یادداشت‌ها … بررسی کوتاه جنبش جاری

یادداشت‌ها …
بررسی کوتاه جنبش جاری

اعتصاب شکلی از مبارزه و ماهیتش بر نرمش است.اما جنگ خیابانی مقابله و تعرض بر دشمن است .
اعتصاب عمومی احزاب در روزهای اخیر نرمش محوی بود در میان شعله های مبارزه و جنگ های خیابانی .
خیابان در مشت های تو .
زندگی در دست های تو .
جنبش با خشونت و تعرض خود پیش میرود و با باز گشایی مدارس به اوج خود خواهد رسید .
جنبش حکومت را به نرمش واداشته . ادامۀ آن اقشار میانی به واکنش واخواهد گذاشت . حکومت وادار خواهد شد که عکس العمل نشان دهد .
عدم شرکت و انفعال اقشار میانی تا کنون و غایب یک رهبری درست از نقاط ضعف جنبش کنونی است .
خصیصه های برجستۀ جنبش کنونی نبودن شعار های انحرافی و پتانسیل بالای خشونت و تعرضش در مقابل دشمن است .
فقط با تعرض بیشتر قشر پیشرو است که شاید اقشار میانی به میدان آیند و پشت این نظام جنایتکار شکسته شود .
جنبش آزادیخواهی قشر پیشرو در ایران عرصه را به حکومت سیاه و جنایتکار تنگ تر کرده است و میرود که تاریخ شکوهمندی را پدید آورد .

یادداشت ها ….(۱)

جنبش عدالت خواهی پیشروان در جامعه ادامه دارد .
ضروریست نگاهی به این جنبش و پیامدهای آن داشته باشیم . در یادداشت های کوتاهی سعی میکنم که به جوانب جنبش و سیر پیشروی و عوامل موثر در آن بپردازم .
مخاطب این نوشته ها و هر نوشتۀ دیگری از خارج کشور متاسفانه مردم ایران و فعالین جنبش نیستند . جنبش و فعالیت خارج کشور ارتباطی با هم ندارند . دلایل این عدم ارتباط را میتوان بررسی کرد .
چپ ایران که اکنون در خارج کشور حضور دارد خود یکی از عاملین این گسست ارتباط بوده است با سیاست های غلطی که تا به حال داشته و دارد .
این چپ و میشود گفت پدیده ای به نام کمونیسم اکنون در جهان و در ایران هم در نزد مردم جذبه ای ندارند . این واقعیتی تلخ است . دلایل این را هم میشود بررسی کرد .
با این احوال مخاطب این نوشته ها و هر نوشته ای در خارج کشور خود ما هستیم . باشد که روند اوضاع این مشکل را بر دارد و ما از حالت نظاره گر به بخشی از این جنبش در آئیم !

یادداشت ها ….(۲)

جنبش جاری همچون جنبش سالهای اخیر با همۀ از جان گذشتگی ها ، قهرمانی ها و دستاوردهای با ارزشش در تضعیف و به عقب راندن دشمن این بار هم دو فاکتور اساسی در اصل قیام و سرنگونی حکومت خودکامه را کم دارد .
عدم شرکت اقشار مردمی در میدان عمل و غیاب رهبری کارآمد و وجود آلترناتیو .
حضور و وجود پیشروان فقط به تنهایی در هر جنبشی برای رسیدن به هدف کافی نیست . سیل ویران گر توده ای و حزب رهبری کننده را هم میخواهد .
دشمن هم این ها را میداند .

یادداشت ها ….(۳)

قیام از دیدگاه لنین ….
لنین در نوشتۀ کوتاه و جالب ” بورژوازی خفته بیدار میشود ” برای قیام و سرنگونی هرحکومتی و جایگزینی اَن با حکومت مردم دو شرط اساسی قائل میشود :
یک _ حکومت دیگر قادر به حاکمیت نباشد و نتواند حکومت کند .
دو _ مردم این حاکمیت را قبول نداشته باشند .
و در ادامه آن میگوید که این دو اصل ضروریست اما هنوز کافی نیست . باید مردمی که حاکمیت را نمیخواهند ، برای سرنگونی اَن به پا خیزند . بدون انجام دادن این عمل از قیام و سرنگونی رژیم خبری نخواهد شد .

بهروز شادیمقدم
۲۵.۹.۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate