شش روزی که جهان را لرزاند

” وقتی سرکوب وحشیانه و استثمار و استبداد و نابرابری یک واقعیت است….
انقلاب یک وظیفه است….
شش روز از مقاومت و عصیان و خشم بی پایان مردم علیه نابرابری و انقیاد و تجاوز وحشیانه  تاریخی رژیم خونخوار اسلامی ایران گذشت .
جنبشی  براه افتاده که همه اقشار و نسل‌های مختلف جامعه را با مطالبات سیاسی متفاوت و دموکراتیک، جنسیتی و طبقاتی گردهم‌آورد . خیزشی سراسری که هم در  کردستان انقلابی در جریان است و هم مرکز و در حاشیه، هم در کیش، هم در قم و مشهد، هم در آذربایجان، هم در تهران، هم در شمال و هم در جنوب. این هم‌گرایی و اتحاد و همبستگی و خواست‌ و مطالبات و در شعار : ژن، “ژیان، ئازادی” زن ، زندگی ، آزادی ”  تبلور یافت .
جنبشی که در این شش روز با افقی به‌رهبری خود مردم بخصوص با پیشتازی زنان   که حکومت مافیاهای ننگین و فاسد و جنایت پیشه اسلامی را که حجاب اجباری را به‌طرز وحشیانه ای  به تمامی وجه‌های هستی آنان گره زده بود و در زمانی کوتاه با ‌شکستن این حوزهٔ ممنوعه و با به آتش کشیدن  حجاب و روسری و پوشش ها این سنبل و نمادهای عقب افتادگی مذهبی و ارتجاع  در  بعدی وسیع و در تمامی ایران دقیقه بدقیقه  حیات بی‌رمق‌شده  و عفونت قوانین انسان ستیز رهبران دینی و مذهبی فاسد ، دزد و دروغگو را به عقب راند و برافکند و به وجدانهای بیدار در سراسر جهان  حقانیت  ارزش ها و اخلاقیات مدرن ، انسانی،  آزادیخواهانه و برابری طلبانه را بنماش گذاشت .
۴۳ سال تمام  حکومت ننگین داعشی   در  قوانین خود زنان را ذاتآ گناه کار و محکوم اعلام   کردند ، بدترین و شنیع ترین و بی رحمانه ترین برخوردهای توهین آمیز و تحقیر آمیز را با آنان روا داشتند   و هزاران زن را مورد آزار ، اذیت  ، تحقیر و تجاوز و زیر شکنجه کشته اند .
غافل از اینکه کافی ست زنان  آگاه شوند و ترس شان بریزد و شهامت خود را بازیابند و هدف نابکار  مذهب و سرمایه را بشناسند پشت به این قوانین کنند و متوجه خیابان شوند  آنوقت انقلاب علیه تمامی قوانین ارتجاعی و  مذهبی و سنتی در کنار و همگام با مردان آگاه و مبارز  شروع خواهد شد و برای هستی و باور و آزادگی خود چنان می جنگند  که در ظرف شش روز جهان را تکان  دادند .
پیروز باد رزم  و گامهای درخشان زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب برای احقاق حقوق پایمال شده و از دست رفته خود علیه حکومت مرتجعین و علیه  مرگ و نیستی و نابرابری و استثمار …
 م شکیب
۲۴/۰۹/۲۰۲۲ استهکلم
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate