شب زنده داریتان  پایدار مبارزین و روزتان بلند باد / غلامرضا بهارمنش

شب زنده داریتان  پایدار مبارزین و روزتان بلند باد

هر روز صبح باید به فعالین و مبارزین راه عدالت و برابری برای زندگی گفت شب تان ستاره باران باد، چون در تمامی طول روزهای گذشته شب که می شود دهها هزار انسان فداکار در بیش از صد شهر خواب را بر سرکوبگران پریشان کرده اند و همانند ققنوس، آزادی و آگاهی را فریاد می زنند. این شب زندگان توانسته اند شب را به روز تبدیل کنند وروز را به تعریف زندگی شب قبل همانند شهرزاد بپردازند.

گرچه آمار کشته شدگان، دستگیریهای خیابانی مشخص نیست ولی نیروهای سرکوبگر شرایط را با پایان جنگ ایران وعراق تشبیه می کنند ودر عملیات گسترده بسیاری از فعالین و آزادیخواهان کارگری و اجتماعی را دستگیر کرده اند. در میان این دستگیر شدگان خبرنگار، دانشجو، دانش اموزان، فعالین دهه شصت، نمایندگان کارگران ونیروهای اجتماعی بسیاری هستند.

شرایط تغییر کرده واگر سرکوبگر فکر می کند که می تواند با دستگیری‌ها شرایط را تغییر دهد و بقول خودش آرامش را بازگرداند سخت در اشتباه است.

امروزدیگر نه قطع اینترنت، نه خاموشی، نه افزایش دوربین های رصدکننده ونه بازگرداندن نیروهای سرکوب و فشاردهه شصت به میدان برای رویارویی با جوانانی که سرتا پا شور مبارزه برای برابری و رهایی هستند، نمی تواند این رود خروشان را از حرکت باز دارد.

کاملا واضح است که حکومت برای سرکوب قیام مردم ایران نیرو کم آورده است به همین دلیل کودکان و نوجوانان را بسیج و با تجهیزات نظامی برای سرکوب روانه خیابانها کرده است و این عمل برخلاف قوانین بین المللی و کودک سرباز است و جرم بحساب می آید و جوابگویی می خواهد. 

جنبش اجتماعی از گذشته تاریخ مبارزات و سرکوبش درس گرفته و دیگر هیچ شیوه حکومتی مانند تفرقه انداختن در خط جنبش ، اعترافات دروغین و شوهای مضحک ۲۰:۳۰ و خوف ایجاد کهریزک های جدید کارساز نیست و این خشم به خروش آمده را سر باز ایستادن تا پیروزی نیست..

این را باید اضافه کرد که اگر کسی بگوید مامور بود ومعذور را نمی توان پذیرفت وهر کسی باید به این مبارزه بپیوندد هیچ چاره ای برای این بن بست استبداد و دیکتاتوری و بحران همه جانبه ای که سراسر حکومت را در نوردیده است وجود ندارد.

درود به تمامی پویندگان شب زنده دار آزادی و عدالت اجتماعی و برابری جنسیتی.

غلامرضا بهارمنش

مهر ماه ۱۴۰۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate