانی نبوده است. در گذشته به زعم خودشان در عرض چند روز با دستگیری و ارعاب و کشتار ”فتنه” را جمع کرده بودند. اما در این قیام با شجاعت و عزم استوار مردم برای سرنگونی رژیم مواجه شده اند به ویژه اینکه زنان نقش فعال و پررنگ تری در خیابان دارند. این موضوع نیز برای سرکوبگران ارتجاعی چالشی تازه است که از پس آن برنمی آیند. به این جهت کودکان را برای سرکوب معترضان به کار می گیرند. 
  • به نقل از فرمانده هان رژیم سرکوبگر نزدیک به دویست سرکوبگر به شدت مجروح شده اند. این شاید به نوبه خود اولین بار است که رژیم با این حجم از صلابت و مقاومت روبرو می شوند و همین امر امکان ریزش نیروهای سرکوبگر را سبب گردد. آیا سپاه پاسداران و بسیج آگاهانه تصاویر این پسر بچه ها را در اختیار رسانه ها قرار می دهد و آیا با این کار احساس ترحم برای نیروهای خود به وجود می آورد. به این معنی که معترضین هرگز بچه ها را آسیب نخواهند رساند و رژیم از این مسئله حداکثر استفاده را خواهد کرد و نیروهای جانی خود را در میان این کودکان جای خواهد داد. 

استفاده از این مترسک های کوچولو به هر دلیلی که باشد حاکی از عجز و ناتوانی رژیم در مقابله با قیام جاری است. اما معترضان تا حد امکان که می توانند بچه ها را از این جانیان جدا کنند و برای مقابله با نیروهای سرکوبگر تردیدی به خود راه ندهند. .

زن، زندگی ، آزادی 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی!

سامان حقیقت جو/٧ مهر ١٤٠١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate