اولتیماتوم کارگران رسمی نفت به اعتصاب

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۱۶

اولتیماتوم کارگران رسمی نفت به اعتصاب

بخشی از کارکنان رسمی شاغل در بخش عملیاتی نفت، طی بیانیه ای حمایت خود را از  اعتراضات مردمی اعلام  کرده و سرکوبگری های حکومت را محکوم نمودند. بیانیه این کارگران که تاریخ ۵ مهرماه را دارد توسط کانال تلگرامی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت منتشر شده است.  متن کامل بیانیه کارگران رسمی نفت چنین است:

“بیانیه اعلام حمایت از اعتراضات مردم به جان آمده و علیه سرکوبگری‌های حکومت

 ما کارگران رسمی شاغل در بخش های عملیاتی نفت قتل مهسا امینی را  که حقیقتا هشداری به همه ما مردم بود، و با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست، شدیدا محکوم میکنیم. چنین جنایت و جنایاتی قلب همه ما را بدرد آورده است.

ما حمایت قاطع خود را از اعتراضات مردمی در کف خیابان اعلام میکنیم و خود بخشی از همین مردم هستیم که بیش از چهل سال است زندگی و کرامت انسانی مان بدست حاکمیت مستبد و ضد بشر پایمال شده است. از جمله همین امروز وضع معیشت به جایی رسیده است که هیچ تامین و شرایط قابل تحملی برای ما مردم نمانده است.  ما خود شاهد بودیم که وقتی جمع شدیم  و پیگیر مطالباتمان شدییم، همکارانمان را دستگیر کردند و برایشان پرونده تشکیل دادند.

ما دیگر به ادامه  این شرایط برده وار زندگی و کار تن نمیدهیم. ما اولتیماتوم داده بودیم که اگر به خواستهایمان پاسخ داده نشود با خانواده ها به خیابان خواهیم آمد و حالا نه فقط مطالباتمان جواب نگرفته است، بلکه حاکمان اعتراضات ما مردم را دارند با سرکوب و گلوله پاسخ میدهند. با گشت ارشادشان به جان مردم افتادند  و مهسای ما را به قتل رساندند  و این شتری است که پشت در خانه هر کدام از ما خوابیده است.  قدرت ما در اعتصاب سراسری و متحد ماست. ما ضمن اینکه همان مردمی هستیم که در تجمعات خیابانی حاضر میشویم و شعار زن، زندگی، آزادی سر میدهیم، اخطار میدهیم که اگر سرکوبگری ها ادامه یابد، اگر همه دستگیر شدگان آزاد نشوند، اگر به فضای پادگانی در خیابانها و در شهرها و در محیط های کارمان پایان داده نشود و اگر معیشت و کرامت ما به ما بر نگردد همانطور که قبلا نیز اعلام کردیم دست از کار خواهیم کشید و این بار با خانواده هایمان و همراه مردم تجمع خواهیم کرد. دست از سرکوب و جنایت بردارید. معیشت، منزلت، حق مسلم ماست.

بخشی از کارکنان رسمی صنعت نفت”

در روزهای گذشته شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز طی بیانیه ای از اعتراضات مردم اعلام حمایت کردند و اولتیماتوم دادند که گر سرکوبگریها ادامه یابد دست از کار خواهند کشید. این در حالیست که هم اکنون بیش از سی دانشگاه در اعتصابند و بسرعت دارد سراسری میشود.

حزب کمونیست کارگری اعتصابات سراسری را یک حلقه مهم و مکمل اعتراضات خیابانی میداند. اعتصاب سراسری بویژه اعتصاب بخشهایی مثل نفت و پتروشیمی و فولاد به لحاظ اقتصادی و اداره جامعه حکومت را فلج میکند، مردم را مصمم تر میکند و فاکتور مهمی در تداوم و قدرت بخشیدن به آنها است. حزب  تمامی بخش های کارگری از جمله کارگران بخش خدماتی همچون کارگران مترو و حمل و نقل، رانندگان کامیون وکامیونداران، کارگران شهرداری ها ، آتش نشانی، برق، مخابرات ، کارگران شاغل در نفت و پتروشیمی ها، معلمان در سراسر کشور، بخشهای غیر اورژانش کادر درمانی بیمارستانها و همه بخش های جامعه را به اعتصاب سراسری فرا میخواند.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ مهر ۱۴۰۱، ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate